Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sizzy

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 15:15

Nou tentamen heb ik keihard ingekopt

Vanavond ga ik uit eten met m'n vriendinnetjes

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 15:49

Lindy, ik denk dat 1700 ook wel goed kan zijn maar dat hoeft niet voor iedereen te gelden. Ze zeggen vaak toch dat vrouwen 2000 calorieen per dag kunnen eten en mannen 2500? Dat is als je niet hoeft af te vallen of aan te komen, met 1700 zou je dus afvallen, ja dan heb je wel gelijk Het klinkt zoveel 1700 maar wanneer je het op een andere manier bekijkt, is het niet eens zoveel. Zolang je maar gezonde 'goede'dingen eet en soms een 'ongezonder' tussendoortje. Dat wil niet zeggen dat ik altijd wel op 1500/1700 kom... soms eet ik dan veel te weinig dus maar heb dan niet het gevoel dat ik te weinig heb gegeten. Soms heb ik een dag dat ik heel erg veel eet maar dan heb ik niet dat ik ineens heel erg zwaar ben geworden, volgens mij zit het dan nog wel goed bij mij met spijsvertering.

ik denk dat beweging ook heel erg belangrijk is, ik ga nu vaker op de fiets naar school, (mooi weer he ) hopelijk merk ik hier ook iets van. Je kan wel heel weinig gaan eten maar misschien val je wel meer af wanneer je meer gaat sporten?

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 16:13

Ja maar weet je hoe weinig caloriee er in gezonde dingen zitten? Komkommer, paprika, fruit, bijna niks! Nouja ik vind het zo wel prima hoe en wat ik eet.

M-M appelstroop zit niet zoveel in hoor en is helemaal niet slecht

Net op het strand 3 bruine volkoren stokbroodjes (stukjes) met tapanade gegeten als tussendoortje

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 16:40

Passival schreef:
Ze zeggen vaak toch dat vrouwen 2000 calorieen per dag kunnen eten en mannen 2500? Dat is als je niet hoeft af te vallen of aan te komen, met 1700 zou je dus afvallen, ja dan heb je wel gelijk Het klinkt zoveel 1700 maar wanneer je het op een andere manier bekijkt, is het niet eens zoveel. Zolang je maar gezonde 'goede'dingen eet en soms een 'ongezonder' tussendoortje.

ik denk dat beweging ook heel erg belangrijk is, ik ga nu vaker op de fiets naar school, (mooi weer he ) hopelijk merk ik hier ook iets van. Je kan wel heel weinig gaan eten maar misschien val je wel meer af wanneer je meer gaat sporten?

Inderdaad! En niet iedreeen heeft dat aantal calorieen nodig, maar dat is in veel gevallen omdat mensen hun stofwisseling naar de kl*te helpen door dat gehonger. Nee, als je lichaam er aan gewend raakt heb je het idd niet meer nodig...

Maar ik begrijp het wel, ben zelf tenslotte ook zo begonnen. Gevolg is wel dat als ik nu meer dan 700 kcal op een dag eet, ik daar van aankom...

Sporten werkt veel beter, daarmee houd je je stofwisseling ook goed op pijl, MITS je er ook voldoende bij eet.

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 16:52

Eet jij maar 700 kcal op een dag? Ik wil je absoluut niet aanvallen ofzo maar is dit niet veel te weinig? er gaan nu al een paar blz over dat je eigenlijk iets van 1700 kcal moet eten :S

Weet je misschien ook hoe het zit als je wel veel sport maar weinig eet? door sporten krijg je juist spieren die er ook voor zorgen dat je stofwisselijng bezig blijft (zo had ik begrepen)

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 17:28

Op het moment dat je daadwerkelijk je spijsvertering naar de klote hebt geholpen, moet dat niet een smoes zijn om zo te blijven eten. dat zag ik in een post van Scarlet een blz terug ook al ' ja het is slecht maar ik kan nu niet meer eten want dan kom ik aan'
Fout. Je moet het inderdaad geleidelijk opbouwen, en je hebt de pest dat je erg op alles zal moeten letten, maar opbouwen moet je het wel - je hebt je spihsvertering naar zijn grootje geholpen, je moet hem nu weer terug naar normaal helpen. En dat liefst met een dietistals begeleider.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 17:32

Als je veel sport moet je meer eten. Als je nl weinig eet terwijl je sport, gaat je lichaam door het sporten zijn eigen spieren verbranden. Dan kom je in een cirkeltje terecht; je wil afvallen, je eet weinig en je sport veel. Maar door die combi val je van het sporten qua spieren af, en spieren helpen juist je metabolisme op gang. Dus als je wil afvallen, moet je juist gezond meer eten, veel sporten, dan gaat je lichaam VET VERBRANDEN ipv spier! En tadaaa, je wordt slanker, krijgt meer spieren, dus je lijf zal een steeds hogere verbranding krijgen. Je komt niet meer een kilo aan na een incidenteel handje chips. En je kan ook nog eens lekker en goede porties eten. *lampsmiley*

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 17:59

Ik heb nooit gezegd dat ik aankom als ik meer eet dan normaal Ik kom gigantisch aan van chips, ja, maar als ik een weekend wat meer eet, uit eten ga, etc., dan kom ik daarvan wel iets aan, maar dat is er ook zó weer af, da's niet veel meer dan maagvulling.

Ik voel me fijn zoals ik eet op het moment, ik heb vrijwel nooit honger of trek (en als ik dat wel heb, eet ik wat fruit of een cracker). Voel me ook nooit flauw, heb geen last van duizeligheid, heb het niet koud als het snikheet is... Lijkt me dat je daar toch wel last van zou krijgen als je écht te weinig eet?

Nu, ik heb vandaag lekker veel gedaan! Meteen vanochtend m'n bed uitgerolt en gaan hardlopen, weer 12 minuten, en daarna meteen door naar de sportschool en toen ben ik aeronetics gaan doen, combinatie tussen aerobics en callanetics.
Toen heb ik ontbeten met een bord pap

Als lunch heb ik 2 sneetjes brood gegeten, 1 met kipfilet en 1 met philadelphia, en daarna ben ik naar de bouwmarkt gegaan, heb een muurtje gebouwd en geverft, en net heb ik een appel gegeten

Heb ook nog ergens 2 stukjes chocola en een stukje peperkoek met boter gegeten (het enige waar ik dus boter op lust )

Vanavond weet ik nog niet precies wat ik ga eten
Als 't goed is groenten
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 18:04

Hmm ik zou vanavond gaan sporten, maar dat gaat nu toch niet door.
Heb als avondeten macaroni met saus gegeten (Was nog over van gisteren)

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 18:07

Zonde Spetterlover, waarom gaat het niet door?

Ik heb vanmiddag nog een nectarine weggewerkt (met pijn en moeit door m'n tanden )
En daarstraks 2 sneetjes geroosterd brood, 1 met smeerkaas 20+ en 1 met selderiesalade.

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 18:22

Passival schreef:
Eet jij maar 700 kcal op een dag? Ik wil je absoluut niet aanvallen ofzo maar is dit niet veel te weinig? er gaan nu al een paar blz over dat je eigenlijk iets van 1700 kcal moet eten :S )

Goed lezen, ik zei ALS. Ik doe het niet, maar ik kom nu dus heel makkelijk aan. Omdat ik ook bezig ben geweest zoals andere mensen op dit moment doen met hun gehonger. Ik vecht al een hele tijd tegen anorexia, en ik herken veel dingen in de manier waarop sommige mensen hier met eten omgaan. Ik zeg niet dat mensen hier anorexia hebben, maar een eetprobleem heb je niet van de ene op de andere dag, maar gaat geleidelijk, en zoals sommige mensen hier ben ik ook begonnen. En geloof me, als er iets is wat je moet voorkomen is het dat, want het geeft je alleen maar ellende, en daarom ben ik er denk ik ook zo fel op. Maar ik weet zeker dat er hier mensen zijn die gewoon echt verkeerd bezig zijn, en dat is zo zonde. Maar je hebt wel veel lef nodig om zoiets tegen jezelf toe te geven.

Passival schreef:
Weet je misschien ook hoe het zit als je wel veel sport maar weinig eet? door sporten krijg je juist spieren die er ook voor zorgen dat je stofwisselijng bezig blijft (zo had ik begrepen)

Van sporten krijg je spieren, spieren zorgen voor vetverbranding. Daarom is het ook zo goed om te bewegen als je lijnt. Alleen zonde als je lichaam door het weinige eten genoodzaakt is om je spieren te gaan verbranden, doe je het nog voor niks. (niet persoonlijk tegen jou hoor gewoon in het algemeen)

En of Laura er nou wel of niet teveel mee bezig is, ze heeft zeker gelijk in de meeste dingen die ze wat het eten betreft verteld.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 18:24

Jammer ja, van dat sporten, Spetterlover! Kan je niet in je eentje gaan? Of is er iets anders tussen gekomen?

Lekker he Sizzy, dat geroosterde brood
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 18:26

Laura schreef:
Op het moment dat je daadwerkelijk je spijsvertering naar de stinkmodder hebt geholpen, moet dat niet een smoes zijn om zo te blijven eten. dat zag ik in een post van Scarlet een blz terug ook al ' ja het is slecht maar ik kan nu niet meer eten want dan kom ik aan'
Fout. Je moet het inderdaad geleidelijk opbouwen, en je hebt de pest dat je erg op alles zal moeten letten, maar opbouwen moet je het wel - je hebt je spihsvertering naar zijn grootje geholpen, je moet hem nu weer terug naar normaal helpen. En dat liefst met een dietistals begeleider.

Amen!

Je kunt toch niet voor de rest van je leven op deze manier blijven doorgaan. En de kans dat je gaat aankomen, tja, die is behoorlijk aanwezig. Maar dat heb je wel zelf in de hand gewerkt door zo weinig te gaan eten.

DAAROM zeg ik dus ook steeds dat het zo verkeerd is om zo te gaan hongeren, het lijkt leuk, maar geeft alleen maar ellende.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 18:31

_Scarlet_ schreef:
Ik heb nooit gezegd dat ik aankom als ik meer eet dan normaal Ik kom gigantisch aan van chips, ja, maar als ik een weekend wat meer eet, uit eten ga, etc., dan kom ik daarvan wel iets aan, maar dat is er ook zó weer af, da's niet veel meer dan maagvulling.

Ik voel me fijn zoals ik eet op het moment, ik heb vrijwel nooit honger of trek

Ben ik weer
Als je niet aankomt als je meer eet, waarom dan niet meer eten?
Omdat je je nu goed voelt bij je eten?
Omdat je je slecht voelt als je meer eet? Is dat geestelijk of lichamelijk?

Waarom wel meer eten? Zie stukje over sporten, vetverbranding, en lees Lindy's stukje maar even door. Plus dat je dat van dat aankomen in weekend niet zal hebben. Wat overigens niet maagvulling is, maar het jojo-effect.
Sorry, maar ik blijf er op hameren.
Laatst bijgewerkt door Laura op 28-06-05 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 18:32

Zo, ik zit vandaag aan de 1350 caloriën, ben benieuwd wat de weegschaal daar morgen van zegt
Opzich vind ik het best wel veel nu ik het zo zie staan

Ik zit trouwens voor WW aan de 17,5 points, dus dat valt opzich wel mee.. nouja, we zullen zien...

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 18:42

Laura schreef:

Ben ik weer
Als je niet aankomt als je meer eet, waarom dan niet meer eten?
Omdat je je nu goed voelt bij je eten?
Omdat je je slecht voelt als je meer eet? Is dat geestelijk of lichamelijk?

Waarom wel meer eten? Zie stukje over sporten, vetverbranding, en lees Lindy's stukje maar even door. Plus dat je dat van dat aankomen in weekend niet zal hebben. Wat overigens niet maagvulling is, maar het jojo-effect.
Sorry, maar ik blijf er op hameren.

Waarom zou ik meer gaan eten als ik er geen zin in heb? Het interesseert me verder niet zo namelijk, zolang ik me er maar goed bij voel en geen honger heb, en niet al te veel snoep tussendoor.
En als ik meer eet, voel ik me slecht(er) ja, voel me meteen zo vol zitten en heb dan geen puf meer om iets te gaan doen.

En als dat het jojo-effect is, dan vind ik dat dat highly overrated wordt. Zou het in ieder geval niet erg vinden om dat continu te hebben, bovendien, al ga ik 1 of 2 dagen goed naar de wc na dat weekend dan is 't eraf, meer is 't echt niet.
Zal even een voorbeeld geven...

Een paar weken geleden had ik een weekend, waarbij ik de ene dag uit eten ging, en de andere dag een feestje had. Had bij allebei vrij veel gegeten, dus die maandagochtend, was ik 2 kilo zwaarder dan voor het weekend (was dus nog niet naar de wc geweest).
Die maandag en dinsdag ben ik gewoon gaan sporten, gewoon alles gedaan wat ik normaal deed, niet extreem veel en ook niet extreem weinig gaan eten, en al die kilo's waren er woensdag alweer af. Volgens mij is dat wel vrij normaal, ik heb het aan verschillende mensen nagevraagd die beamen dat het bij hun ook zo gaat.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 19:21

Dus alles wat Lindy en ik hierboven hebben gezegd over vetverbranding en spierafname dat interesseert je niet zoveel?

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 19:35

Vandaag heb ik het volgende gegeten

ontbijt : 2 broodjes met sla
lunch : bolletje met ei
tussendoor : biscuitjes, vetvrije yoghurtsnoepjes en 1 sultana
avondeten : erg vol bord macaroni met saus en als toetje een bakje magere vruchtenyoghurt met perzik

Erg weinig als ik het zo bekijk eigenlijk, maar ik voel me niet zo lekker, heb vanmiddag ook even geslapen, had weer koorts ofzo. Dit is niet normaal voor mij om op een dag te eten.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 20:01

Jamy schreef:
Ja maar weet je hoe weinig caloriee er in gezonde dingen zitten? Komkommer, paprika, fruit, bijna niks!

Precies, daarom kan je daar niet van leven! Calorie-arm is trouwens zeker niet gelijk aan gezond hoor, sterker nog het is ongezond om weinig calorieen binnen te krijgen.

Maar ik geloof dat bepaalde adviezen niet echt geloofd/aangenomen worden, dat hoeft ook niet, maar het is alleen maar goed bedoeld, want ik heb niet echt het idee dat sommigen hier er enig idee van hebben wat gezond voor ze is en wat niet.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 21:43

Jamy schreef:
Ja maar weet je hoe weinig calorieen er in gezonde dingen zitten? Komkommer, paprika, fruit, bijna niks! Nouja ik vind het zo wel prima hoe en wat ik eet.

Ja daarom, als je een salade neemt dan zit ik echt wel vol hoor, als ik er genoeg komkommer in doe enzo. Maar dan moet ik er wel brood of wasa crackers bij eten omdat het anders gewoon niet genoeg is

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 21:48

Juist.

Em weet iemand of ingrid ondertussen alweer terug is??

bianca_banny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 22:26

OEEEEEEPS

Heb ik weer. ben ik aan het afvallen(proberen)
Krijg ik eer vreetbui 3 zakjes chips en 2 koeken:O:OI

Ik heb elke avond vreetbuien.. Maar ik zit nu echt te balen:(

bianca_banny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 22:38

Wie weet hoe je dat tegen kan gaan.Ik ben niet dik ofzo. Maar ik wil het ook niet worden. En aangezien ik harstikke veel eet moet ik het dus gaan verminderen. Heeft iemand tips om gezond te eten en niet te snoepen en vreetbuien krijgen?

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 22:49

Bianca, Je bent 13 jaar. Dat is absoluut geen leeftijd om aan de lijn te doen.
Als je van je vreetbuien afwil, kan ik je wel helpen. Maar dan moet je me eerst plechtig beloven dat je geen calorieen gaat tellen, geen gekke dieten gaat proberen, en niet te weinig gaat eten.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 22:56

Laura schreef:
Dus alles wat Lindy en ik hierboven hebben gezegd over vetverbranding en spierafname dat interesseert je niet zoveel?

Het enige wat ik de afgelopen tijd heb gemerkt, is dat ik meer spieren en minder vet heb gekregen. Geen spierpijn, geen raar gevoel, etc. Ik zorg altijd dat ik na het sporten iets koolhydraatrijks eet (tip van de diëtiste van m'n moeder), zoals een banaan oid.

Als mijn lichaam verder niks aangeeft, waarom zou ik daar dan aan twijfelen?