de eetbare tuin vervolg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Re: de eetbare tuin vervolg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 01:04

Afbeelding

De 2 vierkantemeterbakken. Om te voorkomen dat onze ontsnappende viervoeters de boel opvreten moet er nog ff een hekje om.

Afbeelding

De compostplek voor pompoenen en tzt rabarber.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 07:02

Je hebt pluksla en kropsla :)

Iemand enig idee? Mijn paprikaplantjes zijn gestopt met groeien en de blaadjes krullen op :(

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 07:14

Opkrullen betekent vaak te droog.. niet meer groeien kan ook door gebrek aan voeding komen.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 07:16

Ik vind mijn komkommerplanten altijd zo sneu als het zo warm is. Net of ik die dingen keihard mishandel :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 07:21

Mijn meloen plantjes gaan trouwens heel hard die vinden dit weer super. :oo En met een beetje pech is pruimenboompje overleden. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 07:28

8nnemiek schreef:
Opkrullen betekent vaak te droog.. niet meer groeien kan ook door gebrek aan voeding komen.

Hmmm, vorige week nog koemestkorrels gegooid. Ik verschiet ervan dat ze misschien te weinig water krijgen. Ze krijgen evenveel als de tomaat en die staat al een meter hoog met bloemetjes :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 10:31

Er zitten ook geen luizen op?

Paprika groeit wel altijd heel langzaam, dat is vrij normaal, maar het opkrullen heb ik nog nooit gehad behalve als ze echt te droog staan.

Marcella, wat zonde van je pruimenboom! Ik hoop dat ie het toch nog gaat redden.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:46

Ik heb ook eindelijk sla van eigen balkon gegeten.
En ik moet op slakkenjacht, gisteravond een paar plantjes naar buiten gedaan en vandaag is er een de helft van zijn blad kwijt en er is een vers spoor. Maar ik heb de boosdoener nog niet gevonden, op een balkon zouden er toch niet zoveel mogelijkheden moeten zijn.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:54

Misschien een grondslak die zie je overdag niet dan zitten ze verstopt in de grond. ;)

Ben ook hard aan het duimen dat pruimen boompje het toch nog gaat doen hij is nog niet helemaal kaal, maar wel erg kaal. := Heb ook al zitten denken of er misschien een rode mierennest bij de wortels zou kunnen zitten, want dan kunnen ze ook kapot gaan. Moet alleen even wachten tot grasmat goed gegroeid is.

Sophie_Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 16:18

Chubby schreef:
[ [url=m/AMSOxi.jpg]Afbeelding[/url] ]

De 2 vierkantemeterbakken. Om te voorkomen dat onze ontsnappende viervoeters de boel opvreten moet er nog ff een hekje om.

[ [url=m/N7R55N.jpg]Afbeelding[/url] ]

De compostplek voor pompoenen en tzt rabarber.

Wat een mooi tuintje zo naast dat witte huis!
hmm ontsnapte viervoeters, heb ervaring in alle soorten :') :=

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 19:01

Vanmiddag weer paar leuke aanwinsten gescoord voor 1,50 per stuk helaas hadden ze niet nog meer aparte staan.
Afbeelding

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 19:31

nog tips om mieren uit mijn frambozen struik te krijgen? Er zitten geen luizen in en ik heb al koffie prut gestrooid, morgen nog een rauwe ui en wat muntjes er omheen.
Ben bang dat ze straks al mijn lekkere frambozen op eten, vorig jaar zat aardbeien weggegooid al kwam dat door pissebedden :Y)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 14:01

Afbeelding
<3

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 14:12

Ik heb ong 3/4 jaar terug een tayberrie gekocht bij de karwei, maar deze geeft nooit vruchten maakt alleen blad. Nu had ik dit jaar hoop had nog een mooie tak over van vorig jaar, en er kwamen ook 2 nieuwe takken op maar die gingen van de week plots dood en de tak van vorig jaar lijkt ook af te sterven.. heeft die ergens last van of was het gewoon een miskoop?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 16:53

Nette bak Chiolli!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:18

Oh, wat zijn jullie plantjes al ver en al eigen sla!
Heb ca 10 cm grote vleestomaten plantjes gekregen van de boer, mijne zijn nog minuscuul en worden geel en gaan dood?

Oh en wat te doen aan geel worden de balderen bij de sierpompoenen of courgettes (weet niet wat het zijn).

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:20

Sjolvir schreef:
Heb ca 10 cm grote vleestomaten plantjes gekregen van de boer, mijne zijn nog minuscuul en worden geel en gaan dood?

Oh en wat te doen aan geel worden de balderen bij de sierpompoenen of courgettes (weet niet wat het zijn).

Mijn radijsjes werden ook geel en kreeg van hier de tip om ze groter te gaan zetten omdat ze voedingstoffen te kort kwamen. :j nu 4 dagen in een grote pot zitten met andere grond (moestuin) en de blaadjes zijn weer groen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:26

Sjolvir schreef:

Heb je een foto? :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:46

DeMolenhoek schreef:
Sjolvir schreef:

Heb je een foto? :)

U vraagt wij schieten. Vorig jaar had ik het ook, maar toen hadden ze al dikke pompoenen/courgettes.
Dit is nieuwe bak en nieuwe aarde. Zijn nu nog maar 2 blaadjes maar voordat ze helemaal naar de knoppen zijn.
Afbeelding

En rest gaat ook goed, de wortels.
Afbeelding

De erwten.
Afbeelding

De pluksla, snijsla en rucola.
Afbeelding

De ehhhhh, zonnebloemen en of spuirten op bleomkool of brocoli? Geen idee en er moeten nog courgettes boven komen volgens mij.
Afbeelding
spruiten, couregette, zonnebloemen?

Bloemkool, pompoen en runnerbonen?
Afbeelding

En mijn 3 niet groeiende komkommertjes :D .
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 10-05-18 18:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:48

Even een nitwit vraag: zijn dat niet heel erg veel zaailingen op zo’n klein stukje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:50

Ik blijf gokken op pompoen :j Ik heb ook bolcourgette staan en die ziet er helemaal anders uit. Bladeren zijn groter, dikker, hebben een soort haartjes en de plant loopt ook niet uit, wat die van jou wel lijkt te doen :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:52

Ceetje_bokt schreef:
Even een nitwit vraag: zijn dat niet heel erg veel zaailingen op zo’n klein stukje?

Ja,. maar vorig jaar gingen ze allemaal dood en teon had ik er maar paar, nu ietwat veel. :D :+

DeMolenhoek schreef:
Ik blijf gokken op pompoen :j Ik heb ook bolcourgette staan en die ziet er helemaal anders uit. Bladeren zijn groter, dikker, hebben een soort haartjes en de plant loopt ook niet uit, wat die van jou wel lijkt te doen :)

Kan hoor, ik weet het echt niet meer, ga het hopelijk zien heb de courgettes (zijn ronde) nog een keer gezaaid.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:54

Ik stel de vraag omdat ik van de makkelijke moestuin wel drie zaadjes per gaatje ‘moet’ doen, maar er als ze allemaal opkomen twee moet onthoofden. Je gaat ze dus nog wel uitplanten begrijp ik?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 18:54

Zie mijn bericht hier boven nog eens. Te weinig voedingstoffen!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 19:05

Vorig jaar :+
Denk dat je gelijk hebt de courgette heeft meer steeltjes direct bij de grond, de sierpompoen maakt langere uitlopers. Top!! Niet opeten dus, wel naar kijken. :Y) :+

sierpompoen en komkommer
Afbeelding

voornamelijk sierpopmpoen rechts en dus heel geel en aan het doodgaan. Losse potje op voorgrond is corugette die bos in cementton is sierpompoen.
Afbeelding

Courgette!!!
Afbeelding

Ook courgette (ronde)
Afbeelding

sierpompoen (de rest van de foto's)
Afbeelding

Afbeelding