Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Travellust

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 13:06

Sonja, oh op die manier. Gezien het een "rest" product is van een bestandsdeel waar ik niet tegen kan ga ik het niet testen :P

Sanne, ik ben benieuwd naar je recept met het ei :)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 18:14

Hoe gaat het met jullie?
Hier even niet zo goed. Doordat ik plotselin ij mijn vakantie bij mijn ouders moest logeren heb ik de hele week bijna niet gegeten en een paar keer iets met te hoge kh(gehakt met tomatenpuree en kaas... te laat gezien dat er teveel kh inzaten). En ik had de chocomouse ontdekt daar.

Met als gevolg dat ik vanochtend zag dat ik 2(!!! ;( ) kilo bij was gekomen. En zoveel raars heb ik niet gegeten.
Vandaag goed gegeten.... totdat ik kapot moe thuiskwam en er bounty's lagen. Dus nu heb ik 1 blikje cola zero op en 2 bounty's....
Mijn eerste vreetbui sinds ik begonnen ben....
Misschien toch maar eens een tijdje weer opshrijven wat ik eet en streng zijn. Ik was 9kilo afgevallen en er moeten er nog zeker 15 a 20 af....

Bleh baal echt als een stekker -O-

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 18:27

Die kilos die er bij zitten zijn natuurlijk heel logisch en niet echt iets om in de put te zitten. Als je begint zakt je gewicht in de eerste week ook absurd veel. De reden daarvoor is simpel, namelijk je glycogeenvoorraad. Als je start met khdarm gebruikt je lichaam eerst de glycogeenvoorraad en die is in je lichaam verbonden aan vocht.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 20:35

Zit niet echt in de put om dat. Gaat gewoon even wat minder en dan ook nog de laatste dagen elke dag een uur vroeger opstaan om over te werken. Laten we zeggen dat dat nu niet heel goed is voor me.
Maarja vana nu gewoon weer streng verder.

Lijstje voor morgen:
9.30: bolletje leverworst (0.8kh/100gr; 150 gr ofzo).
12 uur: salade van kaas (48+), witlof (1 struikje a 125 gr ofzo), ham en mayonaise.
14.30 bifi worstje ala honger
17.30(of18.00) 3 kippenbouten. Bij meer honger nog wat vis bakken

Tussendoor nog een paar (halve) kaugoms en veel water en thee.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 09:05

Hier gaat het wel goed :) Laatste meting was er weer een kilo af en weer een aantal centimeters in omvang.
Zal wellicht nu weer iets aan zitten, heb afgelopen week iets minder opgelet :+ (stukje speculaasstaaf)

Vervelend Arabella, maar denk dat het ook wel deels vocht zal zijn hoor :) Komt wel weer goed als je weer in je ritme zit!

Je salade klinkt goed! Had hem van de week ook gemaakt :P

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 09:22

arabella2000 schreef:
Zit niet echt in de put om dat. Gaat gewoon even wat minder en dan ook nog de laatste dagen elke dag een uur vroeger opstaan om over te werken. Laten we zeggen dat dat nu niet heel goed is voor me.
Maarja vana nu gewoon weer streng verder.

Lijstje voor morgen:
9.30: bolletje leverworst (0.8kh/100gr; 150 gr ofzo).
12 uur: salade van kaas (48+), witlof (1 struikje a 125 gr ofzo), ham en mayonaise.
14.30 bifi worstje ala honger
17.30(of18.00) 3 kippenbouten. Bij meer honger nog wat vis bakken

Tussendoor nog een paar (halve) kaugoms en veel water en thee.

Balen van je dipje. Overigens vind ik wel dat je heel weinig eet. Ik mis de vetten, eiwitten en meer groenten (op je lunch na). Ik snap wel dat je hier honger van krijgt en aan het snacken gaat.

Voeg her en der wat groenten toe (komkommer, paprika etc), een eitje (omelet, gekookt ei, gevuld ei) en misschien nog iets van Griekse yoghurt oid. Je honger gevoel zal veel meer verdwijnen.

De enige momenten dat ik echt honger heb, is vlak na het sporten. Verder is er geen honger te bekennen bij mij.

Ik zit nu op -29,8. Het gaat wat langzamer. Inmiddels sport ik wel 2 a 3 keer per week! :-)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 09:34

Netjes hoor! Bevalt het sporten goed?

Griekse yoghurt (ik stop er nog een schepje whey in) vult ook lekker :)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 09:52

Honger heb ik tr compleet niet hoor. Ei eet ik vaak maar op dit moment eet ik leverworst als ontbijt. Extra groenten gaan er nu nog niet bij omdat ik in ketose wil blijven.
Yoghurt en kwark etc gaan er zeker niet bij.
Het was zeker geen dipje omdat ik honger had,meer een geestelijk dipje waarvan ik altijd ga eten, maar de afgelopen maanden is dat niet meer geweest.

Even snel nagerekend:
Kh: 9 gr
Eiwit: 132 gr
Vet 118 gr

Calorieen:1626

Edit: en dan ben ik de mayonaise bij de lunch en het avondeten nog vergeten

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:05

Ik dacht dat ik laag zat maar jij zit nog lager. Dan snap ik je "snack" momentjes wel even nadat je een week normaal gegeten hebt.

Voel/merk je dat je in ketose zit of gebruik je van die strips?

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 10:27

arabella2000 schreef:
Honger heb ik tr compleet niet hoor. Ei eet ik vaak maar op dit moment eet ik leverworst als ontbijt. Extra groenten gaan er nu nog niet bij omdat ik in ketose wil blijven.
Yoghurt en kwark etc gaan er zeker niet bij.
Het was zeker geen dipje omdat ik honger had,meer een geestelijk dipje waarvan ik altijd ga eten, maar de afgelopen maanden is dat niet meer geweest.

Even snel nagerekend:
Kh: 9 gr
Eiwit: 132 gr
Vet 118 gr

Calorieen:1626

Edit: en dan ben ik de mayonaise bij de lunch en het avondeten nog vergeten

9 gram kh is uiterst ongezond! Ik raad je aan om op z'n minst 20 gr kh te eten. Je lichaam gaat nu in de overlevings stand en zal ook goede weefsels aan gaan vreten. Om alleen al een fatsoenlijk werkend lichaam te hebben heb je gewoon 20 gram kh nodig. Als je daaronder gaat zitten, ben je echt gevaarlijk bezig!

Ik moet zeggen dat ik daar best van schrik. Extra groenten mag je echt wel hebben, dat is gewoon gezond. Eet die 11 kh erbij met groenten, zou mijn advies zijn.

gribaldi schreef:
Netjes hoor! Bevalt het sporten goed?

Griekse yoghurt (ik stop er nog een schepje whey in) vult ook lekker :)

Ik doe kokosrasp of kaneel erin! Ook heerlijk.

Het sporten bevalt goed. Ik kan niet alles, vanwege m'n schouder. Maar toch voldoende om aan de slag te gaan. Ik richt mij nu vooral op conditie opbouwen en m'n been en buikspieren te versterken! :-) m'n rug en armen die komen nog wel, maar dat zal eerst onder fysio begeleiding moeten. Ik krijg een hoop energie van het sporten. :-)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 11:06

Ik merk dat ik in ketose zit doordat ik dan geen honger heb. Ik wil wwl binnenkort ketose strips gaan bestellen.

Over hoe laag je mag zitten zijn de meningen verdeeld. Ik vind het het fijnste om onder de 20 kh te blijven zitten en doe dat dus ook.
In december verhoog ik mijn kh iets doordat ik dan meer groenten en kwark ga eten. Maar na december ga ik weer gewoon terug in dit regime totdat ik meer richting mijn wensgewicht zit. En zelfs dan moet ik uitkijken.
Zodra ik meer kh ga eten krijg ik vreet buien. Die kan ik echt niet tegengaan zonder kharm te eten. Ook krijg ik buikpijn van granenrijke producten etc.

Onder de 20 kh blijven is vrij makkelijk aangezien ik veel vlees eet en altijd erop let die met de minste kh te pakken (bv ham, in nedrland tussen de 3 en 7 kh, in duitsland 1 kh) sheelt een boel .

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 11:49

Kaneel inderdaad! Ook heerlijk :) Nu je over kokosrasp begint, heb nog een pot staan :')
Bedankt voor je tip :P

Fijn dat je al lekker kunt bewegen hoor! Been en buik is al een lekker begin :) Als je de rest onder begeleiding van de fysio kan doen kom je ook al een heel eind hoor :)

Ik krijg ook energie van het sporten merk ik weer. Ben ook heel benieuwd wat de diëtiste te zeggen heeft.

Arabella, 9gr is wel weinig maar je zal vast wel weten wat je doet :) Hoe ga je dat met kerst doen oid? Ga je dan khd arm eten of eet je dan met de etentjes mee?
Ik weet dat je zelf een heel menu in elkaar kan zetten hoor, maar als ik ergens anders eet wil ik niet te veel zeuren :')

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 12:40

9 gr klopt niet helemaal, het zal wrs meer richting de 15 gaan.
Ik heb vaak moeite om boven de 20 uit te komen omdat ik gewoon genoeg heb. Ik ga niet proppen om meer te moeten eten. Wel moet ik van mezelf soms een stuk kaas of vlees of komkommer eten omdat ik dan te lang niet gegeten heb. Maar meestal heb ik dan geen honger.
Met de kerst eet ik gewoon kh arm.
Mijn moeder weet wat ik mag en houdt zich daaraan. Zelf eet ze kh beperkt.
Ik eet dan gewoon wat luxere dingen zoals zalm etc.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 12:47

Genoeg is genoeg, en je volproppen met tegenzin, heb in mij ogen ook totaal geen zin.
Ik moet ook bekennen dat ik dagen heb waar ik bijna niks naar binnen krijg...

Fijn dat ze thuis ook rekening er mee houden en leuk dat je het zo samen met je moeder kunt doen :)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 12:50

Ja echt wel. Als we bv lasagna eten maakt ze voor ons eentje met courgetteschijven en zelfgemaakte saus. Veel lekkerder dan die wat de rest krijgt :) en voor de rest is het heel makkelijk. Wat vlees met rauwe groenten en ik ben happy ;)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 15:49

Haha ik vind dat persoonlijk ook veel lekkerder hoor :D Tegenwoordig zijn de meeste mensen maar van het gemak, die missen echt zoveel lekker eten :')

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 16:15

Ja echt wel haha
Laatst had mijn moeder iets van stoofvlees klaargemaakt. Normaal vond ik dat echt heel lekker. Dus ik bgin te eten. Niet normaal.hoe smerig. Veel ste zoet.
Was dus uit een pakje. Heb maar wat kaas gegeten die avond :+

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 10:07

Haha grappig dat je herkent dat het niet "zelfgemaakt" is maar uit een pakje komt. Onze smaakpapillen werken dus toch fantastisch!

Goed weekend gehad?

Ik heb iets te genoten en daardoor iets wat ongezond gegeten :') Maar heb er wel van genoten dus dat is ook goed.
Deze week gaan we gewoon weer op goede voet verder :)

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:01

Hoe is het nu arabella ?
Ik ben inmiddels 3 kg kwijt al !
Nu even een hele slechte week waarin ik weinig gegeten heb, aangezien ik een keelontsteking heb. Alles wat ik eet doet pijn. Dus echt geen zin om wat te eten. Gelukkig is het nu al een stuk minder.
Vanavond heb ik een biefstukje met boontjes op het menu staan. Hmm.

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 19:47

Een vraagje voor wie al langer KH-arm eet:
eten jullie niks meer van brood, rijst,pasta en aardappels?
Of vervangen jullie de 'witte' variant door volkoren?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 20:58

Op mijn koolhydraatarme dagen eet ik idd niks van dat alles. Volkoren bevat net zoveel khd :)

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 21:06

secricible schreef:
Op mijn koolhydraatarme dagen eet ik idd niks van dat alles. Volkoren bevat net zoveel khd :)

Kan je dat even verduidelijken?
Heb je dan KH arme dagen en dagen dat je wel KH eet? (en wat eet je dan?)
En heeft dit dan effect? dus eigenlijk een beetje wat ik doe voorlopig, proberen te minderen in KH

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 21:15

Ik ben op dit moment niet bezig met afvallen maar met meer gevoelig worden voor koolhydraatverbranding. Daarbij eet ik op sportdagen inderdaad wel koolhydraten (maar wel met mate) in de vorm van fruit, aardappelen, granen (geen tarwe) of rijst. De niet-sportdagen eet ik khd-beperkt (maximaal 75gram)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 09:09

ikkebenhier, je moet op een dag wel aan een aantal gram koolhydraten komen hoor. Zonder kun je echt niet. Ik hou 30gr aan. Als zat ik ik daar de afgelopen weken enorm onder. Nu met een schema van een diëtiste gaan we dat ophogen.

Volkoren bevat inderdaad net zoveel. Ik schrap alles van wat jij opnoemt.

Wat is je doel?

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 22:53

Ik meld me ook even hier.
In de zomer echt de knop omgezet en begonnen onder begeleiding bij de sportschool met Powerslim. Het liefst had ik het zelf gedaan maar ik kon echt de motivatie niet vinden om mezelf telkens een schop onder mijn kont te geven, dus elke week een afspraak en begeleiding was nodig voor me.
Inmiddels ruim 13 kilo kwijt, nog zo'n 2,5 kilo en dan kan ik naar de 2e fase en gaan afbouwen naar een stabiel gewicht.
Inmiddels haal ik al regelmatig recepten en ideeën van http://www.koolhydraatarmrecept.nl en oanhskitchen.nl. Ik merk dat ik echt weer meer gemotiveerd ben om gezond te koken en bewust te eten. Nu nog het belangrijkste natuurlijk, vol blijven houden en niet weer terugvallen in oude eetgewoontes (lekker makkelijk, even wat halen, regelmatig een zak chips enz.) Ik heb in ieder geval nu al geleerd om kleine hoeveelheden en verantwoord koolhydraatarm te "snacken".