tegenwoordig gooi ik alles door, wel los van elkaar hoor, iedere dag wat anders: kaneel nootmuskaat steranijs pindakaas speculoos hazelnootpasta bebogeen
Ik eet al een tijdje in de ochtend havermout. Het probleem Is alleen dat ik het niet echt lekker vind. Mijn buik wordt er gelukkig wel blij van. Ik heb nav dit topic eens kaneel erdoor gedaan en dat was alweer erg lekker! Ik maak het meestal gewoon met water in een pannetje en dan zit er minder smaak aan dam wanneer ik het met melk maak, maar als ik het met melk maak is de buik weer iets minder blij. ... Ik roer er meestal vlokken of bruine basterd suiker doorheen. Ik ga dat cakeje om eens proberen!
Ik ga dit topic ook even volgen! De laatste dagen eet ik gewoon simpel havermout met sojamelk. Dus sojamelk in een pannetje warm maken, havermout erbij, dan wordt de havermout wat dikker en klaar! Normaal doe ik er ook rozijntjes door, maar die zijn eigenlijk niet zo goed heb ik gehoord. En lijnzaad, maar dat hebben we nu even niet in huis.
ik maak de havermout aan met "coconut dream" heerlijke melk die geen dierlijke melk is, dus voor je buik ook goed is, vind ik net even lekkerder dan met water, vanmorgen weer cranberries en honing erin gedaan
Many
Geplaatst: 06-12-13 10:45
Annetje, heb je al eens soja-, amandel- of rijstmelk geprobeerd? Misschien kun je daar beter tegen dan tegen koemelk.
Sodeletuut, behalve dat de calorieën van rozijnen vrij snel optellen zou ik niet weten wat er niet goed aan is. Wat zou er mis mee zijn?
Dani_
Geplaatst: 06-12-13 11:30
Ik dacht ook dat rozijntjes best gezond zijn.
Annetje schreef:
maar als ik het met melk maak is de buik weer iets minder blij. ...
Amandelmelk en rijstmelk is weer heel vet toch? Ik heb het trouwens ook nog nooit in de winkel zien staan. Heb jarenlang sojamelk gedronken, misschien dat ik dat inderdaad weer eens moet proberen.
Ik ga zo voor het cakeje! Ben heeeeeel erg benieuwd!
Over de rozijnen, er zijn mensen die niet zo goed tegen gezwavelde (?) rozijntjes kunnen, en ik den kdat ik daar bij hoor dan.. Mijn vader heeft 't ook. Dus daarom eet ik ze niet zo veel.
Annetje
Geplaatst: 06-12-13 12:23
Maar nu heb jij het over de sojamelk neem ik aan? Ik dacht dat rijstmelk en amandelmelk vet was.
Mijn havermoutcakeje is mwoah... het ruikt naar iets van muesli dat de paarden wel eens krijgen. Ik heb geen honing en ik vind honing niet lekker, dus ik heb er bruine basterdsuiker ingedaan en daardoor ziet het er ook niet zo lekker uit.
- 1 ei - 1 eetlepel basterdsuiker - 1/2 grote banaan - ongeveer 3 eetlepels havermout - beetje vlokken Zien er zo uit:
Tsja, amandelen bevatten best veel vetten dus amandelmelk automatisch ook, maar daar zou ik me echt niet druk om maken. Vet heb je nodig!
Annetje
Geplaatst: 06-12-13 12:51
Ik ben een beetje verkouden/ziek dus ik weet het niet helemaal zeker. Maar het is denk ik wel lekker als afwisseling. Ik vind alleen de banaan iets overheersen, dus misschien dat ik het zelf een keer met appelrasp ofzoiets zou willen proberen. Of misschien inderdaad met krenten, iets wat minder overheerst.
tuurlijk zit er wel iets vet in , maar goed, vetloos leven is niet goed voor je , je hebt het nodig om bepaalde vitamines te kunnen opnemen in je lichaam zolang je maar de gezonde vetten kiest is er geen enkel probleem
Knakker
Geplaatst: 06-12-13 13:36
juist, de onverzadigde vetten zijn onschuldig (ezelsbruggetje: 2x on)