Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
anneliesdj schreef:Tinky, waarom heb je mest onderin en gooi je de grond daar bovenop? Dat gaat niet werken ben ik bang.
En is het niet handiger om tussen de bakken ook ruimte te hebben, zodat je er rondom bij kunt?
De bovenste laag grond word uiteraard ook bemest,afhankelijk van de groente die erin gaat
Werkt overigens prima hoor...heb al eerder gedaan met grote bakken
Belangrijk om te zorgen dat de boel niet gaat rotten,goede waterafvoer door losse grond denk ik dan maar weer. 

De zijtakjes zijn perfect om de bodem luchtig te houden zodat er lucht en water kan circuleren,rotten doet bamboe nauwelijks dus kan wel even mee.
Alleen jammer dat dat zo woekert..
Je ziet er al een bolletje aan komen. Leuk! Ik heb ze vanmorgen maar met wat meer aarde bedekt. Geen idee of aanaarden nodig is bij radijsjes, maar kan vast geen kwaad.
femiaans schreef:Kirsten_s, nooit water geven OP de planten ( of je moet met de sproeier werken) en als je dan water geeft, nooit met volle zon. Zo verbranden namelijk je planten. Verder rot sla best wel heel snel weg als je de plant alleen water geeft. Kroppen sla zijn in de winkel altijd zo nat omdat de tuinder dan zogenaamd zwaardere kroppen heeft en meer geld verdiend
?
minikatje schreef:linzen?
heb linzen laten kiemen en die in het zand gestopt als experiment.
tot nu toe gaat het goed en zijn ze uit de poten van de kat gebleven (bonenplantjes, rest in peace)
Is dat lekker? En welke linzen heb je dan? Of zit ik er nu naast?
ben vandaag onverwachts tegen een muurkasje aangelopen. Voorbeeldmodel van Welkoop van afgelopn jaar. Had ik al eerder naar gekeken, maar veel te duur. Kom ik er vandaag op zoek naar een kadootje voor mijn mannetje, staat er een klein bordje weggestopt op 50 % korting. Dus voor 114 euro ben ik dadelijk. De gelukkige bezitter van een muurkasje van 130 breed, 71 diep en 165 hoog. schuifdeur, dakje dat open kan en van hard kunststof en aluminium frame.Antheman schreef:Ik dacht alleen dat linzen in heel warme landen groeiden. De smaak ken ik heel goed, ik eet vaak linzen.
ik heb ze vorig jaar ook gehad, alleen ik doe het niet meer, oogsten is mij te veel werk
kleine trutpeultjes waar heel weinig linzen in zitten per peul(2 a 3 )
dus iets van gaas waar ze langs/door mogen groeien

aalbessen mjammie maar draken van struiken.Ja ze moeten bestoven worden, kun je ook met de hand doen met een wattenstaafje of sateprikker en een stukje wc papier.
en de keukenkruiden.
) en met het oog op veel groenten volgend jaar etc.. Ben ik eens gaan verdiepen in de 'voedseldroog' materie...
. met het oog op veeeeeel kruiden misschien ook wel idee voor mensen hier? Mijn ervaring nu hier met 'drogen' is ellende met schimmels etc.. en dan is in 1 nachtje alles in dat ding gedroogd..super lijkt mij dat?
.
ik schaf hem in ieder geval al aan voor de kipfiletjes van de honden
en ander vlees te drogen voor ze...