Gezond(er) eten deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Gezond(er) eten deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 23:14

Volgens mij zit daar een heleboel troep in (o.a. dextrose, aardappelzetmeel, etc.). Ik koop vaak de gekruide tofu-reepjes van de AH, daar is minder aan toegevoegd.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 23:22

:j oke gekruide tofu reepjes nog niet geprobeerd. Kan het eens proberen. En verder eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 23:25

Misschien kun je eens bij de biowinkel kijken wat ze daar hebben. Ik eet zelf ook grotendeels vega, maar neem niet zoveel vervangers (wel noten, zadel, avocado, ei, etc.)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 23:57

Je kunt zelf bonenburgers maken :D Zoek maar eens op black bean burger. Verder heb je ook nog seitan, maar dan moet je geen glutenallergie hebben :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 07:24

Met welke smaak kun je quinoa vergelijken? Bij ons verkopen ze het geloof ik wel.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 07:37

Het is een beetje nootachtig vind ik, zo beschrijven ze het ook altijd op internet enzo, maar ik kan geen betere omschrijving bedenken :') qua structuur is het net couscous als je het hebt gekookt.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 07:52

ChantalSmook schreef:
Wat betreft vega eten. Ik ben wat vega producten aan het uit proberen, ik vind vlees/vis echt heerlijk en kan niet zonder. Maar af en toe wat minderen draagt ook een klein steentje bij aan de bio-industrie.
Maar hoe (on)gezond zijn bijvoorbeeld vega burgers?

Je kunt vlees krijgen van de vegetarische slager, daar is de kip niet te onderscheiden van de echte kip. En het gehakt is ook echt lekker.
Van de vegetarische producten bij de supermarkt wordt ik ook niet blij hoor :n

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 08:04

Ik wil absoluut niet de vega kant op gaan, maar ik eet ook niet iedere dag vlees of vis. Gisteren toevallig wel, maar ik gok dat het niet meer dan 1 a 2 keer per week is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 22:17

Wat drinken jullie op een dag? Ik heb zelden dorst dus vergeet vaak te drinken. Kom er soms om 18.00 u achter dat ik pas 2 kopjes op heb.

Ik drink meestal heet water met citroen of sinaasappel.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 22:20

Ik drink heel veel, ik zit al snel op 2 liter thee en water op een dag, soms ook wel 3. In de zomer minder thee en meer water.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 22:59

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 23:09

Ik drink normaal 2 liter water, maar sinds ik weer thee kan drinken en smoothies brouw, drink ik wel iets minder water nu. Het moet ook een klein beetje, want mijn blaas werkt volgens mij abnormaal, en anders kan ik niet eens de paarden gaan verzorgen zonder tussendoor te moeten wildplassen :')

Maak er een gewoonte van, Gast7391. Gewoon fles bij je zetten als je kan en het jezelf zo'n beetje verplichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 23:11

Ook als ik die fles/theepot in de buurt zet vergeet ik 'm gewoon.. Maar ik ga m'n best doen om erop te letten! Heb ook het idee dat ik vaak honger heb door vochtgebrek.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 06:36

Ik drink erg veel. Heb het mezelf aan moeten leren, maar het gaat nu vanzelf.. Ik drink de hele dag door, en zit denk ik wel aan meer dan 2 liter.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 07:12

Ik drink alleen thee en water, in de winter minder dan in de zomer, maar zit ongeveer rond de 1.50 liter denk ik.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 07:57

VogeltjeM schreef:
Ik heb quinoakoekjes in de oven zitten :D ben benieuwd of ze lekker worden! Ingrediënten: 50 gr quinoa, 50 gr kokos, 50 gr amandelmeel, 50 gr volkoren speltmeel, wat honing, beetje cacao en 2 eieren.

Gebakken!
Wel zonder spelt wegens glutenallergie van mijn dochter maar ze zijn heerlijk!

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 08:16

Cool Vera! :D

Ik maak zomers wel zelf ijsthee. Ik heb een grote kan, daar doe ik dan heet water in en heel veel zakjes detoxthee van ekoland (omdat die heel sterk is van smaak), flink wat stukken citroen erin, laten afkoelen en voila :D

Verder drink ik water, thee of dun aangemaakte limonade.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 08:20

Ik zit ook wel ruim aan de 2 liter water/thee per dag :j Heb altijd een 0.5 liter flesje bij me en die is altijd alweer op voor ik er erg in heb :+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 08:21

Ik moet dan wel tig keer naar de wc 's nachts :')

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 08:25

Ik drink zelf vaak te weinig. Heb wel altijd een flesje water bij me maar als die dan leeg is vergeet ik hem weer te vullen.
Het drinken is ook iets waar ik op moet letten.

Heb vanochtend havermoutpap met gemalen kokos erdoor gegeten maar dat vond ik echt niet lekker.
Dus in het vervolg maar weer gewoon havermout... wil nog wel proberen met gedroogde cranberry's erdoor. Die heb ik gister ook meegenomen bij de jumbo.

En eindelijk volkorenmeel gevonden! Was al bij verschillende winkels geweest maar kon het steeds niet vinden...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 08:37

Als jullie het goed vinden klets ik een beetje met jullie mee, al ben ik nog vooral lerende over gezonder eten :j Enige tijd geleden ben ik gestopt met snoep etc, begonnen met de 30 day shred, hardlopen, zwemmen en een gezondere eetstijl hoort daar ook bij. Vriend en ik zijn nu aan de groene smoothies, volkorenproducten, af en toe eens een vega dag, en recent heb ik de chia zaden ontdekt als superfood om toe te voegen :)

Ik kan zelf nog niet gek veel tips delen, maar al lerende hoop ik toch wat wijzer te worden en gezondere keuzes te maken. Merk dat ik toch nog wel wat achterhaalde ideeen daarover heb :P

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 10:06

Ik drink alleen water en thee, en zit ook al gauw aan de 2 liter per dag :j

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:20

ik drink op mijn werk vaak minder, maar vaak toch al meer dan een liter. Dus thuis ook zeker nog een liter aan koffie, thee, water en soms limonade.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:35

Wat zijn dat Mars, die chia zaden? :D

En ik drink ook altijd te weinig.. ik heb soms dagen dat ik er om half 10 savonds achter kom dat ik de hele dag nog niks gedronken heb :+ Maar ik heb ook nooit dorst ofzo, best vervelend :'D
Ik probeer er wel op te letten en heb ook altijd een flesje water bij maar vaak denk ik er gewoon niet aan :')
Alleen tijdens sporten vliegen de flesjes er doorheen haha

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 14:41

Ik heb jarenlang erg veel gedronken, zo rond de 3 liter per dag, maar de laatste tijd merk ik dat ik minder drink. Ik zweet ook minder dan voorheen.
Ik denk dat ik nu zo'n liter per dag drink, misschien een beetje meer. Ik drink water en zwarte koffie. Bij vlagen een kopje thee :)