Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gabyfedde schreef:Wow IngridB, wat gaaf!!! Hoe snijd je zoiets aan?
Ik heb vandaag mn eerste blanda 20cm biscuit gebakken. Hij lijkt goed gelukt. Hij gaat straks de vriezer in. Snijden/vullen/bekleden/decoreren ga ik pas de 15e doen, heb hem de 16e nodig.
Ik ga hem met 2 of 3 lagen vullen (twijfel nog, iemand advies?).
Één laag wordt ganache van witte chocolade (twijfel of ik dat als onderste of als bovenste laag zal doen), de andere laag wordt een laagje crispy witte chocolade met òf aardbeienjam òf bosbessenjam. Als ik kijk naar het doel (het wordt een taart voor de 35-jarige bruiloft van mijn ouders) dan worden het waarschijnlijk de bosbessen (aangezien mijn ouders het grootste deel van de tijd in Zweden wonen en ze daar zo veel bosbessen hebben).
Afsmeren ga ik ook met ganache doen.
Daaroverheen komt marsepein en ik ga decoreren met roosjes (als die lukken) of hartjes (lukken gegarandeerd).
Heb ook mix voor botercrème in huis, maar weet eerlijk gezegd niet wat ik daar in deze taart mee moet... Iemand tips?
gabyfedde schreef:Ok, ik ben overtuigd. Het worden dus 2 lagen![]()
Ik weet dat je met bc een dijkje kunt spuiten. Maar dacht dat nu eigenlijk met ganache te doen (aangezien ik daar ook de andere laag mee ga vullen en de hele taart mee ga afsmeren. Of kan ik toch beter bc gebruiken voor een dijkje? Ik heb het in huis, dus het is niet zo'n probleem.
@ patriciavt: Taart ziet er goed uit voor 'even gauw gemaakt! Die bloemen zijn gaaf. Waarmee heb je die gemaakt?
Patriciavt schreef:Met een uitsteker waar een siliconen mold bij zit, je steekt ze dus uit en dan in de mold, waardoor je het relief krijgt, echt superleuk! Ik heb deze, en ik heb madeliefjes