Taarten decoreren XXI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 08:19

Woldhoeve, welke vorm heb je gebruikt voor de minitaartjes?
Leuk geheel!

Tooeet

Re: Taarten decoreren XXI

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 09:16

Ziet er leuk uit hoor Woldhoeve!

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 09:22

Thanx :D
Dat beertje is ook erg leuk. Ik heb dat boek ook aangeschaft van m'n boekenbonnen. Echt een aanrader.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 10:14

Hoe gaat het met onze zwangere taartenbaksters? :D

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:55

*ik stuur je en een pb Ingrid;-) *

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 13:36

lang niet geweest, erg druk geweest en weinig gebakken.

Ik heb net een aantal nieuwe dingen gekregen en ga van het weekend weer aan het bakken..

Ik heb trouwens een heleboek erg mooie taarten voorbij zien komen, wauw!!

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:01

ohh wat spannend. een tijdje geleden heb ik hier in het topic mijn eerste taartje laten zien ( een pigs in the mud) en morgen ga ik mijn eerste 'echte' taart maken compleet met marsepijn en dergelijke.. morgen avond zullen jullie het resultaat zien :D

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:22

Hier had ik nou gewoon ff zin in om te maken :D .
Goed voor de lijn _O- !!!!
HIj is gevuld met een laag BC en een laag yochurtvulling met verse aardbeien :9
Afbeelding
Afbeelding
Ik had het recept van kiwi-yochurt vulling in de mjam gezien, maar nou zag ik op de gelatine verpakking dat je géén verse kiwi met gelatine moet gebruiken, dus vandaar dat ik de aardbeien heb gepakt :j .
Heb ook géén eidooiers gebruikt omdat ik het best link vind om rauwe eieren te gebruiken. Het smaakte heerlijk, dus ik verwacht dat het met de
taart ook heerlijk zal zijn :9 . De vulling werd ook goed stijf, dus gaat prima zonder eieren.
Is lekker voor onszelf, dus smaakt het alsnog niet, dan is de taart zo weg :D .

Maar een super leuke taart om te maken en in no time klaar :j

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:32

Waar in ZO drenthe of NO overijssel is een winkel met spulletjes? :D
Ik zoek bijvoorbeeld van die wegwerpspuitzakken.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:35

ipv wegwerp spuitzakken kan je ook snoepzakken gebruiken. Zijn wel iets minder stevig maar ook stukken goedkoper.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:36

Branka, volgens mij heeft Gonny van Trendytaart (in Erm) ook wel spulletjes te koop.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:32

Wow IngridB, wat gaaf!!! Hoe snijd je zoiets aan?

Ik heb vandaag mn eerste blanda 20cm biscuit gebakken. Hij lijkt goed gelukt. Hij gaat straks de vriezer in. Snijden/vullen/bekleden/decoreren ga ik pas de 15e doen, heb hem de 16e nodig.
Ik ga hem met 2 of 3 lagen vullen (twijfel nog, iemand advies?).
Één laag wordt ganache van witte chocolade (twijfel of ik dat als onderste of als bovenste laag zal doen), de andere laag wordt een laagje crispy witte chocolade met òf aardbeienjam òf bosbessenjam. Als ik kijk naar het doel (het wordt een taart voor de 35-jarige bruiloft van mijn ouders) dan worden het waarschijnlijk de bosbessen (aangezien mijn ouders het grootste deel van de tijd in Zweden wonen en ze daar zo veel bosbessen hebben).
Afsmeren ga ik ook met ganache doen.
Daaroverheen komt marsepein en ik ga decoreren met roosjes (als die lukken) of hartjes (lukken gegarandeerd).
Heb ook mix voor botercrème in huis, maar weet eerlijk gezegd niet wat ik daar in deze taart mee moet... Iemand tips?

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:43

gabyfedde schreef:
Wow IngridB, wat gaaf!!! Hoe snijd je zoiets aan?

Ik heb vandaag mn eerste blanda 20cm biscuit gebakken. Hij lijkt goed gelukt. Hij gaat straks de vriezer in. Snijden/vullen/bekleden/decoreren ga ik pas de 15e doen, heb hem de 16e nodig.
Ik ga hem met 2 of 3 lagen vullen (twijfel nog, iemand advies?).
Één laag wordt ganache van witte chocolade (twijfel of ik dat als onderste of als bovenste laag zal doen), de andere laag wordt een laagje crispy witte chocolade met òf aardbeienjam òf bosbessenjam. Als ik kijk naar het doel (het wordt een taart voor de 35-jarige bruiloft van mijn ouders) dan worden het waarschijnlijk de bosbessen (aangezien mijn ouders het grootste deel van de tijd in Zweden wonen en ze daar zo veel bosbessen hebben).
Afsmeren ga ik ook met ganache doen.
Daaroverheen komt marsepein en ik ga decoreren met roosjes (als die lukken) of hartjes (lukken gegarandeerd).
Heb ook mix voor botercrème in huis, maar weet eerlijk gezegd niet wat ik daar in deze taart mee moet... Iemand tips?

Dank je.
Aansnijden is hetzelfde als een 'gewone' taart, alleen zullen de smarties er vanaf vallen :D . Maar het is maar een klein laagje met smarties hé :j

Ik doe een taart zelf altijd met twee lagen vullen, anders worden de lagen biscuit zo 'dun' vind ik. Of je biscuit moet heel hoog zijn geworden, dan kun je wel 3 lagen doen. Maar als ik lees waarmee je wilt vullen dan denk ik dat twee lagen al best machtig zullen zijn :j
De botercreme heb je nodig om een dijkje te spuiten bij elke laag zodat de vulling niet eruit loopt en om heel lichtjes op de biscuit te smeren zodat de vulling niet
in de biscuit kan trekken ;)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:44

Woldhoeve wat een leuke CC's, taartjes en taart! Mooi dat wit met paars :j

Ingrid :9 :9 :9

Gabyfedde, ik vul een bolletje altijd met 2 lagen, anders wordt het een ovaal :P
De vulling klinkt héérlijk :9

Ik heb gisteravond even gauw een taartje gemaakt voor onze cursus/teamdag vandaag. Foto heb ik af laten drukken, onderste rij derde van links ben ik :P (helemaal in t midden dus := )
Afbeelding

Afbeelding

Vanmorgen voor ik naar cursus ging m'n taarten voor morgen gevuld en afgesmeerd, die ga ik zo bekleden :j En dan vast biscuits bakken voor de taarten van zondag, die ga ik morgen vullen en bekleden :P

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:56

Ok, ik ben overtuigd. Het worden dus 2 lagen :)
Ik weet dat je met bc een dijkje kunt spuiten. Maar dacht dat nu eigenlijk met ganache te doen (aangezien ik daar ook de andere laag mee ga vullen en de hele taart mee ga afsmeren. Of kan ik toch beter bc gebruiken voor een dijkje? Ik heb het in huis, dus het is niet zo'n probleem.

@ patriciavt: Taart ziet er goed uit voor 'even gauw gemaakt! Die bloemen zijn gaaf. Waarmee heb je die gemaakt?

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:58

Met een uitsteker waar een siliconen mold bij zit, je steekt ze dus uit en dan in de mold, waardoor je het relief krijgt, echt superleuk! Ik heb deze, en ik heb madeliefjes :P

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:59

gabyfedde schreef:
Ok, ik ben overtuigd. Het worden dus 2 lagen :)
Ik weet dat je met bc een dijkje kunt spuiten. Maar dacht dat nu eigenlijk met ganache te doen (aangezien ik daar ook de andere laag mee ga vullen en de hele taart mee ga afsmeren. Of kan ik toch beter bc gebruiken voor een dijkje? Ik heb het in huis, dus het is niet zo'n probleem.

@ patriciavt: Taart ziet er goed uit voor 'even gauw gemaakt! Die bloemen zijn gaaf. Waarmee heb je die gemaakt?

Ik weet niet of je met ganache ook een dijkje kunt spuiten. Heb het nog nooit gebruikt :D
Maar daar zul je in dit topic vast nog wel een antwoord van iemand op krijgen :j

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:59

Patriciavt schreef:
Met een uitsteker waar een siliconen mold bij zit, je steekt ze dus uit en dan in de mold, waardoor je het relief krijgt, echt superleuk! Ik heb deze, en ik heb madeliefjes :P

En welke is dat dan, want ik vind ze wel erg leuk (heel de taart trouwens hoor hahaha :D niet alleen de blommekes)

Mieke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 18:02

Je hebt vloeibare ganache om over een taart te gieten (gelijke delen room met chocolade)
En je hebt ook stevigere ganache waarmee je kunt afsmeren, daar kun je ook dijkjes mee spuiten hoor :D

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 18:03

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 18:09

die heb ik in de hortensia uitvoering. Ze zijn echt superleuk. En als je ze een beetje dust binnenin dan zien ze er echt super uit.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 18:18

Kinke schreef:
Branka, volgens mij heeft Gonny van Trendytaart (in Erm) ook wel spulletjes te koop.

Ik ga eens zoeken!
Bedankt!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 18:49

Ik heb een vraag qua kosten/materiaal.
Ik krijg net de vraag van m'n schoonmoeder om 65 cupcakes te maken.

Daar moet een cirkeltje marsepijn of fondant op.
Weet iemand toevallig (of heeft iemand een rekenhulp) hoeveel marsepijn/fondant ik voor zo'n 65 cupcakes nodig heb om ze te bedekken.

Grove schatting zou ook al top zijn.
Anders moet ik eerst een pak marsepijn gaan aanbreken om het proefgewijs zelf uit te vinden, hoeveel rondjes er uit 1 reep marsepijn gaan... :P

Mieke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 18:53

Moet er ook nog andere decoratie op of alleen 'bekleden' met 1 cirkel marsepein/fondant?
Ga je ze ook vullen, de cupcakes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 18:56

Het gaat me nu qua berekenen alleen even om het "bekleden" van de bovenkant v/d cupcakes.

Want m'n schoonmoeder wil even kijken of dat voor haar qua kosten uit komt.
Anders komt er een toef creme op ipv marsepein, als 't boven d'r budget is.

Ik weet nog niet of ze gevuld moeten worden.