Gezond(er) eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 12:50

Ongebrande en ongezouten noten, die bevatten veel calorieën.. en zijn ook wel gezond, bevatten wel veel goede vetten...dus zou ook niet elke dag een zak er van leegeten. en verder gewoon grotere porties nemen per maaltijd.

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 12:50

MaartPaard schreef:
Kokosvet is er alleen de botervariant, het wordt beneden de 25 graden namelijk 'vast', als je het verwarmt wordt het vloeibaar

Dan gebruik ik dus gewoon het 'goede' :)
Ik gebruik het voornamelijk in shakes maar als ik er in wil bakken smelt het soms niet goed, is de pan dan te heet?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 12:52

Volle melk drink ik al erg veel, maar het schijnt niet erg gezond te zijn door de dierlijke vetten. Maar soms zal het wel moeten ben ik bang.

Noten zijn lekker :D (helaas wel duur :o )

Per maaltijd probeer ik steeds grotere porties te nemen, maar ik ben nu zowat al de hele dag aan het eten, dus ik zou mijn eten graag wat 'economischer' willen maken zodat ik minder tijd kwijt ben met eten :P.

Grapjasjes12

Re: Gezond(er) eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 12:53

Hoe groot ben je, hoe zwaar ben je en hoe zwaar wil je worden?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 12:55

Ik ben 1.78, 51 kilo en wil (moet) 65 worden, maar mijn streefgewicht is nu 60 kilo.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:20

En hoe eet je per dag? Wat doe je aan sport/beweging?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:29

Pfoeh 9 kilo aankomen....Denk dat je sowieso voor volle producten moet gaan (kaas, melk) maar ik kan je niet echt advies geven zonder een gevaar voor je cholesterol te zijn denk ik

Ben ook wel benieuwd wat je precies eet op een dag en beweegt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:34

Cholesterol is eigenlijk een non-issue, maar ik heb geen tijd om daar op in te gaan nu :')

Combineer je volle producten met een flinke dosis koolhydraten en je komt 100% zeker aan :j

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:35

Ik heb 's ochtends totaaal geen trek, ik krijg echt niets naar binnen, maar probeer toch een boterham naar binnen te forceren, dat is dan om een uur of half negen. vervolgens krijg ik een half uurtje later wel weer honger en neem dan meestal sojayoghurt (met hagelslag erdoor), nog een boterham of twee, en een of andere ligakoek. Dan is het lunchtijd en dan eet ik meestal twee boterhammen en een stuk fruit. Tot het avondeten eet ik weer een boterham of twee, iets lekkers (bijvoorbeeld een muffin), doe ik wat snaaiwerk (handjes nootjes, wat chips) en meestal eet ik dan nog iets. Als avondeten eet ik een vrij kleine portie: 2 opscheplepels groente met 1 of anderhalve opscheplepel pasta of rijst. Daarnaast nog vleesvervanger. En in de avond nog weer een boterham of twee en dingen als wortels... tussendoor drink ik voornamelijk volle melk.

Boterhammen zijn belegd met een dikke laag roomboter en dubbel beleg (hagelslag + kaas, boterhamworst+kaas),

Ik voel me hier niet echt lekker bij, ik zou liever minder eten :n

Qua beweging: ik fiets elke dag gemiddeld 7 kilometer en in het weekend rijd ik 2 uur paard. Lekker lui leventje dus momenteel :P

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:40

Ik wou dat ik zoveel kon eten bij zo'n laag gewicht :+

Als je hierop niet aankomt, dan kunnen we er vanuit gaan dat dit je 'onderhoud' is (het aantal kcal dat je nodig hebt om op dit gewicht te blijven).
Ik raad aan om de komende 5 weken hier elke dag 250 kcal aan toe te voegen, dit zul je dan dus wel bij moeten houden. Weeg jezelf na die 5 weken nog eens en dan zien we wel verder :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:42

Pfoeh, heb je dan misschien suggesties hoe ik die calorieën toe kan voegen? Door iets wat ik eet te vervangen door iets anders bijvoorbeeld? Ik zit de hele dag al vol en kan er niet iets bij proppen van 250 kcal...

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:52

handje macadamianoten was 800 kcal toch?

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:59

Oh Sheran, afvallen en lijnen vind ik verschrikkelijk maar nu ik dit lees moet dat ook geen pretje zijn zeg. Je gaat je zowat misselijk eten omdat je moet aankomen. Frustrerend!
Wel heel goed dat je het op een 'gezonde' manier wil doen! Ben je altijd zo licht geweest?

Ik heb momenteel ontzettend last van een 'zwangerschapsbuik'. Hij is helemaal hard en staat bol. VInd het zo verschrikkelijk lelijk! En nee ik hoef niet ongesteld te worden, ik ben niet zwanger, etc.
Weet iemand hoe dat komt? (en vooral hoe je er vanaf komt!)
Als ik een strak truitje aan heb dan staat hij helemaal bol

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:31

@Sheran, dat klinkt voor mij haast als een luxeprobleem, maar weet zeker dat het voor jou niet zo zal voelen! Volgens mij staat er in het boek van Amber Albarda ook wel iets over aankomen. Als je de verkeerde voedingsstoffen eet en je darmen zijn dichtgeslibt met zooi, kan je lijf geen voedingsstoffen opnemen en in jouw geval val je dan dus af. Ik zou kiezen voor zoveel mogelijk puur eten (dus geen liga's enzo) en dan de volvette variant kiezen.

Ik heb net de meest goddelijke pannenkoekjes ooit gebakken. Ze komen uit het kookboek van Amber en zijn gemaakt van courgette, ei, amandelmelk en boekweitmeel (en nog wat kruiden). Het zijn echt van die mooie dikke, luchtige pannenkoekjes geworden die heerlijk zijn met wat ahornsiroop of honing (oh wonder, waarom val ik niet af... :D )

Ik zoek voor vanavond nog een recept voor een stoofpotje met kippenpoten en linzen waar Juultje van 4 ook gewoon van kan eten (dus niet te gekruid). Iemand een idee?

Mijn lijstje voor vandaag:

O: smoothie van wortelsap, sap van 1/2 grapefruit, restje ananas, restje mango, ingevroren banaan, spinazie en chia
T: voorverpakte speltkoek, 2 speltcrackers met paprikaspread
L: kleine portie boekweit pannenkoekjes met honing
T: smoothie van wortelsap, sap van 1/2 grapefruit, restje ananas, restje mango, ingevroren banaan, spinazie en chia
D: Puylinzen met kippenbouten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:46

Ik vind linzen langzaam gestoofd in een zelfgemaakte tomatensaus echt goddelijk. Gewoon de kruiden (niet teveel) bij doen die jullie lekker vinden. Heel erg in laten dikken, ik vind het 't lekkerst als er een klein laagje net begint aan te branden :D

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:59

Dus gewoon kip aanbraden met knof en kruiden, tomaten erbij, beetje bouillon en linzen erbij? Zoiets had ik idd bedacht.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:01

Precies! Lekker hoor :9

Als ik tijd heb vanavond ga ik denk ik lekker verse moussaka maken en anders een of andere pasta.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:05

lijstje van vandaag:

o: magere kwark met halve banaan, schepje fruitspread en muesli
t: 2 volkoren crackers met huttekase en cherrytomaatjes
l: tosti van bio brood
a: verse pasta met spinazie, cherrytomaatjes, artisjok en gekookt ei
t: smoothie van fruit

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:06

Oh artisjok heb ik al heel lang niet gegeten. Da's een goeie!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:09

@ Duuk ik heb ook zo'n bolle buik vaak, moet wel zeggen dat na mijn gezonde periode die gespannenheid wel beter was, denk dat het ook deels darmwerking is? Daardoor je buik opzet, dus veel rauwkost eten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:21

vanavond spruiten :9

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:25

gatverdamme hahahaha

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:28

Duuk, ik heb dat ook heel erg momenteel! Voelt ook vreselijk!
Nu was ik sinds kort weer met de pil begonnen, maar ik hou er per direct weer mee op! Heb ineens allemaal puisten en ben beroerd, weet weer waarom ik de pil niet slikte :=

Ik lees verder over het algemeen gewoon stilletjes mee :+

Heb nu ook fruit e.d. gekocht, morgen heerlijk ontbijten met een smoothie, zal nog wel even uitproberen worden kwa combinaties.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:54

Ik ga nog effe zak spinazie en een zak andijvie kopen, vries ik dan wel in porties in, kan ik de ene dag een spinaziesmoothie maken en de andere dagen andijviesmoothie en boerenkoolsmoothie ;-)

Overdag eet ik sowieso een zak sla van 125gr op + verse groentes daarin dus denk dat ik per dag wel aan de 250 gram - 300 gram rauwe groentes kom en dan heb ik avond eten (gekookte/geroerbakte/gestoofde groentes) nog niet meegerekend

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:58

Ik eet ook erg veel groenten, ongeveer een pond per dag, soms meer soms iets minder :j

Ik hoor de laatste tijd veel mensen over een harde/opgezette buik. Misschien toch teveel vezels? In combinatie misschien met te weinig drinken? Ik heb geen flauw idee, gelukkig heb ik hier zelf nooit last van.