Taarten Decoreren XVII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:40

ik weet dat de hornbach wel gratis zaagt. En karwei idd met pas.

Volgens mij is Formido ook gratis zagen (althans hier in rotterdam wel).

Jaime_

Re: Taarten Decoreren XVII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:46

Hornbach zit hier niet in de buurt helaas :n volgende keer dan maar met pas naar Karwei en t nog eens proberen!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:54

DiekeC schreef:
Ik heb een gewone biscuit (geprobeert) te bakken. Afgesmeert met botercréme, en gevuld met witte chocolade ganache, bekleed met marsepein. :)

Práchtige taart! Heel mooi met die goudaccenten!

Kun je misschien wat meer vertellen over je bakprocedé. Hoe lang heb je gemixt, hoe heet stond je oven, heb je met of zonder temperatuuropbouw gebakken?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:58

Anne_mieke88 schreef:
Hallo iedereen,
Sorry dat ik zo ineens kom binnen vallen. Ik lees al een tijdje stil mee en ben gelukkige getuigen van de meest wonderlijke creaties die ik hier voorbij heb zien komen.

Nu wil ik ook wel eens een mooie taart maken. Maar vroeg me een paar dingen af en hoop dat jullie me kunnen (en willen) helpen. Aangezien julloe allemaal experts zijn op het gebied van taarten bakken :)

Nu is mijn vraag:
- bescuitmix zou je dat ook in de supermarkt kunnen kopen?
- botercreme kan je toch ook zelf zonder mix maken? Maar is dat ook lekkerder?
- ik wil graag een boltaartje maken met een barbie erin geplant en dan met marsepein draperen als jurk. Hebben jullie hier tips voor? Dus denk aan het bakken van het taartje tot de versiering...
- nu las ik dat je een bol taartjesvorm bij ikea kan kopen. Weet iemand hoe duur deze is en welke grootte je kan kopen. En welke ik ongeveer nodig zal hebben voor mijn barbiejurk?

Hopenlijk kunnen jullie me helpen?
Groetjes

Kunnen julloe mij ook helpen?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:11

- Biscuitmix is niet in de supermarkt te koop.
- Voor botercreme 1:1 kun je voor het recept op www.deleukstetaarten.nl en dan bij recepten kijken. Ik heb het nog nooit geprobeerd, dus ken de smaak er niet van.
- Voor een barbie heb je denk ik wel de 20cm Blanda schaal nodig, anders zal de barbie erg groot worden voor de jurk denk ik :P .
- Op site van de Ikea zoeken naar Blanda schaal, is van RVS, daar staan de prijzen bij.

:)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:11

Anne_mieke88 schreef:
Anne_mieke88 schreef:
Hallo iedereen,
Sorry dat ik zo ineens kom binnen vallen. Ik lees al een tijdje stil mee en ben gelukkige getuigen van de meest wonderlijke creaties die ik hier voorbij heb zien komen.

Nu wil ik ook wel eens een mooie taart maken. Maar vroeg me een paar dingen af en hoop dat jullie me kunnen (en willen) helpen. Aangezien julloe allemaal experts zijn op het gebied van taarten bakken :)

Nu is mijn vraag:
- bescuitmix zou je dat ook in de supermarkt kunnen kopen?
- botercreme kan je toch ook zelf zonder mix maken? Maar is dat ook lekkerder?
- ik wil graag een boltaartje maken met een barbie erin geplant en dan met marsepein draperen als jurk. Hebben jullie hier tips voor? Dus denk aan het bakken van het taartje tot de versiering...
- nu las ik dat je een bol taartjesvorm bij ikea kan kopen. Weet iemand hoe duur deze is en welke grootte je kan kopen. En welke ik ongeveer nodig zal hebben voor mijn barbiejurk?

Hopenlijk kunnen jullie me helpen?
Groetjes

Kunnen julloe mij ook helpen?

Biscuitmix heb ik nog nooit in een supermarkt gezien, volgens mij kan je dat alleen bij taartwinkels en webwinkels kopen.

Botercrème kan zeker ook zonder mix. Als je even zoekt op google of kijkt op http://www.deleukstetaarten.nl kan je recepten vinden. Persoonlijk vind ik de mix lekkerder, maar dat is natuurlijk ieder voor zich.

Er zijn genoeg "how to's" te vinden over hoe je een barbietaart kan maken. Hoe je een boltaart maakt staat in de openingspost van dit topic.

Geen idee hoe duur de blanda's zijn, maar de IKEA heeft gewoon een site :)*

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:17

Nu is mijn vraag:
- bescuitmix zou je dat ook in de supermarkt kunnen kopen = nee, Jamin heeft het sinds kort ook, net als de Pipoos, tevens verkoopt de Makro het ook (groothandel, heb je wel een pas voor nodig), daarnaast zijn er vele internetwinkels die het verkopen............
BV.: http://www.deleukstetaartenshop.nl/-c-2 ... 6485c89a65

- botercreme kan je toch ook zelf zonder mix maken = Ja dat kan
Maar is dat ook lekkerder = geen idee, vind het niet lekker en daardoor werk ik er ook niet mee

- ik wil graag een boltaartje maken met een barbie erin geplant en dan met marsepein draperen als jurk.
Hebben jullie hier tips voor = Ja, kijk eens hier tussen: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/
http://www.deleukstetaarten.nl/howto/13/Barbie/
Maar ook dat kan je vast wel vinden als je gaat googlen ;)

- nu las ik dat je een bol taartjesvorm bij ikea kan kopen = ook dit kan je heel eenvoudig vinden via Internet:
http://www.ikea.com/nl/nl/search/?query=blanda
Tip: neem de RVS versie, 12 cm kan wel denk ik (ik heb barbie nog niet gemaakt, dus een gokje van mijn kant)

Succes!! :D

Wat een geweldige creaties zijn weer voor bij gekomen, echt geweldig!!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:20

12cm Blanda is veel te klein voor een barbie, of je moet haar benen eraf zagen _O- .

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:30

Met zo'n pin barbie lukt het misschien nog wel met een 12cm blanda, maar dan is de rok denk ik in verhouding wel klein. Gewoon voor de 20cm gaan dus. Of een barbie mold kopen, maar hoe vaak zal je die gebruiken?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:36

Dieke mooi met dat goud!

Gamma zaagt ook gratis, als je je pas meeneemt. Karwei weet ik niet, praxis niet.

Barbie op de knietjes. :D

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:37

Bedankt voor de reacties! +:)+ Ik zal er nog eens even over nadenken..

@ DiekeC: Zonde dat ie niet is gerezen maar wel een leuke taart!

Er is pas geleden een overzicht geplaatst door iemand met andere verhoudingen voor biscuit... Nou kan ik die niet meer terugvinden.. Iemand nog enig idee wie dat was?

Edit: Gevonden en opgeslagen! :)
Laatst bijgewerkt door Lindas2 op 06-09-11 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:38

Samantha_ schreef:
Dieke mooi met dat goud!

Gamma zaagt ook gratis, als je je pas meeneemt. Karwei weet ik niet, praxis niet.

Barbie op de knietjes. :D

_O-

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:42

Heeel erg bedankt allemaal!
Ik ga dan maar eens op biscuitmix jacht! Heel erg bedankt!
Verder blijf ik even smullen van jullie creaties.

Heb zelf vorige week cupcakes gemaakt daar heb ik nog foto van die zal ik nog even posten. En zal ook de barbietaart posten. Al zal dat nog eventjes duren :)

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:55

Rinske schreef:
DiekeC schreef:
Ik heb een gewone biscuit (geprobeert) te bakken. Afgesmeert met botercréme, en gevuld met witte chocolade ganache, bekleed met marsepein. :)

Práchtige taart! Heel mooi met die goudaccenten!

Kun je misschien wat meer vertellen over je bakprocedé. Hoe lang heb je gemixt, hoe heet stond je oven, heb je met of zonder temperatuuropbouw gebakken?

Dit was het recept:
Ingrediënten
5 eieren
150 gr. suiker
125 gr. bloem
25 gr. maizena
zakje vanillesuiker
zout

Deze hoeveelheid is goed voor een ronde vorm van 24cm of een vierkante van 20x20.

Werkwijze
Beboter de bakvorm en bestuif deze met bloem of bekleed de bodem met bakpapier en vet deze ook in. Doe de eieren met de suiker en vanillesuiker in een kom. Zet de kom in een bak met heet water en klop de suiker door de eieren; klop tot de suiker volledig is opgelost en er een dikke, lichte en schuimige massa is ontstaan; klop zeker 10 minuten! Mix je met een keukenmachine, leg de eieren dan vooraf in warm water.
Schep de gezeefde bloem, de maizena en het zout er voorzichtig door; niet mixen maar spatelen! Schep het beslag in de bakvorm. Bak het gebak in ca. 45 minuten in het midden van de tot 185° C voorverwarmde oven; voor optimaal resultaat: laat de temperatuur vanaf 140° C geleidelijk oplopen naar de 185° C. De biscuit is gaar als een breinaald die je in de taart steekt er droog weer uit komt (controleer dit regelmatig na ca. 35 min. bakken). Laat de biscuit afkoelen op een rooster.

------------------
Ik denk dat ik gewoon nog wat moet gaan oefenen, haha. Ik heb (volgensmij) ook alles volgens het recept gedaan, maar ik heb wel al in een vroeg bak stadium de oven open gedaan... Zou het daardoor kunnen komen dat hij zo plat is? :')

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:34

Josie, wat gebruik jij ipv botercreme?

Moet je voor chocomousse eigenlijk ook een dijkje spuiten? :o?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:40

Ze verkopen ook biscuitmix bij de boerenbond. :)

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 18:59

DiekeC: is dit je eerste eigen taart?
Wauw!!! Dan gaan we van jou vast nog hele mooie creaties zien!!

Hoe heb je dat met die goudaccenten gedaan?

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:04

Valina schreef:
DiekeC: is dit je eerste eigen taart?
Wauw!!! Dan gaan we van jou vast nog hele mooie creaties zien!!

Hoe heb je dat met die goudaccenten gedaan?

Nouwjha, 2e, maar ik had eerst zo'n taarten cursus dinges gedaan. :o (verder doe ik portret tekenen, hihi)

Dat met de gouden accenten is een specciale soort voedsel verf, dat breng je gewoon met een kwastje aan, net als schilderen. (was wel best prijzig, zo'n inieminie potje voor 7,50.)

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:08

imd schreef:
Josie, wat gebruik jij ipv botercreme?

Moet je voor chocomousse eigenlijk ook een dijkje spuiten? :o?

Ik gebruik ganache :9

Geen idee of je daar een dijkje voor nodig hebt...........

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:12

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 19:41

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 19:41

Trouwens!! Wie gaat er het nieuwe topic openen???? Misschien iemand alvast mee beginnen? O:)

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 22:23

TIP: de Macro heeft nu voor de bakmixen (funcakes, marsepijn, fondant, wilton, icing e.d.) de 2de voor de helft van de prijs, alle combi's zijn mogelijk, de korting (25%) wordt aan het eind verrekend bj de kassa.
Wanneer moet dat nieuwe topic geopend worden dan? Ik wil het best wel proberen..........

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 22:30

Bij 100 pagina's komt er een nieuw topic.

Josie, bij ganache moet wel een dijkje, toch?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 22:32

Ow ja, ik had vandaag nog naar de Makro gemoeten. Ach ja, dan moet dan morgen maar.
Even kijken wat ik allemaal nog moet hebben buiten fondant.