Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DiekeC schreef:Ik heb een gewone biscuit (geprobeert) te bakken. Afgesmeert met botercréme, en gevuld met witte chocolade ganache, bekleed met marsepein.
Anne_mieke88 schreef:Hallo iedereen,
Sorry dat ik zo ineens kom binnen vallen. Ik lees al een tijdje stil mee en ben gelukkige getuigen van de meest wonderlijke creaties die ik hier voorbij heb zien komen.
Nu wil ik ook wel eens een mooie taart maken. Maar vroeg me een paar dingen af en hoop dat jullie me kunnen (en willen) helpen. Aangezien julloe allemaal experts zijn op het gebied van taarten bakken
Nu is mijn vraag:
- bescuitmix zou je dat ook in de supermarkt kunnen kopen?
- botercreme kan je toch ook zelf zonder mix maken? Maar is dat ook lekkerder?
- ik wil graag een boltaartje maken met een barbie erin geplant en dan met marsepein draperen als jurk. Hebben jullie hier tips voor? Dus denk aan het bakken van het taartje tot de versiering...
- nu las ik dat je een bol taartjesvorm bij ikea kan kopen. Weet iemand hoe duur deze is en welke grootte je kan kopen. En welke ik ongeveer nodig zal hebben voor mijn barbiejurk?
Hopenlijk kunnen jullie me helpen?
Groetjes
Anne_mieke88 schreef:Anne_mieke88 schreef:Hallo iedereen,
Sorry dat ik zo ineens kom binnen vallen. Ik lees al een tijdje stil mee en ben gelukkige getuigen van de meest wonderlijke creaties die ik hier voorbij heb zien komen.
Nu wil ik ook wel eens een mooie taart maken. Maar vroeg me een paar dingen af en hoop dat jullie me kunnen (en willen) helpen. Aangezien julloe allemaal experts zijn op het gebied van taarten bakken
Nu is mijn vraag:
- bescuitmix zou je dat ook in de supermarkt kunnen kopen?
- botercreme kan je toch ook zelf zonder mix maken? Maar is dat ook lekkerder?
- ik wil graag een boltaartje maken met een barbie erin geplant en dan met marsepein draperen als jurk. Hebben jullie hier tips voor? Dus denk aan het bakken van het taartje tot de versiering...
- nu las ik dat je een bol taartjesvorm bij ikea kan kopen. Weet iemand hoe duur deze is en welke grootte je kan kopen. En welke ik ongeveer nodig zal hebben voor mijn barbiejurk?
Hopenlijk kunnen jullie me helpen?
Groetjes
Kunnen julloe mij ook helpen?
Rinske schreef:DiekeC schreef:Ik heb een gewone biscuit (geprobeert) te bakken. Afgesmeert met botercréme, en gevuld met witte chocolade ganache, bekleed met marsepein.
Práchtige taart! Heel mooi met die goudaccenten!
Kun je misschien wat meer vertellen over je bakprocedé. Hoe lang heb je gemixt, hoe heet stond je oven, heb je met of zonder temperatuuropbouw gebakken?
Valina schreef:DiekeC: is dit je eerste eigen taart?
Wauw!!! Dan gaan we van jou vast nog hele mooie creaties zien!!
Hoe heb je dat met die goudaccenten gedaan?
josie schreef:Ik denk dat hier wel experts zijn te vinden voor dit:
http://www.vrouwonline.nl/recepten/zoet ... dr.-oetker