Taarten Decoreren XIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 00:11

wereld schreef:
Chantaltje23 schreef:
vraagje??
waar werken jullie meeste mee??
marsepein of fondant???

Ik meng het liefste marsepein en fondant door elkaar. Marsefond noemen ze dat ook wel..

Okeej en das beter mee werken ???

Dorus

Re: Taarten Decoreren XIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 00:17

Alles werkt goed, er is geen beter of slechter, alleen persoonlijke smaak. Ik zou gewoon wat ervaringen opzoeken en zelf wat proberen en kijken wat voor jou het beste werkt. En, ook niet onbelangrijk, wat jij het lekkerste vind.

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 00:44

Ik vind dat wel. Niet zo stroef als marsepein, en niet zo scheurbaar als fondant.

En veel mensen vinden marsepein niet lekker, maar als je het meng met fondant is die overheersende smaak minder..

Nargorny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 10:39

Ik ben op zoek naar een winkel waar je fondant kan kopen. Al in de buurt bij verschillende geweest, maar niets gevonden.
Zijn hier mensen die winkels weten waar ze bakspullen verkopen? En dat in de buurt van:
België: Beveren-Waas, Sint-Niklaas
Nederland: Hulst, Terneuzen, Axel.

Ik zou namelijk eerst eens willen proberen of het me lukt (creatieve gedachten genoeg, maar de uitvoering is altijd zo'n ramp) voordat ik veel ga inslaan.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 10:54

Taartenfee is volgens mij een belgische keten met een webwinkels en diverse vestigingen.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 11:38

mooie taarten en cc weer voorbij zien komen.

Even een vraagje, als jullie cc vullen hoe doen jullie dat dan? En smeren jullie die ook af met iets?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 11:45

Er zijn twee methodes. Je kan met een spuitzak er iets in spuiten, punt erin prikken en knijpen maar.
Andere optie is met een appelboor er een gat in boren, vullen en dekseltje weer erop. Er blijft dan wat cake over.

En verder heb ik nog niet veel ervaring met cc :+

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:20

Eleionomae schreef:
appeltaarten bak ik alleen als de appels in de tuin weer rijp zijn, anders kom ik er toch nooit door :+

ik ga een schaap taart maken van de week, moet alleen nog even een wat kleinere taartvorm zien te vinden die niet al te duur is, want die vorm die ik nu heb is groot genoeg om er 18 stukken uit te halen :+ en hij is eigenlijk meer bedoelt als geintje voor mn ouders die terug komen van Texel vrijdag _O-

Blokker, 20cm springvorm, rond de € 5,-

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:21

Falona schreef:
Zien er erg mooi uit!

Ben even rond aan het snuffelen bij T&D voor die bloemen en zit al op 75 euro :=

En je wil overmorgen de taart afhebben? Je hebt nu geen tylose? Denk dat je blij mag zijn als het overmorgen binnen is :=

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:25

Falona schreef:
Ow, een vraag. Ik wil voor zusje de 30 rechtopstaand op de taart zetten. Daar ga ik dus het restand Bakels dat ik nog heb voor gebruiken. Maar, hoe krijg ik mooie cijfers? Ik heb wel eens van die slingerende letters gezien en dat vind ik erg mooi, maar ik weet niet of ik dat voor elkaar krijg. En ik heb ook niet veel tijd. Hubbie kwam met het idee om ze uit te snijden, maar hoe dik moet ik ze dan maken?
En dan moet ik ze nog in de taart prikken. Maak ik daarvoor wat extra uitstekend fondant aan de onderkant of zijn er ook nog andere alternatieven??

Ik bedenk ook weer eens iets op het laatste moment :+

Ik maak een 'rol/sliert' van +/- 1 á 1,5 cm dik, uiteindes iets dunner (van fondant met tylose), dan in vorm leggen/krullen met de hand en een dag laten drogen. Zodra ik de vorm/krullen hebt gelegd steek ik er (in het geval van een rechtopstaande tekst/cijfers) aan de onderkant satéprikkers in. Na het uitharden steek ik de satéprikkers zo in de taart en klaar.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:27

Falona schreef:
Er zijn twee methodes. Je kan met een spuitzak er iets in spuiten, punt erin prikken en knijpen maar.
Andere optie is met een appelboor er een gat in boren, vullen en dekseltje weer erop. Er blijft dan wat cake over.

Of gewoon met een mesje een stukje eruit snijden, dat halveren en na het vullen het gehalveerde stukje weer terug plaatsen

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:42

Falona schreef:

thanx, ik zat daar ook aan te denken eigenlijk maar wist niet of er nog andere methodes waren

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:50

Mayo schreef:
Falona schreef:
Zien er erg mooi uit!

Ben even rond aan het snuffelen bij T&D voor die bloemen en zit al op 75 euro :=

En je wil overmorgen de taart afhebben? Je hebt nu geen tylose? Denk dat je blij mag zijn als het overmorgen binnen is :=

Tot nu toe zijn al mijn bestellingen die in het weekend bij T&D gedaan heb op dinsdag bij mij aangekomen. Laatst werd mij in de vestiging in Geldermalsen ook verzekerd dat als ik voor maandag 12u bestel ik het dinsdag bij hun kan afhalen. Maar goed, het blijft natuurlijk altijd een risico om op zo'n korte termijn iets voor elkaar proberen te krijgen :=

Ik en slierten rollen zijn trouwens ook geen goede combi :=
Maar ik probeer gewoon wat en kan als noodoplossing altijd nog een lettertype zoeken en printen en dan uitsnijden.

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 14:06

Bedankt voor de complimenten! Het was ook de bedoeling dat het roosjes werden :).
De topping is buttercream icing. Best lekker spul! De buitenkant wordt een heel klein beetje hard maar de binnenkant blijft gewoon zacht.
Heb hier spuitmond 2D voor gebruikt.. Eerst een soort ster spuiten in het midden en dan erom heen draaien met de klok mee.. Op DLT staat een how-to bij cupcake boeket maken.. :)

Nog proficiat HH!!! Volgens mij had ik dat nog niet gedaan :o .. Hopelijk alles goed met de kleine en mams natuurlijk :)

Chernique ook nog proficiat met je verjaardag!!

LadyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 14:20

Kinke schreef:
Gave taarten weer! :)
LadyJ, uitleggen hoe je die anemoon maakt gaat echt niet lukken via internet :)

Hahahh ok toch bedankt!

zit weer op mijn werk moet vanavond weer bijlezen en reageren want jullie gaan zo snel

Wel nog even een kort vraagje tussendoor....

hoe maken jullie de bloemen? met sugerpaste of flowerpaste?
want met fondant kan ik mooie roosjes maken maar als ik ingewikkeldere bloemen wil maken lukt het niet.
En op bloembindersdraad zou suikerlijm moeten wil de fondant daaraan vast blijven zitten, is dat gewoon nat maken en in de suiker dippen en daarop de fondant doen?????

Alvast bedankt

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 14:44

@Linda; Dankjewel hoor! :D
Leuke cuppies had je gemaakt!

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:09

@ LadyJ: Heb eigenlijk geen idee.. heb niet zulke goede ervaringen met dat bloemendraad :D, binnenkort nog eens in verdiepen..

@ Chernique: Thanx!

Voor volgende week een opdracht voor 30 cupcakes :D!. Ze willen het alleen wel bezorgd hebben.. 40km. verderop.. Hoe berekenen jullie je bezorgkosten?. Ze willen er 20 met die roze rozen en 10 met marsepein en of ik hier tips voor heb.. hoe kan ik dit het beste uitleggen?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:19

Ik zou gewoon een bedrag per kilometer rekenen. Heen en terug! En doe jezelf niet tekort, met 0,19 kom je zelf echt niet uit de kosten. Er is geen enkel bedrijf die maar 0,19 per km aan voorrijkosten in rekening brengt.

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:29

Ja dat is ook zo.. Inderdaad maar gewoon even mailen :). Thanx!

Edit: Had een beetje rond zitten kijken op internet en volgens mij is 1.25 per cupcake wel een redelijke prijs toch?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:55

Ik reken € 1,75 voor een gedecoreerde CC en € 2,00 met vulling erin.

LadyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:04

Linda2;
ja moet ik ook maar eens gaan doen maar de eerste paar pogingen zijn al mislukt hahaha

pffff weer verder aan het werk gelukkig is het bijna tijd

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:23

Zo, ook ff weer aan het freubelen geweest :)
Afbeelding

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 16:33

Leuke koekjes!

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:05

Samantha_ schreef:
Monique1985 schreef:
Ik ben helemaal overgestapt naar fondant.. De Bakels! Dit werkt fijn...

die scheurt niet? en wat is er dan fijner aan?

Nee bij mij scheurt het niet... Bakels is echt fijn!
Je kan er goed mee freubelen vind ik, maar je moet het niet uit laten drogen,
want dan gaat het scheuren inderdaad! En het is stukken lekkerder!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:08

hoe krijg je die icing zo mooi op de koekjes?

net als monique werk ik ook alleen nog maar met fondant. gisteren het laatste restje marsepein opgemaakt. wat werkt dat rot en wat is dat vies :+