wereld schreef:Chantaltje23 schreef:vraagje??
waar werken jullie meeste mee??
marsepein of fondant???
Ik meng het liefste marsepein en fondant door elkaar. Marsefond noemen ze dat ook wel..
Okeej en das beter mee werken ???
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eleionomae schreef:appeltaarten bak ik alleen als de appels in de tuin weer rijp zijn, anders kom ik er toch nooit door
ik ga een schaap taart maken van de week, moet alleen nog even een wat kleinere taartvorm zien te vinden die niet al te duur is, want die vorm die ik nu heb is groot genoeg om er 18 stukken uit te halenen hij is eigenlijk meer bedoelt als geintje voor mn ouders die terug komen van Texel vrijdag
Falona schreef:Ow, een vraag. Ik wil voor zusje de 30 rechtopstaand op de taart zetten. Daar ga ik dus het restand Bakels dat ik nog heb voor gebruiken. Maar, hoe krijg ik mooie cijfers? Ik heb wel eens van die slingerende letters gezien en dat vind ik erg mooi, maar ik weet niet of ik dat voor elkaar krijg. En ik heb ook niet veel tijd. Hubbie kwam met het idee om ze uit te snijden, maar hoe dik moet ik ze dan maken?
En dan moet ik ze nog in de taart prikken. Maak ik daarvoor wat extra uitstekend fondant aan de onderkant of zijn er ook nog andere alternatieven??
Ik bedenk ook weer eens iets op het laatste moment
Falona schreef:Er zijn twee methodes. Je kan met een spuitzak er iets in spuiten, punt erin prikken en knijpen maar.
Andere optie is met een appelboor er een gat in boren, vullen en dekseltje weer erop. Er blijft dan wat cake over.
En verder heb ik nog niet veel ervaring met cc
Falona schreef:Er zijn twee methodes. Je kan met een spuitzak er iets in spuiten, punt erin prikken en knijpen maar.
Andere optie is met een appelboor er een gat in boren, vullen en dekseltje weer erop. Er blijft dan wat cake over.
En verder heb ik nog niet veel ervaring met cc
Mayo schreef:Falona schreef:Zien er erg mooi uit!
Ben even rond aan het snuffelen bij T&D voor die bloemen en zit al op 75 euro
En je wil overmorgen de taart afhebben? Je hebt nu geen tylose? Denk dat je blij mag zijn als het overmorgen binnen is
Kinke schreef:Gave taarten weer!
LadyJ, uitleggen hoe je die anemoon maakt gaat echt niet lukken via internet
Samantha_ schreef:Monique1985 schreef:Ik ben helemaal overgestapt naar fondant.. De Bakels! Dit werkt fijn...
die scheurt niet? en wat is er dan fijner aan?