Wie bakt er nog meer zo graag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Re: Wie bakt er nog meer zo graag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 08:11

Haha, dat is in ieder geval een teken dat hij erg lekker was hesterve!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 09:23

Klinkt goed, zo'n chocolade cake.
Ik ga vandaag aan de bak. Morgen is dochterlief jarig en die wil echt heel graag zelfgemaakte appeltaart.

In de Brocante aflevering van Ariadne at Home stond een heerlijk recept waarbij de appels in vanillecrème in de taart zitten, die móet ik echt proberen :D .

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 13:27

mmm klinkt erg lekker Laurabram! Maar hoe maak je vanillecreme? Ik vind die laagjes creme tussen koekjes ook altijd zo lekker die voelen niet zo vet aan als botercreme...

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 22:14

Nou, hij staat in de oven, benieuwd wat het wordt.

In het recept stond 150ml melk, 250ml room en 1 ei. Voorzichtig warmen in een pannetje tot het dikker wordt - NIET laten koken (hopen dat hij dik genoeg is). Dan pan van het vuur, eetl. vanillesuiker en snufje kaneel erbij en dan de appels. Ik vond hem nog wat dun, dus ik hoop dat hij steviger wordt in de oven door het ei, anders heb ik instort appeltaart := .

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 23:26

Ach anders wordt het toch appeltaart pudding? :P

Bij mij is het geen appel kaneel maar een bananencake geworden. Camera ligt niet thuis kon er geen foto's opzetten...
Heb er een caramelsausje <3 bij gemaakt die mislukte de eerste keer :') (toch net een paar seconde te lang de suiker op het vuur)maar de 2de poging is goed gelukt en heb de juiste dikte *\o/*

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 23:32

Hmmmm.... klinkt goed.

Ik heb hem uit de oven om af te koelen. Even stiekem in geprikt met een satéprikker, die kwam er wel droog uit, dus ik heb goeie hoop. Morgen nog even een grote L maken van papier en die erop leggen en dan met poedersuiker de rest, staat in elk geval de letter van haar naam erop.

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:21

Banana bread in de oven :D Bedankje voor helpen bij verhuizen, hij eet de hele cake in z'n eentje op!

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 15:46

Dus toch goed gegaan met de vanille creme laurabram?

welk recept heb je gebruikt voor bananabread Nouka? De mijne rook echt fantastische maar de structuur vond ik niet zo. T was niet echt cake maar een heel zwaar ,beetje te dikke puddingachtige, structuur(vooral het onderste deel ...)
Deze week zal er niets van het bakken komen ben ik bang... maar volgende week ga ik weer iets lekkers bakken om te vieren dat ik bijna vakantie heb :D

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 17:37

net appel kaneel muffins en hazelnoot cupcakes gemaakt :9

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 18:28

Ik doe er een beetje gember bij, vind ik erg lekker :) Verder gewoon een heel basic recept: bloem, boter, bakpoeder, kaneel, eieren. Hij moet wel heel lang bakken, het wordt bij mij meestal wel 70 minuten op 180 graden (ik heb hete lucht dus bij een gewone oven kan het nog wel langer worden). Ik denk dat ie bij jou dan niet helemaal gaar was als ie zo pudding achtig was... wat voor vorm heb je gebruikt?

Klinkt lekker arans! Appel en kaneel, kan nooit fout gaan :D

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 18:48

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:34

Hmmm... bananenbrood/cake, dat klnkt ook wel lekker! Moeten we hier ook eens gaan proberen.
Heeft iemand daar een 'volledig' recept van?

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:22

hesterve schreef:
Dus toch goed gegaan met de vanille creme laurabram?

Ja, gelukkig wel. Hij was erg populair bij de visite, ik heb stiekem nog wel een stukje bewaard zodat ik zelf kon proeven, ga ik straks even doen bij een kopje thee := .

Maar hij was zeker voor herhaling vatbaar, ben alleen bang dat ik er volgende keer 2 moet maken. Ach, manlief is ook nog jarig deze maand, komt wel goed :j .

Unravelation

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:28

Heeft iemand weleens de koekjes van gevulde flikken gemaakt?? Zoals deze: Afbeelding
Ik kan echt nergens een recept hiervoor vinden....:(

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:46

@ Nouka ik denk dat je gelijk hebt en ie niet helemaal gaar was. Heb een groot cakeblik gebruikt maar in het recept stond dat het 60min. op 180 moest en toen heb ik een mes erin gestoken en daar kwam eigenlijk niets vanaf en dacht daarom dat ie gaar was. Als ik de volgende keer weer een hoop bananen heb ga ik het nog een keer proberen. Wil je jou recept met ons delen?
@ Laurabram O super dat het toch goed gekomen is. Ben zelf begin september jarig dan ga ik je naäpen.
Unravelation : nog nooit zelf gemaakt maar genoeg pakjes leeggegeten! Die zijn toch zo onwijs lekker! Van andere merken heb je ze ook maar dan heten ze anders. Ik zal in de winkel eens kijken en dan op google zoeken of er dan een recept naar boven komt. Morgen na het werk hoef ik maar 1 paard te rijden en misschien dat er dan nog tijd over blijft voor de appel kaneelcake....

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:54

Zijn dat geen oublies?

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 09:19

mmm dat zou wel eens kunnen maar is het niet met nog een naam erbij ..... oublies?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 11:11

Volgens mij zijn het geen oublies, ik zit al vanaf gisteren mijn hoofd hierover te breken.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 17:48

Ik heb net red velvet cupcakes gemaakt, de helft worden cake pops (had nog veel candy melts over) en de rest ga ik met cream cheese frosting doen. Alleen ontdek ik nu dat ik geen stokjes heb om in mijn cake pops te doen :+ Balletjes zijn wel al gerold, maar die overleven wel een nachtje koelkast. Morgen op zoek naar stokjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 18:01

*meldt zich! :wave:

Iemand zin in bananencake? KLIK

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 19:36

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 19:56

Yasmine schreef:
Ik heb net red velvet cupcakes gemaakt, de helft worden cake pops (had nog veel candy melts over) en de rest ga ik met cream cheese frosting doen. Alleen ontdek ik nu dat ik geen stokjes heb om in mijn cake pops te doen :+ Balletjes zijn wel al gerold, maar die overleven wel een nachtje koelkast. Morgen op zoek naar stokjes.

Anders maak je cake balls?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 20:43

Ik heb nog stokjes gevonden in huis! Alleen geen zin meer om er nu aan te beginnen, dus dat doe ik morgenvroeg wel.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:32

Unravelation

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 09:37

Yep, dat zijn ze! Maar helaas ook op die benaming zijn er geen recepten...:( Het lijkt me niet heel ingewikkeld, maarja, zo goed in een recept verzinnen ben ik ook niet :D