Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jamy

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 22:21

Ik heb als avond eten een bord groentensoep op en een bord sla, daar zat tomaat, ei pijnboompitje, komkommer en mosterdressing in. Ik had er nog 3 olijfjes bij gedaan. En nog klein beetje andere salade met kip, ananas, ham en nog wat erin. Alleen daar had ik mee heel klein beetje van. Verder nog wat vruchtenyoghurt gegeten. Ik zit denk aan de 1000 hoor. En tjah als ik nu meer ga eten kom ik gewoon aan dat wil ik niet. En dat zal gerust wel komen omdat ik ooit begonnen ben met weinig eten, maar ja kan ik weinig aan doen nu. Ik ga niet meer eten nu, zit trouwens nu ook harstikken vol, al zou er overdag wat bij kunnen maar goed.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 22:22

Passival schreef:
Eigenlijk vind ik 1500 wel een normaal aantal calorieen voor een dag toch? tenminste dat lijkt mij wanneer ik verschillende reacties hier lees. 1000 is volgens mij nog niet veel, dit hangt natuurlijk ook af van je stofwisseling. Die van mij is niet zo heel erg snel, misschien komt dat ook wel doordat ik eerst weinig at dus kom ik niet iedere dag op zoveel....

idd, ik at sowieso al altijd te weinig (blijkbaar), dus meer eten dan eerst is ook niet zo'n goed plan. Ik val ook geen kilo's per week af, hooguit een halve. Voorzover ik weet is dat gewoon gezond.
Wat Jamy al zegt, ik ben ooit begonnen met weinig eten, maar daar kan ik verder nu ook weinig aan doen. Ik kan zorgen dat ik rond de 1000 blijf eten, maar als ik geen honger heb, eet ik ook niet meer dan nodig, ga mezelf niet naar die 1000 dwingen.

Net als dat lijnzaad heel gezond zal zijn, maar 'k krijg het niet door m'n strot, dus ik eet het niet

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 22:29

Passival schreef:
Trouwens, we kunnen ook afspreken dat je hier niet meer dan 1 kilo per week mag afvallen. of zoiets....

Nou mooi, ben drie en een halve week bezig, drie kilo afgevallen

Net half uurtje wezen hardlopen en het zit me toch dwars, deze discussie

Stel dat ik ipv kipfilet kaas op m'n brood zou doen, dat ik een laag kaas over m'n macaroni had gedaan, tussendoor een paar boterhammen met selderiesalade had genomen ipv een kracker met kip en een appel dan zat ik wel aan m'n goede aantal kcal.

Nu eet ik ipv de vette calorierijke dingen andere minder vette dingen en zit ik aan minder kcal per dag. Moet ik dan meer gaan eten omdat ik toevallig kipfilet op m'n brood heb? Ik eet nog precies hetzelfde, alleen rooster ik m'n brood, eet er andere dingen op en pak fruit tussendoor ipv nog meer brood.

Ook gun ik mezelf een paar keer per week wat lekkers, zoals een paar handjes chips of wat toastjes Ik voel me prima, al m'n tentamens gehaald dus geen concentratieproblemen Sport er lekker bij en m'n lijf wordt strakker.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 22:30

Ik zit bijna iedere dag wel rond de 1400 ofzo alleen vandaag maar op ong. 1000, puur omdat ik geen brood heb gegeten maar dat heb vervangen door wasa crackers, ik eet normaal echt te veel brood.
Ik ga nu sporten (vandaag begonnen, heb eigenlijk alleen maar in de sauna gezeten en een beetje in het zwembad) dus ik hoop daarmee een wat beter figuur te krijgen.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 22:30

De calorieën die ik dagelijks nodig heb om op dit gewicht te blijven zijn geschat op 1500. Om af te vallen heb ik een dieet gekregen van ca. 1250 calorieën per dag.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 22:38

Ja wat sizzy zegt heb ik ook. Als ik op elk broodje hagelslag neem en roomboter kom ik wel aan mn calorieen Maar ik eet zo gewoon wel genoeg ik heb geen honger dus zal wel niet meer nodig hebben ook. Maar omdat ik nu mee gezondere dingen eet die dus bijna geen calorieen bevatten (bijvoorbeeld sla, per bakje 15 calorieen ofzo) betekent dat niet dat ik mezelf uithonger

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 22:49

Sizzy schreef:
Passival schreef:
Trouwens, we kunnen ook afspreken dat je hier niet meer dan 1 kilo per week mag afvallen. of zoiets....

Nou mooi, ben drie en een halve week bezig, drie kilo afgevallen

Net half uurtje wezen hardlopen en het zit me toch dwars, deze discussie

Stel dat ik ipv kipfilet kaas op m'n brood zou doen, dat ik een laag kaas over m'n macaroni had gedaan, tussendoor een paar boterhammen met selderiesalade had genomen ipv een kracker met kip en een appel dan zat ik wel aan m'n goede aantal kcal.

Nu eet ik ipv de vette calorierijke dingen andere minder vette dingen en zit ik aan minder kcal per dag. Moet ik dan meer gaan eten omdat ik toevallig kipfilet op m'n brood heb? Ik eet nog precies hetzelfde, alleen rooster ik m'n brood, eet er andere dingen op en pak fruit tussendoor ipv nog meer brood.

Ook gun ik mezelf een paar keer per week wat lekkers, zoals een paar handjes chips of wat toastjes Ik voel me prima, al m'n tentamens gehaald dus geen concentratieproblemen Sport er lekker bij en m'n lijf wordt strakker.

Sizzy; je moet niet per definitie slechte dingen toevoegen om aan meer calorieen te komen. Inderdaad, wat meer van de goede dingen eten, dat is een goede strategie. Je wil namelijk voorkomen dat je lijf op reservebranding gaat staan en je na zo'n handje chips meteen een kilo terugkrijgt
Wat je nu doet is prima, maar je kan kleine simpele toevoegingen doen die al een hoop opleveren. Een dressiing over je sla van een el olijfolie en een el azijn, gemixt met water zout, peper, evt zoetstof. Hop, heb je goede vetcalorieen binnen. Neem naast die cracker een handje amandelen of walnoten, ook hele goede vetten. Beter ontbijten! De belangrijkste maaltijd van de dag!! Neem er een gekookt eitje bij. Neem een extra appel als tussendoortje. Het gaat er in eerste instantie om WAT je eet, niet om hoeveel je eet. Of hoe weinig. En wat dat betreft zit je op de goede weg. Maar 1000 calorieen is zeker te laagm als je ervan uitgaat dat je lichaam al 800 gebruikt met helemaal niksdoen...! Misschien voel je je er nu okee bij, maar je wil toch ook eens een keer een egbakje op kunne peuzelen op een verjaardag? Dat is helemaal geen punt, als je nu zorgt dat je je verbranding op gang houdt, en niet veels te laag gaat zitten

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 22:54

Ik voeg ook niet per definitie slechte dingen toe? Dat zeg ik ook nergens, ik zeg dat ik mezelf af en toe wat lekkers gun

Ik sliep vanochtend nog, dus vandaar dat ik niet heb ontbeten.
Fijn dat ik op de goede weg zit.

Vandaag toevallig weinig fruit tussendoor gegeten, maar als je bedenkt dat ik normaal gesproken een paar appels eet, een necarine of een paar manarijnen en een banaan eet, valt het wel mee

Trouwens net een bak kersen verorbert

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 22:59

Tsja, daar ben ik nou net weer niet de goede persoon voor om commentaar over te geven, want fruit is gezond, zeker, maar fruit barst ook van de fruitsuikers en meer dan twee stuks fruit per dag zou ik niet aanraden

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 23:06

Tja, beter als chips denk ik altijd maar

Gemiddeld per week kom ik wel op 2/3 stuks fruit per dag.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 23:15

Wat ik trouwens wel merk, ik kom van bepaalde dingen heel erg aan. Van chips bijvoorbeeld. Terwijl ik van bier vrijwel niks aankom, en van een beetje (een BEETJE ) chocola ook niet.
En Sizzy, zo denk ik ook altijd Ook al zijn het dan fruitsuikers, het zal vast beter zijn dan snoep of gewone suiker, er zitten geen vetten in etc.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 11:55

Net ontbeten met magere yoghurt met wat cornflakes en handje druiven erdoor en plakje ontbijkoek met boter.
Ik was vannochtend 0,4 kilo lichter dan laatste keer met wegen Nu nog volhouden dit.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 12:03

M'n tanden doen zeer

Heb vanochtend een banaan op en twee geroosterde boterhammen, 1 met smeerkaas 20+ en 1 met kipfilet.
Krackers krijg ik nu niet doorgebeten

Het nadeel van afvallen is wel dat je kleren niet meer goed passen.
Had een mooie nette broek, zat misschien ietsie te strak, maar nu lubbert hij. Maar even bij mn moeder aan de bel trekken of ze hem kan innemen

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 12:38

Dat nadeel heb ik gelukkig niet (hoop ik) aangezien de meeste kleren die ik gekocht had toen prima paste en ze nu iets strakker zitten (gelukkig valt het mee, het valt niet op ofzo )
Maar aan de andere kant wel leuk dat je het merkt dan!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 12:51

Heb ik ook, dat kleding iets losser is gaan zitten, maar echt niet veel ofzo, maar dat komt hopelijk nog wel
Ik ben wel blij dat ik ga sporten vanavond, kan ik die vreetbui van net er af sporten Stomme snoepjes, biscuitjes en sultana.
Ik ben wel trots op mezelf, ik had een pakje sultana open gemaakt en na 1 dacht ik bij mezelf.. doe even normaal.. en toen de rest maar aan mijn broertje gegeven. Maarja, toen had ik al die snoepjes en dat halve pak biscuit al op

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 13:10

Nouja flink sporten dan maar vanavond
Ik heb net me lunch op.
Ee tosti van 2 volkoren broodjes met 30+ kaas (volgens mij was het oude kaas).

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 13:13

Ik eet zo even een klein restje macaroni (met groenten) van gisteren, daarna hup m'n tentamen in *brr*

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 13:17

Succes

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 13:19

Jamy schreef:
Nouja flink sporten dan maar vanavond
Ik heb net me lunch op.
Ee tosti van 2 volkoren broodjes met 30+ kaas (volgens mij was het oude kaas).

Ja het moet maar, even kijken of ik met een loopband om kan gaan (denk het niet, zie mezelf er al vanaf vliegen..) en even flink wat calorieen verbranden.

Ik heb ontbeten met 2 boterhammen met sla Ik had geen trek, dus ik dacht, dan neem ik wel iets fris op mijn brood, dat maakt het lekkerder.
En als lunch een wit bolletje met een gekookt ei er op.
En tussendoor dus al die zooi

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 13:23

Thanks Jamy

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 13:28

Bij mij zitten er wel slechte dagen aan te komen.. donderdag verjaardag van mijn oma, volgende week zaterdag van mijn opa en nichtje.. en ze hebben nu allemaal speciaal voor mij appeltaart gehaald, en mijn opa en oma kennende krijg ik als ik om een klein stukje vraag nog de halve taart..

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 13:57

Haha héél herkenbaar, dan vragen ze of je een stukje taart wil, zeg je uiteindelijk 'nou een héél klein stukje dan' krijg je nog zo'n supergote punt met slagroom

Ik heb vanochtend om 5 uur een volkorenboterham met kipfilet op
tussendoor nog eentje.

En net met de lunch eentje met kipfilet en eentje met appelstroop.
Ik eet echt nooit meer anders dan kipfilet, dus ben toch wel een beetje trots dat ik er appelstroop op gedaan had. Ga me heel snel schuldig voelen over iets met meer caloriën maar nu valt het gelukkig mee

En nog een paar worteltjes op.
Misschien dat ik zo nog appels ga kopen, want de onze zijn allemaal melig, en dat is zó goor

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 14:10

Haha ja dat is niet lekker als je appels zo zijn
Appelstroop is gelukkig niet zo slecht voor je, zitten goede stoffen in las ik hier in het topic

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 14:16

orionneke schreef:
Uh Sizzy dat je daar op kan leven zeg! Denk dat ik op ga houden in dit topic te lezen, jullie hongeren jezelf stuk voor stuk uit zeg! 750 calorieen op een DAG!!!!!!

Beetje late reactie maar idd. Zo weinig eten kan voor even (paar dagen) geen kwaad (maar heeft ook geen zin), maar je lichaam heeft echt meer nodig! Behalve dat je straks niet meer 'normaal' kunt eten zonder gelijk aan te komen kan het niet anders dat je bepaalde voedingsstoffen te kort komt. Dat geen honger hebben is een slappe smoes, je eet niet omdat je honger hebt, maar omdat je lichaam die energie en voedingsstoffen nodig hebt.

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 15:03

'Meestal kom ik netjes aan de 1000 kcal...'
Dat is juist het probleem, 1000 is nog steeds veel te weinig!

En passival, ook 1500 is niet genoeg, je lichaam heeft ongeveer 1700 nodig voor de dingen in je lichaam die elk moment van de dag gebeuren, zonder dat je ervoor inspant, zoals het rondpompen van je bloed, het aanmaken van lichaamscellen, en het verteren van voedsel. Dit heeft iemand die in coma ligt dus ook nodig. Daar bovenop komt nog de energie die je lichaam nodig heeft om te praten, denken, lopen enz enz.
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.