Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 08:58

Wauw, je ziet de kilo's er niet aan af +:)+ mooi hoor!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 09:55

milatje, wat een doorzettingsvermogen zeg! Petje af _/-\o_
En wat kleed je je leuk :j

Gevulde eieren zijn ook erg lekker ja, eventueel met een avocado erdoor :9

milatje

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 10:00

Hihi dank jullie wel. Ik had vooraf ook echt niet gedacht dat ik dit zou bereiken hoor. :o
26 oktober ben ik 1 jaar bezig!

Oh en zaterdag ga ik bij een sportschool kijken. :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 10:09

Haha des te leuker dat het toch lukt :D

Leuk, ga je nog voor een speciaal doel naar de sportschool? Krachttraining of groepslessen?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 10:12

milatje, je ziet er goed uit!!! Je hebt inderdaad een figuur waar je de kilo's niet snel aan ziet. Dat is echt wel een zegen, maar ook een vloek straks bij de laatste kilo's is mijn ervaring ;)

gribaldi, ja en nee... Vond het fijn om strikte lijnen te hebben, daardoor hoefde ik niet echt na te denken qua eten. Nu weer veel meer "zal ik wel of zal ik niet" dus moet daar echt nog even ruimte voor vinden. Zoekend dus. Wil echt even tot het einde van het jaar rustig doen, stress is ook niet goed voor PCOS dus daar wil ik me nu op focussen. Minder stress....

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 10:24

Ja precies, begrijpelijk. Maar met jouw kennis komt dat wel goed :)
Niet er over na te denken wat je eet is met khd arm is, (vind ik) ook makkelijker dan wanneer je wat algemener en "losser" eet.

Zat gisteren wat foto's van de Enercup door te bladeren en zei zo wil ik er ook wel uit zien, maar ik kreeg een afkeurende blik toegeworpen..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 10:29

ja, dat dus inderdaad. Wil vooral wat meer groente gaan eten er bij en daar dus loslaten of ik dan toevallig over mijn khddoel heen ga. Probeer ontbijt te skippen, soms wel koffie met melk, middag een lunch met salade en thuis met soep en/of veel groente, wil ook af en toe toch wat khdrijkere groentes proberen in de winter. Avondeten vlees met ook veel groente en in de avond wat Griekse yoghurt met noten en op sportdagen gecombineerd met wat koolhydraten zoals muesli of fruit e.d. Tussendoortjes nog wat zoekend in, wil minder kaas en vette vleeswaren eten (dat is nu meestal tussendoor, plak kaas e.d.) dus zoek een beetje naar de gezonde vette tussendoortjes. Eet al veel avocado, dagelijks een eitje. Maar tussendoor dus vaak wat minder goede vetten en dat wil ik wel proberen te veranderen. Misschien ook de groente smoothies maar weer eens tevoorschijn halen als tussendoortje :)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 10:32

gribaldi schreef:
Haha des te leuker dat het toch lukt :D

Leuk, ga je nog voor een speciaal doel naar de sportschool? Krachttraining of groepslessen?

In eerst instantie zal het veel cardio zijn. Ik mag mijn schouder nog niet teveel belasten na m'n operatie. Uiteindelijk wil ik ook wel wat kracht trainen. M'n eerste doel is toch wel het sporten oppakken, conditie opbouwen en het strakker trainen. Volgende doel zal zijn om een sport te vinden die bij mij past en waar ik m'n ei in kwijt kan. Ik ben geen mega sportschool fan namelijk. :') Maar sporten hoort wel bij een gezonde levensstijl vind ik.

@secricible, ja dat geloof ik graag. Ik blijf nu al regelmatig hangen op een bepaald gewicht.. dus makkelijk zal het zeker niet zijn, maar we gaan ervoor!

Tussendoor eet ik vaak komkommer, winterpeen en paprika. Lekker makkelijk om te snacken!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:01

Is zo vaak kaas slecht qua vetten? Vleeswaren had ik eerst kipfilet maar ben ik op uitgegeven heb nu cervelaat dat gaat wel. Want zijn volgens jou hele khd rijke groente? Of althans wat laat je nu staan en eet je wel? :)

Avond eten is hier meestal of salade of groente met vlees, wel khd arm vlees :')
Soep maak ik ook regelmatig. Heb nu nog wel even genoeg in de vriezer. En wil dit weekend graag hertenstofpot maken, zal iets hoger zijn qua khd maar in het weekend zit ik soms iets hoger maar moet zeggen dat ik ontbijt/lunch niet eens doe. Altijd zo druk dat ik in de avond denk oh, ik moest nog eten.

Milatje, cardio is ook fijn ja. Daarna kun je het altijd verder op pakken. Eerst maar goed herstellen van de operatie ja dan kun je altijd nog afwisselen met kracht.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:14

Wortel is hoger in koolhydraten. Echter laat ik dat niet staan, maar weet dat anderen dat wel doen.

Cardio is in eerst instantie prima. Been en buikspieren kan ik al wel trainen. Ik moet eerst de volledige beweging terug hebben in m'n schouder, al ben ik daar bijna! Maar krachtoefeningen met m'n schouder doe ik eerst onder begeleiding van de fysiotherapeut.

Ach ja alle beetjes helpen :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:17

kaas zijn opzich wel goede vetten, maar ik eet er nu gewoon gigantisch veel van en ook niet Griekse yoghurt er bij. Er is een hoop discussie over de rol van zuivel op PCOS dus wil daar gewoon wat in minderen. Voelt niet goed zeg maar...
Ik laat alle knolgroentes staan, dus aardappel, erwten, bieten, eigenlijk alles dat onder de grond groeit. Ik eet wel alle groente bladgroentes, paprika met mate (maar wil ik meer van gaan eten dus nu), broccoli, bloemkool, paddestoelen (officieel natuurlijk geen groente), tomaat, al dat soort dingen. Ik ben dol op gegrilde aubergine en courgette bijvoorbeeld :Y)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:11

Ja je komt er uiteindelijk vanzelf Milatje :) En precies alle beetjes helpen :P

Wortels eet ik eigenlijk niet meer. Straks als ze het land af komen zal ik ze wel weer een keer eten. Vind het in de winter wel lekker om mee te wokken.

Qua kaas heb ik meestal van die blokjes en dan eet ik een half zakje. Griekse yoghurt eet ik eigenlijk niet meer, kan ik wel weer eens toevoegen.

Haha gegrilde dingen zijn gewoon erg lekker :P

Wil van de winter wel eens per week eens aardappel toevoegen maar dan uit de oven. Waarschijnlijk in de weekenden, dat is soms zo lekker :)

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 14:02

Je ziet het niet aan je milatje ! Je kleed je echt super leuk !
Gibraldi; spitskool lust ik wel. De vorige keer maakte ik daar inderdaad ook gerechten mee, maar ik weet ze niet meer. :') weer snel eens opzoeken.
En oopsies had ik ook al gevonden ! Ik dacht dat je daar veel voor nodig had om te maken, maar dat valt reuze mee. Net nog bakpoeder gekocht, dus ik ga ze vrijdag denk ik eens proberen te maken.
Vanavond heb ik kalkoenbiefstuk met bloemkool, broccoli en champignons die ik ga wokken met wat soya saus.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 14:39

Ik had laatst spitskool met kipfilet en taugé. Super lekker!

Courgette pasta met kip en mascarpone.

(krijg binnenkort een spirelli binnen)

Witlof met beenham.
Andijvie quiche.
Asperges met kip in roomsaus.
Bieten/courgette carpaccio.
Rosbief carpaccio.
Boerenkool quiche.
Spitskool met pittige kip.
Pizza (erg lekker een aanrader dus :P )
hamburger met oopsie broodje.
Gevulde koolbladeren met kip.

Je avondeten klinkt goed!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 16:43

Ik moet nog steeds Psylium halen on die Psylium broodjes eens te maken

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 21:31

Klinkt lekker allemaal gribaldi ! Die pizza maak je die met een ei bodem, gehakt of bloemkool bodem ? Ik maakte toen soms een met eibodem. Smaakte altijd heerlijk !
Avondeten was een beetje in de soep gelopen. := mijn maag en darmen zijn flink aan het wennen aan het kha eten. := had dus geen honger vanavond. Wel maar wat champignons gesneden en gebakken met soya saus en de kalkoenbiefstuk gemaakt. Was wel erg lekker ! Die houden we erin !
Vriend en kinderen hadden pizza vanavond. En het deed me eigenlijk niks. Terwijl ik vorige week nog 2 pizzas achter elkaar zat te eten. :o
Ideaal ! :D

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 09:04

0.6 al eraf sinds maandag ! *\o/*
Lang geleden dat ik een 6 zag staan op de weegschaal ! :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 10:18

Sonja, Psylium zegt mij niks :+

Sanne ik bodem van bloemkool inderdaad, heb heel lang geleden eens (2 jaar terug :') ) een bodem gemaakt van rode bieten... Ei bodem had ik nog niet eerder van gehoord. Is dat ingewikkeld?

Klinkt ook goed toch, op de champignons na dan :P

Nee dat slechte eten doet mij ook vrij weinig. Ze proberen het altijd wel maar nu ze zien dat het mij echt niks doet blijft dat uit en de commentaren die ik kreeg :')

En goed bezig!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 11:48

Gribaldi ; sandclear etc bestaat er uit

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 11:58

Heb maar even Google aan geslingerd :P Klinkt ingewikkeld haha. Kun je er fijn producten mee bereiden?

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 11:58

Mag ik me ook melden?

Ben nou sinds vorige week maandag bezig en vind het heel moeilijk om variati te hebben in me eten. Om niet boven de 50 koolhydraten uit te komen per dag. Hoe doen jullie dat?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 12:14

Natuurlijk, welkom :)

Uhm tellen en etiketten lezen... In het begin is dat misschien lastig maar na een poosje weet je wel wat je wel en niet kunt eten, wat veel khd bevatten en welke producten minder khd bevatten.

Of het bijhouden in een app of op een blaadje :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 12:15

Ik vond het inderdaad vooral de eerste week moeilijk. Daarna vind je je draai, weet je welke producten te mijden en dan wordt het makkelijker. Post anders eens een lijstje, dan kunnen we met je mee kijken wat voor veranderingen handig zijn voor je.
Bijhouden in een app is sowieso wel heel verstandig.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 18:45

gribaldi schreef:
Heb maar even Google aan geslingerd :P Klinkt ingewikkeld haha. Kun je er fijn producten mee bereiden?

Nou, ik kom het vooral tegen als hoofdingredient in een broodje
En ben Gewoon benieuwd of het echt een fijne vervanger is voor broodjes/brood

Is tenminste iets wat niet op ei gebaseerd is :+

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 20:29

gribaldi schreef:
Sonja, Psylium zegt mij niks :+

Sanne ik bodem van bloemkool inderdaad, heb heel lang geleden eens (2 jaar terug :') ) een bodem gemaakt van rode bieten... Ei bodem had ik nog niet eerder van gehoord. Is dat ingewikkeld?

Klinkt ook goed toch, op de champignons na dan :P

Nee dat slechte eten doet mij ook vrij weinig. Ze proberen het altijd wel maar nu ze zien dat het mij echt niks doet blijft dat uit en de commentaren die ik kreeg :')

En goed bezig!

Ei is niet zo ingewikkeld. Je moet het ei ergens mee mengen, maar ik weet niet meer wat. :') ga ik even opzoeken ! En dan gewoon zoals een omelet bakken, als je het omelet omflipt, dan smeer je er tomatenpuree op, legt erop wat je lekker vindt en kaas erover en italiaanse kruiden. En dan wachten tot het omelet gaar is en de kaas gesmolten.