Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EkmiC

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:29

Die brownie ziet er goed uit! Heb je daar het recept van? (A)

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 21:01

Zondag vier in mijn verjaardag, dus ik ga zaterdag de recepten van oma's taarten maar eens uit de kast halen. Ze heeft me een receptenboekje nagelaten met haar taarten die ik niet wilde missen als ze er niet meer was :o Monchoutaart met rode vruchten en de kwarktaart met mandarijn gaan het deze keer worden. mijn twee favorieten, al maak ik ze nooit zo lekker als zij dat kon! :+

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 21:42

Zo, die klinken goed! Daar zou ik wel het recept van willen als dat mag. ^^

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 21:52

Dat is wel een mooie erfenis Vaxie.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:08

EkmiC schreef:
Die brownie ziet er goed uit! Heb je daar het recept van? (A)

Het is de frambozen brownie uit de Allerhande van maart.
Ik heb hem laatste ook met frambozen gemaakt, maar dat vond ik niet zo.

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:36

Even een vraagje. Ik maak best wel vaak kokosmakronen, maar bij mij worden ze altijd heel droog. Ik heb het al proberen te verhelpen door er meer melk door te doen, maar het helpt niet. Hebben jullie nog tips?

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:50

_Mara_ schreef:
Zo, die klinken goed! Daar zou ik wel het recept van willen als dat mag. ^^

ik zal je het besparen er een foto van te maken haha, het is met de hand geschreven namelijk. :Y) Ik zal het vanavond wel even voor je overtypen, zal ik het pb'en?

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 22:55

hahaha, als je de tijd en de zin hebt om het over te typen mag dat altijd. Want ik ben nooit zo goed in het ontcijferen van handschriften van oudere mensen. :P PB-en mag altijd. :D

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:46

Hoi, sorry dat ik hier zo kom binnenvallen. :)
Weet iemand een echt goed recept voor chocolate chip muffins?
Ik heb zojuist deze gemaakt: https://www.youtube.com/watch?v=jj2wXkjPjVg
Maar ze komen er niet zo mooi uit en het is niet een 'los' cakje in de papieren vormpjes. Ook vallen ze niet zo mooi over de rand, maar blijft het binnen het vormpje.
Ik weet nu niet of ik gewoon niet kan bakken, of dat ik iets in het proces verkeerd heb gedaan, of de amerikaanse cooking measurements verkeerd heb omgerekend, of iets anders? :')

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:28

Ja bakken, super leuk om te doen en heerlijk om daarna op te eten! :D
Vrijdag avond heb ik samen met een vrienden de keuken in handen, en nu hebben we bedacht dat we
appelflapjes gaan bakken en een taart. Maar na al flinke tijd op google aan het zoeken geweest te zijn
weet ik nog steeds geen leuk recept voor een taart. Eerst was het plan om een appeltaart te bakken,
maar omdat we ook appelflapjes gaan maken vinden we dat niet zo leuk. En een pak kwarktaart maken
vinden we een beetje simpel :+ Dus wie heeft er een nog een leuk recept wat niet al te moeilijk is (we
moeten de ingredieten in buurt supermarktje halen dus die heeft niet heel veel) maar wel leuk om te
maken? :D Taart mag ook iets zijn van een koek of dergelijk. (zo keken we naar een kruimelkoek maar
kom je weer in de appels terecht :') )

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:35

Meiden. Als ik voor zaterdag een taart nodig heb (biscuit met marsepein bekleed) dan kan ik toch best vaat morgen de biscuit bakken om hem vrijdag te bekleden?

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 22:03

Sorry Laurabram ik heb er niet zo veel verstand van haha!

We hebben bedacht om het simpel te houden maar wel wat anders dan normaal.
Een beschuit te bakken, die in 2 lagen te snijden, een laag botercreme en een laag chocolademousse.
Dan de boven en zijkant afsmeren met de chocolademousse en daarna lekker maken met chocolade
en dergelijk. Het is een beetje appart want normaal bekleed je zoiets met marsepein volgensmij?
Maar kun je zo ook een leuk taartje maken? :)

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 22:10

Klinkt goed hoor.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 22:12

@LB: wat ik tot zover weet of biscuits is dat je die best van te voren kan bakken. Alleen daarna wel goed opbergen zodat die niet uitdroogt, invriezen is ook nog een optie.

Welkom Mandy358! Jullie taart klinkt echt lekker! En volgens mij wordt het zo ook een leuk taartje, ipv chocolademousse zou je ook ganache kunnen maken en het daarmee afsmeren. De verhoudingen voor ganache is volgens mij 1:1; chocolade op slagroom. Geheel zeker weet ik niet want heb nog niet héél vaak met ganache gewerkt maar weet dat er vaak taarten mee afgewerkt worden.

Ik heb gisteren vlug een notencake gebakken omdat mijn noten opmoesten, heb me netjes aan het recept gehouden, dacht ik. De oven had uiteindelijk toch hoger gemoeten, het recept zei 160 graden maar ik heb geen 160 graden op mijn combi oven, het is of 150 of 175. En aangezien ik nu wel eens een platte cake wilde maken leek het me verstandig te kiezen voor 150 en er dan langer in laten zitten. Helaas werd hij dus niet echt bruin op de bovenkant, maar wel aardig plat! Hij smaakt gelukkig wel prima. :)

Morgne ga ik waarschijnlijk cupcakes bakken, mijn werk (AH) heeft me ongeveer 10 pakjes blauw rolfondant en 2 roze geschonken en ongeveer 250 cupcakevormpjes. :') Was over van Pasen en anders werd het weggegooid en omdat ze wistne dat ik van bakken hield hebben ze het speciaal voor mij bewaard. Vind het echt heel lief, maar ik heb eigenlijk nog maar 1 keer eerder met fondant gewerkt. :') Maar heel moeilijk is het niet, in ieder geval neit om cupcakes mee te versieren. Dus als bedankje ben ik van plan cupakes te bakken, waarschijnlijk gewone vanille cupcakes en deze te bekleden met het blauwe fondant en er met iets eetsbaars wit het AH logo erin te zetten. Hopelijk wil het een beetje lukken, iemand ideeën/tips voor dat witte AH logo? Ik zat te denken aan misschien die eetbare chocoladestiften, of bijv het logo er een soort van 'in te graveren' en dit 'opvullen' met witte glazuur, al ben ik bang dat dat opvullen niet heel soepel zal gaan en ik eindig met overal wit glazuur.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 22:15

Zo dat is veel! kan je wel iets leuks mee doen ja :)

Ik heb brownie's gebakken. maar ik had alle ingeredienten op de gok erin gedaan, en nu had ik dus te weinig bloem gebruikt. De bovenkant is hand, maar binnenin is het nog deeg. Laat dat nou juist super lekker zijn :P

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 22:17

Ooo Arans, dat is hemels! Misschien niet geheel verantwoord voor je maag, rauwe eieren enzo. Maar als je niet een baby, bejaard of zwanger bent overleef je dat wel. :P

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 07:54

Volgens mij kan dat wel met je biscuit Laurabram hoor! Als je het idd maar goed afgesloten bewaard.
Mara kun je niet iets van wit glazuur gebruiken? Zoals jij noten had die op moesten, zag ik dat we nog wel erg veel appel hebben, dus ik denk het weekend maar even een appel-kaneel cake maken!

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 08:04

Leuk Mara! Lief dat je werk het voor je heeft bewaard :D en bedankt voor je tip!
Haha Arans, heerlijk als het van binnen nog beetje zacht is!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 09:07

Kun je het logo niet uitsteken uit twee kleuren Mara?
Lief dat ze het hadden bewaard.
Knap dat je cake plat was gebleven bij mij ontploffen ze altijd.

Arans wat raar dat hij niet gaar was dan. Maar als he het toch lekker vond was het niet zo erg gelukkig.

En bedankt voor het meedenken. Ik ga vanmiddag maar vast de biscuit bakken en botercreme maken.
Vrijdag dan bekleden en een appeltaart en een kwarktaart bakken. Ik twijfel of dat genoeg zal zijn. Misschien nog iets erbij.
En dan even goed op internet zoeken naar net logo van De Graafschap. Zoonlief wil daar een taart van. Geen idee waarom maar om de een of andere vage reden is hij daar fan van. Gelukkig is het niet zo moeilijk, bekleden met witte marsepein en die g uitsnijden en verder streepjes maken, maar daar heb ik zo'n roller voor.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:28

@LB: Goh, dat is wel een logische oplossing natuurlijk ze gewoon in 2 kleuren uitsteken. :') Ben nooit op dat idee gekomen omdat ik geen wit fondant heb, maar dat kan ik zo ook nog wel halen.

En je twijfelt of 3 taarten genoeg zijn? Hoeveel visite krijg je wel niet? Haha.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:41

Bij kans bij de AH staat die kartknnen stand we nog gewoon met alle bakspullen. Dat wil maar niet in de aanbieding :+

Als ik goed reken heb ik 19 volwassenen en 8 kids en dan wijzelf met 2 volwassen en 2 kids erbij.
Probleem is dat ik altijd over houd. Zat al te denken om evt boor de kids cupcakes te doen.

Edit: ik snij vaak wel grote stukken taart van 20 cm in 8 stukken maar dat zou natuurlijk wel kleiner kunnen.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:45

Bij ons is die stand met bakspullen dus in de aanbieding gegaan toen Pasen voorbij was, alles 40 cent. Maar niet alles was op dus dat kreeg ik dus mee. :P

Cupcakes voor de kinderen is wel een leuk idee! Misschien wat (eetbare)stiften neerleggen en andere spulletjes om te versieren misschien? Zijn hun ook lekker bezig. :)

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:50

Ja dat is wel een idee. En ik had van manlief nog soort stempels gekregen om in marsepein of fondant te drukken. Niet te moeilijk maar staat toch leuk.

Edit: dit bedoelde ik

Afbeelding

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:47

Dat is idd niet moeilijk, maar ziet er wel heel leuk uit! Goed idee van Mara, om de kinderen zelf hun cupcake te laten versieren :j

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:59

Zeker. En van die schrijf stiften heb ik nog wel liggen.