Taarten decoreren XXI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dancertje

Re: Taarten decoreren XXI

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 09:49

wat vervelend claudia kun je het dubbele onderdeel wel terug sturen?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:19

Geen idee, ik heb er niet voor betaald hoor.
DLT zou iig nog contact opnemen met Kars om door te geven dat het boekje niet klopt.
De verstelbare mesjeshouder heb je alleen nodig bij de Cricut Expression (voor papier)
Dus het boekje wat ze leveren bij de Cricut cake is eigenlijk die van de Expression.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:37

Superleuk dat boltaartje Wreckh, lijkt me wel een gefriemel.

Dat puzzelplaatje is goed gelukt, maar wat een werk. Hihi

Claudia, ik heb geen idee wat voor apparaat je bedoeld, maar in ieder geval fijn dat je er nu mee aan de slag kunt!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:11

roosje, ik heb stiekem een plakje heel dunne fondant eronder gedaan (met tussen dat fondant en het plastic hoesje veeeeel bloem :P ) zodat ik alles op elkaar kon plakken en de lijntjes ertussen kon doen. Nu is hij helemaal klaar en kan ik hem zo op de taart leggen, scheelt een hoop werk met de komende taarten van dit weekend := Hij ligt ingepakt in doorzichtige huishoudfolie zodat hij goed blijft :P

Oeps Claudia := Wel stom dan dat ze iets in het beige leveren terwijl het groen (en anders) in het boekje staat... Nu heb je iig een reserveonderdeeL :Y) Hopelijk heb je er veel plezier van! *wat doet dat ding eigenlijk? :o *

Mijn 1e biscuit van het komende taartenweekend staat nu in de oven :) Misschien bak ik ook wel die voor zaterdag, dan kan ik die morgenochtend vullen en afsmeren en als ik dan thuis kom van cursus s'middags bekleden. Dan wordt het iig geen nachtwerk :o Kan hij overdag lekker opstijven in de koelkast :)

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:18

Patricia, volgens mij ben ik blond want ik snap echt niet hoe het nou zit met de fondant en het plastic....

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:20

Van het plaatje heb je een puzzel gemaakt, dus losse stukje gemaakt. Onder het plastic de orginele tekening(?) gelegd en daar de losse stukjes weer opgelegd?

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:22

Nou, de kleurplaat die ik had uitgeprint (en uitvergroot :P ) zat in zo'n plastic hoesje. Een tweede kleurplaat heb ik helemaal uitgeknitp (alle onderdelen) om het plaatje in elkaar te kunnen puzzelen met losse stukken fondant. Op het hoesje met daarin de kleurplaat is het plaatje gepuzzeld. Toen het plaatje klaar was, heb ik een plak dunne fondant gemaakt (ook in het zwart) en die op een 2e plastich hoesje gelegd. Toen heb ik alle onderdelen weer in elkaar gepuzzeld óp het plakje fondant en in elkaar gelijmd. Daarna de randjes erop/erom en het overige zwarte fondant netjes weg gesneden. Je ziet er niets van, en het plaatje is kant en klaar om op de taart te leggen zaterdag :) Hij blijft op dat plastic hoesje tot ik em ga gebruiken, dan kan hij niet stuk gaan!

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:28

Voor mij helemaal duidelijk! Als ik zondag zin en tijd heb, ga ik het ook proberen :j

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:30

Even snel weer een berichtje van mij!

Kinke, stoer paard, echt heel gaaf, hoop dat ze het zo goed blijft doen!

En zag weer allemaal mooie taarten, ook die bruidstaart, WAUW!

Ik heb gisteren een taart gemaakt voor mijn verjaardag en hij was best goed gelukt, heb voor het eerst mogen mixen met mijn mixer op standaard (van me vriend gehad voor me verjaardag) Man, wat een verademing! Nu red ik die 20 min. mixen makkelijk haha me mix was meteen stuk luchtiger, en me botercreme was ook veel beter als anders, afsmeren ging super! Bekleden wat minder maar dat kwam door tijdnood. Hij was echter wel errug lekker!

Heb ook iets geboetseerd uit mijn boetseer boek, een schaapje, hij was echt leuk geworden hihi.

Het taartenwinkeltje hier in de stad zit al ruim 3 maanden zonder levering van Funcakes. Dus de schappen zijn zo goed als leeg, winkels bij jullie in de buurt ook last van? Echt irritant want nu moest ik overal wat vandaan halen (had geen tijd om naar de den haag te gaan)

Van de week komt mijn ultimate clay maker (of zoiets) binnen, dus ben erg beniewd wat ik daar straks weer allemaal mee kan!

En het gaafste, heb van mijn zus een prive workshop gehad van 4 uur waarvan ik zelf het onderwerp mag bepalen! Echt zooooo gaaf!!!! Denk dat het werken met Royal icing wordt, of het maken en bekleden van een mooie 3-d taart. Want dat lijkt me wel leerzaam en interessant!

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:31

Kijk, nu snap ik het wel!!
:-) :-)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:38

Roosje, weet waar je aan begint :') Het is echt véél (friemel) werk :P Zou niet een al te moeilijk plaatje nemen (deze had echt veel kleine dingetjes)

Crista, nog gefeliciteerd met je verjaardag! Wat een enorm gaaf kado van je zus! En super dat je taart gelukt is, een mixer op standaard is geweldig <3

Winkel bij ons heeft funcakes meer als genoeg in de schappen, geen last van :n

Pff.. Ik heb nu een biscuit van funcakes in de oven staan ipv van de Bakzolder... Toen ik nog met de hand mixte had ik al het idee dat die van funcakes hoger werden, maar ik redde me opzich best met die van de Bakzolder, tot ik biscuits had met mijn Kenny, die kwamen amper omhoog... Allerlei tips opgevolgd en uiteindelijk waren ze acceptabel. Nu kon ik ergens met korting funcakes bestellen (via vader van een vriendin) en had ik gisteren maar vast een pakje gehaald, eens zien of het echt scheelt. En ja hoor, doe net de oven open om te kijken of hij er goed uit ziet, gewoon tot de rand van het bakblik :wow: Normaal komt hij tot 2/3 ongeveer... Ik stap dus maar weer over op funcakes :=

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:45

ik haat puzzelen ;)
Heb gisteren een beertje geboetseerd, da's ook niet echt mijn ding maar ik had het nieuwe boek van Wendy gebruikt en het lijkt zowaar op een beertje :)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:47

Welk boek is dat Kinke?? En heb je geen foto van je beertje? :D

Ik heb sinds een paar dagen Fondant decoraties van Helen Penman in huis, ook een érg leuk boekje :)) Zit helemaal vol met leuke how-to's!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:59

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:01

Ow wat een schattig beertje!

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:07

Wouw Kinke! Gaaf hoor, hij is echt uber schattig!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:33

Wat is ie leuk Kinke!! En ow dat boek wil ik ook graag hebben :D :))

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:05

Kinke schreef:
ik haat puzzelen ;)
Heb gisteren een beertje geboetseerd, da's ook niet echt mijn ding

Kijk, hier heb ik nou ook last van. In héééééle erge mate!

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:05

Goed gelukt toch?!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:33

Ah wat een schatje Kinke.

Patricia, toets op youtube maar eens Cricut Cake in.
Dan zie je precies wat ie kan :D

Ff een tip: bouwhuis heeft gekleurd moddeleerfondant in de aanbieding.
1 kilo voor €5,30

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:16

Afbeelding
Afbeelding
Het taartje wat een eiwitvrije taart dus heel stevig vandaar dat hij wat bol is.
Afbeelding
Afbeelding

Was ons eerste bruidsopdracht van een dinnetje. Ze was super blij en het taartje smaakte voor de verandering ook een keertje lekker.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:18

leuk zo die minitaartjes

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:23

Wat een geweldig leuke taarten weer zeg :j .
De bruidstaart van TT is super mooi, de taarten parade ook erg gaaf en
de creatie van Woldhoeve is ook geweldig. Wat een werk woldhoeve al de kleine gebakjes (dat zijn het toch hé :D ), de cc en de taart +:)+

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:35

leuk geheel Woldhoeve :) Als ik een puntje van kritiek mag geven...die bloemetjes worden veel mooier als je de blaadjes laat krullen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 08:18

Ik vind het een heel erg mooi geheel zo!