Gezond(er) eten deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: Gezond(er) eten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 08:58

Die heb ik al wel aangestipt, maar nog niet bekeken. Dan ga ik dat maar doen voordat ik zaterdag boodschappen ga doen :)
Noor :')

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 09:02

Goedemorgen! :D

Phylos: een stukje chocola in ministukjes snijden en dan gewoon in de blender :) worden het zwarte puntjes!

Noor: jouw vriendje mag wel even op date met mijn vriendje O:) kan mn vriend nog wat van leren :D

Mijn lijstje van vandaag:
Ontbijt: 2 speltcrackers met komijnenkaas
T: 1 glas smoothie van magere kwark, framboos, banaan, kokos, sinaasappel, pure chocola en chiazaden
Lunch: 3 speltboterhammen (1 komijnenkaas, 1 biologisch kokosbrood en 1 biologische pindakaas), stuk komkommer
T: 200 gram paprika + wortel
A: / ?

Vreemde dag dus. Maar vanavond is het rennen, vliegen, haasten, zonder echt thuis te komen tussendoor (alleen om ff snel de auto op te halen). Vandaar dat ik vroeg op de dag redelijk veel eet, heb namelijk geen tijd voor een diner. Misschien dat ik ergens nog wat kan snaaien, maar ik denk het niet.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 09:35

MaartPaard schreef:
Hestserve, zijn de crackers wel lekker knapperig? En kan je ze lang bewaren? Hoe lang is de bereidingstijd? Wil namelijk nog even crackers maken voor morgen mee naar school. Anders bak ik straks wat pannenkoekjes. Gewoon met speltmeel en water en wat vanilleextract, volgens mij moet dat ook lukken.

De crackers zijn wel knapperig maar minder dan degene uit de natuurvoedingswinkel ,die vind ik echt kanon hard. Hoe lang je ze kan bewaren heb ik nog niet uitgetest. Heb ze in een tupperware bakje gedaan en ze zijn nu nog hard(2 dagen later) Ik ben denk ik hooguit 10 min bezig geweest met de bereiding(alles husselen en plat maken ) en dan komt de baktijd er nog bij.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 10:03

Oh dat klinkt wel goed! Ga het ook maar eens proberen!

Ik zie weer lekkere gerechtjes voorbij komen en mooie lijstjes :)

Ik had gisteren echt een super dag. Alleen een suikerige kakeling bij de thee gehad 's avonds. Wel heel lekker!

Mijn lijstje van gisteren:

O: Klei en smoothie ananas, spinazie, banaan en peterselie, flinke hoeveelheid
M: Courgette venkel soep, salade van gegrilde zoete aardappel met kruiden, waterkers en radijs
T: Rijstwafel
A: Japanse pizza (nu was hij wel lekker!) en salade
A: Thee en suikerkoekje

Vandaag moet ik tot half 6 naar school. Heb 2 speltpannenkoekjes met lijnzaad mee. En een roggebroodje met huttekase, tomaat en zwarte peper. Oja ik heb ook nog een appel en noten mee!

Lijstje dus voor vandaag:

O: Klei en smoothie spinazie, blauwe bessen, peterselie, chia zaden, kokos en banaan (hij was heerlijk!)
T: Klein stukje 85% chocola en thee
T: Appel
M: 2 speltpannenkoekjes, een met tahin en een met geitenkaas, bieslook, tijm en honing
T: Roggebroodje met cottage cheese, tomaat, oregano en zwarte peper
A: Wat de pot schaft

GIsteren dus ook die lezing gehad over voeding. Hebben zowaar prive les gekregen. Ik was met 3 stalgenootjes, elk geïnteresseerd in dit soort dingen. 2 (een tweeling) studeert ook natuurgeneeskunde voor dieren. Was erg leuk! Het was echt de passie van die vrouw. Ze had gewoon een inleidende lezing gegeven en ze wist werkelijk alles zowat. Alles over welk dieet dan ook. Ze had ook heel veel boeken. Het motiveert weer een abbo te nemen op de bieb. Ga ik morgen maar even doen! Ze deed zelf ook elk jaar darmspoelingen bij een natuurarts. Haha klonk best creepy maar het lijkt me eigenlijk wel heel goed. Het wordt geloof ik vergoed. Verder had ze het ook nog over de klok van je lichaam. Welk orgaan op welk moment van de dag het meest actief is. Ook benadrukte ze dat vlees echt heel erg moeilijk te verteren is en dat je indie zin eigenlijk beter vegetarisch kan eten. Ze gaat volgende keren echt per thema een lezing geven. Wij kunnen daar ook invloed op uitoefenen. Ze zag er wel goed uit voor iemand van 50 moet ik zeggen! Oja wat ik no gwel een goede tip vond is dat je 's ochtends als je op staat meteen je tong moet schrapen met een tongschraper. Alle afvalstoffen komen namelijk in je slaap op je tong terecht en als je dan gaat ontbijten slik je ze allemaal weer in. En bij je glas citroen een theelepel gemberpoeder toevoegen scheen ook goed te werken.

Succes allemaal vandaag en heb een fijne dag!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 10:07

Ik heb al een paar lekkere receptjes opgeslagen en de ingredienten opgeschreven op mijn boodschappenlijstje :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 10:10

Ohhh dank je voor de info Maartpaard, ik ga meteen een tongscraper halen en gember toevoegen aan m'n citroen water smorgens, gember is sowieso heel gezond...

Maar vlees schrappen ga ik echt nooit doen :o Ik ben gek op vlees :D probeer nu alleen wel 2 keer vis te eten per week, 1 dag vegetarisch, en dan 4 dagen vlees, waarvan zeker 2 kip.

maar een lekker sappig biefstukje..Mjaaammmm

Overigens eet ik geen varkensvlees omdat ik ooit eens opgepikt heb dat je lichaam daar het meeste moeite mee heeft?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 10:12

Mijn lijstje

O: Water met citroen
O Smoothie van 1 kiwi, 2 sinaasappels, 1/2 citroen, 1 stengel bleekselderij, 75gr. andijvie en een handje bessen. En een geroosterd koolhydraatarm brood (van mn vriend) met een plakje ham
T: Papje van chiazaad en lijnzaad
L: Paprikasoep en een rauwkost salade
T: Bio.kwark met noten en een speltpannekoek met ham en een appel (ik eet vandaag laat, denk pas tegen 8uur)
D: Lekkere gevulde salade

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 10:17

Wat een goede tip, Maartpaard. Ik poets mijn tanden (en tong) zodra ik uit bed ben, zo'n vieze smaak. Maar dat zijn dus afvalstoffen! :)*
Wij eten ook weinig tot geen varkensvlees!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 10:21

Ik poets inderdaad ook altijd mijn tond al denk ik dat zo'n tongschraper wel effectiever is

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 10:25

Ik heb een tongschraper met een speciale tongpasta erbij :=
Ik eet maar 2 of 3 keer in de week vlees denk ik!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 10:25

Colway schreef:
Ik poets inderdaad ook altijd mijn tond al denk ik dat zo'n tongschraper wel effectiever is

Denk ik ook :j

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 10:27

Interessant MaartPaard! Vlees schrappen ga ik ook niet doen, voor dezelfde reden als Colway. Eet ook ongeveer hetzelfde als Colway besef ik me nu. :+ Minstens 1 keer vega, 1 keer vis en de rest vlees. Bevalt me prima. :)

Ik ga morgen naar Dresden voor een weekendje, gaat sowieso acclimatiseren worden want het schijnt daar rond de 25 graden te worden. :') Maar het wordt een lange reis, welgeteld 9.5 uur, dus moet zo wat dingen kopen voor onderweg. Het worden naar alle waarschijnlijkheid bolletjes, maar misschien koop ik nu wel een keer bruine bolletjes, moet nog even kijken. Wil wel proberen 'gezonde' dingen mee te nemen, avondeten wordt denk wat ongezonder dat wordt op het station van Leipzig vlug wat eten. Maar heb er wel veel zin in! Niet teveel praten dan he in de tussentijd. :P

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:01

Haha echt he die vieze smaak blugh.. Ben nu aardig schoon van binnen dus heb eigenlijk die vieze smaak ook niet meer :) Ik ga ook maar even een tongschraper halen inderdaad!

Door gember schijn je essentiele vetten ook beter op te nemen enzo :) Zou zelf nog wel nog meer willen weten over aryuveda!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:02

Schoon van binnen vanwege de klei?

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:07

Onder andere, het reinigt wel maar echt de diepe slakken kan je er niet mee weghalen. Maar de groene klei ontgift he ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:08

Kruip ik weer heel even uit 't meeleeshoekje :P Wat tongschrapers betreft kan ik die van Orabrush zeker aanraden! Die haal je echt de troep van je tong af. Ook wel weer even een schop onder m'n kont voor mij om dat ding dus weer iedere ochtend te gaan gebruiken. Schiet er nog wel eens bij in...

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:16

Waar halen jullie die klei nou vandaan? :+
Had het laatst toevallig met iemand over een klysma oid. Af en toe de boel goed doorspoelen :j Maar dan eerst eens sapvasten ofzo. Dat moet je alleen doen als je het rustig aan kunt doen.... daar ga je al!

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:28

Klei kan je bijna bij alle natuurwinkels wel halen. Vind die van vertargil het beste denk ik en die haal je bij de tuinen.

Ja klysma is wel ietsje anders want een darmspoeling gaat verder.. Naja ik ga nog wel eens op onderzoek uit :P

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:45

Nou ik wil best gezond zijn, maar klysma's e.d. daar ga ik niet aan meedoen :+

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:47

Maar je schijnt alles wel veel beter op te kunnen nemen als er niks meer in je darmen zit..

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:48

Nee dat zal best ;-) Gaat me iets te ver denk ik ;-)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:52

Ik vind klei e.d. al een stap te ver :')

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 11:58

Haha maar een klysma vind ik over de top persoonlijk.. Voor mezelf heb ik wel zoiets van 'ik moet de grens ergens trekken en ik mag niet gaan overdrijven'..

Ik ben bang dat ik ziek word als ik klei gebruik, gebeurt dat wel eens? Van de hoeveelheid afvalstoffen die vrijkomen? :+

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 12:14

Jup dat gebeurt wel eens! Daarom doe ik altijd eerst 3 dagen een theelepel en dan 5 dagen niks :)

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 12:30

hoe eet/drink je die klei dan maartje?