Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 17:32

Ik hou ook niet heel erg van taarten eigenlijk :')

hoewel een biscuit met chocoalde fudge en aardbeien en goed dun gerolt fondant heel lekker is! Fondant is redelijk smaakloos, daarom gebruik ik dat altijd :D

Had helaas geen tijd maar anders had ik voor moederdag een mooie taart gemaakt :D

Afbeelding

Yonker

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 18:06

Dat plaatje _O-

Hier mijn creaties van vandaag:
Afbeelding

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 19:47

Hahaha dat plaatje is geweldig en klopt echt. :))

Zooo, net nog 2 uur zitten zwoegen met mn moeder voor alle decoraties, maar nu echt af en moet gelijk naar die verjaardag. Hoop dat ze ze leuk vind!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 22:35

Taarten zien er goed uit :9

Ik had ook een leuke schaal met allerlei kleine baksels gemaakt voor mams vandaag, en schoonmams krijgt morgen een schaal met de andere helft van alle baksels :P Leuk gedecoreerd met fondantbloemetjes en suikerhartjes :D

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 00:25

Ja bakken :D Ik heb laatst voor de verjaardag nog van alles gemaakt: millionairs shortbread, chocolademousetaart en naturel muffins. :9

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 02:47

Chocolademousetaart klinkt erg lekker! :9

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 12:11

De aardbeienkwarktaart staat in de koeling en wat ik er al van heb kunnen proeven smaakt die echt heerlijk! Ik heb het volgende recept gebruikt: http://www.ah.nl/recepten/recept?id=851 ... rty=rating De smaak is echt heerlijk! De structuur is nog even afwachten, hij is niet perfect glad, komt misschien door de hoeveelheid gelatine die erin zit, volgens het recept moesten er 12 in. Heb al een keer eerder een kwarktaart gemaakt maar daar zit veel minder in, maar nu hoef ik denk niet bang te zijn dat niet gaat opstijven. :P Of kunnen er nu andere ernstige dingen gebeuren? Haha.

Ga nu verder met brood bakken! Wilde dat altijd al een keer doen, gister bij de molen geweest om meel te halen dus ik ga eens een poging wagen samen met me stiefvader die al vaker brood gebakken heeft. Ben benieuwd. :D

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 12:44

Zo die taart ziet er goed uit! Die ga ik voor mn schoonzus maken, die houdt van alleen van aardbeien en niet zo heel erg van taart.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 13:51

Dan is deze denk ik perfect!

Wist trouwens niet dat brood bakken zo zwaar was, me onderarmen hebben het maar zwaar. Hopelijk is het de moeite waard, als die gelukt is neem ik lekker een brood mee naar Groningen, even trots aan iedereen daar laten zien hoe goed ik kan bakken, haha.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 13:56

Ik ben heel erg boos op mijn oven (halogeenoventje) want hij heeft mijn brownies verpest.
Veel te donker geworden... grrr.
Ik betrapte mezelf er gisteren op dat ik aan het rondkijken was naar een andere oven... :')

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 14:49

Ovens zijn lastig ja! Wij hadden vroeger zo'n grote schuifoven, nu in het nieuwe huis alleen een combimagnetron. ;( Verschrikkelijk om mee te bakken!

Ik kom net terug van de kinderboerderij hier, ze hebben soort open dagen, en heb een pakje speculaaskruiden meegenomen. :9 Kan ik wel wat lekkers mee maken!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 18:42

Wij hebben een combioven, dat werkt beter dan een combimagnetron. Jammer dat ie zo klein is..
Je taart ziet er lekker uit Mara!

Ik heb vandaag cheesecakebrownies gemaakt, nog niet geproeft, maar ze lijken me erg lekker. :)

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 08:10

Jeetje, wat is het hier druk geweest dit weekend! :)

Spikkelfire, je cupcakes zien er leuk uit! Hopelijk heeft je moeder niet alles hoeven uitdelen en zelf ook 1tje op kunnen eten ;) En speculaaskruiden zijn altijd goed, daar kun je zeker iets leuks mee maken!

Wat voor brood heb je gebakken Mara? Die aardbeienkwarktaart ziet er lekker uit! Smaakte het ook goed?

Ik ga dit hemelvaartweekend weer druk bakken :D Donderdag mueslibrood, vrijdag een lekker toetje en ik denk zaterdag muffins met aardbeien. Dit brood heb ik ook nog nooit eerder gedaan, muffins met aardbeien ook niet, dus ben benieuwd! (Vooral naar het mueslibrood := )

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:30

Dat klinkt lekker Fugelicu!

Mijn cheesecake brownies zijn heeeeerlijk :9

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 08:28

Ja heb ook echt zin om weer wat te maken! :D
Ik ben niet zo van de cheesecake, maar miss kan ik het in combinatie met brownies toch eens proberen, haha!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 17:21

Oef, ik vind cheesecake echt heerlijk. :9

Van het weekend ga ik denk ik cupcakes proberen met een beetje speculaaskruiden met een topping van botercreme met vanille en speculaassmaak. :9

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 17:49

Ik vind het een erg verrassende combinatie, erg lekker! Ik heb het met MonChou gemaakt. Het smaakt vooral naar vanille (misschien heb ik daar ook wel wat veel van in gegooit.. := ) Maar ik vind het echt heel erg lekker!

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:44

Saskiaa_ schreef:
Mijn cheesecake brownies zijn heeeeerlijk :9

Recept :Y) ???

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:06

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 15:39

Mueslibrood is goed gelukt! Hij is jammie :D En ook mooi formaat, niet te groot, maar ook niet te klein. Recept ga ik zeker bewaren :j
Morgen staat het toetje op het programma, zaterdag de muffins met aardbei *D

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 17:39

Vandaag een simpele boterkoek gebakken. Volgens mijn man smaakt die heerlijk

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 18:36

Ik heb speculaas cupcakes gemaakt. Echt heeeeeeerlijk, maar enorm machtig. :') :9

Afbeelding

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 19:18

Ze zien er mooi uit! Is dat pure botercreme? Dat vind ik dus echt niet lekker, zo rijkelijk op een cupcake :o Ik gebruik het alleen praktisch (bv. fondant die moet blijven zitten) maar ik begrijp al die recepten met butter cream dus niet. Gewoon puur boter met suiker, jakkie := Ik heb liever cream cheese frosting of iets anders :j

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 19:36

Dit is bc met vanille extract en speculaaskruiden :j pure bc vind ik ook ech niet te vreten, daarom maak ik t sowieso op smaak met vanille extract en iets minder boter. Ik maak het trouwens wel met een bc mix van een taartenwinkel, dat is wel ech een aanrader, veel minder botersmaak!

Bij deze cc was een kleine toef ruim voldoende, ik had de cc op met de grote toef maar dat was iets teveel voor het lekkere. Toch ligt mijn voorkeur wel bij bctopping en geen marsepein, dat vind ik zooo drOog! :')

Cream chees heb ik nog nooit gemaakt, maar lijkt me ook erg lekker :9

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 19:40

Wat is iedereen weer druk geweest, en wat een mooie foto's van jullie baksels! :P