Taarten Decoreren XVII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jaime_

Re: Taarten Decoreren XVII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:36

Hoe dun rol jij dan uit? Dat je zoveel teveel hebt? Misschien moet je minder dun uitrollen, ook ivm scheuren e.d.

Mensen! Ik heb wat dingetjes te koop die weg mogen omdat ik ze ooit eens heb besteld maar eigenlijk nooit gebruik! Wil jullie eerst een kans geven:
- 3x bakring 16-30 cm
- 1kg rolfondant wit tht 04-10-2011 (ik gebruik zelf geen funcakes, had toen 2 pakken van 1kg gekocht maar vond het persoonlijk niets!)
- karen davies gezichtjes mould (die met 5 verschillende formaten hoofdjes, gebruik hem zelf nooit omdat ik liever boetseer)
- starfish/seashell mold van alphabet moulds
- moth orchid veiner/mould (ongebruikt!)
- motch orchid cutter&veiner in 1 (ongebruikt!)

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:42

@ jaime, ik rol wel best dun uit ja, omdat ik het anders niet lekker vind :Y)
Maar eigenlijk scheurt het bijna nooit, alleen omdat het zo warm was, was het bij ons ook net een sauna, en alles plakte ook heeel erg wat normaal minder is.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:08

Jaime, welke moth orchids zijn dat? welk merk?

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:04

Amyyy schreef:
@ falona, gewoon op die van de leukste taarten, ik had 130 gram biscuitmix gebruikt en ik kon een 16 een boltaartje, en nog meer als 3/4e boltaartje.

@ ingrid,

Ben ik blond? Haha, ik snap het niet :+

Nee, ik ben blond _O-
Ik zag het even helemaal verkeerd op je taart :D

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:20

IngridB schreef:
Amyyy schreef:
@ falona, gewoon op die van de leukste taarten, ik had 130 gram biscuitmix gebruikt en ik kon een 16 een boltaartje, en nog meer als 3/4e boltaartje.

@ ingrid,

Ben ik blond? Haha, ik snap het niet :+

Nee, ik ben blond _O-
Ik zag het even helemaal verkeerd op je taart :D

whaha, oke, ik ben ook blond hoor :Y) Ik snapte er al niks van :')

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:27

Die veiner is van squires kitchen
De andere cutter/veiner is van hawthorne hill.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:18

Heb je foto's Jaime?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:47

Kan ik morgen wel ff maken ;)

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 09:26

Mag ik even brutaal een vraagje stellen? :) Hoeveel ben je ongeveer kwijt aan 2 kleine (12 cm) boltaartjes met marsepein?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:18

Qua geld? Of hoeveelheden?

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:38

moth orchid veiner/mould (ongebruikt!)
motch orchid cutter&veiner in 1 (ongebruikt!)

wat wil je ervoor hebben incl verzenden?

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:56

Rinske schreef:
Qua geld? Of hoeveelheden?

Sorry, qua geld :)

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:19

Wat een super gaaf Volkswagen busje!! _/-\o_ ..

Beetje late reactie maar ik gebruik ook MDF platen onder mn taarten :j .. Laat ik inderdaad ook gratis op maat snijden bij de hornbach.

Had nog een vraagje.. heb in juni toch een aanvraag binnen gehad.. van een oud collega. Die gaat trouwen en wilde graag cupcakes, of ik die kon maken.. Wat over en weer gemaild en dat ik het super leuk vind om het te maken. Ze wilde ook graag een 24cm taart voor het aansnij- moment. Een paar weken niks gehoord, had al 3x gemaild hoe het met de voorbereidingen ging enzo.. En er kwam steeds iets anders tussen.. Maar toen kreeg ik ineens een mail met dat haar oom ook het gebak wilde maken, die had alleen geen spullen. Hij ging kijken of hij een bakkertje kon huren (???) en dan zou hij iets laten weten.. Half augustus zei ze dat dat toch niet door ging en of dat ik het nog wilde maken.. De bruiloft is 30 september.. Nu had ik wat prijzen gemaild en het duurde een week voordat ik reactie kreeg. Maar toen zei ze dat ze graag wat dingen ook wilde proeven. Dus vorige week dinsdag gemaild dat ik deze week kan op woensdag want het is tenslotte al 6 september en ook een lijst met vullingen voor de taart want ze wisten niet wat ze wilden.. En nou krijg ik gisterenavond laat een mail dat ze morgen wel kunnen, maarja omdat ik niks hoorde heb ik een andere bestelling aangenomen en die komen ze morgenavond ophalen... -O- en daarbij hebben ze ook niet aangegeven wat voor vulling ze lekker lijkt (had een lijstje met ideeen gestuurd) Kan toch moeilijk van alles wat doen.. Nou kunnen ze misschien volgende week maandag ook wel.. Maar vind het zo vervelend omdat het nu al 2.5 maand duurt, en de bruiloft wel erg dichtbij komt.. Ze willen nu 100 cupcakes en een 24 cm taart.. hoe zouden jullie hiermee omgaan?

Sorry voor het lange verhaal :o

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:29

Bellen :P .

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:33

Die had ik al lang gezegd dat het niet meer mogelijk is :o
Ik zou nog een keer terug mailen dat het ondertussen wel erg kort dag word en dat er maandag alleen een proeverij is op voorwaarde dat er van te voren eea duidelijk is. En dan puntsgewijs uiteen zetten wat je wilt weten en wanneer je het wilt weten.

@vinurr: wil je weten wat je moet doorberekenen of wat je uit moet geven? Je hebt namelijk maar 100gr biscuitmix nodig, maar die worden verkocht per 1kg. Heb overigens momenteel geen rpijzen bij de hand.

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:35

pfoe, eindelijk na mijn vakantie alles weer bijgelezen, wat zijn jullie snel gegaan ! :7 Er zijn weer heel wat prachtige taarten bijgekomen !
Ik had nog 2 taartjes gemaakt voor de vakantie, maar deze ga ik niet tonen, vind ze niet goed genoeg :\

@ Linda: wat vervelend voor je ! Ik zou persoonlijk er niet meer aan beginnen!
Eerst aan jouw vragen dan aan haar oom en dan plots weer aan jou en als ze een week wacht voordat ze weer terug mailt :n
Ik denk ook dat cupcakes veel meer werk zijn dan een stapeltaart, toch ?
Ik ben maar een beginner, maar ik zou het niet zien zitten om na 12september eraan te beginnen (de meeste bakken hier toch hun biscuit / cupcakes op voorhand en vriezen ze in ?) :o

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:43

Falona schreef:
Ik zou nog een keer terug mailen dat het ondertussen wel erg kort dag word en dat er maandag alleen een proeverij is op voorwaarde dat er van te voren eea duidelijk is. En dan puntsgewijs uiteen zetten wat je wilt weten en wanneer je het wilt weten.

@[***]: wil je weten wat je moet doorberekenen of wat je uit moet geven? Je hebt namelijk maar 100gr biscuitmix nodig, maar die worden verkocht per 1kg. Heb overigens momenteel geen rpijzen bij de hand.

Wat ik uit moet geven als ik zelf alles moet halen ;)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:50

Hallo iedereen,
Sorry dat ik zo ineens kom binnen vallen. Ik lees al een tijdje stil mee en ben gelukkige getuigen van de meest wonderlijke creaties die ik hier voorbij heb zien komen.

Nu wil ik ook wel eens een mooie taart maken. Maar vroeg me een paar dingen af en hoop dat jullie me kunnen (en willen) helpen. Aangezien julloe allemaal experts zijn op het gebied van taarten bakken :)

Nu is mijn vraag:
- bescuitmix zou je dat ook in de supermarkt kunnen kopen?
- botercreme kan je toch ook zelf zonder mix maken? Maar is dat ook lekkerder?
- ik wil graag een boltaartje maken met een barbie erin geplant en dan met marsepein draperen als jurk. Hebben jullie hier tips voor? Dus denk aan het bakken van het taartje tot de versiering...
- nu las ik dat je een bol taartjesvorm bij ikea kan kopen. Weet iemand hoe duur deze is en welke grootte je kan kopen. En welke ik ongeveer nodig zal hebben voor mijn barbiejurk?

Hopenlijk kunnen jullie me helpen?

Groetjes

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:21

vinurr schreef:
Falona schreef:

@vinurr: wil je weten wat je moet doorberekenen of wat je uit moet geven? Je hebt namelijk maar 100gr biscuitmix nodig, maar die worden verkocht per 1kg. Heb overigens momenteel geen rpijzen bij de hand.

Wat ik uit moet geven als ik zelf alles moet halen ;)

Het ligt er een beetje aan waar je inkopen doet, koop je online ben je goedkoper uit dan bij bijvoorbeeld de Pipoos :) .

Waar je aan moet denken zijn:
biscuitmix
eieren
marsepein of fondant (gekleurd of wit, indien wit, dan heb je ook kleurstoffen nodig).
mix voor botercreme
roomboter
poedersuiker
jam
deegroller
bakblik (blanda schaaltjes)
bakspray
eventueel nog leuke uitstekertjes, maar dat kun je zelf bepalen

Kan best zijn dat ik wat vergeten ben, maar dat komt omdat ik ff 321645622 dingen tegelijk aan het doen ben _O- .

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:47

Lijkt me een aardig volledige lijst Rinske:j

@vinurr: voor de prijzen zou ik even op deleukstetaarten.nl kijken. Daar staat ook een tabel voor de hoeveelheid ingredienten die je nodig hebt.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:40

Ff offtopic, maar ik ben zo blij vandaag: [LZP] Vandaag is mijn dag! :D :D

En om dan maar weer even ontopic te gaan; Gister een MDF plaat gekocht, zagen kostte 0,50 cnt per snede :') dus mijn vriend gaat het mooi voor me op maat zagen :) Verder ben ik ook bijna klaar met mn homo-koppel-bruidspaar, zal jullie binnenkort ff een foto laten zien!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:09

Waar ben je geweest? Bij onze Praxis is het ook gratis verzagen, met een max. van 10 zaagsnedes.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:27

Dat zagen verschilt heel veel per winkel idd. Bij ons bij de karwei is het tegenwoordig ook alleen nog gratis voor karweipas houders.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:32

Bij Gamma en Praxis.. Karwei was ik nog geweest maar had mn karweikaart niet bij me.. ze hebben trouwens ook niet gezegd dat het dan wél gratis was..

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:38

Halloo, ik kom soms ook even binnen vallen met de vraag naar tips...

Laatst was mijn lieve zussie jarig (16), en aangezien ik laatst een cursus taartenbakken (eigenlijk bekleden) had gehad wilde ik eens proberen helemaal op eigenhoutje een taart te maken en bekleden. Hierbij *tromgeroffel* Mijn eerste echte eigentaartje! *\o/* :')
Afbeelding
De jarige was erg blij met het resultaat, alleen... tja, de taart was niet goed gerezen...
Afbeelding
Ik heb géén idee hoe het komt dat de taart zo plat is, dat was wel erg jammer, maar hij smaakt lekker. :+
Roosjes
Afbeelding
Ik heb een gewone biscuit (geprobeert) te bakken. Afgesmeert met botercréme, en gevuld met witte chocolade ganache, bekleed met marsepein. :)