Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Spetter schreef:een kat heeft mijn opgekomen radijsjes omgespit
Hoe weer ik katten uit mijn tuintje?
Rattenklemmen enzo... Daar vind ik de katten van de buren toch iets te lief voor.
Ik stond vanmorgen met verbazing te kijken wat ze NU weer had gevonden om te slopen; mijn pas aangeaarde aardappels! Wat; ik moet piesen. Hoe; graaf een kuil in mooi losse grond. Waar; tussen de aardappels natuurlijk! En hop, kon weer overnieuw beginnen. ARG! Ik heb van die netten liggen, maar vorig jaar was het steeds een klus die weg te halen als ik er bij wilde. Bovendien, als ik ze niet goed gespannen had, sprongen ze er gewoon in.... Met als gevolg dat ze over het niet écht alle planten stuk liepen. Binnen houden dan maar....?
Maarja, ik heb eigenlijk een tuin voor de katten, ik kwam er pas later achter dat ik hem zelf ook leuk vind
Dus iemand met een goeie tip (flexibele buizen en daar een net over) laat maar komen!

)Ibbel schreef:Hazelnoten een idee? Die blijven ten eerste kleiner (zijn struiken) en zijn voor zover ik weet heel goed winterhard.

En dat is voor een stuk van 1200 m2 wel de moeite. anneliesdj schreef:Ibbel schreef:Hazelnoten een idee? Die blijven ten eerste kleiner (zijn struiken) en zijn voor zover ik weet heel goed winterhard.
Wat is je definitie van een struik? Ik heb er hier 2 staan waarvan de grootste toch zeker 3,5 meter hoog is, maar idd wel in struikvorm.
Heeft iemand belang bij een 'stuk' hazelnotenstruik?
Ik wil wel een paar (grote) stekken ruilen tegen wat kleinfruit
En voor de liefhebber heb ik ook wel (wilde) bramen.
Hoe hebben jullie je moestuingrond eigenlijk 'verbeterd' of hebben jullie dat niet gedaan?
Want ik vraag me toch af of er geen betere manier is dan 30 zakken tuinaarde bij het tuincentrum te halen, lijkt me zo onzinnig en duur.
Ik zit hier op de zanderige zure grond van een naaldbos dus het lijkt me wel nodig.

(eigenlijk niet goed, want mijn opa zei dat bonen de meimaand eigenlijk niet mochten zien.
Maarja, met dit weer!)
Ik had em gewoon in de rommelhoek van de tuin gegooid en nu groeit ie weer... Dus geef ik em maar een tweede kans, dit keer in het bosje aan onze tuin.
echt er is geen ruimte meer over en de framboos heeft de bak echt overgenomen. Vind ik op zich niet erg want de frambozenstruik geeft ook echt heerlijke vruchten dus ben benieuwd.Thats_Me schreef:Mijn vierkantemeter tuin is ontploftecht er is geen ruimte meer over en de framboos heeft de bak echt overgenomen. Vind ik op zich niet erg want de frambozenstruik geeft ook echt heerlijke vruchten dus ben benieuwd.

Ik had net al 2 slakjes gevonden, dus ik dacht: in plaats van in de kliko gooien zal ik ze vandaag eens aan de kipjes aanbieden. Dus ik gooi die slakjes voor ze op de grond. Ze keken me echt zo aan van: 'En nu?'
Die zijn straks weer zo mijn tuin in gekropen natuurlijk.