Taarten decoreren XIV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

odenxia

Re: Taarten decoreren XIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:00

Prakkie:dat cornelli lace doe je dat gewoon met royal icig van bijv. DLT?

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:05

Dat kan idd ook, maar ik heb het met botercreme gedaan. Wel de bc met eiwitpoeder erin (recept is wel eens langs gekomen, mocht je het willen hebben , laat maar weten). Deze wordt nl. "crisp".

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:07

Als je het recept voor me hebt graag. wil het graag eens proberen.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:12

80 gram ongezouten roomboter
80 gram crisco
4 eetlepels melk
1 theelepel smaak (ik gebruik vanille)=vloeistof
450 gram poedersuiker
1 eetlepel eiwitpoeder

crisco, roomboter en vanille mengen tot een egale massa
beetje bij beetje poedersuiker + eiwitpoeder erbij doen
als het droog wordt dan steeds wat melk erbij.

Ik ben lui en wil snel klaar zijn dus ik doe eerst de crsico + roomboter mixen, dan doe ik de rest (melk, vanille, eiwitpoeder en poedersuiker erbij). Ik doe dan eerst een theedoek over de mengkom heen (anders dan zit heel je keuken onder de poedersuiker) en dan mix ik het door elkaar heen. klaar!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:14

Lindas2 schreef:
@ Mayo: de vullingen klinken wel erg lekker! Ben benieuwd hoe het gaat bevallen.

De bonbons zijn zooo lekker! Beetje bounty- achtig. Het recept is echt super makkelijk:

1 blikje gecondenseerde melk
400 gr. geraspte/ geschaafde kokos (al had ik maar 250 gr. nodig)
Melkchocolade.

Blikje gecondenseerde melk in een bak doen. Kokos beetje bij beetje toevoegen tot het een samenhangend mengsel wordt. (er staat hier dus 400 gr. voor maar ik had maar 250 gr. nodig). Dan balletjes ervan draaien en op bakpapier leggen. Dan de melkchocolade Au bain marie smelten, balletjes erin dopen en dan op het bakpapier terug leggen. Ongeveer een uurtje in de koelkast en ze zijn klaar om te eten!

Edit: topic op DLT gevonden: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi ... ?id=132026

Thanks!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:14

prakkie schreef:
He mayo, klinkt goed! Wat vonden ze ervan? Zal wel moeilijk kiezen zijn geweest voor ze...

Geen idee, ze komen vanavond om 19.30 uur :D

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:17

prakkie schreef:
Kreeg woensdagavond een telefoontje: of ik voor vrijdagavond nog even een stapeltaart kon maken voor 20 personen. :wow: :oo :wow:
Het was voor een stel dat 25 jaar getrouwd was. Dus het liefst een taart in het idee van een bruidstaart...

Tja, was wel erg kort dag en heb gezged dat ik er niet veel bijzonders van kon maken, omdat ik alleen donderdag had om de taart te maken. Ik was net met mijn eigen paard bezig en moest er die avond nog 2 rijden. Donderdag moest ik naar les (in Schore), les geven op stal en met mijn man naar het ziekenhuis. Dus echt veel tijd had ik niet.

Ik heb gisteren de taarten gebakken, gevuld, afgesmeerd en bekleed. Vanochtend heb ik de taart versierd met cornelli lace en afgewerkt met parelrandjes. Straks nog even 2 ringen maken (die staan ook in het onderplaatje gedrukt) en dan is ie klaar. Ik ben nu de foto's aan het uploaden (en nog van een hello kitty taart), dus zal ze er zo ff opzetten.

Heel eerlijk, ik begin daar niet snel meer aan. Ik heb me zo vaak in enorme bochten gewrongen voor anderen om toch maar de taart te leveren, ik vind het de stress en het opzij zetten van m'n eigen leven niet waard :n Tuurlijk doe ik het soms wel, maar als ik klem zit met m'n tijd zoals jij, dan niet :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:20

Gave taarten Prakkie, en rrrrretestrak :D
Die hartjes print is leuk zeg, wat gebruik je daar voor?
Laatst bijgewerkt door Kinke op 25-03-11 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:20

Ik was ook aan het twijfelen hoor. Gelukkig komt het normaal niet voor dat ik zo vroeg van te voren een taartaanvraag krijg.
Ik heb wel gelijk gezegd dat ik het normaal niet doe (voordat ze in hun hoofd halen voortaan zo laat te bellen).
Ze had gelukkig zelf ook wel door dat het vrij laat was (heeft ook al eerder een keer een taart bij mij besteld), maar ze was al blij met iets. Haar ouders zijn 25 jaar getrouwd en daar kwamen ze pas vrij laat achter. Ach ja, heb ik mijn goede daad voor het jaar ook weer gedaan ;-)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:21

Prakkie, supermooi en strak +:)+ Welk hartje is dat nou bij de Hello Kitty? Die wil ik al zo lang, maar kan hem niet vinden :+

Mayo

prakkie schreef:
Ik was ook aan het twijfelen hoor. Gelukkig komt het normaal niet voor dat ik zo vroeg van te voren een taartaanvraag krijg.
Ik heb wel gelijk gezegd dat ik het normaal niet doe (voordat ze in hun hoofd halen voortaan zo laat te bellen).
Ze had gelukkig zelf ook wel door dat het vrij laat was (heeft ook al eerder een keer een taart bij mij besteld), maar ze was al blij met iets. Haar ouders zijn 25 jaar getrouwd en daar kwamen ze pas vrij laat achter. Ach ja, heb ik mijn goede daad voor het jaar ook weer gedaan ;-)

Ook weer waar :D

prakkie

Thanx kinke...was zelf ook erg tevreden over de HK taart. En die andere is nog best mooi geworden voor de korte tijd die ik er voor had.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:23

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:25

Ik heb de proeftaartjes simpel gehouden. 2 vierkantjes 10x10 en 2 rondjes 10cm, witte bekleding en een zwart randje aan de onderkant met een iets gepoft engels strikje. 1 vierkante en 1 ronde heb ik bedrukt met de swirl mat. De uiteindelijke taart moet gewoon strak wit zijn met een zwart lintje en hoekstrikje, op 2 van de 4 dan een zwarte print, maar die gaan we vanavond uitkiezen. Op de foto's van de diverse taarten die ze gestuurd hadden lagen echte rozen, dus ook maar overleggen of ze echte of eetbare willen.

Nu heb ik wel chique smaakaanduidings kaartjes gemaakt, moet alleen nog een mooie manier vinden om die erbij of erop te zetten..

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:26

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:26

Oh ja wel op een chique bord tentoongesteld van Riviera Maison :+:

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:28

da's een leuk klusje Mayo :)
Gave patchworkcutter is dat prakkie, je kunt ze ook goed gebruiken om een imprint te maken en dan met bijvoorbeeld royal icing na te trekken.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:28

heb je niet van die leuke standaardjes met van die knijpertjes eraan? of past dat er niet bij?

Ik heb van Riviera maison van die kleinefotolijstjes waar je een naam in kan zetten voor de tafelschikking. Is dat misschien een idee, om er zoiets bij te zetten/leggen?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:29

prakkie schreef:
heb je niet van die leuke standaardjes met van die knijpertjes eraan? of past dat er niet bij?

Ik heb van Riviera maison van die kleinefotolijstjes waar je een naam in kan zetten voor de tafelschikking. Is dat misschien een idee, om er zoiets bij te zetten/leggen?

Dan zou ik dat vanmiddag nog moeten gaan kopen, gaat niet lukken :n

En de fotoknijpertjes heb ik ook niet..

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:30

ik zag laatst bij de xenos nog van die knijpertjes met taartjes

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:32

Maar die wil ik niet :o Een bruidstaart is een chique aangelegenheid en dat soort knijpertjes met taartjes zijn daarvoor niet gepast mijn inziens :)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:34

Ik zit eventueel te denken aan een brocaat iets van marsepein op de taart en daarin/tussen de kaartjes te steken?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:35

nee, daar heb je gelijk is. Is niet chique genoeg.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 12:36

jemig Prakkie echt supermooi en strak!!!
heb je die cornelli lace jezelf eigen gemaakt? ik vind het best chique ogen.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:36