Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:29

nog niet, maar we zeiden al tegen elkaar dat als hij zo blijft dat die deken er snel weer op gaat.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:31

Ja precies. Is hier ook zo :)

Hoe voel je je trouwens na je aangepaste eetpatroon?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 17:07

Hmm, ik ben echt heel blij. Vandaag eigenlijk voor het eerst een dag die wat minder is. Veel behoefte aan eten. Maar ik moet ook ongesteld worden, dan heb ik dat wel vaker.
Gewicht is ook weer onder de 70kg gedaald dus blij mee, hoewel daar niet mijn focus ligt op dit moment. Ik eet 1600-1700kcal. Alleen in het weekend vaak wat minder, als ik laat opsta. Na het sporten nu dus wat lekkers met koolhydraten, afgelopen week 2x stuk zelfgebakken appelkoek gegeten naast mijn yoghurt en in de yoghurt maandag koekkruimels en gisteren muesli. Mentaal wel echt heel fijn, kijk echt uit naar dat moment. Zaterdag heb ik een etentje en dan 's ochtends eerst sporten en in de svond toch wat khd meepakken <3

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 22:58

Wat lastig van je oudje Sec, hopelijk komt hij goed de winter door..

Gribaldi, jij had toch de leenhond? Heel begrijpelijk dat alle aandacht nu even naar jouw eigen hond gaat, zeker als ze door de stress van een 'nieuwe' hond gezondheidsproblemen krijgt..

Zit even te dubben. Ik heb zondag een proefles bootcamp. Ontbijten is dan raadzaam om dat koolhydraatbeperkt te doen toch? Kan ik daarna wel iets met koolhydraten nemen of ook dan beperkt blijven?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 08:54

Beetje laat, denk dat het geen zin meer heeft, maar: als je keto eet, dan nuchter of geen koolhydraten. Als je koolhydraatbeperkt eet zou ik wel khd nemen. Je lichaam werkt dan op glucose en als je geen khd hebt heb je kans dat je zonder brandstof komt te staan.

Ik werd vanochtend wakker met veel honger en dorst, niet leuk. Dus net kop koffie gedronken, nog een halve liter water er achteraan en hopelijk dan ontbijt toch nog uitstellen.

Vanochtend ook vroeg wakker door een hartverzakking. Om 5.15 ging mijn telefoon over, kijk ik op display, stalhouder. poedersuiker.... Dus nam op, niemand aan de telefoon. Tijd aan het roepen geweest maar nee. Uiteindelijk opgehangen en toen helder gaan denken. Hij is nooit zo vroeg op, komt pas rond 8uur bij Hillie (alleen Hillie staat bij hem, verder geen paarden en hill staat 24/7 buiten) dus waarom zou hij om 5.15 zijn gaan kijken. Hij belde ook niet terug, belde ook niet mijn man... Waarschijnlijk toch broekzakgesprek. Dus appje gestuurd, ook geen reactie op gehad en in een soesslaap terecht gekomen met nachtmerries over Hillie blegh. Net gebeld maar inderdaad helemaal niks aan de hand, telefoon lag in de woonkamer dus heb hem een natte dweil en een muizenval geadviseerd _-:(

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 10:02

Poeh, dat is schrikken Sec!! Sterkte met je oudje!

Gribaldi jammer dat het niet werkt met de leenhond, maar wel een verstandige keuze

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 10:25

Wat fijn dat je je zo goed voelt Sec! Lekker door blijven gaan als dit perfect werkt :)
Dat was schrikken vanmorgen! Gelukkig was er uit eindelijk niks aan de hand, maar je slaap is dan ook wel voorbij..

Klopt Amy, morgenochtend wordt ze afgehaald. Beter zo, alle aandacht moet nu gewoon naar mijn eigen hond. Deze gaf toch te veel stress en verkeerd gedrag over. Zie zo mijn teef veranderen dat wil ik gewoon niet...

Ja Laura, ik hoop dat ze hem of zelf houden of ergens brengen waar de hond geen andere hond om zich heen heeft en ze volledig kunnen concentreren op de hond. Heeft nodige aandacht en discipline nodig..
Heb hem wat tips meegegeven hopelijk doen ze er wat mee!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 20:44

Pfff.. hier is het afgelopen twee weken ook minder geweest. Ik heb het ontzettend druk gehad op mijn werk, paar cursussen gehad en dan nog een aantal verplichten sociale activiteiten. Geen tijd gehad om te sporten en daarnaast zat ik niet heel lekker in mijn vel.

Morgen nog een feestje die ik mee pak. Vanaf zondag ga ik de riem weer aanhalen. Zondag maar meteen een planning maken aangezien ik het aankomende week ook nog druk heb. Maar ik ben de chubby vetjes zat.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 13:19

Sec, alsnog bedankt voor je tips, ik heb het opgelost door banaanpannenkoeken te eten (1 banaan, 2 eieren = 4 pannenkoeken). Ik heb er totaal 3 gehad, 2 vooraf 1 achteraf. Training was zwaaar... Ik ga ervan uit dat ik redelijk wat verbrand heb.

Wat naar van je hartverzakking, ik kan me voorstellen dat je je kapot schrikt op zo'n moment.

Hopelijk gaan ze wat met je tips doen Gribaldi, je bedoelt het natuurlijk allemaal gewoon goed.

Lastig met die drukte Deau, ik merk dat wanneer ik het druk heb ik meer moeite heb om me aan mijn 'dieet' te houden... Hopelijk gaat het je vanaf nu weer lukken.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 08:38

Goedemorgen!
Ik gaan hier weer aan na even eruit geweest te zijn. Een dipje en een vakantie waren het probleem. Dag na de vakantie direct weer gestart en ik sta nu op -28,5. Inmiddels 11 maanden bezig. Lekker actieve vakantie gehad ook: 116 km gewandeld in 11 dagen tijd!

Ik merk nu dat m'n buikvel losser begint te worden. Helaas mag ik nog niet zeer intensief sporten ivm revalidatie van m'n schouder. Sporten ga ik wel langzaam opbouwen :-)

Hoe gaat het met jullie?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 09:05

Wauw goed bezig Milatje!

Ja ik hoop het ook Amy, vroeg nog of ze er uit gingen komen maar kreeg geen respons. Oke hoeft ook niet maar goed heb wel 2 weken gezorgd voor je hond...

Hier gaat het redelijk. Maandag iets te fanatiek armen gedaan waardoor ik gisteren mijn linkerarm niet omhoog kreeg :') Eten gaat ook prima, nu enkel het sporten weer even tot het oude niveau zetten...

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 09:51

Hier gaat het lekker. Ik ben nu ongeveer 2 maanden bezig en ben nu 8 kilo afgevallen *\%/*
Het gaat een stuk sneller dan gedacht (al zal het strax een stuk langzamer gaan).

Mijn energie wordt volgens mij iets beter (eindelijk). Gisteren ipv zittend werk, de hele dag gelopen (tussen de 15 en 20 km) en dan na een slaapmomentje nog de hondenwandeling gedaan. Daar de halti (anti trekding) kwijtgeraakt en het rondje nog 2x gwrend om te kijken of ik hem niet toch kon vinden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 09:54

Hier ook prima. Ben wat losser geworden merk ik. Normaal wel strikt maar bij etentjes maak ik vooraf bewust de keuze om Khdarm te eten of niet. En na het sporten dus ook khd wat me echt mega bevalt, zie ook echt dat dat mijn lijf goed doet. En mijn hoofd ook haha.
Gewicht blijft stabiel dus ook prima. Na zo'n etentje met brood heb ik de dag erna wel een behoorlijk opgeblazen buik maar dat weet ik dan vooraf.
Verheug me op mijn cruesli en appelkoek vanavond haha

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:48

Hoi !
Zijn er nog mensen die kha eten ?
Ik heb me vorig jaar al eens gemeld, toen is mijn poging mislukt, maar ik ben sinds 2 dagen weer bezig, en tot nu toe gaat het goed, ik heb mn motivatie weer gevonden. :D

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 16:23

Ja hoor ;) ik ben nog steeds bezig!
Welkom terug. Ik heb gemerkt dat het niet lukt als ik moet, maar zeker wel als ik graag wil. Veel succes!!

Mijn lijstje van vandaag:
9.30: 3 eieren met oud/jong belegen kaas en feta kaas
14 uur: 2 eieren
16 uur: 2 lapjes schoudergilet
Vanavond na mijn werk nog een salade/flink wat komkommer.

Ik eet op basis van honger. Om 12.15 uur had ik nog een eetmoment, maar echt geen honger.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 18:11

Ja klopt !
Ik ben er een paar jaar geleden dik 10 kg mee afgevallen na mn eerste zwangerschap.
En vorig jaar was ik niet gemotiveers. Nu wel.
Ik had me verslapen vanmorgen. Schrok om half 8 wakker en moest om 10 over 8 in de auto zitten met 2 kinderen. :=
Dat is wel gelukt, maar niet ontbeten. En ik had een omelet willen maken voor mee te nemen.
Om 11 uur had ik gelukkig tijd om even tussen mn werk door naar de winkel te gaan. Dus maar snel wat schwarzwalder schinken gekocht en kipspiesjes. :')
En nu avondeten aan het maken. Groenten met een stukje vlees.
Vanavond nog een plakje kaas tussendoor.
Niet zo'n goede lijst vandaag. :=
Morgen ben ik de middag thuis dus kan ik me wat beters maken. :7

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:00

Ik heb vandaag ook lekker gezondigd. Had de hele dag honger, vanaf dat ik iets ging eten en op kantoor ben ik gezwicht voor de snoeppot. Half 8 eindelijk thuis en toen een turkse pizza besteld :Y) voel me eigenlijk niet eens schuldig. Morgen weer oppakken.
Zit niet meer strikt op per se keto, wel koolhydraatarm, veel groente, veel onbewerkt. Wil gaan proberen de aankomende maanden eens wat losser te worden in het eten maar dat valt me nog niet mee :o

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 22:10

Lekker secrible ! Moet kunnen toch !

Ik ga zo nog maar even eieren koken denk ik. Heb ik in ieder geval een ontbijtje morgen mocht ik me verslapen.
Hebben jullie nog lekkere wok receptjes ? Ik wil graag wat groenten wokken met een stukje vlees of vis en een sausje. Maar ik heb geen inspiratie.
En ik ga eens een recept zoeken voor iets van brood achtig iets te maken. Is toch wel lekker op zijn tijd.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 22:12

Welkom terug. Goed dat je je motivatie weer gevonden hebt.

Ik zit inmiddels op -29,6.
M'n kledingkast helemaal uitgezocht en nu alle kleding die nog goed is verkopen. Dat is best een karwei. :')
En m'n kledingkast is leeg nu!

Voor de beeldvorming:

Afbeelding

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 22:15

Dat betekent shoppen Milatje :D Goed bezig hoor! Hoeveel wil je er nu nog af?

Secricible doe je goed!

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 22:39

O wauw milatje wat knap ! En wat een lege kast ! :D

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 23:15

Shoppen ga ik zo min mogelijk doen. Ik wil er namelijk nog 26 kilo vanaf...
Ik koop dus alleen het hoognodige en dat is nu vooral een winterjas.
In die van vorig jaar verzuip ik. :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 06:45

Ja met nog zoveel te gaan kan je idd beter wachten. Wel tof om te zien dat alles zoveel te groot is :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 08:18

Wauw Milatje, dat is een opgeruimde kast! En nog 26 eraf? Ik heb helemaal niet het idee dat je zo, hoe zeg ik dat, groot bent? Respect hoor!

Sec lekker los, bevalt je beter dan het strikte?

Mijn kast zag er na zaterdag ook zo uit, heel veel weg gedaan en gegeven. Nu heb ik weer plek voor nieuwe dingen :')

Hier gaat het verder ook goed. Zaterdag weer weeg en meetmoment dus ben benieuwd.
Eten is wat wisselend, wel khd arm maar niet zoveel. Gisteravond heb ik nog en andijvie quiche staan maken en daar nog maar een stukje van op. Vond het eigenlijk te laat om nog te eten maar rolde haast om :P
Verder doe ik nog aan IF, gaat goed deze week.
Dus vanavond andijvie quiche en over de dag heb ik 2 eieren, 6 halve partjes augurken met cervelaat en heb blokjes kaas bij en komkommer.

Daarnaast sporten ook weer aan het oppakken dus ben benieuwd of het wat strakker kan worden heb nu voornamelijk vel :')

Sannert, hou je van spitskool? Daar kun je heerlijke gerechten mee maken :) En qua brood dingen kun je oopsies maken.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 08:44

Laura82 schreef:
Ja met nog zoveel te gaan kan je idd beter wachten. Wel tof om te zien dat alles zoveel te groot is :D

Ja, echt super tof. Maar moest m'n kledingkast wel echt opruimen, want elke keer als ik m open trok werd ik gefrustreerd omdat ik niks paste.

@Gribaldi: ik ben begonnen met 118,9 kilo. Op dit moment weeg ik 89,3 kilo en ik wil naar de 63 kilo toe. :o Ik ben maar 1,63 groot, dus heb nu nog overgewicht. Hoewel het wel mee valt, hoe 'groot' ik er uit zie eigenlijk. Mensen geloven eigenlijk ook nooit als ik zeg dat ik 'zoveel' weeg. :') Qua boven kleding pas ik nu ook L/XL, waarbij XL te groot begint te worden. Onder kleding 44.

Afbeelding

Afbeelding

@Sannert, qua wokgerechten bak ik vaak wat kip en wokgroenten van de jumbo met een klein beetje sojasaus (Kikkoman).

Wat trouwens ook erg lekker is, zijn gevulde eieren! :D