Taarten Decoreren deel XXIV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 16:45

Ja,dat heb ik dus ook.
Ik heb nog tot de eerste week van mei :=

KozieZ

Re: Taarten Decoreren deel XXIV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 16:58

Wat een leuke marietje en takel! Beide echt goed gelukt!

Wat ook Kan helpen tegen scheurtjes is eerst heel goed de fondant soepel kneden en als je fondant dan op de taart ligt niet echt op die rand duwen. Rustig optillen en vlak leggen. Als je er lang over doet drooogt de fondant alweer uit en komen er ook weer sneller scheuren in. En inderdaad niet te dun willen.

Rinske sommige mensen denken inderdaad dat ze een taart gratis op mogen komen halen. Pas had ik iemand die het
Kasteel van zandkasteel wilde voor de prijs van een gewone vlaai... ja daaag!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 17:39

En tegen scheurtjes meteen ook boven aan de zijkant zachtjes aandrukken zeg maar, zodat niet het gewicht van de lap de fondant naar beneden trekt :) .

Pfff Kozie, dat gaat toch nergens over of wel? :\

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 18:21

Bedankt voor de tips over het fondant :)

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 18:38

Ik vind die princes en truk echt zo gaaf he :oo Hoeveel tijd heeft daarin gezeten?

Ik heb vandaag een paastaartje gemaakt; :D

Afbeelding

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 20:05

Leuke variatie op de m&m taart!

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 20:43

Moren paas cupcakes maken :D

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 20:53

zag weer super taarten langs komen dames vooral takel en de dame.
Heb de stoute schoenen aangetrokken en heb me opnieuw ingeschreven voor de pme1 maar nu bij lies cake shop

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 22:54

LIES IS GOED!!!!!!
En Lies is lief. Maar wel héél streng hoor!!

ellehcir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 09:10

Hoi hoi..

Ik een probleem met fondant. Ik gebruik het eigenlijk altijd om te decoreren, maar er komen bij de grotere
decoraties dan rimpels in?! Hoe kan ik dit voorkomen? :)

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 10:09

mooie taarten weer ...ik heb vd week popcakes gemaakt...grrmmblll...ik had geen geduld dus vielen ze van hun stokjes...ben toch maar verder gaan freubelen...was toch maar voor eigen gebruik...dit was het resultaat(zijn inmiddels al op ;-) )
http://i64.photobucket.com/albums/h181/ ... e498c0.jpg

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 10:13

Ik ga vanavond de cakes bakken voor mijn taart en morgen in elkaar zetten. De taart wordt maandagavond opgehaald. Blijft de cake 'lekker' als ik hem in aluminiumfolie doe en op een donkere plek zet totdat ik hem gebruik?

ellehcir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 10:37

HarriesHorse schreef:
Ik ga vanavond de cakes bakken voor mijn taart en morgen in elkaar zetten. De taart wordt maandagavond opgehaald. Blijft de cake 'lekker' als ik hem in aluminiumfolie doe en op een donkere plek zet totdat ik hem gebruik?

Bij mij blijven ze prima! Ik zet ze in he blik waarin ze gebakken zijn of op een bord, folie erover en prima!
En als ik ze bekleed en gevuld heb gaan ze in de koelkast met een soort blik erover heen tegen condense..

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 11:31

vandaag ook paascupcakes maken, heb alleen geen inspiratie.
Denk dat ik er n fondantpaashaasje ofzo op plant. :+

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 12:23

Moet de taart per se in de koelkast dan? Ik ga straks make, morgen wordt ie opgegeten.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 12:25

Ik heb mijn kapsel in de vriezer gedaan, want ik hoorde dat ze dan beter te bewerken zijn.
Nou wil ik de taart vanavond vullen en versieren. Wanneer moet die uit de vriezer?

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 12:55

iemand die weet hoe je fondant weer zacht krijgt?
Mijn paarse fondant is zo hard dat ik er een ruit mee in kan gooien.

edit: fondant is zacht, iemand enig idee hoe ik van die scheuren erin afkom? Er zitten nog wat harde stukjes in. :o

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 14:19

Wat komen er weer prachtige creaties voorbij!
Marie-Antoinette is geweldig. Haar beroemde uitspraak "Let them eat cake" komt zo mooi tot z'n recht. ;)

Ik ben superblij met mij twee nieuwe aanwinsten: topsy turvy bakblikken van 20cm en 25cm.
Ik had van de taartwedstrijd van rtv-oost nog een cadeaubon van 50,- dus door zelf nog 5,- bij te leggen kon ik die mooi meenemen. Meteen maar de 15cm besteld want die hadden ze niet op voorraad in de winkel. Ik vond ze altijd al onwijs leuk maar wel wat duurr om "even" voor jezelf te kopen. De 20cm staat nu in de oven voor de paastaart. Zuslief had een geweldig idee, maar hoe dat gaat worden verklap ik nog niet. Even afwachten nog dus. ;)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 14:42

Ohhh wat kom ik mooie dingen tegen. <3
Wil toch even een foto delen.
Me eerste taart.
Afbeelding

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 15:27

Jolien87 schreef:
Wat komen er weer prachtige creaties voorbij!
Marie-Antoinette is geweldig. Haar beroemde uitspraak "Let them eat cake" komt zo mooi tot z'n recht. ;)

Ik ben superblij met mij twee nieuwe aanwinsten: topsy turvy bakblikken van 20cm en 25cm.
Ik had van de taartwedstrijd van rtv-oost nog een cadeaubon van 50,- dus door zelf nog 5,- bij te leggen kon ik die mooi meenemen. Meteen maar de 15cm besteld want die hadden ze niet op voorraad in de winkel. Ik vond ze altijd al onwijs leuk maar wel wat duurr om "even" voor jezelf te kopen. De 20cm staat nu in de oven voor de paastaart. Zuslief had een geweldig idee, maar hoe dat gaat worden verklap ik nog niet. Even afwachten nog dus. ;)

Die uitspraak ken ik niet maar ik geloof je zonder enige twijfel, hahahahahaha.
Ja, die topsy pannen zijn leuk! Ik heb er hier ook een paar staan maar moet eerlijk bekennen dat ik ze weinig gebruik. Net zo als de kussenpannen. Maar wegdoen, neejjjj. Zal je altijd zien dat je dan mis gaat grijpen :+ .
Zojuist heb ik mijn printer geïnstalleerd en mijn allereerste foto afgedrukt. Die ligt nu, ingelijst en al, lekker te drogen.

Op facebook heb ik ook een leuk boompje gepost. Staat bij hoe ik dat heb gedaan. Echt in twee tellen klaar en volgens mij staat ie prachtig op mijn Dora(de takketrol) taartje van volgende week.

Die Takel, die vind ik prachtig!!! Echt super gesneden.
Moet ik ook meer gaan doen, dat snijden. Soms zie toch kunstwerken voorbij komen, al googlend.

Volgens mij heb ik net een boot gekocht :D .
Moet het wel lente gaan worden.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 17:12

Volgens?! :p

Oké even in a nutshell: toen er tijdens armere tijden aan Marie-Antoinette werd gevraagd wat het volk moest eten, zei ze: "Let them eat cake". Ondertussen leidde Marie een luxe leven waarbij ze met geld smeet en zich het liefste met alles bezighield behalve politiek en het heersen over haar land. Deze uitspraak werd door het volk dus ook niet in dank afgenomen, waarna ze in opstand kwamen tegen haar.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 17:26

mijn cupcakes zijn ontzettend mislukt.. wou kipjes gaan maken ging prima maar toen bleek er teveel water in de icing te zitten dus de kipjes zakte helemaal in. ben maar wat anders gaan maken.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 17:32

Jolien87 schreef:
Volgens?! :p

Oké even in a nutshell: toen er tijdens armere tijden aan Marie-Antoinette werd gevraagd wat het volk moest eten, zei ze: "Let them eat cake". Ondertussen leidde Marie een luxe leven waarbij ze met geld smeet en zich het liefste met alles bezighield behalve politiek en het heersen over haar land. Deze uitspraak werd door het volk dus ook niet in dank afgenomen, waarna ze in opstand kwamen tegen haar.

Weer wat geleerd :D
Geschiedenis heeft mij nooit zo heel erg (lees; helemaal NIET) kunnen boeien... :o

Denk wel dat ie gekocht is, die boot.
De mannen gaan maandag die kant op, mét trailer. Als ie er net zo uit ziet als op de foto's nemen ze 'm mee terug.
Heb hier dus een blije zoon :)
Hij doet het de laatste tijd heel erg goed op school en dat was een van de belangrijkste voorwaarden. Hij is al enige tijd aan het sparen en heeft het geluk dat zijn oma en opa(wij wonen op een erf met mijn ouders) en zijn 'soortvader' en moeder mee betalen. Soort van familieboot dus.

Geen plofkippen dus.....
Teveel water kan je weer oplossen met het toevoegen van poedersuiker. Wel zeven voor het toevoegen, anders krijg je klontjes in de icing.
Water sowieso druppeltje voor druppeltje aan de icing toevoegen. Je hebt snel teveel.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 17:44

ik had voor het wat zo'n spuitje maar eerst ging het helemaal klonteren. maar weet ik dat weer voor de volgende keer.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 17:51

Klonteren kan ook door te weinig water. Paar druppels erbij kunnen dan het verschil al maken.
Druppels! Geen plonsen!