@Fugelicu: dan maak ik denk eerst de helft van het deeg, moeten ze echt in een bakvorm of kan ik ze ook los op de bakplaat leggen?
En ik wil ook nog taart maken dit weekend maar weet nog niet precies wat voor één, ik wil een lekkere frisse lentetaart, dus het wordt sowieso iets met fruit. Ik ga eens even googlen.
Net een MonChou taart in de koelkast gezet. Heerlijk.
FuGeLiCu
Geplaatst: 30-03-13 14:58
Neehoor Mara, ze hoeven niet in een bakvorm. Ik heb ze zelf ook altijd gwn op de bakplaat liggen. Die van mij heeft wel een klein opstaand randje, dat voorkomt dat ze tegen de zijkant van je oven aan gaan plakken. Die lentetaart ziet er heerlijk uit! Je kunt er idd alle soorten fruit op doen volgens mij. Net waar je zin aan hebt en welke tijd van het jaar het is.
Die botercreme ziet er idd niet helemaal glad uit, of is het miss banketbakkersroom? Het zijn wel echte vrolijke paascupcakes om te zien!
Het ziet er een beetje uit als roerei, dat past dan wel weer bij het geheel.
Die lentetaart ziet er jammie uit.
SaskiaB
Geplaatst: 30-03-13 19:06
Ik bak (en kook) ook heel graag. Helaas mis ik het talent en mislukt er geregeld wat. Maar ik blijf stug doorbakken en zitten er ook lekkere dingen tussen. Tot groot genoegen van mijn collega's.
Lees al even met jullie mee voor inspiratie. Ik ben niet zo van de cupcakes en taarten versieren. Dat doe ik wel eens als mijn nichtjes hier zijn, maar dan zijn het echte kinderen kunstwerken
Ik zag het. Bij ons hadden ze vroeger op de manege twee fjorden, Sjors en Sjimmie waarvan zij er een heeft gekocht samen met haar dochter.
War heb je trouwens leuke gebaksvorkjes
SaskiaB
Geplaatst: 30-03-13 20:21
Die zijn geloof ik van Blond, heb ze ooit eens gekregen. Leuk spul, maar niet om m'n hele servieskast mee te vullen Het blijft bij deze vorkjes en een mok!
Ik ga er weer vandoor, even de bende opruimen die ik zojuist heb gecreëerd!
oh die brownies zien er goed uit! Ik heb net een 'gezonde' wortel taart van rudolph in de oven. Ik heb alleen nog een pijnlijke arm van het raspen. Ik mocht namelijk 1,5 kg wortel gaan raspen!