Ik spray met bakspray, heb een hele grote bus meegenomen bij Bouwhuis. Ideaal.
Pfff kreeg vanmorgen nog een bestelling voor zaterdag rond de middag. 16 pers. taart met woezel en pip en een meptaartje. Moet vandaag tot 19 u werken, morgen tot 20 u en vrijdag tot 15 u. Dat wordt nachtwerk vrijdag. Nou twijfel ik nog tussen boetseren, puzzelplaatje of print op sugarsheet. Printen vind ik eigenlijk niet zo leuk, maar wel t snelste klaar natuurlijk.
TinkerTom
Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-12 13:40
Wat is ie leuk Patricia!!!! vrolijk ook!!!
Ik spray ook altijd met Dr Oetker.
Bruidstaart is af! hoop dat hij naar wens is, ze hadden een voorbeeld gestuurd en heb er wel iets mijn eigen draai aan gegeven...anders wordt het ook zo kopieeren en daar hou ik niet zo van...moet wel orgineel blijven he! Vulling is vanille botercreme met verse hollandse aardbeien, de bovenste is met caramel / chocolade Nu de paarden vanmiddag nog wassen en vanavond taart naar Restaurant brengen....
ik krijg namelijk zin om een taart te maken, maar we hebben thuis geen cake of bisquitmix. Dus vraag ik me af of je gewoon met zelfrijzend bakmeel enzo ook een taart kan maken die je kan vullen en daarna versieren met marsepein. Of is dit niet te eten?
Je hebt ook biscuitdeeg die je zelf kan mengen zonder de mix. Alleen, eieren en bloem volgens mij. Staat wel op DLT forum hoeveel en wat er precies in moet.
Ik lees al een behoorlijke tijd mee in dit topic, maar niet echt veel gepost. Nu heb ik eindelijk de foto's van de taarten die ik tot nu toe gemaakt heb op de computer staan en wil ze even met jullie delen. IK ben echt nog een beginner, maar langzaamaan zie ik wel wat verbeteringen.
Mijn eerste taart: Ik weet niet meer zo goed waarmee ik deze heb gevult, denk Jam en slagroom ofzo.
Deze gevult met dooleyscreme en jam. Speciaal voor mijn moeder die gek is op dooleys.
Gevult met kinderreepjes mousse en jam.
Mijn eerste taart voor iemand anders (buiten mijn moeder) vond het zo spannend, maar reacties waren superleuk! Ook met kinderreepjes mousse en jam.
Mijn beste vriendin was jarig en die wilde natuurlijk ook een taart. Ze is gek op de kleine zeemeermin. Was wel een projectje, wat een werk, maar erg leuk vond ik en zij ook gelukkig. Gevult met slagroom, witte chocola met van die rijstkorreltjes erin en jam.
Mijn eigen verjaardagstaart. Weet eigenlijk niet meer waarmee ik hem heb gevult, dacht botercreme en jam.
Mijn eerste bestelling van een vriend van mij voor zijn moeder op moederdag. Gevult met zelfgemaakte frambozenmousse.
Verjaardags taart voor mijn zwager, met bijnaam Doppie. Gevult met bastogne botercreme en jam.
Heb helaas niet van al mijn taarten een foto, maar dit is wel een leuk overzichtje zo. Tips zijn altijd welkom!
TinkerTom
Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-12 20:00
Valina schreef:
Mooie bruidstaart TT! Had het bruidspaar deze kleuren gekozen voor de taart?
Die zakpatat is ook geweldig! Waar heb je de mayo van gemaakt?
En die frietjes?
de kaart was wit met blauwe accenten, iets meer paars erin eigenlijk maar bruidspaar wilde idd met blauwe accenten....het donkerde blauw is eigenlijk iets te blauwig...had van mij donkerder gemogen maar kreeg hem niet donkerder....zal het morgen wel horen of ie naar wens is of niet...
supet taarten voor bij zien komen sorry dat ik niet zo uitgebreid ben vind wel super maar zit ff met mijn hoofd bij mijn examens en voor eentje ben ik al gezakt
Patriciavt
Geplaatst: 07-06-12 00:07
Leuke parade wreckl! Jij hebt ook de smaak te pakken he Ik vind t boltaartje érg leuk!
Ohh dancertje.. dat is niet tof.. En nu, kan je herkansen??
Ik ben vanavond bezig geweest met een puzzelplaatje.. M'n eerste, vond het echt NIET makkelijk Wat een gefriemel
Net ook nog een kroontje te drogen gehangen om m'n koffiebus Morgen als die droog is doe ik em versieren (heb em gemengt met tylose) Hij hoeft pas zaterdag op de taart, dat scheelt Tractor is ook pas voor zaterdag. Morgen 'simpel' taartje maken met een foto en dan voor zaterdag en zondag de grote taarten die veel werk zijn
Nu nog even aan m'n schoolwerk zitten en dan tukken.. Ik voel me niet opperbest lekker
@TT: Wat een ontzettend mooie bruidstaart! Kan me niet voorstellen dat ze er niet tevreden mee waren!
@DaisyE: de frietjes zien er lekker uit
@Wreckh: Als ik nou ook zulke mooie taarten kon maken! Het ziet er goed uit!
@Patricia: hoe plak je nu de stukjes fondant aan elkaar? Of valt het niet uit elkaar? Of leg je het daarom op plastic en zo in de vriezer dat het niet uit elkaar valt?
ClaudiaHS
Geplaatst: 07-06-12 09:44
Nou hij is toch goed gelukt Patricia.
kreeg ik gisteren een pakketje met de post van Kars, dus ik denk: YES! mijn missende onderdeel van de cricut is er. Pak ik het uit, zit er het zelfde onderdeel in als wat ik al heb Gelijk net gebeld met Kars, maar ik moest dat regelen via DLT. Dus ik net een mevrouw van DLT aan de telefoon en ik het verhaal uitgelegt. Nou ze snapte er niks van welk onderdeel ik bedoelde. Zij pakt er dus zelf een cricut bij en verteld mij dat de Knife Assembly bij hun beige is Terwijl er in mijn boekje dus duidelijk een metallic groene in hoogte verstelbare staat. Dus zij pakt ook het boekje er maar eens bij en Dat groene ding blijk ik dus helemaal niet nodig te hebben en kan dus inderdaad gewoon het beige houdertje gebruiken Het staat dus verkeerd in het boekje Weer een mysterie opgelost. En ik 2 weken de Cricut hier werkloos te hebben staan, terwijl ik m dus gewoon kon gebruiken.