Gezond(er) eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:54

VogeltjeM schreef:
Deau: ik vind die limonade ook erg lekker, maar ik kies ervoor om het niet meer te drinken, het voelt niet langer goed vind ik... Ik ga zelf groene ijsthee maken :D Liter groene thee zetten, 2 steviazoetjes erin laten oplossen, en dan laten afkoelen en drinken met een ijsblokje :D Heb het nog niet geprobeerd, maar hopelijk is het lekker :P

ohhh wat slim! Ik houd ook zo van ijsthee!
Hopelijk is het lekker... ik ga het zeker proberen. Wel inderdaad met een extra citroentje

Grapjasjes12

Re: Gezond(er) eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:55

huttekase is niet bepaald kazig, meer richting kwark zou ik zeggen :)

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:56

Die speltpannenkoeken zijn echt helemaal hot hier he!
Ik ga ook maar eens speltmeel halen. Maar wat ik me afvraag, echt 'gezond' is het niet want er zitten toch verder geen voedingswaarde in? Misschien als je het met fruit maakt?

Hoe dan ook, ik ben gek op pannenkoeken (vooral met kaas en spek :'))

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 17:42

JAAAAAAAAAAA ik heb quinoa!!!

eerst de grote Jumbo gehad, daar alles afgezocht, nee hoor -O-
Dwars het winkelcentrum door, ff in de tuinen gezocht maar die hadden het niet meer in het assortiment.
Hup door naar de grote AH, daar kon ik het laatste doosje pakken (al kostte het wel het nodige zoekwerk om dat pakje te vinden :x )
nu alleen nog ff uitvogelen hoe en wat met het recept... ik moet het maken voor 2 personen... denk dat een heel pak dan te veel is als ik het op de manier van maartpaard doe....

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 17:49

Ik kwam dit recept tegen in mijn zoektocht naar lekkere, gezonde muffins: http://www.cakies.nl/2011/08/jammie-goj ... g-muffins/ Ik ben zelf geen gojibesgebruiker, maar ik dacht ik deel 'm even.

Ik heb vandaag ook voor het eerst hüttenkäse gehad en ik vond het ook lekker! Ik heb het met wat tonijn gemengd en op een boekweitrijstwafel en roggebroodje gedaan.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 17:50

haha hoera voor Mri, die heeft Quinoa gevonden :D

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 17:52

het heeft ff gekost :') maar heb het nu in huis _O-

Morgen een lekker stukje fietsen met mn moeder en dan woensdag de rest van de dingen voor de salade kopen.
Voor de zekerheid zorg ik wel voor een alternatieve hap :o vriendlief moet ook eten en als het dan tegen valt kunne we altijd nog daarop terug vallen

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 17:53

wat fijn Mri, dat je het eindelijk gevonden hebt!

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 17:59

ik zit nu lekker aan het restje gado gado van gisteren, heb vanavond paardrijles. Jammie!

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 18:26

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 18:34

Heb stress en dus veeeeeel trek...

Even 2 plakjes van dat heerlijke dadelvijgenbrood, is best gezond brood volgens mij, het voelt in elk geval 'zwaar' aan en het is van een super goede bakker. Lekker mijn bordje volgegooid met olijfolie pepr en zout en lekker wezen dippen haha. Nu moet ik echt weg voordat ik de hele kast leegvreet!

Vanavond eten we groente gehaktschotel met rijst, maar ik neem het restje quinoa van vrijdag er wel bij! Beter dan witte rijst ;)

En kwam erachter dat mijn moeder stiekem mijn dure kokosvet gebruikt om in te bakken grrr daar ga ik zo maar even een appeltje mee schillen!

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 18:41

ik ga morgen weer een speltbrood bestellen bij de Natuurwinkel. Ik vind het erg duur, maar ook erg lekker en het vult goed.

Maak je dat dadelvijgenbrood zelf maartpaard?

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 18:42

Nee dat heeft m'n moeder bij de bakker gehaald in Amersfoort. Boersma om precies te zijn. Is wel een goede bakker, heeft veel aparte broden en is volgens mij ook biologisch!

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 18:44

oke! Het klinkt namelijk wel erg lekker en ik woon natuurlijk wel naast Amersfoort :P Maar om er nou heen te gaan voor een broodje...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 18:44

:wave:

Ik lees ook al een tijdje mee en zou ook graag mee gaan posten. Er komen ook heel veel lekkere ideeën en recepten voorbij!

Ik moet zelf nog even een balans vinden tussen gezond eten en op gewicht blijven. Telkens als ik gezond ga eten daalt mijn gewicht naar een absoluut dieptepunt :'). Fruit bijvoorbeeld vind ik redelijk 'zonde': je wordt er wel snel vol van maar qua calorieën doet het zo weinig! Gezonde dingen die toch dikmakers zijn zijn dus van harte welkom! :)

Diaantjev

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:00

Wat een leuk topic en veel leuke en lekkere recepten en tips!

Ook ik ben een tijd geleden me eens gaan verdiepen in gezond eten en er is een wereld voor me opengegaan. Ik ben op consult geweest bij Vivian Reijs (van SBS6) en zij heeft me een hoop geleerd over gezond eten. Ik merk dat als ik gezond eet ik ook minder snak naar zoetigheid en slecht voedsel. Op aanraden van Vivian heb ik het boek "Het hormoonbalansdieet" van Ralph Moorman gekocht. Handig boek en alle ingredienten die er in staan zijn in ieder geval te koop bij AH. Ook heb ik het boek "Wat je eet ben jezelf" van Dr. Gillian McKeith gekocht (op aanraden van Vivian) ,dat boek is wat extremer maar je kunt er leuke nuttige tips uithalen.

Mijn favoriet is een rijstwafel met humus (pikant van AH) met rookvlees. En volgens Vivian mag je best elke dag een stukje chocola maar dan wel minimaal 70% cacao en eigenlijk vind ik die best lekker.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:14

Wat leuk alle nieuwe mensen! Welkom!

Ohhhh humus met rookvlees....wat een geweldige combi :D

Ik heb nu de zalm in de oven, heb er spinazie bij gedaan en aardappelen, beetje hollandse kost neem maar een mini aardappel en die prak ik met de spinazie :+

Morgen bak ik de overige aardappels een beetje op en dan groenten erbij, maar geen vlees/vis dan het allemaal best

morgen als lunch neem ik een king size ommelet mee, als ontbijt ga ik aan de smoothie van boerenkool, halve cirtroen, banaan en een appel

ohhh en ik heb haverzemelen gekocht, is dat gezond? (kon geen havermout vinden) wil ik een beetje door smoothies doen zodat het wat langer vult>?

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:41

Ik moet zeggen, huttekase trekt mij ook niet echt haha. Was t lekker colway?

Ik kon kokosolie niet vinden bij de ekoplaza, is het daar niet te koop?

Mri eindelijk aan de quinoa, top! Laat je weten of het smaakt? :D

Ik zit aan de kip siam.. vriend kookt, laatste pak. Morgen eet ik bij mijn ouders, woensdag op mijn werk en donderdag weer lekker zelf koken! Nu al zin in met al die goede recepten hier!

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:47

De quinoa van vrijdag was inderdaad nog goed. Heb die maar gepakt ipv de witte rijst bij de gehaktschotel. Lekkere extra vierge olijfolie overheen, wat hennepzaden erbij en een half limoentje over uitgeknepen. Best lekker!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:49

waar haal je hennepzaden en waar proeft het naar?

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:50

Het is een beetje droog en vooral knapperig, smaakt gewoon beetje nootachtig. Door de rijst is het wel lekker, dat knapperige! Een handje voor tussendoor is een beetje droog.

Ik haal ze bij de vitamin store :)

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:51

Heeft limoen trouwens dezelfde werking als citroen? Kan je die bijv ook 's ochtends nemen ipv citroen? (geen citroenen maar wel limoenen in huis nml ;))

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:57

Als ik eens naar de Ekoplaza ga binnenkort, wat moet er dan opmijn lijstje? :P
Ik heb al:
- quinoa (is dat soort rijst?)
- speltmeel ?( lijkt mij niet zo :P)
- ik zoek nog een goede vervanger voor muesli in de ochtend

smoothies, chiazaden,speltbrood, goijibessen zijn al in huis!

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:03

Muesli kan je gewoon zelf samen stellen! Als je bijv havervlokken, speltvlokken, roggenvlokken etc etc koopt dan kan je die gewoon zelf mixen! Je kan er ook wat noten en zaden bij doen :) Gewoon beetje verzinnen!

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:10

Is sojamelk eigenlijk echt gezond?