Sushi liefhebbers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:02

Needje schreef:
Ja had het al gelezen.
Overigens werd ik aan de telefoon aardig onbeschoft te woord gestaan. :=
Dus ze hebben wel iets goed te maken straks. :D

En? Hoe was het?

Needje

Re: Sushi liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:05

Ja op zich wel OK. De sushi's waren kleiner dan ik gewend ben. En waren idd niet heel snel.
En we hadden een kerel achter ons zitten die serieus van zich af aan het ruften was. :oo
Stinken joh! bah bah bah.
Persoonlijk is Veenendaal nog steeds m'n favoriet.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:49

Needje schreef:
Ja op zich wel OK. De sushi's waren kleiner dan ik gewend ben. En waren idd niet heel snel.
En we hadden een kerel achter ons zitten die serieus van zich af aan het ruften was. :oo
Stinken joh! bah bah bah.
Persoonlijk is Veenendaal nog steeds m'n favoriet.

Mijn keuze is ook nog steeds Shabu Shabu, maar ik woon er om de hoek in Leusden. Veenendaal heb ik inderdaad goeie berichten over gehoord dus die ga ik binnenkort ook maar eens proberen.

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:41

Vanavond gegeten bij Kinyo op de Hooikade in Den Haag (volgens mij staat die als Kyoto in de lijst, heb ik verkeerd opgeschreven toen :o )

Sushi was erg goed, ruim belegd en superverse vis, echt heel lekker. Warme gerechtjes waren ook prima. Wat nieuwe dingen voor ons tov Shabu Shabu, waar we tot nu toe meestal kwamen.

Maarrr...............hier alleen heen gaan wanneer je veel, heel veel tijd hebt. Bediening was erg traag of liever gezegd te weinig. 1 meisje op veel te veel tafels. Constant aandacht trekken voordat je je lijst mee kon geven en duurde rustig een half uur voor je ook maar iets op tafel had. Gelukkig deden ze dan weer niet moeilijk over de tijd (2 uur), want daar gingen we ruim overheen. Maar goed, als ze dat wel hadden gedaan, hadden ze een slechte aan me gehad. Op die manier kan ik ook de schade beperkt houden :+

We hebben gebruikt gemaakt van een Groupon voucher en daarvoor was het prima, maar zal er niet zo snel voor de gewone prijs teruggaan. Met name door (gebrek aan) bediening. Helaas lees ik op internet meer van dit soort reacties.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 08:55

Wij testen vanavond Soho in Schaijk (van de Groupon-deal).

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 09:00

Oh lekker dan Ninaka. Dat zou voor mij idd ook een reden zijn om er niet meer terug te komen.

Ik heb echt nog nooit een grouponbon voor sushi gevonden :'). Zat er eerst echt regelmatig op te kijken ,maar ondertussen een beetje de hoop opgegeven.

Ik had van een vriendinnetje voor kerst zo'n cadeaubox tapas&sushi gehad, dus vriendlief en ik gaan zaterdag Ono Restaurant in Rotterdam eens uitproberen. Bestaat uit 2 gangen, eerste gang zijn tapas en sushi- hapjes en de tweede gang bestaat uit gebakken nasi, rijst of bami met pp keus aan 3 warme gerechtjes .Ben benieuwd :).
Maar.. Binnenkort toch maar weer naar mn all time favorite: Happy Sushi in Rotterdam <3.

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:39

Dit was een groupon die er al in oktober/november op heeft gestaan (hij zou 17 mei verlopen, dus waren op het randje :o ), maar hij schijnt er in februari ook nog een keer op gestaan te hebben. Halve restaurant zat vol met Groupon mensen :D (die denk ik allemaal niet meer terugkomen :') )

Overigens zijn we vorige week ook nog met een groupon wezen eten bij Full Moon in Den Haag. Ook all you can eat, maar dan met diverse dim sum en warme gerechtjes, helaas dan weer geen sushi, maar die was wel erg goed en lekker, daar zou ik nog wel eens terug gaan. Midden in Chinatown en in het restaurant voelde ik me de buitenlander :=

Maar volgens mij hebben in dit topic nu genoeg mensen die de groupon in de gaten houden, dus als er weer eens iets voorbij komt, komt daar hier vast een melding van ;)

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 14:50

Ik ga morgen naar Soya in Hoorn

Ik ben benieuwd!! Ben er nog nooit geweest...

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 15:56

Ik vond het niet verkeerd :) Heb nog nooit problemen met de bediening gehad in ieder geval en heb nog nooit elders sushi gegeten, dus kon het niet vergelijken :-p

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 16:54

Nou, nog een paar minuutjes en wij gaan vertrekken. 25 minuutjes rijden naar Schaijk en jammeldejammeldejam (hoop ik)!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 07:09

Verslag Soho Schaijk:
Parkeerplaats was rommelig, ingang onduidelijk en het personeel jong.
Maar het eten was goed, er was maar 1 sushi die ik niet lekker vond.
Verder konden ze daar niet goed tellen en hebben we dingen dubbel én van onze buurtafel gekregen, maar wat we niet oplusten, hoefden we niet af te rekenen.
Voor een beginnend/opstartend bedrijf was het redelijk goed, er zijn nog zeker verbeterpunten, maar het belangrijkste was: het was lekker.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 07:57

Zaterdag bij Soya in Hoorn geweest.
Nette bediening! Heel vriendelijk en we hebben nergens lang op hoeven wachten!
We zijn om 6 uur gaan eten en tegen 10uur gingen we pas weg...
Enige was dat er wat minder keus is als bijv bij een Shabu Shabu, maar de sushi was wel erg lekker!
En de andere gerechtjes waren ook erg lekker!

lisanne013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 08:23

zoooo ik krijg spontaan honger hier!!! :P

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:15

Ik heb een nieuw restaurantje voor mijn top 5 erbij :D.
Gister met vriendlief met zo'n cadeaubox-bon naar Ono Restaurant Rotterdam geweest, bij de Kop van Zuid.
Inrichting was aan de ene kant wel gaaf: strakke witte leren banken met gekleurde spotjes overal, aan de andere kant miste het huiselijke gevoel wel een beetje. Boven was de keuken, werd dmv een liftje naar beneden gebracht, erg leuk.
Wij hadden een 2-gangen menu, eerste gang was sushi (nigiri's met zwaardvis, heilbot en nog 2 andere) met sashimi (zalm, tonijn en ...?). Echt héérlijk. Deed me echt weer aan Zuid- Afrika denken, zo lekker! Vis was goed dik gesneden en echt súpervers. :~
Afbeelding

De 2de gang was gekookte rijst met 3 gerechtjes: zalm in teriyaki-saus, kip in zwarte peper-saus en dimsum gerechtjes met een sausje met citrus en nog wat.
Ik ben helemaal geen zalmliefhebber, maar hij was echt goed! Combi met teriyaki beviel ook echt supergoed. Andere gerechten waren ook voortreffelijk.
Afbeelding

Helaas hadden wij niet genoeg aan die 2 gangen, dus hebben we nog een derde gang besteld: sushi :D. Een halve makirol (4 stuks) met garnaal, zee-egel en komkommer.
Apart, maar jammiieeeee!
Afbeelding

Ohja, en als amuse hadden we nog een pittige inktvis gekregen. Ook erg goed op smaak.

Jammer genoeg is deze tent niet heel leuk voor je portomonnee, maar mensen uit regio Rotterdam/Den Haag: het is echt de moeite waard! Zit nu gewoon weer te kwijlen bij het idee ;).

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:38

Wij waren vrijdag bij Midori Aprldoorn, maar waten er al wel snel uit dat niets meer opkan tegen China Palace :)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 07:26

Roxxiejj schreef:
Wij waren vrijdag bij Midori Aprldoorn, maar waten er al wel snel uit dat niets meer opkan tegen China Palace :)

Ken het gevoel

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:54

Ik ga waarschijnlijk donderdag sushi eten :).

YV ziet er goed uit! Wat hebben jullie er voor betaald?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 13:34

Vanavond weer :D

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 10:51

Vanavond weer eens naar Yume in Apeldoorn :) Ben benieuwd hoe ik het ga vinden, want sinds ik zo ziek ben geweest van O'hashi staat sushi me een beetje tegen ;(
Jammer!

Daarna nog wel naar ask the chef geweest, maar dat vind ik sowieso niks, dus dat heeft me ook niet geholpen :P

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:53

Ben je al een keer bij Sushi4you geweest in Arnhem? Die is ook prima! :)

Ik ben al 3 weken niet meer geweest.. Als ik er alleen maar aan denk loopt het kwijl me al aan alle kanten uit mn mond haha :') Zoiets:

Afbeelding

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 14:27

:') _/-\o_ Geweldig plaatje!!! :D

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 07:06

Ondertussen getest en resultaten:
Sushi Lounge Den Bosch ala carte: lekker maar exclusief en duur. Cijfer een 8 voor exclusiviteit
Soto in Den Bosch: krap opgezet, beetje ordinair volk en alles smaakte hetzelfde: Cijfer een 6
Sakana in Den Bosch: lekker eten, goede sfeer (zeker in de nisjes). Cijfer een 9
Shinzo in Tilburg: lekker eten, goede sfeer, jammer dat de warme gerechtjes een beetje hetzelfde smaakte. Cijfer een 8
Soho in Schaijk: redelijk goed eten, bediening moet nog heel veel leren. Locatie is niet optimaal. Prijs/kwaliteit is redelijk. Cijfer een 6.5

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 08:14

Goed idee pieteritus, we maken een lijstje met onze beoordelingen, is makkelijk te lezen ;)

Getest:
- Shabu Shabu in Amersfoort: Erg lekkere sushi en overige gerechtjes, snelle bediening, vriendelijk personeel, wel druk! Cijfer een 8,5.
- Hasekura in Utrecht: Super sushi, lekker veel sausjes, aan de bakplaat, biefstuk soms niet erg mals, chagerijning personeel. Cijfer een 7.
- Tokyo Lounge in Tiel: Heelijk eten, sushi en alle hapjes top, leuk gepresenteerd, heerlijk ijs, leuk personeel,gezellige sfeer. Cijfer een 10!
- Kiyoshi Veenendaal: Zeewier van de sushi vond ik erg hard, niet lekker, wel goede rijst, lekker ijs, bediening duurt lang. Cijfer een 5.
- Sumo in Scheveningen: Lekkere sushi, veel keuze, vriendelijk personeel, druk en te massaal, niet gezellig. Cijfer een 7,5.
- Edo in Ede: Klein maar wel gezellig, aan de bakplaat, weinig keuze, wel goed eten. Cijfer een 7.
- Pacific plaza in Assen: oude inrichting, sushi ontzettend slecht en weining keuze, niet duidelijke menu kaart, hapjes wel goed, vriendelijk personeel. Cijfer een 4.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:24

Ik doe mee!
- Orchidee Inn, Emmen: leuk personeel, sushi was erg goed, warme gerechten beetje zelfde en niet veel bijzonders, leuk bestelsysteem en sfeer. Cijfer 7
- Ling Shing, Zwolle: personeel is redelijk, menu is wat matig, sushi en warme gerechten erg goed, sfeer en restaurant zelf echt vreselijk :=. Cijfer 7,5
- Yume, Apeldoorn: werden ondanks dat we gereserveerd hadden er nog net niet uitgegooid, behoorlijk chaotisch dus, sushi verder wel goed, bediening ronduit bagger en ongeinteresseerd, sfeer goed maar teveel mensen in te kleine ruimte. Cijfer 5,5
- Midori, Apeldoorn: bediening matig en wisselend, wordt nog wel eens iets vergeten, sushi en warme gerechten verder erg goed, sfeer lijkt wat op afhaalsnackbar. Cijfer 8
- Itoshii, Zwolle: sfeer goed, achterin wat tochterig, personeel soms ronduit brutaal, sushi erg goed, veel variatie in warme gerechten en tevens ook erg goed. Cijfer 9
- Tao, Enschede: geen all you can eat, wel extreem goeie sushi, bediening goed en sfeer ook erg leuk, helaas wel duur. Cijfer 8
- China Palace, Zwolle: goeie sfeer, super sushi, vernieuwde en extreem goeie menukaart, leuk personeel en snelle bediening, nog geen fouten meegemaakt, warme gerechten ook erg lekker en veel variatie. Cijfer een dikke verdiende 10 :j

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:38

Kristie, dat weet ik niet precies. Ik had zo'n bon gekregen, dat was twv 50 euro: 2 gangen voor 2 personen. Met die bon waren we wel goedkoper uit, want ik heb op de kaart zitten kijken en die zalm in teriyaki was geloof ik al 13 euro ofzo en die sashimi-mix die onze eerste gang was, was ook niet goedkoop.. Voor 3 wijntjes, 2 biertjes en die 4 maki's waren we 24,50 kwijt. Denk dat je met een normaal etentje wel zo rond de 70-80 euro pp kwijt zal zijn..

Schoonmoeders is binnenkort jarig en die is ook helemaal sushi-gek, dus willen vriendlief en ik haar een bon geven van deze tent. Gewoon omdat het écht superlekker is en totaal anders dan all you can eat.
We zullen haar 100 euro geven, ik zal even vragen of ze aan wil geven wat ze kwijt is dan.

Oh, dat is wel een goed initiatief! Zal ook eens een lijstje maken :).

- Sumo Den Haag: Leuke poging tot inrichten beneden, helaas heel erg hol. Boven zitten er eetplaatsen ín de gang, waar iedereen doorheen loopt: niet gezellig. Achterin boven is het wel erg leuk ingedeeld in kubussen. Goed eten, redelijk verse vis, porties helaas teveel rijst en te weinig vis. Personeel wisselt per keer. Cijfer 6.5
- Sumo Scheveningen: Dezelfde inrichting als in Den Haag: vreetschuur-uiterlijk. Erg druk en vol. Sushi is redelijk. De beste sumo vind ik nog steeds op de Binnenrotte. Cijfer 7
- Sumo Binnenrotte Rotterdam: Leuk ingericht, ook volgens het sumo-concept, maar net wat rustiger en gezelliger. Fijn personeel gehad elke keer. Vis was goed, net iets teveel rijst in de sushi, maar stukken minder als bij Shabu of in Den Haag. Cijfer 8
- Shabu Shabu Den Haag: Saaie ambiance (tegen p-garage), eten wás altijd goed, tegenwoordig slechte vis en ook de hapjes niet lekker. Personeel is okee, niet bijzonder. Cijfer 5
- Shabu Shabu Rotterdam: Vreselijke vreetschuur. Vis lag geloof ik al dagen te liggen, hapjes waren niet gaar of juist overkooked, personeel was vreselijk. Afrader. Cijfer 3
- Ono Restaurant Rotterdam: Geen all you can eat. Súperverse vis, aparte (niet standaard) sushi en gerechten. Nadeel is dat het prijzig is. Ambiance is strak en modern, iets wat ik er niet bij vind passen. Maar het eten maakt alles goed. Cijfer 9
- Happy Sushi Rotterdam: Favoriete tentje van mij. Geen all you can eat, maar aan de lopende band. Heerlijk verse vis, hoeveelheid vis is perfect afgestemd. Ook keus uit bijzondere sushi's. Met personeel heb ik niet zo veel te maken gehad, die lopen rond om te vragen of je wat wilt drinken, of je drukt op een belletje en dan komen ze naar je toe. Personeel die de sushi's maakt, spreekt allemaal Japans. Gemiddels zijn we zo'n 35-40 euro kwijt per persoon hier, dus nieteens zo heel veel meer dan bij all you can eat (daar zitten we meestal aan 30-35), maar beduidend beter. Ambiance is alleen héél erg saai en kaal. Cijfer 9.
- Enjoii Tilburg: Een keertje geweest, niet slecht maar ook niet bijzonder goed. Er ging veel fout en dat terwijl er misschien 5 tafels bezet waren. Leuk waren de fruit-sushi's, die kon ik toen nog niet. Verder gewoon de gangbare gerechtjes en sushi's. Sommige waren uitmundend, andere vielen weer tegen. Beetje dubbel gevoel erbij dus. Personeel was vriendelijk. Cijfer 6/6.5