Taarten Decoreren XVII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:39

Weet ik ;) Maar ik weet ook wat ik wil <3 Hoe vaak ik al niet heb staan kwijlen bij die dingen :~ , en dan zie ik het prijskaartje ^)
Maar gezien de rest van de entourage had ik een samba verwacht. Neemt niet weg dat hij gewoon geweldig is.

Rinske

Re: Taarten Decoreren XVII

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:45

Op MP staat er nu een te koop, kost "maar" 50.000 euro _O- .

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:46

Rinske, hij is ge-wel-dig!!!

Die details, die dakrand, súper!!

Hoe heb je het zand nu gemaakt?
Het is echt mooi van kleur en fijn van structuur, het lijkt wel echt zand!!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:50

Rinske schreef:
Op MP staat er nu een te koop, kost "maar" 50.000 euro _O- .

Dan zie je een andere dan ik, die ik tegen kom is 69K :=

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:51

De kokos-suiker-mariabiscuitjes waren in de aanbieding bij de Emté :)) . 2 pakken voor 90 cent :D , door de hakselaar gedaan, en daarna nog even door een zeef, zodat ik alleen de aller fijnste stukjes over hield :) .

Bedankt voor de complimentjes trouwens :D .

[edit] http://link.marktplaats.nl/455396508 :))

Enorm offtopic, maar als je er een wil, kun je ook de mini versie kopen, die kost wat minder _O- .
http://link.marktplaats.nl/452264684

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 21:00

K&K zijn veel te duur :n En voor dat geld kopen we wel ergens een projectje, dat het niet mooi is wil niet zeggen dat het dat niet kan worden ;)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 21:11

Wat gaaf Rinske, mijn complimenten _/-\o_
Kan me voorstellen dat de ontvanger hem te gek vond :j

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 07:49

Rinske schreef:
De kokos-suiker-mariabiscuitjes waren in de aanbieding bij de Emté :)) . 2 pakken voor 90 cent :D , door de hakselaar gedaan, en daarna nog even door een zeef, zodat ik alleen de aller fijnste stukjes over hield :) .

Bedankt voor de complimentjes trouwens :D .

[edit] http://link.marktplaats.nl/455396508 :))

Enorm offtopic, maar als je er een wil, kun je ook de mini versie kopen, die kost wat minder _O- .
http://link.marktplaats.nl/452264684

ik vind je taart echt supergaaf Rinske *\o/* maar als ik dan dat busje hierboven zie van MP en de prijs erbij en dan dat binnenwerk/interieur dan zou ik toch liever die van jou krijgen/kopen. Betere prijs/kwaliteit verhouding :P

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 13:45

Wauwie Rinske ik ben er helemaal verliefd op!

Weten jullie trouwens al dat de makro weer de 2e halve prijs heeft op funcakes en wilton?

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 13:51

Nope MM, wist ik niet, maar thanx!!! (alhoewel ik het niet in de folder zie,... Wanneer gaat het in dan? En is het landelijk?)

Is het dan goedkoper dan Sligro?? (en dan bedoel ik die 5 kg. emmer. Weet niet meer wat die nou exact kostte,..)
Laatst bijgewerkt door Valina op 05-09-11 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 13:55

Phoe daar vraag je me wat! Weet wel dat het echt heel veel goedkoper was vorige keer dan bijv taart en deco, maar de exacte prijs moet ik je schuldig blijven. Weet ook niet wat de sligro kost, daar hebben we helaas geen pasje van.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 14:00

Rinske: wat een geweldige taart weer!!! Heb hem opgeslagen... Mijn broer is ook helemaal VW busjes gek. Hij heeft er ook 1 compleet gestript in een garage staan, maar nog geen tijd om hem weer op te bouwen. Zou wel een gave taart voor hem zijn.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 14:00

muppetmayo schreef:
Weten jullie trouwens al dat de makro weer de 2e halve prijs heeft op funcakes en wilton?

Gevonden!
De aanbieding gaat morgen in!

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 14:16

TinkerTom schreef:
Kom net bij de sligro vandaan en ze hadden idd wel fondant, zowel vloeibare als rolfondant!!
emmertje van 1 kg voor 3,50 ex btw

Nog even teruggezocht, maar volgens mij komt de Makro met haar actie van 25% korting, aardig in de buurt van de prijs vd Sligro.
Toch?

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 14:46

Ooh wat leuk dat VW busje! echt gaaf gedaan :D

Wat voor bruidstaart ik zou willen, oeii..... Ik hou in een zekere zin wel in lekker "herkenbaar", roosjes, champagne vulling en ivoorkleur. Niet te veel poespas...
Maar goed, kan zeker nog veranderen :P

Zelf vrijdag weer een taart gemaakt, was een verjaardagstaart voor m'n schoonouders en hun zwager. Zelf weer wat nieuwe dingen geprobeerd, fondant kleuren met gel, roosjes maken (van zowel fondant als marsepein), en tekst schrijven.
Zeker dat laatste, oei, best lastig :=
Had ook wat ruzie met mijn vulling, lekker in de schift := Gelukkig was schoonma er bij toen ik met de vulling bezig was en mocht hem gewoon gebruiken :+. Fondant ook flink gescheurd met uitrullen.. 4x opnieuw moeten doen... Nou tekst schrijven ging niet van harte, maar goed. Iedereen was goed tevreden :D
Ook voor het eerst crisco gebruikt, geweldig spul!

Afbeelding

Aankomende week een 'bedankt' taartje maken.

Ben gisteren bij de IKEA geweest en ook een Blanda meegenomen, dus binnenkort eens oefenen met een boltaartje.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 16:03

Wauw Rinske, wat super gaaf!!!

Marjon, leuk gedaan! Roosjes volgende keer iets dunner uitrollen.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 16:22

muppetmayo schreef:
Wauwie Rinske ik ben er helemaal verliefd op!

Thnx! Super handig, dat kan ik wel gebruiken met de bruidsbeurs in het vooruitzicht

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 16:31

Afbeelding
Hoi een vraagje, ik ga deze muffins maken en ik wilde ze decoreren met botercreme.
Maar nu de vraag wat is lekkerder gewone botercreme of met een smaakje.
En zo ja welk smaakje.
Ik vraag dit omdat ik niet van chocolade houd, en ik deze ga maken op verzoek(tevens de eerste keer)
Alvast bedankt

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 17:16

Deze muffins zijn vrij groot en hebben echt een eigen smaak. Ik zou hier persoonlijk niet ook nogeens een toef botercrème op doen :)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 17:40

@ mellen95, ik denk niet dat het een succes zal zijn om daar nog botercreme op te doen :n . Dan worden ze wel heel erg machtig hoor.
Zou dan de gewone cc maken en daar bc op doen of de muffins maken en ze zo lekker opeten :D

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:15

Oke bedankt allemaal.
Ik zat zelf ook al te twijfelen, ik ga het doorgeven en dan hoor ik wel wat ze wil.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:53

Hallo dames!

Ik heb al echt lang niks van mij laten horen, doordat ik op vakantie ben geweest was/ben ik de draad een beetje kwijt maar vanaf het volgende topic ga ik hopelijk weer mee doen!
Ik zie hier weer allemaal mooie creaties!

Ik heb eergister ook een taartje gemaakt. Ik had voor een ronde vorm van 16 cm beslag gemaakt, maar uiteindelijk heb ik er 2 boltaartjes en dan nog die ronde van kunnen maken. Hebben jullie dit ook altijd? Dat je echt veeeeel te veel beslag hebt?
Met de fondant net zo. Ik keek even op het schema'tje, voor een richtlijn, en ik dacht, hmm, ik altijd al zo veel over, dus ik pak maar eens minder ipv 350 had ik 200 gram gepakt. (dit was voor een 16 cm taartje) En ik heb er 1 boltaartje (met nog de onderste helft van een ander boltaartje) en de 16 cm mee kunnen bekleden. En ik had zelfs nog wat over!. Oke, echt een beetje een vaag verhaaltje maar ik hoop dat jullie het snappen :+ :')

Hier het taartje, gevuld met m&m's botercreme, en in het boltaartje zit ook nog witte chocolade hagelslag botercreme met nog wat dingetjes erdoor :+ :Y)

Afbeelding
Afbeelding
Owja, het is eigenlijk een soort paars achtig gemarmerd met zwart, maar door het scheuren zie je dat niet echt meer :o hij is ook een beetje bobbelig :') , wat wat was het warm en plakkerig zaterdag pfffff. ooh, en dat reepje bovenop was een beetje mislukt haha, maar ik zocht het echt niet nog een keer opnieuw te doen, na 5x....

edit typo

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:13

Thanks MM! Ga ik morgen weer langs de Makro. Ik was net bijna door mijn fondant heen dus dat komt mooit uit!

@amy: Naar welk schema kijk jij? Ik gebruik altijd 200gr biscuitmix voor een ronde vorm van 22cm doorsnee of 4 blanda's op basis van het schema op deleukstetaarten.nl en heb nooit teveel.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:20

@ amy, ik heb dat ook weleens als ik een klein taartje wil maken bv een blanda van 12 cm. :j
Dan heb ik ook veel te veel beslag en maak dan nog 1 of 2 taartjes erbij.
Ik gebruik de maten die op de verpakking staan van funcakes.
Bij de grotere taarten heb ik daar geen 'last' van :D .

Je taartje ziet er overheelrijk uit :j , maar wat heb je nou onder de 'vlecht' zitten? Is dat ook een rol
marsepein ( of fondant)? Lijkt namelijk een wel erg dikke rol!

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:21

@ falona, gewoon op die van de leukste taarten, ik had 130 gram biscuitmix gebruikt en ik kon een 16 een boltaartje, en nog meer als 3/4e boltaartje.

@ ingrid,

Ben ik blond? Haha, ik snap het niet :+