Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ibbel schreef:Ankje11 schreef:Moet je trouwens de uitgebloeide bloemen van courgettes weghalen of laten staan? Wat is het beste?
Uitgebloeide mannetjes kan je gewoon laten zitten. Normaal 'deadhead' je je bloemen omdat vrucht/zaadvorming energie kost en je sierplant dan dus minder energie in nieuwe bloemen zal steken. Maar als je juist vruchten wilt, zoals bij fruit/groente, moet je ze niet weghalen natuurlijk. De bloemblaadjes verdorren vanzelf op het topje van de (groeiende) vrucht.
MarvanTom schreef:Heerlijk weer voor de tuin vandaag.
Zit nu ff binnen, want ik voel mezelf verbranden in het zonnetje.
Als iemand nog tulpenstelen in de tuin heeft staan: haal ff de stamper eraf, dan heb je kans dat ie het volgend jaar weer doet.
Mijn paps was ff hier met goede tips, maar of ik er blij mee moet zijn?
Heb langs het paddock-hek een hele haag brandnetels staan, nu al zeker 1 m hoog.
Lekker laten staan voor de vlinders dus.
Ik ga wel weer een poging doen om brandnetelgier te maken: zou dit misschien helpen tegen de heermoes?
Ben nu al jaren bezig met eruit trekken, afknippen, besproeien met azijn als het tussen de tegels zit, maar het is geen doen...
Het lijkt er zelfs op dat ik meerdere soorten daardoor krijg.
loulou schreef:grappig plantje in de link hier een stukje naar boven.
kun je die vruchten ook eten
ik wist trouwens niet dat er aan bieslook van die leuke bloempjes komen
[ Afbeelding ]
]
MarvanTom schreef:@ Ankje11: rupsen ruilen ?![]()
Ik heb slakken met huisjes, zonder huisjes, brandnetels dus, kan je gier van maken, is een natuurlijke onkruid/ongediertebestrijding?