Taarten decoreren XII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 13:09

Gelukkig nu niet meer kinke.. Maar die heeft het ook wel flink gehad dan..

@ margy_x: vind het een leuke taart hoor voor de eerste keer.

Die cupcakes zijn ook leuk ashley! kan er ook alleen even niet meer opkomen van wie die figuren zijn..

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 13:12

Ik zie net dat we al op pagina 88 zijn.. (Wat gaan we hard!! :P)
Maar heb ook gezien dat ik met die poll bovenaan sta alleen volgens mij is dit niet helemaal eerlijk gegaan.. had gezien dat de meeste hadden gestemt omdat ze dachten dat ze dan de foto te zien kregen :).. Andere taarten waren duidelijk meer herfst-achtig :).
Wat doen we hiermee? :)

Edit: @MM: ik zie net op DLT forum dat er iemand die robot van umizoomi heeft gemaakt: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi ... ?id=129565 . Staat ook in hoe dat ze dat heeft gedaan met de voeten :)

liloenstitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:30

BrittKitt schreef:
Mooie taart hoor, zeker voor een eerste!

Liloenstitch, ik zou even kijken hoeveel je kwijt bent aan materiaal (en koffie, thee, hapjes) en hoe lang je er mee bezig bent en wat je zelf graag wilt overhouden en het daar een beetje op baseren?

En dat vind ik juist zo moeilijk om te bepalen. In principe heb je de tijd die je boodschappen doet, de tijd dat je de biscuits bakt, alles klaarzet en dan nog minimaal 2 uur dat je aan het decoreren bent. Moet je daar voor betaald worden en hoeveel? Ik heb echt geen flauw idee.

Mayo, jij doet ook wel eens workshops toch? Hoeveel vraag jij ervoor?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:33

Lindas2 schreef:
Edit: @MM: ik zie net op DLT forum dat er iemand die robot van umizoomi heeft gemaakt: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi ... ?id=129565 . Staat ook in hoe dat ze dat heeft gedaan met de voeten :)

Thanks!! Ze heeft het volgens mij volgens hetzelfde idee gedaan als ik er over heb! Wel goed om te lezen dat de fondant het dus niet hield; ga dus maar gewoon marsepein nemen en zorgen voor een ULTRA plaklaag :D

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:33

Afhankelijk van het type workshop :)

Wie zijn het, hoeveel personen, wat wil je doen, wat zijn je eigen kosten, hoeveel tijd reserveer je, hoeveel voorbereiding heb je eraan, etc. Allemaal factoren wat je mee moet nemen :)

liloenstitch

Re: Taarten decoreren XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:23

Zijn 3 collega's. Ik wil een rond taartje van 20 cm bakken, vullen met monatoetje en jam/lemoncurd. Verder gewoon decoreren.
Vind t gewoon lastig. Wil niet te veel vragen (geen 30 of 40 euro), maar wil eigenlijk wel iets overhouden. En dan mijn tijd niet meegerekend. Zou 20 euro reeel zijn, of kan ik ook 25 euro vragen.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:49

Bereken is hoeveel materiaal het je kost?
3 biscuits een paar euro
3 bakken mona toetje € ....
3 potten jam €....
+/- 2 kilo marsepein voor bekleden en decoreren € .....

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:25

Wat een baaldag zeg.. ook voor mn taart :\ zal even alles kort vertellen,

Oftopic:
Zat van 8 tot 3 in 't ziekenhuis, ben 5x misgeprikt en daarna pas goedd -.- Hele arm is blauw van dat gepoer met die naald in m'n arm.. nja daarna moest ik een aantal uur met infuus in mn rechterarm, dus ik kon niks doen :+
Nouja daarna naar stal.. Paromé was iets opgewekter maar hij vertikt het om ook maar één stap te zetten.. ook heeft hij erg moeite met zijn medicijnen opeten, dus dat heb ik bijna naar binnen moeten duwen.
Bah, echt naar om hem zo te zien..

Ontopic:
M'n bisquit was een beetje hard gegaan in de oven.. was 'm een kleeeeeein beetje vergeten :')
Achfijn, toen uit de vorm gehaalt, bleef er één kant vastplakken aan de bakrand dus zat er een scheur in :\
Daarna in 2 lagen gesneden om te vullen, bleek dat er een gat in de bodem zat, dus ik heb stukjes bisquit ergens vandaan moeten halen om dat gat op te vullen :\
Verder had ik niet zoveel botercreme, dus het was erg lastig om alle gaten op te vullen :')
Naja morgen ga ik 'm pas bekleden en decoreren, kga nu even niks doen :)

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:29

Chernique :(:) morgen zal het weer beteren ;) ik heb soms ook van die dagen en dan kruip ik lekker vroeg mijn bed in :D

Margy leuke taart :D zeker voor je eerste keer!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:42

Zit ik in al mijn enthousiasme mijn best te doen om uit te vogelen hoe je diet Bot-taart maakt, zegt dat snotjong vanavond:
"Maar ik wil een Milli-taart! ^) "
>;)
Afbeelding
Dat meisje dus :')

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:49

Ik zeg: puzzelen!!!!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:52

Njah, dat denk ik dan ook maar -O-
:')

liloenstitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:13

@mm, 3D is wel leuker. Zou hij morgen van mening veranderen? Vind umi ook erg leuk. En anders inderdaad gewoon puzzelen.

De kosten kan ik ook wel uitrekenen, ik vraag me alleen af hoeveel ik extra kan vragen voor de tijd die je erin steekt. Ben er toch zeker 3 a 4 uur mee bezig

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:20

Vind 25,- geen gek bedrag hoor.

NadineK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:22

Yeeeej!

De eerste gemaakte taart is een feit! Vanmiddag zijn mijn spulletjes binnen gekomen en kon het niet laten om meteen aan de slag te gaan. Ik durf hem bijna niet te laten zien hier tussen al jullie meesterwerken maar toch, dit is het geworden:

http://picasaweb.google.com/10328663138 ... 3695389906
http://picasaweb.google.com/10328663138 ... 2759652098

Het viel me niet helemaal tegen maar er valt nog steeds veel te verbeteren. Ik heb zo een mooie imprint mat gekocht maar durfde hem nog niet te gebruiken, om teveel frustratie te voorkomen :P.

Wat vinden jullie ervan? Hebben jullie nog tips?

Gave 3D taart zo een Umi. Dat staat op mijn verlanglijst voor over een paar jaar om te kunnen ;)

*Ik krijg de foto's niet hier op het forum geplaatst, kan iemand mij helpen? :(:)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:25

Liloenstitch, dan heb je ook nog je voorbereiding en baktijd en officieel je energiekosten.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:49

Jeetje jullie zitten al in deel 12! Zat net weer even het eerste topic door te lezen en vind het toch wel ongelofelijk hoeveel mensen ik aan deze hobby heb geholpen! Vind het echt superleuk! Zelf heb ik al een half jaar geen taart meer gemaakt, te weinig tijd.. Spullen staan helaas ongebruikt in de kast. Maar verkopen doe ik niet, misschien begin ik weer eens. :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 23:19

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 00:37

MM, je kan ook alleen het hoofd van die Milli maken?
Ik vind €25,- ook netjes, daar kan je geen workshop voor doen ergens anders en dan hou jij er ook nog wat aan over.

LadyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:37

Nienewiep;
misschien als je straks vakantie hebt, kann je alle schade inhalen :+

Nadinek:
mooie taart heb je de roosjes zelf gemaakt?

Mamamiesje;
veel succes met je millitaart pffff veel te moeilijk nog voor mij :o

Chernique;
positief blijven (hoor mij :o ) komt allemaal goed een baaldag moet ook eens kunnen dan is het de dag erna meestal beter en met je paardje zal het vast wel goed komen, ik ben 2011 ook goed begonnen, reed met mijn auto over een 80 km weg en moest rechtsaf en ineens deden mijn remmen het niet meer |( was gelukkig niks voor me en ben dus rechtdoor gereden een heb op de motor afgeremd en zo in de 1 naar huis gereden maar pffff was dat schrikken zeg had allemaal anders kunnen aflopen... nu op d anwb aan wachten komen me naar de monteur slepen, remcilinder totaal lek! zal wel flink wat kosten weer en moet nu ook nog eens verlof opnemen en kon niet naar mijn paard gisteren pfffffff
maar ja nieuwe dag nieuwe kansen (was even offtopic sorry :o )

Ik moet over 2 weken een verjaardagstaartje maken voor mijn collega iemand een leuk idee met foto?
zelf dacht ik aan een cadeautje of een masker ofzo

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:50

Ik heb gisterenavond mijn Kever afgemaakt. Ben er echt helemaal happy mee :D
Had alleen geen zin meer na een lange werkdag en nog een uurtje schilderen om de foto's online te zetten. Dus die blijf ik jullie nog schuldig (of voor degenen die de weg weten: er staat een gsm foto op mijn facebook).

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:55

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:10

Die cricut cake levert ook nog de nodige frustratie op hoor, het schijnt een heel gepuzzel te zijn om je fondant of marsepein er goed uit te krijgen :)

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:12

Ok maar het ziet er op de film toch erg makkelijk uit :=

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:16

ik heb op het dlt forum gelezen van diverse dames dat het nog niet altijd meevalt. Je schijnt speciale sheets te kunnen gebruiken, die gaan wel goed maar zijn vrij prijzig, en je schijnt zelf ook fondant of marsepein te kunnen gebruiken, en da's nogal lastig.