Gefeliciteerd wereld, wat een leuk nieuws Erg mooie taart ook. Ik heb nog heel wat te oefenen merk ik al wel. De brandweerwagen is ook erg mooi geworden.
Kinke
Geplaatst: 18-11-10 17:08
wereld schreef:
Hahaha dat is idd een heerlijk restaurant... Troost je met het idee dat die op het moment gesloten is haha
ah...dat scheelt inderdaad
Lindas2
Geplaatst: 18-11-10 17:12
Net weer even bijgelezen..
@ Jaime: Wat een gave bloemstukken!! Hopelijk was je bestelling er op tijd en heb je alles heel op locatie gekregen. Wat een leuk idee overigens van dat canvas doek!
Wat erg van Nicole.. Ik kende haar ook niet echt maar heel erg als iemand zo jong dit overkomt...
Ik zag nog een coole brandweer auto voorbij komen.. Super leuk geworden! Heel attent ook!
@ Wereld: Mooie taart! En proficiat met jullie zwangerschap!!
Ik ga morgen of overmorgen een herfsttaartje maken.. hopelijk is het nog op tijd voor het topic . Overigens voor de eerste keer een 12cm blanda gebakken.. wat is die schattig!
jaaa dat is ook zo... de taarten wedstrijd. Heb net even gekeken en ik sta nog bovenaan.. Dus dan mag de winnaar toch het thema voor het volgende topic verzinnen?
biesje
Geplaatst: 18-11-10 17:22
wereld: gefeliciteerd!!! ben heel blij voor jullie
@ Wereld: Zo was het volgens mij .. Al een idee wat het wordt?
wereld
Geplaatst: 18-11-10 17:41
haha nee nog even denken. eerst maar eenzs zien wie er wint he
Kieffer
Geplaatst: 18-11-10 17:42
Misschien dat ik nu een hele stomme vraag stel, maar ik kan het antwoord niet vinden, dus ik stel hem toch maar
Morgen ga ik voor het eerst in mijn uppie een taart maken. Het wordt een 24cm. taart en ik ga hem in 3 plakken zagen. Onderin komt aardbeienjam en tussen de bovenste laag botercreme. Nu ga ik hem ook afsmeren met botercreme, en daar zit nu net mijn vraag. Is de botercreme voor het vullen en het afsmeren van de taart hetzelfde? Of zit daar verschil in? Ik heb een mix voor botercreme van Funcakes thuis liggen, die ga ik gebruiken.
Ik wil kleine brokjes chocolade door de botercreme doen waarmee ik de taart vul. De creme voor het afsmeren houd ik uiteraard glad. Maar kan ik gewoon een kom botercreme maken en daar dan een paar lepels uit halen om de taart mee af te smeren en de rest mengen met chocoladebrokjes en daarmee vullen? Of zijn de verhoudingen voor vulcreme en afsmeercreme anders?
Thx hobbelheks Kan ik met een gerust hart smeren en vullen morgen.
Als ik dan toch op dreef ben nog een vraagje; ik ga de taart zaterdag bekleden en versieren en op zondag wordt hij gegeten. Hij wordt tot zondagochtend in de koeklast bewaard en daarna haal ik hem er uit. In de middag wordt hij opgegeten. Nu wil ik de taart versieren met strikjes en die plak ik op de zijkant. Voor de strikjes heb ik een silliconen mold en ik ga ze maken van fondant. Is het verstandig om tylose door de fondant te kneden zodat mijn mini strikjes wat uitharden en niet gaan uitzakken? Of zakken van die kleine strikjes gemaakt met een mold niet uit?
nee die zakken niet uit hoor als je ze goed vast plakt. Ik maak vaak eetbare lijm met water met een beetje tylose. even laten staan en dan werkt het super
Oeh Blondtaartje, ik als fervent Blond fan ben zeer benieuwd
marie83
Geplaatst: 18-11-10 21:52
Gefeliciteerd wereld! En leuke brandweerauto zag ik!
Bij deze mijn laatste 2 taartjes. Het hondje was voor een familieweekendje met hond erbij. Nagemaakt van een foto van een van haar pups. Het pip/bloesem taartje is ter ere van mijn verjaardag afgelopen dinsdag, en wordt morgen door de gasten opgegeten . Dat puzzelen is leuk btw maar echt niet met het idee van een hondje met veel haren pffff... volgende keer een nijntje .
Laatst bijgewerkt door marie83 op 18-11-10 21:59, in het totaal 2 keer bewerkt
Mooie taarten weer Kinke, Wereld en Marie. Zien er echt goed uit!
Ik heb vandaag een poging gedaan tot CC's maken. Het recept van DLT gepakt en aan de slag. Had naar mijn idee niet genoeg voor 12 stuks en ze zijn helemaal niet gerezen. Toen uit de oven en toen zakten ze nog eens in ook. Na ze open gemaakt te hebben waren ze helemaal nog plakkerig. Terwijl ik wel alles gedaan heb wat ze op DLT vermeld hadden. Enig idee wat ik fout gegaan heb?
ok, kom ik ook weer even met een vraagje, ik wil dit weekend weer een taartje bakken,maar de laatste 2 gingen mis omdat mijn vulling zich ging verplaatsen! ik had een klein dijkje gespoten van botercreme,maar bij het afsmeren kwam de vulling eruit, wat een drama was om te herstellen, om het vervolgens over het bekleden maar niet te hebben......... mn 1e taartje was de beste tot nu toe, gebruik ik teveel vulling of is mn dijkje te klein? jullie taarten zijn toch ook behoorlijk gevuld?