Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:01

Dat idee heb ik niet hoewel ik wel verwacht had meer reacties te krijgen over mijn vraag hoe het nou zit met polyolen etc. want snappen doe ik het nog steeds niet maar goed ik blijf er maar bij uit de buurt!

En ik zou wel willen weten hoe iemand anders het oplost als je doordat je misselijk bent (in mijn geval van de migraine) en dan dus heel veel niet kan eten, er toch voor kan zorgen dat je iets kan eten wat minder binnenkomt. Want dat is dus wel het nadeel van KHD arm eten, de gerechten zijn wel vaak heftig.

Overigens heb ik gisteravond de gehaktpizza gemaakt en manlief heeft er heerlijk van mee zitten eten. Die was beledigd dat ie niet meer kreeg (ik had niet op m gerekend met eten) en ik had nog wel aardappelpuree voor m erbij gemaakt! Dat vond ik nou echt een gerecht waar ik een hoop in kwijt kon zonder allerlei toevoegingen...ik had er wat geraspte kaas op, paar spekblokjes, halve courgette in schijfjes, een ui in ringen, tomaatjes door de helft en hij was echt mega zalig!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:05

Ik moet zeggen dat ik hier nog steeds alles mee lees, maar zelden reageer, omdat ik me in het begin redelijk aangevallen voelde.
Want koolhydraten zijn slecht voor je en worden omgezet in vet en weet ik veel, in theorie gezien zou 'mijn manier' slecht zijn en zou ik hier dus de verkeerde woorden verkondigen.
Terwijl ik inmiddels al bijna op m'n streefgewicht ben en dus bijna 17 kg kwijt ben, door veel koolhydraten, weinig vetten en weinig calorieën.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:08

Vanmorgen bij omroep Max (ja ben ook een dag thuis :D ) weer een nieuw boek met een nieuwe manier om te eten. Deze dame gaf af op dokter frank en alle eiwitdiëten want dat hield niemand vol. Zij had een dagmenu ontwikkeld waarin je alles kon eten maar met mate. En twee keer per week mocht je de joker inzetten zodat je toch een gebakje of die zak chips mocht. En daar kan ik dus helemaal niets mee....ik vind het fijn dat dat voor sommige mensen zo werkt maar bij mij werkt dat niet. Ik heb geen rem en kan gerust maandenlang zonder "normaal" eten, sterker nog dat heb ik jaren gedaan. Ik at gerust maar twee keer op een dag en daar wordt je dus steeds dikker van.....

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:13

Saskiaatje, dat vind ik erg jammer om te lezen en ik hoop dat je hier je draai weer gaat vinden want het was erg gezellig met je :)
Ik heb het volgens mij al eerder gezegd, maar doe het nog maar een keer: er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. De ene persoon voelt zich goed bij khd-arm, bij de andere persoon werkt het beter om op de calorieeen te letten of een andere methode te volgen. Wat mij betreft is iedereen hier welkom, ongeacht wat je doet :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:13

Ik heb ook migraine, maar sinds ik echt khd arm eet heb ik er geen last meer van :) Ik praat ook echt niet over dat soort dingen hoor, daffodil :)

Ja, maar jij bent ook slecht bezig Saskiaatje, snap dat dan :+ Als ik je ooit zo heb laten voelen, sorry daarvoor. Ik blijf het gewoon interessant vinden :)

Whaha, dat klinkt als het oude vertrouwde dietiste dieet. M'n moeder moest precies zo eten, 40 jaar terug :+ Dat is dus zo raar met de dieet industrie. Iedereen zegt dat ze het wiel hebben uitgevonden, maar in feite is heel veel gewoon herkauwd. (zou dat ook helpen met afvallen? :P )

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:15

Daffodil waarom zijn de gerechten heftiger dan met gewoon koken, dat snap ik niet??
Ik heb door minder suikers en kh ook minder migraine, zelfs zo dat ik vrijwel geen hoofdpijn meer heb
Mijn bloeddruk is nu lager en eigenlijk gaat de astma ook stukken beter
Saskiaatje als jij het goed doet met jouw dieet is het toch prima,dat is het mooie wat voor de een werkt werkt voor de ander niet

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:15

Helemaal geen last meer van? Dan kun je dus stellen dat het bij jou voedingsgerelateerd was....dat is bij mij helaas niet het geval....

En ik snap die laatste opmerking even niet, waar doel je daarmee op?

Echwel, ik vind ze behoorlijk zwaar, dat bedoelde ik met heftig.

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:16

Oscar schreef:
Saskiaatje, dat vind ik erg jammer om te lezen en ik hoop dat je hier je draai weer gaat vinden want het was erg gezellig met je :)
Ik heb het volgens mij al eerder gezegd, maar doe het nog maar een keer: er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. De ene persoon voelt zich goed bij khd-arm, bij de andere persoon werkt het beter om op de calorieeen te letten of een andere methode te volgen. Wat mij betreft is iedereen hier welkom, ongeacht wat je doet :)

precies !!

Maar er blijven helaas altijd mensen roepen dat je het vreselijk fout doet dat je veel te weinig van dit of dat binnenkrijgt....

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:17

Ik ben ook sinds ik KHD arm eet ook echt veel fitter. Heb dagelijks een gestoord programma af te werken, maar moet zeggen dat het me best makkelijk af gaat.
Was echt erg vermoeid altijd maar dat is nu vele malen minder.
Hoofdpijn en/of migraine heb ik gelukkig nooit. Alleen als er echt iets is zoals holteontsteking ofzo. Dus daar kan ik niet over meepraten of dat verminderd is.

Nog even een vraag, als de mozzarella over de datum is, twee dagen, weggooien of vanavond opeten?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:18

Ik zeg gewoon eten als je er niets raars aan ziet....zo'n vaart loopt dat nou ook weer niet hoor!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:18

Daffodil wat is het met koken dan zwaarder als met gewoon koken, behalve het weglaten van aardappels, rijst en pasta..
Ik kook echt niet anders als normaal en tel gewoon de kh per dag...
Ligt het dan niet aan de manier waarop je kookt

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:20

ohhhhh daffodil kan niet koken hhahahahah

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:21

Hahaha tassie, zoek maar terug op mijn berichten, draai met verjaardagen en oud en nieuw een volledig koud/warm buffet in elkaar, kook gerust zes gangen voor vrienden met allemaal heerlijke dingen. Ga zelfs op eerste kerstdag naar mijn schoonmoeder om daar een volledig kerstmenu in elkaar te draaien, nee koken kan ik wel maar het eten vind ik moeilijker!

Misschien komt dat omdat ik ook helemaal niet gewend was om zes keer per dag iets te eten....en als ik dan bijvoorbeeld als lunch een forse salade gegeten heb, en ik maak een gevulde courgette klaar, dan plof ik zowat. Maar ik heb het wel nodig want als ik te weinig eet, val ik niet af.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:22

Oscar schreef:

Ik doelde ook absoluut (in de verste verte!) niet op jou, jij hebt me altijd geholpen. :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:22

daffodil schreef:
Helemaal geen last meer van? Dan kun je dus stellen dat het bij jou voedingsgerelateerd was....dat is bij mij helaas niet het geval....

En ik snap die laatste opmerking even niet, waar doel je daarmee op?

Echwel, ik vind ze behoorlijk zwaar, dat bedoelde ik met heftig.

Geen flauw idee, maar ik gok op 'ja'. Ik kreeg op m'n 21ste spontaan last van migraine zonder hoofdpijn, zo erg, dat ik dacht dat ik doodging en ook echt niets meer kon doen. Dit ging langzaam over in normale migraine en ik kreeg medicatie.

En toen ging ik aan de khd arm en ik merkte dat ik gewoon steeds minder aanvallen kreeg. M'n medicatie ligt nu te verstoffen in de kast. Misschien is het toeval, maar ik denk het niet. Overigens, als ik eens iets eet of drink met zoetstof komt het weer terug. Bij mij mag er echt niets extra's binnenkomen :')

Met m'n laatste opmerking had ik het over dat 'nieuwe' dieet dat je beschreef, wat afgaf op dr frank. Ik weet gewoon dat dat een heel erg oud dieet is :) Met afentoe een gebakje of patatje. Zo moest m'n moeder als kind ook al afvallen :)

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:23

Ik lees hier ook nog steeds mee, maar ben gewoon enorm aan het tobben geweest met wel khd-arm/niet khd-arm, uberhaupt dieten, vervolgens gigantische vreetbuien en naja, het ging niet echt lekker :+

Toen de knoop doorgehakt, informatie opgevraagd bij een Cambridge consulente (ook omdat ik wilde weten of het uberhaupt haalbaar was met mijn werk, PR is natuurlijk vrij sociaal en dat gaat eigenlijk altijd samen met eten/borrelen := ) en zij was overtuigend genoeg.
Toen ik bij haar op de weegschaal ging staan kreeg ik haast een rolberoerte, dus nu fanatiek aan de slag, om zeker de eerste 15 a 20 kilo eraf te hebben en dan af te bouwen en onder begeleiding een gezondere levensstijl aan te meten, zonder al teveel khd!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:25

Nee, phormicola, ik bedoelde je opmerking dat je daar echt niet over praat?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:29

Ooooh, solly :P Ik praat niet over dat soort uitzonderingen. Ik weet echt hoe verschrikkelijk migraine is en hoe khd arme dingen dan smaken en vallen op de maag, dat had ik ook zeker niet gekunt :n Bij mij was het enige dat ik binnen kon houden een boterham met pindakaas.
Dat zou even lekker zijn zeg, dat ik zou zeggen dat je die khd dan niet mag, want dat past niet in khd arm. Zo zijn we niet getrouwd :+ Migraine is migraine, klaar.
Ik had het echt over de koekjes die eigenlijk niet nodig waren en de eindeloze koekrecepten :j

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:29

tassie73 schreef:

Sorrie maar deze opmerking slaat nergens op en dat heb ik niet gezegd, ik stelde een normale vraag..
Als het zo moet is het voor mij hier ook einde oefening....

Ik had hormoon/hoge bloeddruk gerelateerde migraine, maar door de leeftijd vielen de hormonen bijna weg en de bloeddruk is door dieeten gewoon beter geworden..
6x per dag eten doe ik niet ik ontbijt met yoghurt.
Tussen de middag 2 kh-arme boterhammen
tussendoor een stukje kaas en dan gewoon mijn avondeten..
ik val niet snel af, maar dat mag van de dietiste ook niet ben nu in 11maanden 35kg afgevallen en daarvan heb ik ruim 2,5 dus niet streng aan het dieet gehouden door mijn operatie

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:35

ik worstel nog een beetje, al dat warme, machtige eten krijg ik lang niet altijd weg, al merk ik dat hetw el steeds beter gaat gelukkig.

ga vandaag eens op zoek naar die lidle yoghurt, helaas hebben we in het dorp alleen een aldi.

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:39

Echwel schreef:
tassie73 schreef:

Sorrie maar deze opmerking slaat nergens op en dat heb ik niet gezegd, ik stelde een normale vraag..
Als het zo moet is het voor mij hier ook einde oefening....

Nee dat zei ik :D .....was maar een grapje hoor.....SORRY !!!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:44

Niemand volgt hier exact hetzelfde en om verschillende redenen :-)

Maar toch heb ik al veel geleerd en opgestoken in dit topic :j en ik sta dus ook open voor iemand anders iedeeën en gedachten...
Ik stem het natuurlijk wel af op mijn eigen wensen en wat bij mij het beste werkt ;-)
Maar goed ik vind dus dat iedereen hier mag reageren, van speltbrood, oerdieet tot de bakrecepten met koekkies :Y)
Ik steek er zowiezo heel veel van op, dat maakt zo'n informatief topic nu juist zo leuk....dus hou je vooral niet in!

En een beetje sarcasme = humor met synisme moet kunnen ;-) zo was tassies opmerking ook bedoeld...

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:49

Dat vind ik nou ook. Heb ook al heel wat opgestoken en je haalt er soms ook nog leuke receptjes uit.

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:09

Hoi allemaal,

Ik wil me hier ook graag melden. Ik heb, durf ik nu wel te zeggen, een suikerverslaving en wil hier graag vanaf. Heb al even wat door dit topic heengebladerd en koolhydraatarm spreekt mij zeer aan. Toch wordt het voor mij lastig om allerlei recepten te gaan maken omdat ik een man heb die alleen maar aardappels, groenten en vlees eet en het liefst niet te gekke groentes, vlees etc. Ook wil ik tussen de middag op mijn werk niet te veel uit de toon vallen. Dus ben eigenlijk op zoek naar de basisvoorwaarden voor het koolydraatarm eten.

Bijvoorbeeld wat kun je als ontbijt, lunch en diner eten zonder al te veel "poespas".

Ik hoop dat jullie wat tips voor me hebben, ik wil graag zo'n 8 - 10 kilo afvallen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:15

Dancer mijn zus is begonnen met eiwitshakes van www.eiwitpoeder.nl en eet nu tussen de midag twee kh-arme boterhammen
Ik eet ook vaak gewoon groente en vlees zonder aardappels gewone gtoente niets bijzonders.
Wel doe ik als we pasta eten de pasta vervangen door courgette en champignons, en eet ik wat extra sla