1 ei
250 gram bloem
175 gram witte basterdsuiker
200 gram roomboter
mespunt zout
zakje vanillesuiker had ik er zelf nog aan toegevoegd om iets meer smaak te krijgen
1. Verwarm de oven voor op 170 graden
2. Meng de bloem, (Vanille)suiker en zout
3. Voeg de helft van het ei erbij en de boter
4. Kneed alles tot een goed deeg
5. Vet de vorm in en verdeel het deeg. Zorg dat het overal even dik is.
6. Bestrijk het deeg met de andere helft van het ei en maak met een vork een ruitjespatroon
7. Stop het 35-40 min in de oven
8. Laat hem eerst 10 minuutjes afkoelen voordat je de bodem losmaakt met dat ronddraaiding
Ik heb helaas geen foto want hij is al bijna op.

Ik heb ook hang op gemaakt, echt heel leuk om te maken! Gister een liter pak yoghurt in een theedoek in een zeef gezet en die zeef weer op een beslagkom. In de koelkast en vanmorgen had ik dan toch echte hangop. We hadden even gemeten, we hadden 30 ml vocht en dus 70 ml hangop. Ik wilde er graag 1 met perensmaak maken. Dus 1 peer in stukjes erin en ik had nog 1 peer 'gepureerd' met een vijzel. Drie scheppen suiker erbij en wat kaneel en jummie. Wij hebben vanavond een heerlijk toetje! En het is wel zooo makkelijk om te maken! Echt verbazingwekkend.

Morgen ga ik de appeltaart maken, heb er nu al zin in. Ben een weekje bij me ouders en wil zoveel mogelijk uitproberen met koken en bakken. Hier zijn genoeg gezinsleden om het op te eten binnen korte tijd.