[Foto+Werkwijze] Marsepein Boltaartje.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Re: [Foto+Werkwijze] Marsepein Boltaartje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 19:54

Jenna erg knap gedaan. Ik denk dat deze engel zelf ook al gesnoept had van de marsepein Tong uitsteken

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 20:37

Haha die engel is echt super leuk gedaan!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 21:51

die engel is heel goed, maar je ziet idd dat je hem hebt aangedrukt. volgende keer ff dun laagje water en dan tegen elkaar aan leggen.
de je hem nu in de vriezer?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:15

Pfoe wat een belevenis zeg, die MMF. Dacht het even met m'n handen te kunnen kneden. Nou dat doe ik dus niet meer want dat is er echt niet af te krijgen. Nagelbijten / Gniffelen
Heb meteen ook maar roze MMF gemaakt. Dat ging veel beter. Plakte wel, maar geen troep van gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:26

Wat is MMF? Hoe maak je dit en wat is het nou? Bloos

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:37

marshmallowfondant

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 23:28

Heb het al gevonden. Bloos

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 23:58

Ik heb alle 87 paginas gelezen en hoewel ik zelf keukengehandicapt ben (ik verpruts nog een ei Nagelbijten / Gniffelen ) geniet ik van jullie prachtige creatieve taartjes! Wat een mooie dingen zitten erbij zeg.. dus blijf vooral bakken en fotos maken Haha!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 00:08

kjoetie schreef:
Ik heb alle 87 paginas gelezen en hoewel ik zelf keukengehandicapt ben (ik verpruts nog een ei Nagelbijten / Gniffelen ) geniet ik van jullie prachtige creatieve taartjes! Wat een mooie dingen zitten erbij zeg.. dus blijf vooral bakken en fotos maken Haha!

Keuken-gehandicapt, geweldige uitspraak Haha! Maarre dat ben/was ik ook Ja En heb lekker gedaan alsof het niet zo was, en het gaat nog vaak genoeg fout hoor, maar ik verbaas mezelf ook heel vaak met wat ik eigenlijk stiekem wel kan Ja Dus probeer en verbaas jezelf Haha!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 10:32

Alwiene schreef:
Oeeeeeh klinkt goed, en volgens mij combineert dat ook goed met afsmeren met chocopasta Haha! (aangezien ik een ik-verdraag-geen-botercreme probeleempje heb Nagelbijten / Gniffelen ) Gooi je dan 1 zo'n hele verpakking BBB op 250 ml slagroom? Uit zo'n pakje neem ik aan? Koop je klopfix gewoon bij de supermarkt? En heb je bij die vulling dan geen dijkje nodig? Sorry voor al mijn vragen weer Nagelbijten / Gniffelen

Ja gewoon één verpakking bonbonbloc per 250 ml slagroom. Klopfix haal je inderdaad bij de supermarkt, en ik heb inderdaad wel even een dijkje gespoten voor de zekerheid.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 11:10

Alwiene schreef:
kjoetie schreef:

Keuken-gehandicapt, geweldige uitspraak Haha! Maarre dat ben/was ik ook Ja En heb lekker gedaan alsof het niet zo was, en het gaat nog vaak genoeg fout hoor, maar ik verbaas mezelf ook heel vaak met wat ik eigenlijk stiekem wel kan Ja Dus probeer en verbaas jezelf Haha!

Ik moet zeggen, het grootste probleem is dat ik geen oven heb, alleen een kleine combimagnetron.. En alle ingredienten samen voor een taartje zijn nog best duur.. Maar vooral het maken van die beestjes en de versieringen voor de taart lijkt me zo leuk om te doen Haha!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:10

Gewoon proberen Kjoetie! Lachen Het is echt heel erg leuk om te doen. Alleen wel erg duur ja...

Bleh ik ben aan een taartje begonnen, waar ik al geen goed gevoel over had, en nu helemaal geen zin om 'm af te maken. Clown Toch maar even doorzetten, misschien wordt het nog wat.

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:33

Mooi hoor die engel!! Echt super.
Ik heb zelf helaas nog niet de kans gehad om te bestellen en met marsepein aan de gang te gaan, wel weer mmf gemaakt voor mijn taart die ik speciaal voor de trouwdag van mijn opa en oma had gemaakt. Helaas nog geen uitsteekvormpjes voor letters maar met schrijfstiften van dr oetker kom je ook een eind Clown
De taart was gevuld met bosvruchten jam en een vulling met frambozensmaak, die hadden ze laatst bijde lidl, hoef je alleen water en slagroom aan toe te voegen en klaar Lachen daarna nog afgesmeerd met botercreme en van roze mmf hartjes rondom de zijkant en op de bovenkant gedaan, zie hier het resultaat:

Afbeelding
Afbeelding

Moet nu alleen nog leren om een taart mooi strak te bekleden vind ik erg lastig met dat mmf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:32

Leuk diva! Met die lettertjes en hartjes lief!

Afbeelding

Kan iemand mij uitleggen hoe de marsepein op deze manier netjes in elkaar over gaat? Dat snap ik echt nog even niet. Bloos

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 16:49

Hoe bedoel je 'netjes in elkaar over gaat'?

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:55

denk dat ze bedoeld hoe je zo'n nette scheiding tussen de kleuren krijgt

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 16:55

Never mind. Vork
Laatst bijgewerkt door NieneWiep op 10-12-08 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:56

het plaatje in d'r eigen post

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 17:02

Ohh.

Ik zie namelijk geen plaatje. Even kijken hoe ik die wel kan zien. Vork

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:03

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 17:12

Oke, die zie ik. Haha!

Dan maak je rolletjes van roze en groene marsepein, die leg je allemaal naast elkaar en dan uitrollen. Daarmee je taart bekleden en klaar is kees. Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:25

Ik vraag me toch echt af hoe jullie het marsepijn zo netjes over het boltaartje krijgen, wil het érg graag gaan proberen binnenkort maar mijn ouders zijn bang voor kapotte spullen ROFL

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:28

Gewoon op je deegroller rollen, en dan eroverheen drapperen. Makkelijker dan het klinkt vind ik. Ja

Mijn taart is toch nog gelukt. Maar zelf zou ik hem niet opeten. Op de één of andere manier was het biscuitdeeg niet helemaal gaar. Dat heb ik maar netjes weggesneden en opgevuld met banket bakkersroom. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:37

Ik rol het uit, til het op, schuif mijn taartje eronder, en zo erop leggen, super makkelijk en heb geen last van vouwen ofzo. Clown

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:50

Mijn witte MMF is trouwens wel gelukt, maar de roze is echt troep. Het plakt nog steeds en als ik het uitrol is het zo stug dat het zo weer terug krimpt. Wilde het eigenlijk al weggooien maar misschien valt het nog te redden? Moet ik er misschien meer door doen van het één of ander?