Die van 1500 gram + 1 extra ei en broodverbeteraar.
En 130 gram maïsmeel en de rest gewone bloem.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BeFunny schreef:Je had hem nog terug kunnen zetten en even zonder pan verder kunnen bakken. Maar ik vind hem er heel goed uitzien hoor Ceetje. Zonde om aan te snijden hè.
Swifter schreef:Wat is die mooi! Dat mis ik soms bij de gist broden. Ik denk nooit echt: Wauw! Dat heb je bij die zuurdesem wel![]()
Hier gisteren 2 maya broden gebakken.
[ [url=m/K6wIlY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Fw6agJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
BeFunny schreef:Ik draai de pan om met oven handschoenen aan en het brood valt op mijn aanrechtblad. Ik heb een keer gehad dat hij bleef plakken toen heb ik hem door er een vork aan de zijkant langs te steken losgekrikt en kwam hij ook los.
Die bolletjes kun je gewoon met bakpapier op je bakplaat bakken. Of op een schone ingevette bakplaat of pizzasteen zonder bakpapier.
Iris82 schreef:Mijn recept met Snickerdoodles is al heel oud. Het is van iemands oma uit 1930. Wat ik mis bij veel Nederlandse recepten en wat eigenlijk een MOETJE is, is 'wijnsteenbakpoeder' ofwel cream of tartar. Dit soort ervoor dat de koekjes een soort mini tintelend gevoel in je mond geven. En het smaakt minder zoet maar veel intenser.
Mixen
240g boter
300g suiker
2 eieren
In delen toevoegen
- 350g bloem
- 2 ruime theelepels wijnsteenbakpoeder
- 1 theelepel baking soda
- 1/2 theelepel zout
* Kneden, min 30 min in de koelkast
* Kleine balletjes maken, rollen in een mengsel van 3 eetlepels suiker met 3 theelepels kaneel
* Bakken op 195C voor 8-10 minuten
Ik heb even alle basisdingen eruit gelaten want ik vind dat zelf fijner lezen, maar ter toevoeging:
- verwarm je oven voor
- leg bakpapier of een baking sheet op je bakblik
- leg ze ver uit elkaar, je zult het in 2 of 3 keer moeten bakken (of in 1x als je meerdere bakblikken hebt)
- meng de bloem met de poeders alvast van te voren in een kom voordat je het toevoegt aan het botermengsel
Ceetje_bokt schreef:Super! Ik ga eerst maar eens een proef doen, als die mislukt kan ik altijd nog een groot brood meenemen.
@swifter wat is een mayabrood? Ze zien er wel smakelijk uit, maar ik begrijp wat je bedoelt met het uiterlijk van een desembrood. Ben nog steeds verrast hoe robuust ze uit de over komen.
ElfBeau_067 schreef:Iris82 schreef:Mijn recept met Snickerdoodles is al heel oud. Het is van iemands oma uit 1930. Wat ik mis bij veel Nederlandse recepten en wat eigenlijk een MOETJE is, is 'wijnsteenbakpoeder' ofwel cream of tartar. Dit soort ervoor dat de koekjes een soort mini tintelend gevoel in je mond geven. En het smaakt minder zoet maar veel intenser.
Mixen
240g boter
300g suiker
2 eieren
In delen toevoegen
- 350g bloem
- 2 ruime theelepels wijnsteenbakpoeder
- 1 theelepel baking soda
- 1/2 theelepel zout
* Kneden, min 30 min in de koelkast
* Kleine balletjes maken, rollen in een mengsel van 3 eetlepels suiker met 3 theelepels kaneel
* Bakken op 195C voor 8-10 minuten
Ik heb even alle basisdingen eruit gelaten want ik vind dat zelf fijner lezen, maar ter toevoeging:
- verwarm je oven voor
- leg bakpapier of een baking sheet op je bakblik
- leg ze ver uit elkaar, je zult het in 2 of 3 keer moeten bakken (of in 1x als je meerdere bakblikken hebt)
- meng de bloem met de poeders alvast van te voren in een kom voordat je het toevoegt aan het botermengsel
Ik ga jouw recept morgen ochtend maken! Ik heb er zin in! Moet ik er een fotootje van maken?