Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 00:07

Ik weet niet of ik hem al eens gepost had. En zo ja, hij is te leuk om niet vaker te zien _O-

Afbeelding

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 07:18

poes schreef:
Ik wil ook absoluut geen friteuse in huis!

Hebben jullie goede sites om op te zoeken welke merken cruelty free zijn? Ik stond net heel sip te wezen in de Di, maar catrice en essence zijn blijkbaar cruelty free. Blij mee!!

https://www.boozyshop.nl/

Zij verkopen alleen dierproefvrije producten en hebben ook een aantal vegan producten :D

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:31

Ik zag trouwens bij WAAR dat ze ook veel vegan make-up, wasmiddel en schoonmaakmiddelen verkopen. Allemaal plantaardig en/of biologisch afbreekbaar. :)

Stumper_

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:11

Kom net terug van de Lidl en daar hebben ze hun vegetarische assortiment uitgebreid. Ook hebben ze nu vegetarisch vlees voor op de barbecue, waaronder vegan filetlapjes. 1.59 per pakje. Nog niet gekocht of geprobeerd, maar wilde het hier even delen voor de belangstellenden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:35

Hebben ze toevallig ook het vegan/vega broodbeleg weer?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 12:23

Stumper_ schreef:
Kom net terug van de Lidl en daar hebben ze hun vegetarische assortiment uitgebreid. Ook hebben ze nu vegetarisch vlees voor op de barbecue, waaronder vegan filetlapjes. 1.59 per pakje. Nog niet gekocht of geprobeerd, maar wilde het hier even delen voor de belangstellenden. :)

Goeie tip! Iemand deze al eens geprobeerd?

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 12:55

WiancaR schreef:
Hebben ze toevallig ook het vegan/vega broodbeleg weer?

Dat weet ik eerlijk gezegd niet, wist niet eens dat ze het ooit hadden, dus dat schap ben ik gewoon voorbijgelopen. :+ Zal volgende week eens kijken!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:03

Wist ook niet dat de Lidl dat verkocht, gisteren daar nog uitgebreid rondgekeken opzoek naar broodbeleg ideeën.

Hebben jullie misschien nog tips daarvoor. Vooral voor kinderen (jongste is 10). Zelf eet ik al weinig brood en vind humus en allerlei groenten/ groentespreads en dat in combinaties prima op brood maar mijn kinderen en eigenlijk ook mijn man houden daar niet zo van.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:18

Sharani schreef:
Wist ook niet dat de Lidl dat verkocht, gisteren daar nog uitgebreid rondgekeken opzoek naar broodbeleg ideeën.

Hebben jullie misschien nog tips daarvoor. Vooral voor kinderen (jongste is 10). Zelf eet ik al weinig brood en vind humus en allerlei groenten/ groentespreads en dat in combinaties prima op brood maar mijn kinderen en eigenlijk ook mijn man houden daar niet zo van.

Zoet broodbeleg geen idee? Of heb je dat liever niet?

Fruit op brood kan ook heel lekker zijn (straks weer aardbeien :~ ), of wat gebakken champignons, of opgewarmde bonen. Of een snelle tofu scramble :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:42

Sharani schreef:

Pure hagelslag van AH en basic duo spread AH (hazelnootpasta) zijn vegan, ik eet ook appelstroop en jam op het biologische of waldkorn brood van ah. Allemaal vegan.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:56

Pindakaas met banaan! <3 Op een cracker of op brood. Verslavend lekker.

Gisteren een top ontdekking gedaan! Ik mis ijs toch wel heel erg. Nice cream is niet hetzelfde.. Dus gegoogeld en ik kwam uit bij: http://www.grunschnabel.nl/

Verkopen ze dit gewoon bij de appie om de hoek :wow: Gister Chocolate geproefd en <3 <3
Qua kcal trouwens ook een HEEL stuk vriendelijker dan B&J :=

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 15:04

Sorbetijs is ook vegan, maar natuurlijk niet zo lekker als gewoon schepijs.
Onze XL heeft deze ook, zal m voor mn man meenemen om te proberen. Die mist ijs ook heel erg. Wel duur deze :o

Overigens maakt mijn man vaak nog smoothie met ijs en gebruikt dan Swedish glace ijs vanille of framboos. Ook vegan en iets portemonnee vriendelijker. Kost 3,- voor 750ml. De bovengenoemde is 5,25,- voor 500ml.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 15:09

Swedish glace kan ik hier dus nergens vinden. En die hoge prijs is alleen maar goed. Vooral om de hoeveelheid die ik nuttig te beperken :+

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 15:26

Selka schreef:
Swedish glace kan ik hier dus nergens vinden. En die hoge prijs is alleen maar goed. Vooral om de hoeveelheid die ik nuttig te beperken :+

:')

Ik ga straks maar eens op vegan ijszoektocht bij de appie hier. :D

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 15:35

Selka schreef:

:D

Appie app al gecheckt? Kan je alle (dichtsbijzijnde) winkels checken.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 15:39

Ik weet niet of ze het in NL ook hebben, maar Booja-booja ijs is echt verrukuluk, en helemaal vegan. Ik hou enorm veel van ijs en eet dit vaak nog liever dan een bak B&J's :9 Wel (uiteraard) verschrikkelijk duur :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 15:40

Waar kun je dat vinden in de app?

Wil de swedish ook nog eens proberen
Grunschnabel proef ik een vreemde bijsmaak aan
Maar swedish bevat weer best wat soja dus das afwachten of ik er tegen kan

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 16:02

Ja inderdaad hoe werkt dat in de app? Ik vind het product wel maar niet waar het verkocht wordt.

Booja-booja wordt volgens hun site niet in NL verkocht :(

Ik wil gewoon vegan B&J in NL!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 16:25

Magrathea schreef:
Sharani schreef:

Zoet broodbeleg geen idee? Of heb je dat liever niet?

Fruit op brood kan ook heel lekker zijn (straks weer aardbeien :~ ), of wat gebakken champignons, of opgewarmde bonen. Of een snelle tofu scramble :)

Zoet broodbeleg zoals de genoemde hagelslag en pasta hebben we in huis en eten ze graag. Maar doe nog wel eens pogingen om ze ook wat andere dingen te leren eten :P . Zo'n tofu scramble is wel een idee, daar had ik zelf niet aan gedacht.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 16:31

http://veganchallenge.nl/tofu-scramble/
Super makkelijk en lekker! Zorg wel dat je de tofu liefst de avond van tevoren al in een theedoek wikkelt om op te drogen. Hoe droger de tofu, hoe beter de smaak opgenomen wordt. :) (Immers, overal waar vocht zit kan je smaakmaker niet zitten!)

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 16:43

Leg je de tofu dan met theedoek en al in de koelkast? Dat wist ik inderdaad niet en zat ook met andere gerechten er wel mee dat de tofu te vochtig was waardoor marineren niet goed ging.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 16:45

Sharani schreef:
Leg je de tofu dan met theedoek en al in de koelkast? Dat wist ik inderdaad niet en zat ook met andere gerechten er wel mee dat de tofu te vochtig was waardoor marineren niet goed ging.

Ja, of in een vergiet in de gootsteen ofzo. Liefst nog met een boek of iets anders zwaars erop. Het scheelt echt heel erg :)
Zolang je geen tofu-snaaiende huisdieren hebt en het niet heel warm is overleeft die tofu het trouwens wel een nachtje buiten de koelkast :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 16:54

https://www.ekonoom.nl

Zij hebben ook een app, bezorgen aan huis en hebben in hun bio assortiment heel veel Vega producten.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 17:00

Bij de appie app heb je de boodschappenlijst, dan bovenaan vier icoontjes, je kiest dan de linker (voetjes) en kan de winkels kiezen.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 17:18

Ik heb nog nooit een theedoek om mijn tofu gedaan, ben bang dat ik dan een tofu vol pluis krijg. :=
Vergiet is iets dat ik zou kunnen proberen.