Jeetje Sec, dat is echt niet prettig uit eten gaan. Vorige week had ik gelukkig een hele andere ervaring, de keuken dacht echt goed mee en ik heb die avond heerlijk gegeten.
Vanochtend weer een ochtendje prepping gedaan. Ik heb nu twee bekers stevige groentesoep in de vriezer staan en een beker spinazieroom. De rest wordt vanavond gegeten want verjaardag.
Straks even naar de super voor nog wat spulletjes voor de tussendoortjes en dan kan ik er deze week weer tegenaan.
Super grappig trouwens; ik heb geen weegschaal thuis dus ik glip soms de BCC binnen om me even te wegen. Dus ik doe dat met mijn vriend samen, ga erop staan: niks erbij en niks eraf. Dat was even balen.
Loop ik naar buiten, kijk ik mijn vriend aan en toen besefte ik me dat ik mijn rugzak niet afgedaan had . Goed. Dat was dus mijn weegmoment, nu weet ik nog niks hahaha.
Met mijn eigen versie van aanrommelen - stuk minder stikt dan velen van jullie merk ik, maar ik let wel goed op minder suiker en minder koolhydraten - staat de teller na vier weken op -3kg. Dus ik ben blij!
Hier redelijk, ik was gisteren zo opgezwollen dat ze vroegen of ik zwanger was. Thuis maakte ze enorme zorgen want hoe kan dit en blabla Ik zei ach weet je iig hoe ik er dik uit zie
Ben vroeg onder de wol gekropen, gaat nu iets beter. Weet enkel niet waardoor het komt. Heb zondagavond soep gemaakt en daarbij een klein stukje Turksbrood gegeten. Dus of van de soep of van het brood, maar man geen aanrader...
Heb nu nog maar een paar stukjes kaas op en een halve komkommer maar ik kijk wel uit met wat ik eet
Hoe gaat het met jouw?
Laura82
Geplaatst: 20-09-16 13:12
Oh dat is vervelend zeg!
Met mij gaat t redelijk, was wel afgevallen maar heb een paar flinke vreetbuien gehad dus dat zit er weer aan Zit niet zo lekker in mn vel, en ik ben een emotionele eter, dus tsja... Nu mezelf weer schop onder mn kont gegeven, dus gaat nu wel weer de goede kant op.
Travellust
Geplaatst: 20-09-16 13:37
Ja was niet zo prettig...
Oh dat is vervelend! Niet iets ernstigs?
Laura82
Geplaatst: 20-09-16 13:45
Nee hoor, gewoon nogal veel op mn bordje gehad de laatste tijd, soms moet dat er ff uit...
Anoniem
Geplaatst: 20-09-16 13:48
Laura82 schreef:
Nee hoor, gewoon nogal veel op mn bordje gehad de laatste tijd, soms moet dat er ff uit...
Hier hetzelfde. Soms sluit ik helemaal af als ik een periode van stress heb, dan eet ik niks en val ik af alsof ik doodziek ben, maar soms ga ik eten. Heb nu ook twee van die dagen, hoop dat het morgen weer over is want vind er eigenlijk niks aan
Travellust
Geplaatst: 20-09-16 14:04
Knuffel Emma! Je ziet er altijd top uit hoor
Vervelend dat stress zo'n uitwerking heeft op jullie...
Het is bekend, dat als je begint met koolhydraatarm je last kan krijgen van hoofdpijn, moeheid e.d. Nu vraag ik mij af, als je een tijdje koolhydraatarm hebt gegeten en dan 1 dag wel gewoon koolhydraten eet, je ook last kan krijgen van deze verschijnselen?
Zal echt per persoon verschillen. Afhankelijk van hoe streng je at daarvoor, hoeveel koolhydraten je hebt gegeten enz. Enz. Na dat mijn eerste keer in keto komen me echt een paar dagen beroerd maakte kost het me nu eigenlijk geen moeite na een koolhydraatrijke maaltijd. Geen ongemakken, alleen wat meer trek de ochtend erna.
Het verschilt idd per persoon. Ik ga het zondag merken We gaan een social deal doen met een groepje collega's. Eerst koffie/thee met koek, daarna wandelen en daarna nog eten (keuze uit lente stampotje van asperges en beenham/huisgemaakte ragout van gevogelte). De koek pak ik natuurlijk niet. En ik zorg dat ik vantevoren genoeg gegeten heb zodat ik niet met hoger eet en zo minder van de kh rijke producten eet.
Laura82
Geplaatst: 20-09-16 22:06
Ik had telkens veel last als ik opnieuw naar keto ging, maar dat zal zeker per persoon verschillen.
Pfff, hier houdt het niet over. Naast de ellende met ons hondje word ik net gebeld dat het niet lekker gaat met mijn bejaarde knolletje. Even een nachtje aankijken maar vrees dat de dierenarts daar ook heen mag *zucht*
paard lijkt vanochtend wat beter. Nog niet 100%, maar we kijken het even aan. Denk dat het nog wel een staartje krijgt, maar wil gewoon niet met hem modderen als het niet hoeft. Hij is 28 en leeft al 4 jaar in reservetijd. Hondje gaat volgende week donderdag voor MRI. Zou dinsdag zijn geweest maar ze vonden haar niet sterk genoeg, leek wat onder de leden te hebben toen. Nu gelukkig weer wat beter
Wat naar dat het niet ging Gribaldi,lastig zeg... Is het dan de andere hond die het niet aan kan?
Travellust
Geplaatst: 22-09-16 10:11
Wat naar zeg. Had hij last van koliek? 28 is al een mooie leeftijd zeg! Hoop dat mijn pony ook zo oud mag worden..
Hopen dat de MRI wat meer gaat zeggen en jullie kan helpen. Erg vervelend voor zowel jullie als de hond dit.
Eerst week was ze onderdanig aan mijn hond, deze week is het omgeslagen. Maandagavond heeft ze die van mij gebeten, gisteren met uitlaten beide vol in de aanval.
Gisteren bij de DA voor de enting er even overgepraat en naar het wondje laten kijken. Ze is erg vaal en afbrekende haren op haar rug tot staart. Ook kreeg ze weer uitslag. Dat kan dus omdat we gestopt zijn met al die medicatie of dat die hond haar gewoon te veel stress bezorgd. Toen vertelde ze ook nog dat ze een hart ruis hoorde. Niet heel ernstig hoor maar wel even dat ze rust moest hebben en geen stress en dan over een maand weer terug om weer te luisteren.
Ze voelde zich al schuldig dat ze niks hadden gehoord met de controle voordat ze haar gingen röntgen. Maar dat neem ik haar niet kwalijk want we zijn ook in Dort geweest waar ze allerlei onderzoeken heeft gehad en toen zeiden ze daar ook niks over.
Dus toen was het makkelijk de knoop door te hakken, mijn hond heeft momenteel gewoon alle zorg en aandacht nodig
En ja ze vonden het niet zulk leuks nieuws maar snapte het wel...
Nee, ik begrijp niet helemaal wat hij had, maar zoals ik het begreep liep hij erg zwalkend en lag veel gisteren. Liep steeds zijwaarts weg volgens stalhouder. Hij staat met pensioen 45minuten van mijn huis bij zijn oude eigenaar die hem door en door kent dus heb hem het vertrouwen gegeven en ben er niet heen geweest. 4 jaar geleden heeft hij (waarschijnlijk) een schop tegen zijn hoofd gehad en heeft daarbij zijn voorhoofd deels verbrijzeld dus sindsdien staat hij met pensioen grasmaaier te spelen. MAar zie wel erg op tegen de winter met hem nu...
Lastig, zo'n tweede hond erbij zeg... Kan me voorstellen dat je nu even alle aandacht naar jullie eigen hondje willen laten gaan als daar zoveel speelt.
Oh jeetje dat is ook weer niet zomaar iets zeg! Vreselijk om je paard dan zo te zien... De winters zijn voor de oudjes het lastigste. Dat zie ik helaas ook bij die van mij..
Heeft hij nog wel een vrolijke blik?
Ja dat gaat hem gewoon niet worden. Wordt vandaag of morgen weer opgehaald. Ga gewoon geen risico lopen en daarbij komt dat de hond niet heel erg blij wordt als hij gecorrigeerd wordt wat uitloopt op happen.. Ik wil dat gewoon niet in huis en om huis. Het is hier bepaalde periodes heel erg druk met mensen, en ja met grote machines op het terrein zitten ze wel binnen maar verder buiten..
Ja we blijven lekker aan de tob, maar ondanks alles is ze super vrolijk en druk
ja, hij is verder vrolijk. Eet ook gewoon nog goed enzo. Hoorde hem vanochtend door de telefoon hinniken haha. Maar hij begint wel in te zakken op zijn billen en als hij dan nu al moeilijk gaat doen door het weer dan wordt het nog een zware winter.
Klinkt niet echt als een lekkere hond voor nu inderdaad....
Haha dat is altijd leuk om te horen! Staat hij met een deken? Die van mij hadden we zonder deken afgelopen winter maar daar knapte hij niet van op. Nu beginnen we direct met dekens want hij ziet er niet uit
Haha nee, mijn hond gaat dat gedrag kopiëren (nu is het al, het niet loslaten van stokken etc) dus voordat het echt mis gaat moet dit gewoon opgelost zijn