Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_CS_ schreef:Mijn tomaten gingen ineens best slecht, dus ik heb ze heel ietsjepietsje voeding gegeven, sindsdien groeien ze weer goed.
Verder staan ze op de vensterbank die de meeste zon vangt *als die schijnt*.
Ik ga vanmiddag als het droog blijft het worteldoek vastschieten, en dan kan ik de border gaan vullen.
Ik zit op aardige zandgrond, dus de onderlaag wordt zandgrond, daarbovenop wou ik compost doen, en daar bovenop tuinaarde.
Of raden jullie iets anders aan?
Tinky12 schreef:Vivian...Tomaten niet van paardenmest houdenright.....hier stonden ze in de volle paardenmest hoor en ze deden het uitstekend.Heb een mega oogst gehad
In kwekerijen zetten ze ze ook in de volle paardenmest heb ik mij laten vertellen.
Tomaten houden van warme voeten,scherm ze af met hevige regen en houd ze voldoende vochtig.Dus volle zon,goed doorlatende grond en daarbovenop gewoon een bult mest van een dag of 2 oud zodat er geen vliegjes meer op vliegen.
Kun je hier niet aan komen dat voldoet potgrond ook![]()
.
pmarena schreef:Ik heb een aantal jaren in de tomaten gewerkt, zowel normale als biologische teelt, maar heb nooit paardenmest langs zien komen (op het werk) hoor
8nnemiek schreef:Ja, schijnt te werken tegen een of andere rot.. en omdat het langzaam verteerd komt de kalk langzaam vrij in de grond wat beter schijnt te zijn..
Rytir schreef:Citaat:Dat werkt goed tegen neusrot
Ieuw, dat klinkt echt heel erg smerig! maar is waarschijnlijk iets anders dan het beeld dat nu in mijn hoofd opdoemt