Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vera schreef:Nou, dit is een onderzoek over de appel. Zou hem niet zomaar negeren;
Jonagold is als de gezondste appel naar voren gekomen in onderzoek van de Duitse universiteiten van Bonn en München aan dertig verschillende appelrassen. De appels werden met name getest op hun potentieel om antioxydanten te produceren. Die stoffen worden ook door het menselijk lichaam aangemaakt, maar vaak niet genoeg om te beschermen tegen de veroudering van lichaamscellen.
Zo zouden antioxydanten onder andere goed zijn tegen stress en een rem vormen op de ontwikkeling van hart- en vaataandoeningen en zelfs kanker. Appels eten is gezond omdat die de hoeveelheid antioxydanten in het lichaam kunnen verhogen. Jonagold won het van oude én nieuwe rassen als Elstar, Gala en Pink Lady.
Cayenne schreef:Ik gebruik Optimel al sinds ik begon met afvallen, nooit problemen gehad en altijd gewoon mee afgevallen. Magere yoghurt zonder smaakje vind ik niet lekker (al kan ik het weleens met kaneel proberen trouwens). Heb nog twee pakken optimel en ga daarna eens met smaakloze magere yoghurt proberen, maar Optimel bevalt me ook prima.
Overigens zit er per 100 gram maar 3.7 natuurlijke suikers in + 40kcal en geen vet, dus wat zijn dan die slechte suikervervangers?![]()
Havermout met optimelyoghurt is echt heerlijkIn tegenstelling tot Brinta met yoghurt dus
VogeltjeM schreef:Phormicola: hoe weet jij eigk altijd zo precies hoeveel calorieën je ontbijt bevat? En precies hoeveel en welke vetten, koolhydraten, etc? En je zei gister iets over eieren bakken, is dat slecht volgens jou?
Ik wil graag afvallen, maar weet serieus niet hoe, zonder me licht in mijn hoofd te voelen. Qua eetpatroon dan. Ik heb het idee heel gezond te eten, maar toch kon ik alleen maar bij. Ben in anderhalf jaar 12 kilo aangekomen. Mijn beweging is te weinig, ik wandel minimaal een uur per dag, verder is het miniem. Maar qua eten weet ik echt niet wat ik kan verbeteren. En 12 kilo is megaveel.
Cayenne schreef:Oh, dat zal vast wel, maar als dat het enige is waar ik mee zondig (naast de zoetjes in m'n thee) dan kan ik dat prima door de vingers zien
Ik eet overigens wel vetten hoor
alleen niet via m'n yoghurt en dat is trouwens ook niet het enige wat ik per dag eet
Dan zou ik idd te weinig vet binnen krijgen.
Zo, en nu een kopje chai thee
phormicola schreef:Cayenne schreef:Oh, dat zal vast wel, maar als dat het enige is waar ik mee zondig (naast de zoetjes in m'n thee) dan kan ik dat prima door de vingers zien
Ik eet overigens wel vetten hoor
alleen niet via m'n yoghurt en dat is trouwens ook niet het enige wat ik per dag eet
Dan zou ik idd te weinig vet binnen krijgen.
Zo, en nu een kopje chai thee
Dat is iets heel anders, ik zondig ook vaak genoeg. Maar dat maakt het niet gezond
Toad schreef:mijn voedzame ontbijt van vandaag:
30gr havermout met 250ml rijstmelk en rozijnen
2 gebakken biologische eieren en een paar worteltjes
banaan
thee