Hier mijn eerste bestelling bij DLT, hij was er echt supersnel! Ik had al wel wat andere kleine uitstekers, maar verder nog niet zoveel. Het is dat ik geen tijd heb, anders zou ik vanavond nog een taart bakken. hihi
Nee klopt... Ik heb mid-vakantie.. Ben aan het afstuderen (heb ook overdag steeds een bokt-time-out ) en moet de komende weken even bikkelen en knallen... Dus even prioriteit naar school (en af en toe even relax-bokken) en daarna wordt ik weer oranje
Maar ik ben nog dezelfde als toen ik wel oranje was hoor *meh, ik mis het hihi* *maar wel even een nieuwe ava.. die oude was ook wel echt oud-oud *
Booooo
Geplaatst: 05-06-12 21:10
Diva jou hint met bak papier is mislukt en mijn biscuit valt dus niet uit het schaaltje en nu haha
als je er repen bakpapier in hebt gedaan dan valt hij er ook niet uit Boooo. Je moet wel voorzichtig om en om aan die repen trekken.
DIVA2
Geplaatst: 05-06-12 21:28
Booooo schreef:
Diva jou hint met bak papier is mislukt en mijn biscuit valt dus niet uit het schaaltje en nu haha
Niet??!!! Hoe kan dat nou? Ik friemel ze er altijd zo uit met die stroken. Wat Kinke zegt, beetje aan het ene uiteinde trekken, beetje aan de andere en hij komt los. Heb je wel goed ingevet?
Ik heb het een keer geprobeert met die stroken en krijg die er echt niet fatsoenlijk in Ik doe het dus alleen met bakspray, gaat ook goed, beetje draaien en friemelen terwijl ik hem op de kop houdt en dan is hij er zo uit.
Hahahahahaha... De een krijgt de stroken er niet in, de ander er niet uit... Heb met beide dus echt geen problemen. Gelukkig! Maar hoezo krijg je ze er niet in? Een van links naar rechts en de andere van boven naar beneden. Om ze een beetje aan elkaar te laten plakken smeer ik er een in met klein beetje bakspray, precies op dat punt waar ze elkaar kruisen. Beslag er op en zet zitten als een huis
Ik bekleed al mijn bakvormen met bakpapier, maar in die blanda blijft het niet plakken. Ik doe het dus maar gewoon zonder, want ik heb geen enkel probleem om ze uit de vorm te krijgen.
Marisje76
Geplaatst: 05-06-12 22:31
zo dat zit er weer op. net een stapeltaart gemaakt voor mn dochters verjaardag morgen.. en NATUUTLIJK als het voor eigen gebruik is mislukt alles! een en ander weggewerkt met polkadots. echt mn handen ik weet niet wat er was maar al mn fondant plakte er meteen aan vast , nog nooit gehad. paar keer mn handen gewassen met koud water maar het hielp niet. scheurtjes, niet strak..tijdgebrek en een sjacherijnig hoofd later heb vind ik het wel best. Die kinderen zien het toch niet. enfin...ik zal jullie morgen het resultaat laten zien.
ik smeer de blandas trouwens gewoon goed in met vloeibare boter en ze vallen er bij mij altijd meteen uit
Booooo
Geplaatst: 06-06-12 08:17
Ik moest gewoon wat hardhandiger zijn
De eerste keer dat me biscuits wel gaar waren
Zal vanavond een foto plaatsen
Marisje wat jammer! Gelukkig zien kinderen het niet
Bedankt voor alle reacties over de bruidstaart ga de biscuit een cupcakes toch maar vandaag bakken, wil niet dat t mis gaat Dus zo maar eens flink aan de bak..
Ik spray mn vormen ook altijd in met bak spray van dr. oetker, is gewoon in de Supermarkt verkrijgbaar bij de bakspullen.
Ik gebruik de bakspray van Dr. Oetker ook altijd. Ideaal!
Lindas2
Geplaatst: 06-06-12 10:17
@tt: mooie paarden
@linda: leuke bestelling, die uitstekers in dat doosje heb ik ook. Kan je leuk 3d letters mee maken
@ marisje: balen zeg! maar ze zal toch wel mooi vinden
Patriciavt
Geplaatst: 06-06-12 10:17
Ik ga straks naar de taartenwinkel.. Even m'n frostysheet ophalen die ze hebben afgedrukt, en nog wat dozen, taartkartons, zwarte en rode fondant (die koop ik altijd al gekleurd, de rest kleur ik zelf ) bavarois-vullingen en extra biscuitmix voor dit weekend.. Hoop dat ik me verder in kan houden *dit weekend komt er namelijk ook weer een flinke bestelling aan... Ik ben maar begonnen aan grootverpakkingen biscuitmix en fondant/marsepein *
Krijg net via de mail een foto van de taart die ik vergeten was te fotograferen. Ik had er meer tijd aan willen besteden, door drukte en niet denderend gepland heb ik er snel aan moeten werken.. Bovendien had ik toen m'n parelmold maar kreeg ik er nog geen fatsoenlijke parels uit... Dus zo opgelost, had ik liever anders gezien.. Hij was nét op tijd klaar.. Gelukkig waren ze er wel heel tevreden mee en smaakte hij goed, dat was fijn om te horen
Er staan 6 foto's verdeeld over de taart. De volgende keer zou ik ze iets kleiner maken. Was ook even kijken met fotolijstjes wat kon heb uiteindelijk een uitstekertappitding voor een rand gebruikt
roosje78
Geplaatst: 06-06-12 10:39
Wauwie, die is mooi! Ondanks dat het voor jouw gevoel niet goed genoeg was, voor een buitenstaander ziet het er goed uit! Ik moet trouwens wel wennen aan je zwarte kleurtje
Gelukkig wel roosje... En hij smaakte ook prima (had zelf nog nooit chipolata geproeft, dus wist niet goed hoe dat smaakte.. En hij moest gevuld met chipolata en 1 met aardbeien ) Foto's vond ik vooral een leuk experiment
Ik ga een deze dagen voor t eerst een puzzelplaatje maken hihi, vind het stiekem wel spannend Nog nooit gedaan dus hoop dat ie lukt! (en gelijk best een ingewikkeld plaatje haha*
En druk.. Ja dat zeker, maar vind het ook wel weer echt heel leuk. Ik kan het goed combineren met m'n werk (werk onregelmatig) en ik kan er zó mijn ei in kwijt, lekker ontspannen bezig zijn met freubelen *al wordt dit weekend wel heel druk haha*