MIjn zoontje zag het boek en vond er niks aan . En bedankt...... Hij vind het witte fondant en dan bruin gedust niet mooi. Ach ja, m'n zus vind hem supermooi en daar gaat het om hé!
heb net mijn cakepops in de candymelts gehangen en het ging goed! wilde er bijen van maken, maar daar waren ze te rond voor. heb ze dus mar gewoon versierd met hagelslag, mini-smarties of streepjes chocolade
Ik vroeg me eigenlijk af hoe jullie fondant kleuren. Gisteren had ik zwart nodig, en heb alleen nog maar witte of gekleurde fondant in de winkel zien liggen. Heb dat zwart proberen te kleuren, maar dat ging voor geen meter.
Kán dat eigenlijk wel? Of kun je alleen marsepein kleuren?
Zwart is heel moeilijk te kleuren, dat klopt. Net als rood (toch, meiden?). Die kleuren worden vaak gekocht, omdat je anders heel erg veel kleurstof er in moet doen. En daar wordt je fondant of marsepein niet fijner van vind ik zelf.
Idd. Zwart en rood zijn erg moeilijk zelf gekleurd te krijgen, zowel bij fondant als marsepein. Buiten dat kan je zowel marsepein als fondant gewoon kleuren met dezelfde kleurstoffen, hoewel het effect van de kleurstof wel verschilt omdat marsepein een gelige basiskleur heeft en fondant echt wit is.
zwart wordt altijd blauw/paarsig als je het zelf doet. ik koop het dus altijd, zoveel heb je er vaak niet van nodig. rood is ook zo ellendig, maar dat vind ik ook met bijv. fucsia roze. daar heb je zoveel van nodig dat je fondant of marsepein helemaal plakkerig wordt.
IngridB
Geplaatst: 27-01-12 21:12
Net nog aan de slag gegaan met cakepops, maar een gevecht met het 'onderdompelen' . Bleef maar druipen en druipen en druipen . Had het met fondant glazuur gedaan en met chocolade. Dat laatste ging wel, maar de glazuur
Ik koop rood en zwart ook voorgekleurd. Heb zwart 1x geprobeerd, maar verder dan grijs kwam ik niet. Bij rood gaat er ook zoveel kleurstof in dat alles blijft plakken. Alle kleuren meng ik dus zelf, behalve die 2.
Roze vind ik wel makkelijk kleuren, die gebruik ik regelmatig (fucsia dus) Misschien dat dat van je kleurstof af hangt.
Ik ben een amateur maar ik heb eerlijk gezegd nog geen problemen ondervonden met het rood kleuren van fondant (zwart nog niet geprobeerd) Ik heb wel zo'n droge poeder om te kleuren, geen pasta achtig iets
Hallo allemaal! Ik ben in het begin geloof ik eens wezen buurten maar nooit terug gekomen.. Ik zou morgen graag een chocoladetaart maken.. Alleen zonder iets vind ik taarten/cakes zo saai, iemand ideeën?
Poeder kleurstof voor marsepein/fondant? Die ken ik niet. Welke is dat dan precies? Kan me voorstellen dat je bij poeder minder last hebt van het pakkerig probleem.