Taarten Decoreren XVII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Re: Taarten Decoreren XVII

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:58

Dat doe je rechtstreeks op de taart. Heb er onlangs ook een gekocht, maar nog niet gebruikt. Geloof dat ik dat ook eerst maar eens ga doen op een proeftaartje ofzo :=

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 12:15

MamaMiesje schreef:
Dat doe je rechtstreeks op de taart. Heb er onlangs ook een gekocht, maar nog niet gebruikt. Geloof dat ik dat ook eerst maar eens ga doen op een proeftaartje ofzo :=

hahaha denk dat dat bij mij ook de beste oplossing is :D .
Maar een crimper is toch een soort 'knijper' of zie ik dat verkeerd?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 12:16

Ja, die crimper is een knijper waarmee je randen sierlijk af kunt werken. Ik geloof dat je wel je fondant wat dikker uit moet rollen, omdat je anders snel de fondant kapot knijpt. Maar of dat echt zo is weet ik niet, ik heb er nog nooit een gebruikt.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 12:19

crimper is vrij makkelijk in gebruik. Ik ga altijd even zitten zodat ik goed op ooghoogte werk. Dan is het een kwestie van knijpen en weer loslaten. erg simpel en een erg leuk effect.

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 12:40

Die Apenheul wedstrijd ben ik ook helemaal vergeten. Ben begonnen aan een ontwerp, maar dr nooit meer mee verder gegaan :+

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:21

Ik ben hem ook vergeten := .

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:23

zal ik eens even een pb-tje sturen hierover?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:34

Jaa, daar ben ik...PB gehad... Ik zat nog braaf op meer ontwerpen te wachten, jullie hadden destijds aangegeven dat tijdens de vakantie niet zoveel gebakt en ontworpen zou worden dus ik verwachtte eigenlijk tussen nu en let's say eind oktober nog wel wat ontwerpjes te ontvangen. Ik heb er nu nog maar drie...
Da's ook prima, maar wat mij betreft kunnen we het ook nog even door laten lopen.
Bijvoorbeeld net zolang als Apenheul open is, tot en met 31 otkober. Daarna heb ik het ook gelijk minder druk en vandewinter ook tijd om nieuwe arrangementen, waaronder het bruids arrangement, samen te stellen dus dan kan ik er na 31 oktober ook mooi mee aan de slag.

Oh en even voor wie 't niet mee gekregen had, 't is dus de bedoeling dat je óf het ontwerp zelf op bestelling kunt komen leveren (mag je er een prijsopgaaf, graag per persoon, bij doen) óf je geeft het ontwerp vrij zodat ik het locaal kan laten maken.
De winnaar krijgt vrijkaartjes van Apenheul en we zouden het wel leuk vinden dat je het ontwerp een keer echt maakt en langs komt brengen zodat we'm op kantoor ook echt kunnen proeven.
Je mag voor de wedstrijd een echte taart maken, een dummy, of een ontwerp op papier, daar ben je vrij in (ik beloof dat ik m'n best doe het ontwerp voor me te zien zoals je bedoelt, ook als je artistieke vaardigheden op papier iets minder zijn ;) ). Op dit moment heb ik van 3 personen papieren ontwerpen binnen.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:50

Oh dat is leuk als het doorloopt tot 31 oktober, dan kan ik ook meedoen :D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:51

Dat zou wel fijn zijn inderdaad, heb een drukke periode, maar voor eind oktober moet ik toch wel iets hebben kunnen verzinnen :)) .

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:58

Ik heb al een idee :')

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 14:20

Prima.. en even een correctie, ik heb van 4 personen ontwerpen binnen. Alle 4 op papier overigens.
Ergens in eerdere posts (gewoon even mijn berichten in dit topic uitfilteren) heb ik wel wat voorwaarden gesteld, de allerbelangrijkste is wel dat het GEEN 'kindertaart' mag worden. Niet met grappige aapjes geboetseerd e.d. dus, het is een bruidstaart en de taart moet passend zijn voor zowel een informele bruiloft als voor een stijlvolle bruiloft. (oh. een 'aapjes-topper' op een verder wel stijlvolle taart mag wat mij betreft wel, jullie snappen vast wel wat ik bedoel met een 'kindertaart').
Degenen die een arrangement boeken zijn vrij om hem mee te bestellen, het is dus geen vast onderdeel van een trouw arrangement maar optioneel te boeken. Hij moet dus ook voor zowel kleine gezelschappen (vanaf 20 personen) als grotere te bestellen zijn. In dat geval dus óf een meerlaags-taart, of meerdere losse taarten die op een standaard geplaatst kunnen worden. (ook daar ben je dus vrij in, als een meerlaagse taart niet je ding is).

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 14:54

@Ingrid: de taart moet 29 oktober klaar zijn, maar ik ga eerst nog op vakantie. 8-)
Heb nog wel tijd genoeg, maar ga er gewoon ruim op tijd aan beginnen.
Mocht ik je hulp toch nog nodig hebben, dan sla ik je aanbod niet af hoor!!
Dan kan je zoontje wel meekomen, die vermaakt zich vast wel met mijn zoontje in onze (speel)tuin! :j
Ik heb overigens een crimper, maar heb hem nog niet gebruikt,..
Heb gisteren wel een YouTubefilmpje gezien waarin ze hem gebruiken, maar daar leek het nog moeilijker op dan tijdens de workshop.
Moet het ook nog proberen hoor! :o

@zoekend76: jouw foto's kan ik helaas niet zien,..

@DianaMabel; gezellige taart met mooie bloemen! :j
Volgens mij met dezelfde uitstekers gemaakt als waarvan ik de link heb neergezet!
Heb je foto's opgeslagen voor inspiratie voor mezelf. :o ;)

@Falona: thanx voor de link, heb hem opgeslagen bij mijn favorieten!
Degene die het filmpje maakt had ook een leuke tip. Beginnen met roze fondant en steeds wat meer wit toevoegen, zodat de roos naar de buitenste blaadjes toe steeds lichter wordt!!
Geeft wel een mooi effect denk ik!! <3

@Asley: ook hartelijk dank voor jouw link, die ga ik eens proberen!!
Met een sponsje, wel veel van gehoord, maar nog niet eerder gezien. Nu dus wel!! :D

Wij zijn net terug van een kinderverjaardag en daar heb ik lekker zitten kletsen met iemand die zeer regelmatig mooie taarten maakt.
Leuk om wat tips en ervaringen uit te wisselen!
Heb meteen weer zin om aan de slag te gaan!!! *\o/*
(oke,... helaas gooit tijdgebrek wat roet in het eten, maar vooruit,... daar hebben we het nu niet over,.. :( )

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 14:56

Ok even nog wijzen op de wijziging in m'n vorige berichtje ;)

Ik kreeg nu nl een PB tje over de topper... Ik had net naar Jaime's site gekeken en haar 'Konijntjes-bruidstaart' gezien. Kijk, dat is duidelijk geen kindertaart maar een chique bruidstaart, waar toch iets 'grappigs' op zit in de vorm van de topper. Dát mag natuurlijk wel. Er mag best iets grappigs of leuks op de taart, zéker in de vorm van een aapjes-topper en dan mag het vrouwtje van mij ook best een sluiertje op ;) maar dan is't nog steeds een chique bruidstaart en duidelijk geen 'kindertaart'... Dat illustreert dus wel mooi wat ik bedoel... (nou ja.. dat hoop ik dan toch ;) )

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 15:52

Ahhh toch wel jammer... zat er al even op te wachten dat het 1 sept. was, was eeeerg benieuwd naar de andere inzendingen. Achja, we wachten nog een maandje langer ;)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 16:06

Kben wel blij dat ik nu toch nog mee kan doen :o

RoxyVip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 18:38

Jaime, op je site staat een typfout, bij vullingen, aardbeiroomtaart ;)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:32

Thnx! De site is ook helemaal niet up to date omdat ik n tijdje niet gebakken heb, dus daar moet ik sowieso het 1 en ander aan gaan veranderen!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:05

Ooooh ik vind hem zo leuk geworden <3 <3 :D .

Biscuit, gevuld met botercreme en aardbeienjam, afgesmeerd met witte chocoladeganache.
Helaas begon ie als een gek te zweten toen ik hem vanmorgen uit de koelkast haalde en is ie een paar mm ingezakt. Alleen lijkt ie op de foto met het schuin vooraanzicht scheef, en dat was ie dus niet (dat kun je op de andere foto's gelukkig zien :) ).

De ontvanger was er heeeeeel blij mee! Het was een verrassing voor haar man, en die was er op zijn beurt ook super blij mee! Hij vond hem helemaal geweldig!

Ik was alleen vergeten de spiegels erin te steken, dus ik heb 1 foto zonder spiegels :o .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

<3

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:07

Rinske,... je krijgt de complimenten van mijn man :D (en van mij natuurlijk ook, echt prachtig +:)+ )

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:12

Wauw, die is echt serieus goed gelukt! Helemaal tot in detail!
Alleen moet ik wel heel eerlijk zeggen dat ik in deze scene de raampjes in het dak mis, maar ik ben dan ook echt een pietlut als het op Kevers en oude Volkswagenbusjes aankomt :o

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:14

Gaaaaf!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:16

Supergaaf Rinske! :D

*gaat zichzelf nogmaals een halfuur bannen van bokt*

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:21

Die VW bus is echt gaaf! Als een vriend van mij die ziet weet ik zeker dat hij die ook wilt, hahahah. Waarschijnlijk zelfs op een dummy omdat hij het zonde vindt om op te eten :D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:32

Falona schreef:
Wauw, die is echt serieus goed gelukt! Helemaal tot in detail!
Alleen moet ik wel heel eerlijk zeggen dat ik in deze scene de raampjes in het dak mis, maar ik ben dan ook echt een pietlut als het op Kevers en oude Volkswagenbusjes aankomt :o

Ze hebben niet allemaal raampjes bovenin hè :P , da's alleen de T1 Samba, onbetaalbare uitvoering := .