ik zie hele mooie taarten! ben helemaal in love met die billen-taart. Die heb ik opgeslagen als inspi.
samantha (en sommige anderen), ik vind de uitgestoken figuren erg dik, doen jullie dat om een speciale reden? de taart met muizen en lange vingers is erg leuk, die inspi-pik ik ook hihihi
En in de vriezer gooien zodat de fondant/marsepein hard/stug is en niet vervormd bij het overhevelen op de taart.
Mayo
Geplaatst: 24-03-11 13:49
Gewone uitgestoken figuurtjes zoals bloemetjes, vlinderstjes, rondjes, letters, etc, voorzichtig oppakken met een plat iets (mesje, spateltje, weet ik wat). Soms werkt het al om m'n vinger erop te leggen, dan blijft het hangen
Puzzelplaatjes idd plastic onder wegrollen.
Samantha_
Geplaatst: 24-03-11 13:55
BA, die 2e en 3e taart van mij zijn 3d vormen, dus geen uitstekers.
Zo, de smaakaanduidingskaartjes heb ik al klaar voor de proeverij, straks nog de vullingen maken en de taartjes vullen en bekleden. Morgenavond 19.30 uur is het zover. Ben benieuwd
Chocolademousse & champagne crème Toblerone mousse & champagne crème Beide vulling combi's in naturel biscuit en chocolade biscuit.
Ben erg benieuwd of het wat is, ik vind de combi's apart, maar misschien is het wel erg lekker. Ik heb wel een pot jam in verschillende smaken staan ook, zodat ze de vullingen ook los van elkaar daarmee naar binnen kunnen lepelen voor het geval dat hun keuzes niet bevallen
Die bloem en hartjes bovenop, en de rand met bloemetjes? Die rand met bloemetjes is een uitsteker waar meteen een gaatje in het midden komt voor het pareltje weet ik, maar kan m niet zo snel vinden?
@ Mayo: de vullingen klinken wel erg lekker! Ben benieuwd hoe het gaat bevallen.
De bonbons zijn zooo lekker! Beetje bounty- achtig. Het recept is echt super makkelijk:
1 blikje gecondenseerde melk 400 gr. geraspte/ geschaafde kokos (al had ik maar 250 gr. nodig) Melkchocolade.
Blikje gecondenseerde melk in een bak doen. Kokos beetje bij beetje toevoegen tot het een samenhangend mengsel wordt. (er staat hier dus 400 gr. voor maar ik had maar 250 gr. nodig). Dan balletjes ervan draaien en op bakpapier leggen. Dan de melkchocolade Au bain marie smelten, balletjes erin dopen en dan op het bakpapier terug leggen. Ongeveer een uurtje in de koelkast en ze zijn klaar om te eten!
die schildpad is echt gaaf! die bonbons klinken ook erg lekker Ik heb gisteren mn diploma witlon basic decoration gehaald Maar helaas heeft wel mn mixer het begeven..... Nu op zoek naar een andere, maar ik zoek er 1 met voldoende vermogen (moet met gemakt dikke icing kunnen mixen) maar ook 1 waar je kleine hoeveelheden mee kunt mixen (heb nog een oude magimix staan, maar daar kan ik bijvoorbeeld geen 100 ml slagroom mee kloppen) en het liefst een mixer die ook de randjes/bodem meepakt. Veel eisen haha! Heeft iemand een tip voor een goede mixer?