Wie bakt er nog meer zo graag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 14:22

Maartje_M schreef:
Ik weet het ook niet hoor :P Blijft een aparte wetenschap, cakejes bakken.

Haha, echt wel :))

Saskiaa_

Re: Wie bakt er nog meer zo graag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 14:24

Haha, dat is het zeker. :+

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 14:28

Ik heb dat ook vaak, volgens mij is dat gewoon boter. Erg is het niet.

Liene, als je cakejes ingezakt zijn, zijn ze nog niet helemaal klaar. Hoelang bak je ze en op hoeveel graden? Bij mij zijn ze meestal met 15-18min (hangt er vanaf hoe groot ze zijn) op 175° perfect.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 14:28

Nou, ik ben bij gebrek aan eieren maar een brood aan het maken! Ben errug benieuwd of het lekker wordt :P

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 14:47

Ben benieuwd imd! Wij hebben nu een paar keer met zo'n kant en klaar zak, waar alleen water bij hoeft, gebakken. Dat was erg lekker.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 14:51

Hier moest alleen water en boter bij. Is m'n eerste keer dus maar lekker simpel. Wel heb ik er wat walnoten doorheen gedaan.

Obelix_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 14:55

[/quote]
je bent geweldig _/-\o_
Mijn moeder maakte dit vroeger altijd, en nu ik dus aan mijn keelamandelen ben geopereerd heb ik hier de hele tijd zin in! als ik beter ben ga ik het maken, want mijn moeder heeft er geen zin in :+[/quote]

haha nou alsjeblieft :)
ik zit hier nu ook weer met een stuk :9 haha

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 14:58

Yasmine schreef:
Ik heb dat ook vaak, volgens mij is dat gewoon boter. Erg is het niet.

Liene, als je cakejes ingezakt zijn, zijn ze nog niet helemaal klaar. Hoelang bak je ze en op hoeveel graden? Bij mij zijn ze meestal met 15-18min (hangt er vanaf hoe groot ze zijn) op 175° perfect.

ik moet ze wel 25 minuten op 180 bakken..

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 16:10

Ben een uurtje geleden aan dit topic begonnen emn wat een ontzettend lekkere dingen komen hier voorbij! Zit zowat te kwijlen achter mn laptop! :~
Zelf hou ik ook erg van bakken en koken in het algemeen en heb onder het lezen al verschillende recepten opgeslagen.
Heel aan het begin hebben ze het over bokkenpootjes taart, die maak al sinds een jaar of tien en die valt bij degene die ook van advokaat houden erg in de smaak! :j
Die koekjesmonstercakejes zijn ook echt super leuk!
het gebeurd mij ook regelmatig dat ik een ingeving krijg om wat te gaan bakken en dan moet ik het doen met wat ik in huis heb. Daar komen wel de lekkerste creaties uit voort .
Bijvoorbeeld een cake met lemoncurd erin, die maak ik nu wel vaker
Die milionaires shortbread ga ik woensdag maken(heb dan weer tijd om boodschappen te doen en te bakken)
Foto volgt....

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 16:22

Aaah jouw onderschrift!! <3 Dille&Kamille is zooooo leuk <3

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 17:13

Ja he!? Ben zelf de vestigingsmanager in Amersfoort en moet uitkijken dat mn huis niet overspoelt wordt door spullen uit de winkel. Heb Heb een grote keuken met 21 kastjes die zitten inmiddels vol...En iedere week komen er nieuwe artikelen die te leuk zijn om niet zelf te kopen...Ben een echte fan van de winkel.
Kom je ook weleens in de winkel in Amersfoort? Een collega komt ook uit Nijkerk (Eline Klein).Als je er een keer bent kijk dan maar of ik ergens rondloop,ben niet zo groot, heb een blonde staart en loop meestal op mn ariat schoenen ,die lopen zo lekker haha.

Heb vandaag nog een lekker waldkorn brood gebakken met extra lijnzaad erin die was mmm
Voor morgen staat er een ovenschotel met broccoli en champignons op het menu. Wil er een keer gerookte zalm door doen alleen weet ik niet zeker of dat goed uitpakt. Iemand dat ooit geprobeerd?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:20

Ik ben één of twee keer in amersfoort geweest ja, maar ik ga niet vaak de stad in want doordeweeks werk ik en in het weekend zit ik in grijpskerk. Maar als ik er weer kom zal ik eens opletten!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 20:47

Oeps. Ik heb een broodbakmachine geleend van iemand, en nu ging ik m'n brood snijden, was ik vergeten die roerdingen eruit te halen. Dus nu zitten er krassen in :=

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 21:10

imd schreef:
Oeps. Ik heb een broodbakmachine geleend van iemand, en nu ging ik m'n brood snijden, was ik vergeten die roerdingen eruit te halen. Dus nu zitten er krassen in :=

moet toch niet z'n probleem zijn? als hij nog functioneerd :D ?
als je het gewoon even zegt :D

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 21:13

Vind het wel een beetje banketstaaf := Maargoed, ze gebruiken 'm zelf toch nooit geloof ik, want hij staat hier al twee maanden.. :P Maartoch...

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 12:33

dat is mij ook een keer overkomen.. Zit ook een dikke kras op maar hij functioneerd goed en hij roest gelukkig ook niet.Volgens mij kan je voor de meeste machines ook wel een los onderdeel kopen.
Wat voor brood heb je gemaakt?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 13:40

Gewoon brood met een pak koopmans mix die ik nog had staan, Wel wat walnoten door gegooid..

M'n brood is alleen een beetje wit, net alsof ik er wat poedersuiker over heb gestrooid ofzo. Wat is dat?

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 14:36

Ik ga zo een boterkoek maken zonder pakje. Ik bedacht me opeens dat ik niet eens wist hoe het zonder pakje moest terwijl het volgens mij niet heel moeilijk is. Dus we gaan het zo beleven. :D En deze week wil ik ook nog een appeltaart maken zonder pakje. Ben nu thuisthuis dus dan komt het allemaal wel op. (Heel snel want ze vinden het altijd verrukkelijk :P )

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 15:45

imd klinkt alsof er nog wat droog meel op de bovenkant zit maar kan me haast niet voorstellen dat dat zo is maar heb geen andere verklaring. Heb dat zelf nooit gehad. Kan je de machine instellen op de kleur van de korst? Misschien heeft ie op de lichte stand gestaan?
Heb gister waldkorn mix van de jumbo gebruikt. Die was ook erg lekker. Ze verkopen bij de jumbo ook grotere verpakingen broodmeel die gebruik ik meestal om zelf dingen aan toe te voegen(bijvoorbeeld zongedroogde tomaat en kaas. Vijgen met walnotenbrood was ook erg lekker. Gedroogde appeltje met rozijnen en kaneel is ook heel erg lekker...
Boterkoek is ook al zo lekker -mara- Ga je het recept met ons delen als ie goed uitpakt? Appeltaart maak ik ook meestal zonder pakje en je kan met de vulling ook hherlijk varieren. Heb onderlaatst kardemom eraan toegevoegt en dat gaf een lekkere frisse smaak.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 15:55

Het is niet de korst, het het is het brood zelf van binnen.. Heel apart. Als ik het snijd is het prima maar als het een minuutje ofzo ligt wordt het wat wittig..

Heb jij ook weleens pestobrood gemaakt? En die zongedroogde tomaten, koop je die kant en klaar?

Naelarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 16:08

oh yes me likey!

Maar meer de hartige dingen... Ik houd niet van zoetigheid..
Blame de tandartsdochter-nature, denk ik dan maar ;)

Ik was afgelopen week in Engeland, en daar hebben ze lekker spul!!!
Oh mensen wat heerlijk, die Jacket Potatoes.. mmmmmm
Dan heb je een soort gepofte aardappel, en die vullen ze vervolgens met (gesmolten) kaas (en bijv. bacon)...
Wil dat binnenkort eens gaan doen, oeh wat wordt ik dik deze vakantie :')

Ik heb daar ook een schort gekocht met een soort voedselbon van de 2e wereldoorlog erop, echt een lijp ding :D

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:34

Komt me niet bekend voor dat wittige ...
Pestobrood heb ik nog nooit gemaakt. Kan ik de volgende keer wel een keer mee experimenteren.( Ik neem aan dat je het nu over de groene pesto hebt .)
Heb brood met zongedroogde tomaten ook uit een pak geprobeerd maar vind degene die ik zelf samenstel lekkerder (maar als je niet veel tijd hebt...)
dit is mijn recept(voor in de machine):
150ml melk,150ml water(in mijn machine moet het vocht als eerst anders het recept omdraaien)
425gr bloem
75gr tarwegriesmeel(dat spul waar je ook griesmeelpap mee maakt van koopmans meen ik)
15zongedroogde tomaten(is ongeveer 1 potje)in stukjes gesneden
50gr geraspte parmezan
100gr geraspte belegen kaas
2tl zout(afgestreken!)
2tl suiker(afgestreken!)
2 theelepels gist (ik doe die ruim omdat in mijn machine het brood niet zo heel goed rijst)

Ik heb nog even in "het broodmachine bakboek" gekeken of er iets over dat wittige in zou staan maar helaas... Is wel een leuk boek trouwens, staat wel een hoop basiskennis voor het broodbakken in.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:40

Oeh dat klinkt als een goed recept, dankje!

Trouwens, jullie hebben bij D&K toch ook van die tortellinimakers? Wat kosten die, en zit daar een receptenboekje ofzo bij? :)

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 22:23

Het is zeker het proberen waard :9
Ik denk dat je een ravioli plaat bedoeld. Maak je van die vierkante gevulde pasta mee. T is een plaat waar je een lap deeg overheen legt waar je dan een vulling in de vakjes in kan doen(zit een soort uitsparing in) en vervolgens leg je er nog een lap deeg over heen.(kost €15,95 en zit een beschrijving bij maar weet niet of daar ook een recept op staat)We hebben ook een boekje over ravioli die is €7,95 of €9,95.
We hebben ook een radeerroller dat werk volgens mij ook prima .Heb je alleen geen uitsparingen voor de vulling .(€2,75)
Verder zijn er ook nog verschillende uitsteekvormpjes voor gevulde pasta
We hebben ook het meel waar je pasta mee kan maken(durum meel) kost €3,50 per kilo

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 09:02

Oh die ravioliplaat bedoelde ik idd, raak altijd in de war met die pastasoorten :')

Hmm, misschien toch binnenkort weer eens langsgaan :D