Taarten Decoreren VI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jaime_

Re: Taarten Decoreren VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:30

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:32

@ Mayo, leuke taart hoor :D Dat paardje vind ik heel erg leuk, ga ik ook maken met de verjaardag van mn paard.. had hem al vaker langs zien komen op het taartenforum en opgeslagen O:)

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:37

mayo: heb je een how to van dat paardje??

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:38

Niet echt, heb gewoon een plaatje nagemaakt :=

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:23

Ik heb net m'n eerste taartje van vandaag gevuld, biscuit had een klein ongeval gehad (lees: iemand met een mes wilde de laatste bolling wegsnijden) en was minder hoog dan normaal maar ik heb het toch voor elkaar gekregen om twee lagen te vullen dus hij is weer een maatje groter.
Heb er chocoladeslagroom en verse frambozen tussen zitten.
De chocoladeslagroom was een tijd en budget overweging maar die smaakt eigenlijk nog beter dan m'n normale chocolademousse en die is al lekkerder dan die van Mona.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:24

:D Klinkt goed die chocoladeslagroom! Uit een bus of zelf gemaakt?

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:29

Mayo schreef:
Jaffel yeps :D Ik had de eer :D

Wereld, geen flauw idee, wel vergeleken bij Blue Band margarine :+ Deze kocht ik en hij smaakte, dus ik heb het er maar bij gehouden :)) Soms neem ik eens een eigen merk mee. Maar meestal heb ik toch Patidess of vanille aroma door de BC, dus dan is het sowieso al anders :)

Ja precies, daar ging eht over dat ik de smaakstoffen niet proefde..
ik ga de volgende keer testen met botergoud...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:30

Zelf gemaakt echt heel makkelijk. *gaat restanten in de keuken even bekijken om te zien wat er uiteindelijk ingegaan is*
*150 gr pure Euroshopper chocolade
*350 ml slagroom
*1,5 zakje Klopfix
Chocolade en slagroom gooi je samen in een pannetje en laat je op zo laag mogelijk vuur verwarmen zodat de chocolade goed is opgelost.

Dit mengsel in de koelkast afkoelen tot het lauw is of nog kouder.

Hierna de Klopfix toevoegen en mixen maar. Het duurt best lang voor er iets gebeurd dus even geduld maar uiteindelijk krijg je de structuur van stevige chocolademousse.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:32

Oooh da's idd chocomousse :D Moet je die eens met Toblerone proberen of met Bon Bon Bloc :9

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:34

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:37

huishoudfolie?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:42

Ik vond die bonbonbloc niet geweldig, net even te zoet en niet echt mijn ding. Deze is in ieder geval super in combinatie met de frambozen en ik denk straks met de marsepein erbij helemaal.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:48

Klinkt goed :9

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:56

Hmm is niet echt geweldig met huishoudfolie. Krijg allemaal rafeltjes dan.

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:59

Tobleronemouse met frambozenjam is een echte aanrader!
heel erg lekker.

EvaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 16:24

Coole taarten komen er voorbij!!

Leuke paastaart zeg, mooie kleur groen trouwens! En die griekse taartenmozaiek, mooi, en wat een leuk idee. En die paardentaart :wow:

Mag ik ook even mijn taartje spammen? Hij is niet zo strak, hoe groter de taarten des te moeilijker ik de afwerking van de randen ga vinden.

Afbeelding

Leuke hobby die taarten maar bereslecht voor de lijn }> en een aanslag voor je tanden, en de portemonnee 8-)

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 16:26

idd slecht voor de lijn :) in deze taart wil ik mijn tanden wel zetten ziet er goed uit!

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 17:41

Mag ik weer even komen inbreken na heel lang geen taart meer gemaakt te hebben? :+

Zondag is mijn neefje jarig en ik moest een Cars taart maken :D Dus vandaag begonnen met mijn biscuit! Maar hij kwam eerst super omhoog tot ik bedacht dat de graden die aangegeven stonden niet voor de heteluchtoven golden :oo En die heb ik dus :)) Dus ik de temperatuur naar beneden gedaan en toen zei die 'plop' en zakte in tot maatje nul ^) ^) Maar goed nu nieuw gemaakt en staat nu in de oven! Alleen heb dus een redelijk laag maar wel goed gaar biscuit over! Heb hem een keer doormidden! Maarja wat nu? Heb niet genoeg marsepein voor beide dus had bedacht hem in stukjes te maken en vanavond mee te nemen als ik de bar moet doen! Maar wat doe ik erop? Heb nog een pakje slagroom staan en klopfix. Maar ook nog icing!! Kan ik daar wat mee doen? Wordt dat hard ofzo? Iemand een tip?

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 18:06

Niemand online? oliebol :P

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 18:27

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 18:29

Heb het nu roze met gekleurde hageltjes _O- Ben benieuwd! Gooi er morgen wel slagroom in en deel het wel uit :P

Nu nog Cars.. Kan eigenlijk niet echt mooie kleurplaten vinden.. En die puzzelen altijd zo makkelijk!

EvaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 18:39

Hoi annepanne, als je niet genoeg marsepein voor de taart heb is het misschien leuk alleen een grote punt te bekleden? Zeg maar dit idee maar dan alleen de punt http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi ... p?id=42764 of inderdaad lekker aan de slag met alles voor handen, idd gekleurde hageltjes of chocovlokken, pasta etc. :9 Icing is volgens mij gewoon de engelse benaming voor suikerpasta en wordt inderdaad hard. Succes!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 18:45

Ik geloof dat icing soms ook botercreme-achtig is.. Royal Icing wordt hard..

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:53

Hello Ladies! Het is alweer even geleden dat ik iets gepost heb maar had niet echt een nuttige aanvulling :P. Heb in de tussentijd nog wel een hoop cc's gemaakt.. die foto's zal ik nog even plaatsen.

Heb weer een hoop mooie taarten gezien zeg! :wow:

Had eigenlijk wel een andere vraag, als ik dat hier ook mag vragen.. Ben pas geleden in een restaurant gaan eten waar ze als bijgerecht 'appeltjes in vanillesaus' hadden.. (stukjes appel natuurlijk) Het was zooo lekker maar het restaurant zit nogal een eind weg dus ik brutaal gevraagd of ik misschien mocht weten hoe de saus is gemaakt.. Een echte kok schijnt zn geheimen niet te vertellen dus ik mocht het niet weten maar ik kreeg nog wel een portie mee, dan kon ik zelf puzzelen :D.. De serveerster kon wel vertellen dat hij in ieder geval creme fraiche gebruikt (dat was het enige wat ze wist).. Heeft iemand anders hier misschien een idee hoe ik het beste vanillesaus kan maken?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 22:30

Pfff, ik heb eerst versieringen met glazuur op een taart gemaakt maar daar moet ik nog wel even mee gaan oefenen :=

Heb vandaag voor het eerst gewerkt met de marsepein van de leukste taarten en dat is wel een verschil, ik dacht dat ik het nooit gekleurd zou krijgen maar om te bekleden was het wel een stuk elastischer.
Ik ga nog even wat bloemen maken die vannacht kunnen drogen dan kan ik morgenochtend mijn andere taart vullen en bekleden. Die is nu al hoger dan die andere :oo