Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 10:11

Wauw, top!

Hier gaat t eten en bios niet door, moeder is ziek en geen andere oppas :(

secricible

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 10:12

Ah balen laura :(

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 08:34

Vanaf vandaag ga ik weer beter op de koolhydraten letten. Wel meer gericht op GOK zodat ik 1 uurtje per dag wat meer (gezonde) koolhydraten mag eten (fruit bijvoorbeeld) Ik merk als ik dit niet doe het wel erg lastig is voor mij :o
Ik ga straks ook echt in een schriftje opschrijven wat ik eet, drink en beweeg. Dit wil ik 6 weken gaan doen en dan weer op de weegschaal.

Ik hoop toch een beetje steun en tips uit dit topic te kunnen halen :o

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 11:42

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 12:59

Oh jij bent ook lid van die facebookpagina. Ik ben gisteren geblokkeert daar omdat ik commentaar had :')
Iemand gaf aan mascarpone te gaan eten met slagroom waarna iemand anders zei "ik heb nooit ruimte over voor zuivel" want volgens die fbpagina mag je maar 100grvzuivel per dag. De intelligente oplossing was "dan schrap je de mascarpone". Blijkbaar mocht ik ze er niet op wijzen dat slagroom toch ook echt zuivel is, maar slagroom "valt onder de vetten" aldus hun. Dat ik meldde dat mascarpone vetter was dan slagroom leverde me een blokkade op :') :') :')

Hier kun je overigens de Hele nevo-tabel raadplegen: http://nevo-online.rivm.nl/

En ik ben al de hele dag hondsberoerd, vermoed gisteren een slechte mossel. Stand v zaken nu: 1/2 beker thee en een rijstewafel -O-

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 16:57

Sec, ik heb vrijgenomen! Eerlijk gezegd was ik er ook wel aan toe, het lekkere weer en de proefhond haalde mij natuurlijk over ;)

Laura wat vervelend zeg! Hopelijk heb je nog wel een goed en leuke avond / weekend gehad?

MDH zal de lijst straks eens bekijken!

En sec wat belachelijk zeg, daarom hou ik ook niet zo van die groepen :')

Zijn gisteren wezen varen was heerlijk!
Zaterdagavond wilde ik weg maar hebben spare ribs besteld :P
En gisteravond na het varen had ik zo'n trek (ontbijt was chocolade mousse en een halve eierkoek met jam) dus was wat chago :')
Stonden we eindelijk in een restaurant zei ik nah nee ziet er niet lekker uit en zijn we vervolgens naar huis gegaan om weer spareribs te bestellen...

Vanmorgen was ik gewoon strak zonder opgeblazen gevoel dus dat was erg fijn. Had geen patat of aardappel erbij.

Sec heb je die strips bij een drogist gehaald?
En een verkeerde mossel is irritant! Sowieso als vis verkeerd valt, je bent dan meteen hondsberoerd! Beterschap.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 19:34

Secricible, het ia natuurlijk in die groepen ook niet de bedoeling dat je de waarheid vertelt, je kan veel beter gewoon met de rest meepraten :roll: :=

Gribaldi lekker dat je toch vrij genomen hebt! Soms is dat gewoon ff nodig :D Hoe gaat t met de proefhond?

Itsme2 zet m op!

We zijn zaterdag uiteindelijk met de kinderen naar Happy Italy gegaan, was wel ff leuk. Toen de kinderen op bed lagen een fles wijn opengetrokken en een gezellige avond ervan gemaakt :D
Andere keer maar naar de bios (en uitslapen :') )

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 19:41

Ik praat helemaal niet mee op de facebookpaginas, ik weet dat ik geblokkeerd zou worden :')

Gribaldi, fijn dat je geen opgeblazen gevoel hebt zeg!

Laura, klinkt als een zalige avond :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:34

Ik praat ook maar minimaal mee
Lid zijn voor de bestanden en verder zoveel mogelijk :evaw:

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:39

Sonja_vR schreef:
Ik praat ook maar minimaal mee
Lid zijn voor de bestanden en verder zoveel mogelijk :evaw:

Precies dat :')

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:42

Als je uit gaat van max. 30 gram koolhydraten per dag, hoeveel gram vet en hoeveel gram eiwitten zou ik dan op moeten mikken? Ik weeg 82,7 kilo...

Vandaag over mijn calorie inname heengegaan (minimaal en met beweging 'opgelost' al geloof ik daar niet in) maar wel 'maar' 28gram koolhydraten binnen...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 09:12

Eiwitten op 1-1.5gr/kg lichaamsgewicht, afhankelijk van hoeveel je sport. De rest vetten :)

Ik ben weer beetje terug in land van de levenden. Gisteren uiteindelijk 3rijstewafels en kommetje yoghurt met nootjes en aardbeien op. Vanochtend weer wat eetlust dus nu ook yoghurt met nootjes en aardbeien en dan maar ff zien hoe de dag loopt.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 10:48

gister zijn mijn collega iets waarvan ik eigenlijk wel benieuwd ben hoe jullie daarover denken.

De meeste van ons zijn gestart met deze leefstyle om af te vallen.
Maar als je wilt afvallen, waarom zou je dan vetten gaan eten?

Mijn collega beredeneerde het als volgt: Als je wilt afvallen, en je gaat je koolhydraat opname verminderen om tot vet verbranding te komen. Waarom voeg je dan nog vetten toe aan je dieet? in eerste instantie heb je die niet nodig, je wilt namelijk dat je lichaam de vetten die je te veel hebt afbreekt.

Hoe zit dit volgens jullie? ik moet toegeven dat deze opmerking van haar mij wel in de war bracht.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 10:55

Het is een volledige drogredenatie die ik ook niet helemaal kan volgen. Maar tegelijk zit ik nu al een tijdje te bedenken hoe dit op papier te zetten, dus het verward mij ook wel om het duidelijk te krijgen merk ik. De hele logica mist aan die redenatie... Want je voegt in principe geen vetten toe. Je vervangt macronutrienten (koolhydraten en eiwitten) voor andere macronutrienten (vetten) en start zo een alternatieve energieverbranding op.
Als je vetten toe zou voegen zou je boven je kcalbehoefte gaan eten en dan val je inderdaad niet af.

Als je alleen je khd zou stoppen dan zou je ten eerste veel te weinig eten (normaal nederlands eetpatroon bestaat voor 50% uit khd dus dan zou je nog maar 50% van je kcal binnen krijgen), daarnaast zou je je de hele dag ellendig voelen omdat je in een normale verbranding blijft zitten door de eiwitten en koolhydraten die je binnen krijgt maar waarvan je eigenlijk te weinig hebt. Door om te schakelen naar vetverbranding voorkom je dat.

Om over te gaan op volledig vetverbranding moet je lichaam behoorlijk moeite doen. Over het algemeen gaat afvallen gepaard met veel eiwit(spier)verbranding als je in normale verbranding blijft. Omdat eiwitverbranding veel makkelijker is voor het lichaam. Je kan dus niet zomaar zeggen dat je lichaam die vetten die het nodig heeft simpelweg uit je eigen voorraad haalt.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 11:26

Klinkt als een geslaagde avond Laura!
Snel over doen incl bios en uitslapen :P

Proefhond gaat goed! Ben echt heel tevreden! Ben zelfs al kennels aan het kijken want wil ze dan beide buiten ipv in de bijkeuken zeker straks met dat smerige weer :')

Moet nog wel een luister cursus op maar dat komt wel. Heb al ingeschreven dus zou zo kunnen starten en als mijn eigen hond weer rad loopt mag ik daar gewoon in mijn oude groep blijven ondanks 3 maanden trainingen gemist...

Nu even afwachten wat de eigenaar van de proefhond wilt. Die komt vanmiddag even langs om voer te brengen.

En ze moet sowieso nog 2 maanden naar hem toe omdat ik er dan niet ben. Maar goed dat valt allemaal wel te overleggen hoop ik.

Jullie last van de hitte?

Fijn dat je je al beter voelt sec!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 11:51

secricible schreef:
Het is een volledige drogredenatie die ik ook niet helemaal kan volgen. Maar tegelijk zit ik nu al een tijdje te bedenken hoe dit op papier te zetten, dus het verward mij ook wel om het duidelijk te krijgen merk ik. De hele logica mist aan die redenatie... Want je voegt in principe geen vetten toe. Je vervangt macronutrienten (koolhydraten en eiwitten) voor andere macronutrienten (vetten) en start zo een alternatieve energieverbranding op.
Als je vetten toe zou voegen zou je boven je kcalbehoefte gaan eten en dan val je inderdaad niet af.

Als je alleen je khd zou stoppen dan zou je ten eerste veel te weinig eten (normaal nederlands eetpatroon bestaat voor 50% uit khd dus dan zou je nog maar 50% van je kcal binnen krijgen), daarnaast zou je je de hele dag ellendig voelen omdat je in een normale verbranding blijft zitten door de eiwitten en koolhydraten die je binnen krijgt maar waarvan je eigenlijk te weinig hebt. Door om te schakelen naar vetverbranding voorkom je dat.

Om over te gaan op volledig vetverbranding moet je lichaam behoorlijk moeite doen. Over het algemeen gaat afvallen gepaard met veel eiwit(spier)verbranding als je in normale verbranding blijft. Omdat eiwitverbranding veel makkelijker is voor het lichaam. Je kan dus niet zomaar zeggen dat je lichaam die vetten die het nodig heeft simpelweg uit je eigen voorraad haalt.

Duidelijk zo. Kon het zelf niet goed verwoorden naar haar.

Maar als je b.v. kaas eet. Ik ben gek op kaas en neem het dan ook graag als tussendoortje. Maar... er zit veel vet in en geen koolhydraten. Voeg je dan vet toe of vervang je de brandstof?

De opmerkingen van mijn collega heeft mij in ieder geval erg in de war gebracht merk ik al wel :o

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 11:55

Dat onbegrip heb ik ook vaak ervaren, en doordat ik het ook lastig uit te leggen en te begrijpen vind, laat ik me er ook makkelijk door in de war brengen. Dat was ook een van de redenen dat ik het lastig vol te houden vond, ik ben niet zo goed opgewassen tegen dagelijks commentaar op mn eetwijze :o

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:03

Je moet het breder zien. Ik at hiervoor bijvoorbeeld 1900kcal op een dag waarvan 50% koolhydraten, 30% vet en 20% eiwitten. Je kan dan kiezen om met dezelfde macroverhouding af te gaan vallen en dan ga je bijvoorbeeld 1400kcal eten, maar je houdt de percentages hetzelfde. Voor gezonde mannen is dat vaak prima en die vallen daarop prima af. Ke eet dan dus van alle macros een beetje minder.
Je kan ook kiezen om de macros daar bij aan te passen, dus die 1400kcal anders in te delen. Bij lowcarb highfat is dat vaak 5% khd, 20%eiwitten en 75% vetten.

Je ziet dat ik uiteindelijk net zoveel kcal eet als iemand die de verhoudingen gelijk had gehouden. Ik eet dus niet meer, maar alleen anders. Ik ben van mening dat het zeker voor vrouwen goed is om die vetten hoog te houden omdat onze hormoonhuishouding daar op leeft :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 16:57

Ik heb zojuist echt kilo's appels uit mijn tuin gehaald, haha. Kan mijn bakwoede weer even uitleven en daarna alles afgeven haha.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 09:36

Haha dat is altijd wel weer jammer... Wij hebben gisteren een flinke zak van oma gehad, en hebben zelf ook nog een kleine boompje staan, dus geloof dat ik maar moet gaan oefenen op appeltaart bakken :P

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 08:59

Jeeej *\%/* in de afgelopen week bijna 1 kilo eraf *\%/*
Wow echt veel voor 1 week :)
En ik had een tijd geleden een broek 1 maat te klein gekocht en die past nu prima :) ( alleen is blijkbaar de rits kapot. Ondanks dat de broek niet heel strak zit gaat de rits bij bukken open |o ) naja hij past *\o/* )

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 10:38

Netjes arabella!!!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:15

Nou ik heb vanochtend nuchter getraind en daarna eiwitten gegeten en vanmiddag een ijs met 4 bollen als carbload genomen *\o/*
Benieuwd hoe dat gaat bevallen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 21:24

Netjes arabella!!

Ik ben heel benieuwd sec!

Ik heb gisteren voor het eerst getennist, een toernooitje met collega's. Was leuk, maar spierpijn :oo
Vanochtend voor het eerst ooit onder de 87,3, iedere keer bleef ik daar hangen :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 08:50

Je bent echt lekker bezig laura, fijn dat je zo je draai hebt gevonden!

Ik voel me vanochtend echt prima. Uitgeslapen, niet hongerig, dus ben blij. Ook geen opgeblazen buik ofzo, hoewel ik dat ook niet verwacht had met 1 (grote) ijs.
Gisteren uit eten geweest, als ik had geweten hoe dat ging had ik mijn carbload tot daar bewaard. Vooraf een salade die oke was, alleen aantal dingen eruit gevist. Daarna een ribeye besteld en we kregen groente met dikke witte saus dus ik vroeg een bakje zonder saus "sorry, we hebben alleen bakjes met saus". Maw die groente stonden allemaal al in bakjes met saus klaar in de keuken, gatver :r salade ook met megadikke dressing dus heb uiteindelijk alleen een stuk vlees gehad en had gewoon echt honger toen ik naar huis ging -O-