Hier gaat t eten en bios niet door, moeder is ziek en geen andere oppas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:Het is een volledige drogredenatie die ik ook niet helemaal kan volgen. Maar tegelijk zit ik nu al een tijdje te bedenken hoe dit op papier te zetten, dus het verward mij ook wel om het duidelijk te krijgen merk ik. De hele logica mist aan die redenatie... Want je voegt in principe geen vetten toe. Je vervangt macronutrienten (koolhydraten en eiwitten) voor andere macronutrienten (vetten) en start zo een alternatieve energieverbranding op.
Als je vetten toe zou voegen zou je boven je kcalbehoefte gaan eten en dan val je inderdaad niet af.
Als je alleen je khd zou stoppen dan zou je ten eerste veel te weinig eten (normaal nederlands eetpatroon bestaat voor 50% uit khd dus dan zou je nog maar 50% van je kcal binnen krijgen), daarnaast zou je je de hele dag ellendig voelen omdat je in een normale verbranding blijft zitten door de eiwitten en koolhydraten die je binnen krijgt maar waarvan je eigenlijk te weinig hebt. Door om te schakelen naar vetverbranding voorkom je dat.
Om over te gaan op volledig vetverbranding moet je lichaam behoorlijk moeite doen. Over het algemeen gaat afvallen gepaard met veel eiwit(spier)verbranding als je in normale verbranding blijft. Omdat eiwitverbranding veel makkelijker is voor het lichaam. Je kan dus niet zomaar zeggen dat je lichaam die vetten die het nodig heeft simpelweg uit je eigen voorraad haalt.