Meer veganisten op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suliko

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 11:40

Voor noodgevallen werkt het inderdaad, stel je loopt net lyme op en je start direct een antibioticakuur wil het zeker helpen. Maar als het na 10 jaar compleet in je lichaam gevestigd zit, krijg je het er nooit helemaal uit, verzwakt de antibiotica alleen maar je immuunsysteem en komt het er vervolgens nog harder uit. :\

Voeding aanpassen is gewoon lange termijn denken en eigenlijk meer dan logisch, je lichaam kan in principe zoveel zelf oplossen. Maar dan moet je het wel de juiste bouwstoffen bieden.

Leuk dat je zo op de visite gaat en tips krijgt. Zelf heb ik het met allemaal research gedaan, gevaar daarvan is dat je op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer ziet en alles giftig lijkt te zijn. :+
Dus heel veel informatie filteren, zelf proberen en aanvoelen wat het doet. Ga nu eindelijk de goede richting op naar mijn idee haha.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 11:46

Ik ben ook zo begonnen hoor :)
Begon toen ik 12 was met vegetarisch eten, op mn 18e met voeding helemaal uitpluizen en 2 jaar terug kwam ik meneer Smit tegen :')
Maar het goede daarvan is dat je zelf al een enorme database hebt opgebouwt en daardoor tips en tricks veel beter kan toepassen.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:36

Voor de mensen met het boek van Ella, de zoeteaardappel brownies zijn aanraders! :9

Je moet ze niet eten met het idee dat je echt brownie in je mond stopt. Maar ze zijn wel heerlijk smeuig en zoet!

Afbeelding

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:38

Oh dat ziet er lekker uit :D

Ik had van de week zo'n trek in patat dus had voor erbij de vegan kroketten gehaald bij de aldi, nou die zijn niet aan te raden :')

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:45

Er is 1 groentekroket die ik echt heel erg lekker vind, dat is die van Kwekkeboom (biologisch), maar ik zou eigenlijk niet weten of die vegan zijn.

Verder neem ik het liefst mini loempia's bij de patat. Dat vind ik echt zo verrukkelijk!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:54

Gisteren hoorde ik op de t.v. dat de juist overleden zanger Prince veganist was.Hij is in elk geval altijd mooi slank gebleven en zag er veel jonger uit dan de 57 jaar die hij op de teller had staan.Ik wens zijn fans en nabestaanden veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:55

Die brownie ziet er super uit! Ik maak altijd deze (ongezond uiteraard :') ) en die smaken echt beter dan welke niet-vegan brownies dan ook die ik ooit heb gemaakt: https://vegetus.nl/fudgy-vegan-brownies/

Mallow, vielen ze tegen die van de Aldi? Bummer -O-
Wij kopen die van vivera en die zijn heel erg lekker en vegan!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 11:25

Die Aldi kroketten inderdaad, herkenbaar :') Ik heb ze een keer gehaald.. drie in een doos, twee van de drie gefrituurd, en de derde ligt nu een half jaar later nog steeds in de vriezer :') Het smaakte nergens naar haha!
Lang lang geleden hadden ze bij de Konmar wel heerlijke vegetarische kroketten en frikandellen.. en bij de natuurwinkel haalde ik altijd de bitterballen die niet van echt te onderscheiden waren.. Ik serveerde ze zelfs op verjaardagsfeestjes en niemand die het verschil merkte :+ Maar ik weet niet meer welk merk het was en of ze nog te koop zijn..

Brownies moet ik ook eens maken eigenlijk.. maar meestal hou ik totaal niet van zoetigheid := Toevallig een cake gebakken gisteren, maar na een heel klein stukje vind ik het meteen alweer misselijkmakend zoet :+
Als ik pompoen of andere zoete gerechten maar doe ik er ook meestal een hoop sojasaus overheen zodat het minder zoet smaakt haha.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 11:31

Ja dat zal hier precies zo zijn 8nnemiek :')

Waar zijn die van vivera te koop?

Thijs uit gtst (miro heet ie dacht ik?) is ook vegan :D (hij is meteen in aanzien gestegen bij mij :P)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 11:39

In elk geval bij de Jumbo en soms ook de Plus

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 11:53

Haha Mallow, inderdaad, als je er achter komt dat iemand vegan is dan lijkt diegene meteen een stuk interessanter he :')

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 11:58

*Meelezer want geen vegan*, maar zo heb ik pas een feest gehad, met bier en bitterbal mensen (beetje voor het beeld) waarbij bitterballen werden geserveerd die sowieso vegetarisch waren en wellicht zelfs veganistisch. Heb er niemand over gehoord :')

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:02

In de meeste bitterballen zit maar 5% vlees :')

Die brownie ziet er zo lekker uit, zit er suiker in?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:08

Bier en bitterbal mensen :))
Dat zijn vaak juist de mensen die alles naar binnen werken zo lang het maar uit de frituur komt en ze het idee hebben dat het vlees is :+ Hoe het smaakt maar geen zak uit, als het maar vettig is he :+
Hier loopt er ook zo ene rond van 'bah dat is geen echte vlees he?' *even ruiken en heel voorzichtig proeven, alsof er paardenstront op zijn bord ligt* 'bah ik hoef die rotzooi niet'.. En dan wel de bonen/champignons of andere groente eten 8)7

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:12

minikatje schreef:
In de meeste bitterballen zit maar 5% vlees :')

Die brownie ziet er zo lekker uit, zit er suiker in?

Nee, geen suiker, helemaal plantaardig. Wel agavesiroop of ahornsiroop, maar echt helemaal niet veel (3 el). :D

Dit is het recept:
• 2 middelgrote zoete aardappels (600 gram)
• 14 medjouldadels (ik had gewone dadels, iets meer dan 14 stuks, medjoul zijn volgens mij groter)
• 80 gram gemalen amandelen (of zoals ik het deed, plat stampen en daarna met de staafmixer. Half gemalen dus, maar stukjes noot zijn lekker)
• 100 gram (rijst)meel
• 4 el rauwe cacao (heel gezond!)
• 3 el ahorn/agavesiroop
• snufje zout

Zoete aardappels in stukjes (zonder schil) 20 min. laten stomen tot het zacht is/uit elkaar valt.
In de keukenmachine of zo'n staafmixer met de dadels in stukjes gesneden.
Overige (droge) ingrediënten alvast mengen, dan erbij doen met de siroop. Goed doorroeren.

In een bakpapier beklede ovenschaal 20-30 minuten bakken in de oven op 180 graden.
Daarna zeker 10 minuten goed laten afkoelen!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:14

Medjoul zijn idd wat groter en smeuiger :)
Superrecept zeg, maar moet er niet iets van olie in? (of ben ik zo geconditioneerd?)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 13:10

Nee, geen olie! Verbaasde mij ook even omdat er in veel plantaardige baksels kokosolie gaat. Maar ze zijn echt ontzettend stevig en smeuïg van structuur. :D
En zelf vind ik ze echt heel erg lekker, niet te zoet maar toch dat chocolade fluffy tintje. <<) En die notensmaak/kleine stukjes noot maakt het ook echt af.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 13:20

Ik herken het van de Aldi kroketten.
heb mijzelf een keer weken zitten lekker maken met kroketten, ze eindelijk bijde Aldi gekocht en ik was meteen genezen.. Wat een smakeloze hap. Die van Vivera zijn wel heerlijk. Te koop bij de jumbo :)

De brownies zien er lekker uit. Dat ga ik van de week ook eens maken. Ben niet echt een zoetekauw, maar dit ziet eruit alsof ik het wel kan handelen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 18:43

8nnemiek schreef:
Haha Mallow, inderdaad, als je er achter komt dat iemand vegan is dan lijkt diegene meteen een stuk interessanter he :')

Ja,dat vind ik ook,want zo iemand durft tegen de stroom in te roeien en echt zichzelf te zijn.

Avossy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 23:37

Ik ben op gesprek geweest bij de dierenambulance. Leek me wel interessant en mooi werk. Ik geloof toch dat ik het niet doe want ik heb er geen goed gevoel bij. De mensen zijn gek met dieren en willen ze helpen maar zijn zelfs geen vegetariër.. Sorry maar ik vind dat hypocriet en snap er geen bal van. Ze zeiden iedereen moet doen wat hij zelf wil en daar moet je respect voor hebben (ze vonden veganisme wel wat overdreven. Dat werd niet letterlijk gezegd maar het kwam erop neer). Om eerlijk te zijn heb ik geen respect voor vlees eten. Dan zal ik wel een extremist zijn.. Ik vind het allemaal nogal tegenstrijdig. Daarnaast zijn het diensten van zes uur achter elkaar en dat betekend dat mijn honden naar mijn mening te lang alleen zitten (ik moet ervoor of erna ook nog werken) dus dat speelt uiteraard ook mee maar het valt me ook gewoon tegen dat zogenaamde mensen die zichzelf als dierenredder/dierenvriend zien dan toch dieren eten. Ga morgen wel even een mail sturen dat het niks wordt. Toen ik daar zat had ik al mijn twijfels maar het lef om nee te zeggen heb ik dan weer niet.

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 23:43

16 jaar en ik denk 3 jaar vegetarisch. Ik kan geen recepten uit delen aangezien mijn moeder kookt :j

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 10:42

Avossy ik probeer dat altijd te zien als onwetendheid. Ik ben er van overtuigd dat als mensen zouden weten hoeveel leed er daadwerkelijk in zo'n stuk vlees zit er veel meer mensen zouden kiezen het te laten staan. Niet iedereen maar veel wel.

Vroeger stelde je geen vragen, at je gewoon wat de pot schaft. Tegenwoordig is men veel meer geïnteresseerd in waar voeding vandaan komt en komt er ook veel meer aan het licht. Gelukkig.

Daarnaast zijn er ook vegans die huisdieren houden al niet vegan vinden, dus zo extremistisch vind ik je niet :D

Avossy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 10:57

Nou dankjewel :D Ik weet niet of het onwetendheid is, volgens mij gewoon kop in het zand steken. Je kunt er tegenwoordig toch niet meer om heen? Het is overal wel te lezen enz. Zelfs als je de hele dag met je hoofd voor de tv zit komen er spotjes van bijv. wakker dier voorbij. Ik had het met een tante van mij over mijn gevoelens voor wat betreft de dierenambulance en haar reactie was maar boeren zijn toch ook goed voor hun beesten en ook geen vegetariër.. Geen idee wat boeren te maken hebben met de dierenambulance en naar mijn mening nog onzin ook maar goed. Iets anders.. Waar wonen de veganisten van bokt allemaal? Ik woon in Meppel maar als ik kijk naar de veganisten die ik op facebook heb, wonen die zo'n beetje allemaal bij/in de grote steden. Er lopen er volgens mij niet veel los hier in de buurt ;)

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:05

Avossy schreef:
Waar wonen de veganisten van bokt allemaal? Ik woon in Meppel maar als ik kijk naar de veganisten die ik op facebook heb, wonen die zo'n beetje allemaal bij/in de grote steden. Er lopen er volgens mij niet veel los hier in de buurt ;)

Ik woon half uur van Meppel vandaan :D

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:18

Onwetend, in de meeste gevallen ja. Niet allemaal.
Mijn moeder heeft alle docu's gezien van Cowspiracy, Fat Sick and Nearly Dead en zelfs stukjes van Eartlings. Maar ze weigert zelfs maar een stukje vlees te laten liggen bij het avondeten. Mijn zus en ik zijn beiden veganist dus ze weet de waarheid. Maar toch...

Ik kom uit Friesland :D