Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:03

O: havermout met peer en water
T: -
L: half meergranen stokbroodje met pindakaas en komkommer, half met kaas en komkommer, vk cracker met kaas en mosterd
T: 250g gedroogde vijgen
A: grote salade van ijsbergsla, rucola, aardappel, sperziebonen, tomaten, eieren, wortel en pijnboompitten

B: paard longeren, 15 min NTC

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:07

O; Havermout met soyamelk, chiazaad, pecanoten, blauwe bessen, frambozen en rozijnen
L; italiaans bolletje met een rood spulletje en rucola
T; 1 Banaan
T; 1 snoepje
A; Twee wraps met hummus, tonijn, tomaat, paprika en spinazie. Glas bietensap.

En heeel veel water.

Jesus people, dit is toch super gezond. Ik hoor de mooiste huid van de wereld te hebben. ;(

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:16

O- bananenkwark
L- bananenkwark
T- 250g cherrytomaattjes
A- 2 WB met pindakaas en 2 met druivenjam
T- 250g mini pabrika
1200kcal
Qua kcal niet veel maar morgen is het kerst.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:21

O: 20 gr havermout, 10 gr boekweitgrutten, 90 ml ongezoete amandelmelk, 5 gr walnoten, 10 gr rozijnen, 5 gr lijnzaad, 1 grote appel
T: glas versgeperste sinaasappelsap
L: 2 plakken roggebrood (van 50 gr), 1 pindakaas, 1 kaas-/mosterdsalade en kaas
T: smoothie van halve avocado, 1 winterpeen, 1 appel, 30 gr cranberries, 70 gr kaki, 1 tl chia, water, handje amandelen
A: chili, met bruine bonen, wat baked beans, mais, rode en groene paprika, ui, en een spicy bean vegaburger

D: 2 koppen koffie met halfvolle melk, water

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 20:43

EskeGirl schreef:
Tot nu toe vandaag:
O: 2 snedes zelfgebakken meergranen brood (Nutella)
L: de helft van m'n portie havermout met melk en honing. Geen succes -O-
1 wit bolletje met gebakken ei
B: 20-30 minuten met de hond uit
T: Appel
B:Half uurtje door de stad lopen
A: Spinazie á la crème, aardappels, 5 vissticks, appelmoes.
Als toetje een klein beetje vanillevla

T: Ik denk een boterham en/of banaan

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:01

Gek lijstje vandaag

10.00: 1 meergranenboterham sojaboter/omelet
12.00: Wrap met sandwichspread (hebben 2 potten van die rotzooi in het kerstpakket zitten, het zag eruit als kots maar de smaak viel me mee)
B: 5km hardlopen
14.30: banaan, onbelegde wrap
17.00: stukje kitkat
19.00: Couscous (gekookt in bouillon, sinaasappelschil en kaneel), met rauwe groenten: puntpaprika, ui, tomaat, rucola en sinaasappelpartjes, dressing van sinaasappelschil/knoflook/munt/olijfolie. Was erg lekker!
T: ?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:49

NeverGiveUp schreef:
O; Havermout met soyamelk, chiazaad, pecanoten, blauwe bessen, frambozen en rozijnen
L; italiaans bolletje met een rood spulletje en rucola
T; 1 Banaan
T; 1 snoepje
A; Twee wraps met hummus, tonijn, tomaat, paprika en spinazie. Glas bietensap
T; Bordje met een paar kleine stukjes brocolli.

En heeel veel water.

Jesus people, dit is toch super gezond. Ik hoor de mooiste huid van de wereld te hebben. ;(

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:55

NeverGiveUp geen mooie huid dan? (klinkt in ieder geval sarcastisch :P )
Plien ik vind sommige sandwichspread erg lekker :j Welke smaak heb je?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 21:55

Heeeerlijk lijstje vandaag :D Onverwachts gezellig met mn ouders uit eten :)

O: havermout met mango, lijnzaad, tarwezemelen
T: eiwitshake, half plakje kerststol
L: andere helft van mn stoofpotje van gister (prei, kikkererwten, wortel, halve vega burger) + 2 kleine boekweit/eiwitpannenkoekjes met biologische appelstroop
T: klein puntje kersttaart van het werk, die moest getest :Y) zodat we weten wat we aan de klanten verkopen (ik heb zuuulk vervelend werk :') ) paar chocokransjes, 2x speltboterham met biologische appelstroop
A: half kopje kaas/tomatensoep als voorafje + grote salade met warme geitenkaas en honing, cashewnoten en verschillende soorten fruit erdoor (aardbeitjes, druifjes etc.) heeel lekker :9 + paar frietjes met mayo meegepikt van mn ouders
T: cappuchino met 1 chocolaatje

D: water, thee, 1 glas witte wijn
B: Ripped in 30 level 3, 9 uur in de winkel gewerkt (niet gefietst, werd gebracht en gehaald heeel luxe <3 )

Best wel veel gegeten vandaag, had een grote tussendoor na mn lunch omdat ik eigenlijk op de fiets naar huis nog moest (14 km met windkracht 7 pal tegen := ) en niet zo uitgebreid wilde avondeten. Tja toen belden mn ouders dat ze me wel even op kwamen halen en gingen we nog gezellig wat eten ook. Ach, kan nu rollend mn bedje in en morgen moet ik nog genoeg bewegen dus komt ook wel weer goed. Heb er in elk geval van genoten!

Wat is er precies met je huid dan NGU?

En hebben we allemaal al een beetje zin in alle kerstdiners :D

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 22:00

Hm ik ga eerste kerstdag koken op het werk met cliënten(Ongezond maar lekker eten :o ), tweede kerstdag gourmetten en stappen en 'derde' kerstdag ook gourmetten.. :') Ga na morgen ook even geen lijstjes plaatsen hier haha.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 22:05

Hier is het nog redelijk beschaafd geloof ik. Morgen op kerstavond traditioneel de broodmaaltijd nadat we naar de kerkdienst zijn geweest. Dus verschillende soorten lekker brood, matzes, duivekater etc. Op 1e kerstdag met het gezin kerstdiner. Gewoon 3 lekkere gangen maar niet te gek. 2e kerstdag bij familie kerstbrunch, maar dat is meestal ook niet heel overdadig, gewoon lekkere broodjes en hapjes en vooral heel gezellig! Ik heb vorig jaar 4(!!) kerstdiners gehad, nou dat was wel een beetje too much hoor :')

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 22:10

x
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 29-09-23 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 22:18

ChantalSmook schreef:
NeverGiveUp geen mooie huid dan? (klinkt in ieder geval sarcastisch :P )
Plien ik vind sommige sandwichspread erg lekker :j Welke smaak heb je?

Nou nee, constant puistjes -O- -O- -O-

Met een make upje zie je niks maar zonder... geen acne of zo, maar heel onzuiver op bepaalde plekken.
Ook van ex-puistjes blijf je heel lang zien, en dan is het weg, poef, weer een nieuwe ;(

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 22:21

Kerst = lekker eten.
Leven moet ook leuk blijven hoor meiden! :D
Ik ga tweede kerstdag even sporten en verder gewoon genieten. Balanzen doen we daarna wel weer. ;)

@maren; groot gelijk.
Op het eerste gezicht zou jouw lijstje niet mijn ding zijn. Brr voor al die slechte koolhydraten. En weinig goede vezels en vitaminen.
Wel heel goed dat je het nu bijhoudt!

O: smoothie magere yoghurt, lijnzaad, havermout, 25gr whey, bessensap, diepvries blauwe bessen, banaan.
L: 4 vezelrijk crackers met hele avocado en bolletje mozzarella
T: twee roggebroodjes met light zuivelspread
T: 25gr whey whake na sporten
A: zelfgemaakte paprikasoep
T: te veel melkchocolade

B: half uur dressuur les, uur spring les
Uur kracht training , halve 6week 6pack
En 10 minuten crosstrainer

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 22:23

Lekker lijstje Eliine :D

Ik krijg 2 kerstdiners dit jaar, en nog een normale keer eten morgen met wel een uitgebreid toetje. Inderdaad zullen het hier ook wel 3-gangen diners zijn, maar ook zeker wel met veel groente.
Wel leuk, als ontbijt ga ik een recept uit het voedselzandloperkookboek (boekweitpannenkoekjes) maken, en een baked oatmeal, vind ik nog lekkerder dan broodjes eigenlijk :)

En verder kan ik me inderdaad geen beter moment bedenken om te genieten van lekkere dingen dan deze dagen :j

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 22:30

NGU :(:)

Lekker Fleur! Ik zou ook liever zo'n ontbijt krijgen op Kerst :P

Twee dagen niet geshred, dus ik ga zo meteen nog maar even aan de bak...
Het was een heel hectische dag, met weinig tijd om te eten, maar de volgende dagen komt dat zeker in evenwicht :P

O: 100 g haver, 350 ml rijstmelk, lijnzaad, water; glas melk
B: Paarden verzorgen
L: 1 banaan, 1 blokje chocolade
B: Winkelen en heel de tijd heen en weer hollen
A: 1 schep linzen, 4 kroketjes, bord salade (rucola, nog een soort sla, tomaat, sjalot, olijfolie, basilicum, wijnazijn, balsamico)
T: Chai latte (ongezoet)
B: 30 DS Level 1 dag 5
T: 1 chai latte ongezoet, 1 bakje magere aardbeienyoghurt + 1 bakje magere kwark

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 22:32

fleur_yen schreef:
Lekker lijstje Eliine :D

Ik krijg 2 kerstdiners dit jaar, en nog een normale keer eten morgen met wel een uitgebreid toetje. Inderdaad zullen het hier ook wel 3-gangen diners zijn, maar ook zeker wel met veel groente.
Wel leuk, als ontbijt ga ik een recept uit het voedselzandloperkookboek (boekweitpannenkoekjes) maken, en een baked oatmeal, vind ik nog lekkerder dan broodjes eigenlijk :)

En verder kan ik me inderdaad geen beter moment bedenken om te genieten van lekkere dingen dan deze dagen :j

Ik heb gister de boekweitpannenkoekjes met de blauwe bessen compote gemaakt uit het boek! Ik vond ze erg lekker! *had er wel ook whey perfection eiwitpoeder doorheen gedaan omdat ik die nog moest nemen en geen zin had in een shake. Maar ik vond ze geslaagd :j

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:42

Rhine_ schreef:

Hier nog niet hoor...

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:47

KarinvdM schreef:
Rhine_ schreef:

Hier nog niet hoor...

Sorry kerst avond dan :') Wij hebben hier een 5 gangen dine met het gezin en alle vriendjes. Dus hopelijk kan ik me een beetje in houden. Met kermis heb ik niet veel, niks speciaals geplend.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:50

haha hier ook nog geen kerst morgen. Ik mag fijn een lange late dienst werken en het is geen officiële feestdag dus niks extra's betaald :') . Ik doe maar gewoon alsof het donderdag en vrijdag echt kerst is :P

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:50

Horse_xx schreef:
O: 45 gr havermout, 10 gr chia, kaneel, 1 walnoot, paar pecanoten
T: - Was in de sportschool
L: 150 gram magere kwark met gemalen notenmix, kaki
T: Appel, 2 rijstewafels met pindakaas en kipfilet, walnoot
A: Nog geen idee Paar spruiten, gewokte roerbak van seizoensgroenten, beetje zoete aardappel. Warme custard met muesli en paar cranberries
T: Appel, stukje 85% choco

B: 1u KT, 30 min cardio, 3 uur vakkenvullen op het werk

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:51

Waarom zou je je inhouden? Wat is er mis met eens lekker genieten? Dat heb ik vanavond ook gedaan en ik rol zo m'n bed in en ga daar lekker uitbuiken. :D

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 00:01

Vandaag een wat netter lijstje na wat structuurloze dagen, alhoewel tussen ontbijt en lunch heel veel tijd zat omdat ik zenuwachtig was voor een stage gesprek plus nadien heb ik me lekker getrakteerd op (heel slecht maar wel heel lekker) Starbucks :D

O: 90 gram havermout, 7.5 gram lijnzaad, 6 gram zemelen, 200 ml ongezoete sojamelk & 161 gram appel met kaneel
L: 2 plakken roggebrood (97 kcal ps) met 8 gram pindakaas ertussen, 1 sinaasappel, aantal stukken wortel
T: vanille late (magere melk, suikervrije siroop)
A: 1 bord met flinke schep aardappelpuree, 2 scheppen snijbonen, 2 scheppen visschotel (mix zalm, tilapia, ui, tomaat uit de oven)
T: 250 gram magere yoghurt met 10 gram whey en 1 beschuit
D: veel water en groene thee
B: 25 min fietsen, killer abs L3, cardio kickbox, avondje stal

Ondanks het overlijden van mijn oma vieren we wel kerst (ook met mijn vaders familie), morgenavond eten in een sterrestaurant (5gangen met wijnarrangement :+ ) woensdag zelf uitgebreid koken (dus te veel maar redelijk gezond). Tweede kerstdag gourmetten bij vrienden. Plus zaterdag na oma's dienst heeft ze aangegeven dat we met alle directe familie gaan eten waar we ook hebben gegeten op haar laatste verjaardag & zondag uit eten met de familie van mijn moeder. Dus rara wie er het meeste kerstdiners heeft :P :Y)

Vervelend NGU een slechte huid is nooit fijn.. aan je eten zal het niet liggen denk ik inderdaad. Misschien zijn je hormonen een beetje in de war?

Fijn dat je genoten hebt Eliine, klinkt ook erg lekker allemaal :D

Welkom Maren :) Inderdaad erg veel suikers en mis de groenten en het fruit.

Succes nog met shredden Bhri!

Ik wil snel weer naar de sportschool wanneer t weer wat rustiger is, ben serieus aan het afkicken :+

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 00:08

Liserm94. Dat zijn best flinke plakken roggebrood die je eet. Mijne zijn gem. 65 gr. per stuk en vond ik al dik en zit na 1,5 dan ook echt wel vol eigenlijk :P .
Jeetje ondanks het overlijden heb je toch gelukkig ook een hoop gezelligheid gepland. Geniet er lekker van de komende week. Enne een sterrenrestaurant.. dat lijkt me heerlijk. Wel eens gegeten bij een bíjna sterren restaurant en dat was al heerlijk :o
Trouwens afkicken, juist dat je er aan begint te wennen dat je niet veel sport of het juist mist?

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 00:17

ChantalSmook schreef:
Liserm94. Dat zijn best flinke plakken roggebrood die je eet. Mijne zijn gem. 65 gr. per stuk en vond ik al dik en zit na 1,5 dan ook echt wel vol eigenlijk :P .
Jeetje ondanks het overlijden heb je toch gelukkig ook een hoop gezelligheid gepland. Geniet er lekker van de komende week. Enne een sterrenrestaurant.. dat lijkt me heerlijk. Wel eens gegeten bij een bíjna sterren restaurant en dat was al heerlijk :o
Trouwens afkicken, juist dat je er aan begint te wennen dat je niet veel sport of het juist mist?

Geen gram maar 97 calorieën per stuk :) Geloof 44 gram per stuk.
Ja inderdaad, voelt wel een beetje raar maar oma heeft een mooie leeftijd behaalt en samenzijn is juist fijn vind ik. Dus ik ga ervan proberen te genieten :D
Ik ben heel benieuwd, ben door mijn vaders werk wel chique restaurants gewend maar vind het niet altijd per definitie leuker als bij een simpel restaurant (ben niet echt een fijnproever :P ) maar mijn vader en zijn vriendin zijn er echt heeel enthousiast over dus heb er zeker zin in :D (het is dit restaurant: http://www.restaurantcordial.nl)
O en sporten als in ik mis met name de groepslessen en het sfeertje want sport nu thuis ook wel, maar vind het leuk om met anderen te sporten plus is wat afwisselender dan wat ik nu thuis doe.