Deze net snel gemaakt met de tiramisuvulling en de bijtjes van de taart
Yael_Tdh
Geplaatst: 17-03-13 19:34
heeft er iemand ervaring met zo'n cakjes maker? ik zag hem bij de blokker staan voor 24 euro vond hem wel handig voor het camperen. de cakjes in noorwegen zijn nooit te eten en met zo'n cake maker heb je altijd je eige verse cakjes bij je. maar zijn ze een beetje lekker? niet heel uitgedroogt ofzo?
Ziet er weer goed uit SF! Lekker lente ook! (als nu het weer buiten ook nog even mee gaat werken...) Wat is het verder rustig hier! Niemand aan het bakken? Ik ga het paasweekend weer druk aan het bakken, muffins al traktatie bij mijn man op het werk (dat past niet in 1x in deze oven helaas), bladerdeeghapjes voor de verjaardagvisite en chocoladebrood voor de paaslunch
Dit recept wil ik graag met julie delen. Guiness cupcakes Nodig voor 24 cupcakes 375 ml Guiness 110 gr zachte boter 65 gr cacaopoeder (echte !) 400 gr bruine suiker 170 gr zure room 2 eitjes 1 zakje vanillesuiker of 1 tl vanille-essence 280 gr patisseriebloem 15 g bicarbonaat (of eventueel 15 g bakpoeder)
De baileys topping : (ruime hoeveelheid) 500 gr zachte boter 450 gr bloemsuiker 60 ml Baileys
Werkwijze : De cupcaces Verwarm de oven voor op 160 graden. Voorzie alvast twee cupcakebakplaten van papiertjes Doe het bier en de boter in een pannetje en erwarm zachtjes tot de boter gesmolten is. Haal het mengsel vervolgens van het vuur. Zeef de cacao en de suiker samen in een kom. Meng er dan het bier-en botermengsel onder. Meng in een andere kom de zure room, eitjes en vanille. Klopt lichtjes met de hand tot je een egaal mengsel hebt. Giet het zure roommengsel al kloppend bij het andere en blijf verder met de hand kloppen. Klop er tenslotte de gezeefde bloem en bicarbonaat of bakpoeder onder, tot je een egaal (vrij lopend) beslag hebt. Vul je papiertjes met het beslag tot 3/4de hoogte en ze 27 minuutjes in de oven. Haal de cupcakes uit de oven en laat ze 5 minuutjes afkoelen in de vorm vooraleer je ze verder laat afkoelen op een rooster.
De topping Klop de boter zachtjes op, klop er vervolgens langzaam de Baileys en daarna de bloemsuiker onder. Spuit de topping op de koude cupcakes met een spuitzak en een stervormige tip. Zeef er eventueel wat cacaopoeder over.
Heb je alleen het biscuit of ook al een compleet opgemaakte taart? En hoe lang wil je het zelf graag bewaren? Wij hadden laatst de 2e helft van een poffert uit de diepvries gehaald en gegeten, maar die was wat droog geworden, had er denk ik (denkt diep na) 2 of 3 mnd in gezeten. Als ik het er eerder uit haal, smaakt het prima hoor! Maar deze keer was ik een btje vergeten dat dit ook in de diepvries zat, dus uiteindelijk denk ik te lang in gezeten.
Hoi hoi!! Wat een mooie creaties komen weer voorbij!! Lees vaak mee, maar wilde nu even mijn taart laten zien van het weekend gemaakt! Deze heeft mn zus gemaakt:
@ Lidewijke, net goed (ik hou wel van de smaak van Guiness)
FuGeLiCu
Geplaatst: 20-03-13 15:15
lieniminnie schreef:
het is een kale biscuittaart die ik een tijd terug had gemaakt. denk dat hij er al wel lang in zit, volgens mij al voor india
Ik zou m dan gwn ontdooien en kijken hoe het aanvoelt. Ik denk dat je dan al wel in kunt schatten of het nog de moeite is om een taart mee te maken, of dat je het beter buiten voor de vogeltjes kunt strooien
Laurabram
Geplaatst: 20-03-13 22:18
Inderdaad gewoon proberen of hij nog smaakt/goed voelt. Met doorsnijden om bijv een kaag jam ertussen te doen merk je het snel genoeg denk ik. Als hij niet uit elkaar valt met snijden zal jij nog wel te doen zijn.
Wow, mooie taarten Saintelette
Die Guiness cupcakes klinken vreemd in de oren.
Hmm ik had Carry cake pudding toetje van Mona gekocht, met her idee hoe lekker de taart zelf is. Zat er zonder speciaal vermeld te zijn zoetstof in En echt geen light pudding of de hippe kreet: minder suiker.
hoi! het is al een poosje geleden maar ik ga weer aan t bakken
nu is mijn vraag, ik moet 30 cupcakes maken, kan ik het beslag voor al deze cupcakes in een keer maken? ik doe er 12 tegelijk in de oven, dus de rest va het beslag moet even wachten.... is dat een probleem, of moet ik 2 x beslag maken?
Staat nu in de koelkast om hard te worden, ben erg benieuwd!!
Van het weekend nog een appeltaart maken voor een verjaardag en dan heb ik het wel weer even voor een tijdje gehad Vind het altijd erg leuk om te doen. Vooral om de recepten iets aan te passen en er echt je eigen draai aan te geven
ik heb mn 3 boltaartjes gebakken, nu nog vullen en decoreren! (word een buiktaart) vanmiddag cupcakes maken, grote en kleine en dan kan ik die ook nog even leuk maken! ik zal ook es een foto plaatsen..... ben nog niet zo goed hoor, maar ach, al doende leert men! ben wel benieuwd wat jullie er van vinden!
Sjintoo
Geplaatst: 22-03-13 21:08
Mijn dessertjes voor morgenavond. Dit zijn gewoon kleine appeltaartjes
En zomaar nog een lekkere appeltaart. En lekker dat ze is