Met dit weer vind ik het niet zo erg, maar ik zou er ook geen probleem mee hebben als ik vaker gevraagd zou worden een taart te maken. Ik zit nu een week thuis en weet echt niet meer waar ik me mee bezig moet houden. Ja, het huishouden, maar dat sla ik liever over
nou patricia denk een beetje aan je zelf. en ken het falona ook liever overslaan. ik moet volgende week een simpel klein taartje en een voetbaltaart
IngridB
Geplaatst: 26-07-12 17:25
Ik vind het nu met deze hitte toch écht niet erg dat ik geen taarten hoef te bakken hoor . Het is nu 29 graden....BINNEN!!!!!! . Echt...je drijft van de bank af pffff. Zo ons zwembad maar weer induiken
Ik heb een prijsaanvraag binnen gekregen voor 40 cupcakes en een taartje voor een bruiloft! Hopen dat het door gaat Sowieso moet ik nu écht taarten gaan oefenen, heb ik nog nooit gedaan (bekleden dan)
Ja daar zat ik ook een beetje mee, maar volgens mij was het meer voor ernaast. Van wat ik begreep was het alleen zodat ze iets hadden om aan te snijden... hoop ik. Als ze echt een stapeltaart met tierelantijnen enzo willen dan doe ik het écht niet. Maar een klein boltaartje in de stijl van de cupcakes gaat nog wel lukken. Ik heb het voor de zekerheid aan ze gemaild, ben benieuwd!
ClaudiaHS
Geplaatst: 26-07-12 21:14
Ik schitter net als Patries van afwezigheid Hier ook lekker rustig en met dit weer vind ik dat hélemaal niet erg. Ik heb de komende maand ook (nog) geen opdrachten gepland staan. Maandag nog wel ff snel een taartje in elkaar geflanst, was in een uur klaar Mijn schoonvader was maandag jarig, maar leeft niet meer. Elk jaar 'vieren' we het nog wel, dus daar hoort dan een taartje bij. Weet eigenlijk niet of ik een foto had gemaakt, want hij was dus niet bepaald mooi ofzo. Zal zo eens even kijken.....
Spannend SF, ach en een klein taartje moet wel lukken toch?
Oei, ik vind die kussentaart ook echt heel gaaf hoor.
Warbling, je taartje is goed gelukt hoor (en het is marsepEIn)
Hoe kan het nou dat jullie weinig opdrachten hebben? Er zijn er toch die veel betere taarten maken dan ik Heb destijds de foto van m'n 1e taart op FB gezet en sindsdien heb ik echt elke week 1,3 of 3 taarten, met als drukste week 5 taarten
Nu deze week 2, volgende week 1, die week erna 2 en begin van die week nog één en dan is het klaar voor voorlopig
Hallootjes!!! We zijn vanmiddag weer thuis gekomen! Was echt warm deze week zeg pfff wegzweten in de tent.... Heb niet geheel meegelezen sorry! Maar heb wel heerlijke creaties voorbij zien komen!! Top weer!
Ik heb drukte met vlagen... nu een paar klanten die weer terug gekomen zijn! dat is natuurlijk wel top! Heb nu weer aankomende maand geloof 4 opdrachten staan! en aankomend weekend taart voor mijn dochter maar denk dat ik de airco maar in de keuken zet morgen!
Wie deed het nieuwe topic?? let op he! nog maar 14 pagina s!!
Goedkoop? Ik vind het zelf wel meevallen Ik vraag 2.- pp voor een taart < 20 pers en 1.75 pp voor >20 pers.. Dat is maar 0.05ct minder als de taartenwinkel waar ik normaal altijd m'n spullen haal.. Dat is toch wel een normaal tarief?
TinkerTom
Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-12 22:36
nee dan ben je niet goedkoop...ik vraag zelf 1,75 pp en dan nog hoor ik mensen vaan schikken als ze dat horen
Ik heb nooit commentaar gehad over de prijs en krijg in de meeste gevallen zelfs nog fooi (meestal zo'n 5.-) En echt, heb van de week al 2 mensen moeten teleurstellen omdat ik gewoon echt na 14 aug even stop.. Is btw wel heel goed voor je zelfvertrouwen
*gaat snel verder met de Mega Mindy taart, wat een crime met dit weer...*
Dorus
Geplaatst: 26-07-12 22:50
Ik heb een boel taarten op fb staan, laatst zelfs mijn coverfoto vervangen door een collage, maar schijnbaar heb ik niet genoeg mensen in mijn omgeving die eraan denken om te vragen of ik ook voor hun zo'n taart wil maken. Laats wel iemand, maar die had vanuit een andere hoek gehoord dat ik best wel vaker taarten wil maken, maar dat niemand mij ooit vraagt. En mijn schoonzus vind mijn taarten niet goed genoeg. Ik moet eerlijk zeggen dat de taart die ze had wel erg mooi was en ik dat waarschijnlijk nooit zo had kunnen maken, maar qua smaak En luisteren kan ze ook niet, ze vroeg nog aan mij "hoe moet ik snijden" en ik zeg "niet te groot" en dan toch normale porties snijden. Ik had er moeite mee om mijn stuk weg te werken en er waren er meer die het behoorlijk machtig vonden. Zei ik toch
Maar dan ligt het er ook nog aan voor hoeveel personen je een bepaalde maat rekent. Waar wij 8 stukken uit halen, is voor andere een taart voor 16 stukken.
Ik hou zo'n beetje de tabellen aan van deleukstetaarten, maar reken altijd voor 5 pers meer zodat er genoeg is
branka16
Geplaatst: 26-07-12 23:21
ik reken voor een 22 cm taart (13 stukken volgens schema leukstetaarten.nl) 20 euro, zou 1,50 per persoon zijn Mijn cupcakes 50 cent per stuk
Kijk maar es op mijn site, aan of opmerkingen zijn zeer welkom (Als het goed gaat lopen komt er een gewone .nl site, nu maar eerst een simpele gratis site ) http://taartencupcakeshop.webklik.nl/page/welkom-
Valina
Geplaatst: 27-07-12 07:38
TinkerTom schreef:
nee dan ben je niet goedkoop...ik vraag zelf 1,75 pp en dan nog hoor ik mensen vaan schikken als ze dat horen
Dat vind ik zó raar! Voor een los gebakje ben je dat toch ook kwijt? En nu krijg je er een gepersonaliseerde taart voor, waarin je je eigen wensen aan kunt geven!
Ik denk dat mensen gewoon niet begrijpen hoeveel werk erin kruipt.
Ik vind 1,75 pp een keurige prijs hoor!
IngridB
Geplaatst: 27-07-12 08:08
Dat is zeker een nette prijs. Ik vraag voor een taart 2 euro pp en de cc zijn 1.75. Vinden ze het te duur, dan gaan ze toch lekker naar de Hema
geen idee waarom ik niet meer opdrachten krijg. Ik heb ook een FB pagina, maar die is niet zomaar toegankelijk voor iedereen, hebben jullie hem dan op openbaar staan oid? Of 'taarten' in de naam staan? De mijne staat gewoon op mijn eigen naam.
Ik heb geen speciale pagina voor mijn taarten, ik wil het puur hobbymatig blijven doen voor familie, vrienden en kennissen. Eventueel wat via mond op mond reclame.
Tooeet
Geplaatst: 27-07-12 10:07
Heee gezellig, jullie zijn weer aan het kletsen! Wat een weertje hé?
Ik als consument vindt de prijs van Tinkertom een mooie prijs. Persoonlijk vind ik dat het van de gelegenheid afhangt. Als je zomaar een verjaardag hebt en je moet dan voor 30 personen €60,- aan taart betalen, dan vind ik dat veel. Bij de multivlaai heb je 3 vlaaien voor €30,- snapje. Voor een bruiloft, of als cadeautje vind ik het dan weer niet veel.. Het is maar net waar het voor is vind ik.
Dat neemt het feit niet weg dat er ook veel geld en tijd in zo'n persoonlijke taart zit, daar ben ik me zeker wel van bewust, maar ik kijk nu alleen naar het 'doel' van de taart. Misschien dat mensen het daarom bewaren voor speciale momenten.
ClaudiaHS
Geplaatst: 27-07-12 10:08
Ik zet ook al mijn creaties op FB en inderdaad, de opdrachten die ik krijg zijn allemaal via FB. Ik vraag ook 1,75 p.p en welke vulling ze er dan in willen maakt mij niet zoveel uit. En ik heb dus ook al een aantal x gehad dat mensen het te duur vonden, nou net zoals Ingrid zegt, dan gaan ze maar naar de Hema zo'n stomme fototaart laten maken bah!. Vraag dan wel extra voor stapeltaart/puzzelplaatje of boetseersel. Ik probeer ook altijd de taart heel iets ruimer aan te houden dan de tabel van DLT. (ben zo bang dat mensen te kort komen en dat zou ik echt banketstaaf vinden)
Heb net nog wel weer een opdracht binnen gekregen. Rechthoekige taart met een puzzelplaatje van Thomas de Trein, en 8 blauwe cakepops met spikkels. Het is voor een oude 'vriendin' van me, dus hier heb ik in totaal €40,- voor gevraagd. Edit: de taart is dan voor 20 personen.