Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bhriseis schreef:Dat kan ik wel een keertje proberen ja, bedankt voor de tips! En in een smoothie is het vast ook te doen
Hoe meer ik 's ochtends eet, hoe meer honger ik heb de rest van de dag trouwens![]()
@ Summer: ik veronderstel dat je voor jezelf moet koken? Kook dan gewoon aardappelen/pasta voor 2 dagen, of was aardappelen/krieltjes en gooi ze in een schaal de oven in, met bieslook etc er op. Groenten gewoon stomen/koken/rauw/evt. stoven in een likje olijfolie, een beetje peper en nootmuskaat er op en klaar. Wil je pastasaus ofzo maken, stoof dan allerlei groentes (met kipfiletblokjes/quornreepjes) aan die je lekker vindt, blus het af met een kleine scheut witte wijn en dan kan je er een beetje roomkaas/tomatenpuree/el (light)room/ el pesto toevoegen, en je hebt gezonde, zelfgemaakte saus
Wil je een roomsaus maken zoals pepersaus of champignonsaus, dan doe je dat met als basis jouw vlees, en niet zo'n pakje of zakje. Gewoon een kleine scheut cognac in de aanbaksels van je pan, champignons/peperbolletjes/room/blauwe kaas er bij (afhankelijk van welke saus je maakt), en je hebt verse saus.
De restjes van je gerechten in een doosje bewaren en vele zaken zijn een prima koude (pasta)salade voor de dag erna.
Afwassen enzo doe je sowieso al wanneer je met van die pakjes en zakjes kookt, dus op die moeite moet je het al niet steken.
Bhriseis schreef:Weet iemand hoe het komt dat ik na fruit zoals een appel vaak meer honger krijg dan er voor? Ik eet appeltjes omdat ze gezond zijn (en lekker), en las zaken over negatieve kcal, maar dat geloof ik dan weer niet