Gezond(er) eten deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Gezond(er) eten deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 17:56

Huh, suiker? :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Ja kijk, daar ging ik dus al de fout in :D

Anoniem

_O-

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 17:58

Geniaal :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 18:00

Het staat zelfs op wat ik gekocht heb: http://www.vangilse.nl/nl/1/3/193/

:=

Zal wel weer iets heel fouts zijn, maar andere kaneel kon ik ECHT niet vinden hoor :')
Ja, hier zit ook suiker in :x

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 18:01

Dat is kaneelsuiker, dat is wat anders dan kaneel.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 18:01

Kaneel kennen ze hier blijkbaar niet :x

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 18:02

Kaneel is een heel klein potje. Is een bruinachtige poeder. (specerij)

Kaneelsuiker is inderdaad wel suiker en heel wat anders dan kaneel.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 18:04

Dit is kaneel:

Afbeelding

Kaneelpoeder zijn gemalen kaneelstokjes.

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 18:05

Ik zag heerlijke recepten langskomen op sites.
Maar deze recepten zijn in het engels en dus in Cups enzo.
Hoe doen jullie dit als je dit wilt gaan maken?
Ik heb namelijk geen idee hoe ik dit moet omrekenen ofzo, waardoor ik dus die heerlijke recepten niet kan maken wat ik super jammer vind..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 18:09

Goed, morgen maar eens naar de natuurwinkel :')

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 18:10

Karin, ik loop daar op mijn opleiding ook altijd tegenaan := Doe me anders ff een pb'tje met wat je wil weten, dan vertaal ik het voor je. :)

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 18:23

phormicola schreef:
Snel honger na het ontbijt schijnt een teken van fitheid te zijn, dus ik blijf maar gewoon lekker eten 's ochtends :))

En ik maar denken dat ik zo'n bodemloze put was :')

Ik ga ook maar eens havermout kopen, ik ben wel benieuwd geworden :j

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 18:36

Ik heb trouwens ook al wel na een uur of 2 weer honger. Maar bewegen jullie ook na jullie ontbijt? Ik fiets meestal na mijn ontbijt al een half uur om vervolgens meteen te gaan werken. Dus denk dat ik het ook al redelijk snel weer verbrand. Als je bv kantoor werk hebt en je gaat daar ook met de auto heen gaat kan ik me voorstellen dat je minder snel honger hebt

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 19:44

Ik heb vanmiddag spulletjes in huis gehaald voor gezonde mueslirepen, dus die gaan zo lekker gemaakt worden :D
En ik heb een gezonde variant voor worteltjestaart uit het boek van Amber Albarda die wil ik ook gaan maken.
Het is altijd fijn om weer nieuwe spulletjes in huis te hebben dan krijg ik meteen weer zin om op de gezonde tour te gaan en dat is hard nodig op het moment :=

Ik heb dat ook ChantalSmook, ik eet 's ochtends havervlokken met amandelmelk en appeltjes, maar heb al vrij snel weer honger. Fiets idd ook bijna elke dag na het ontbijt.
Ik heb het idee dat het bij mij het beste werkt om gewoon 4 grote maaltijden te eten.
Hoe meer ik tussendoor pak hoe meer trek ik krijg lijkt het wel.
Maar wat iemand een paar blz geleden ook al schreef, ik lees juist overal dat het gezonder is om meerdere kleinere porties te eten. :\

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 19:55

Nevony: Is dat veel werk, gezonde mueslirepen?
Het lijkt me namelijk wel wat om mee te nemen naar school, is toch handiger dan een hele lading fruit.
Ik heb trouwens hetzelfde, hoe vaker ik eet, hoe meer mijn lijf verbrandt, dus heel de dag honger. Ik heb er deze week een beetje mee proberen spelen door als lunch een gigantische smoothie (4 grote longdrinkglazen, van die brede, ik weet niet hoe zo dingen heten) op te slurpen. Dat hielp, ik kreeg pas honger 3 uur later, maar om het dan elke dag te doen, dat vind ik een beetje eentonig.

Chantal: momenteel doe ik een redelijk intensieve work-out vlak na mijn ontbijt, en daarna verzorg ik de paarden. Deze week had ik het toevallig niet zo nodig, maar normaal gezien ontbijt ik na mijn work-out een tweede keer :o De work-out verbrandt ergens tussen 300-400 kcal, en mijn ontbijt is net zo veel kcal, dus krijg ik honger van het idee alleen al :')

Weet iemand hoe het komt dat ik na fruit zoals een appel vaak meer honger krijg dan er voor? Ik eet appeltjes omdat ze gezond zijn (en lekker), en las zaken over negatieve kcal, maar dat geloof ik dan weer niet :o

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 19:57

Bhriseis, het kan zijn dat je hongergevoel getriggerd wordt :) Dat zit meer tussen je oren.

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 20:03

Bhriseis: Ik heb ze nog nooit gemaakt, dus ik weet het nog niet helemaal zeker, maar het lijkt me niet zoveel werk. Havervlokken en wat fijngestampte zaden en noten en klein geknipte vijgen en dadels mengen in een kom met aggavesiroop en olie en dat uitdrukken op een bakvorm en in de oven stoppen. Ik laat wel weten wat ik er van vind!

Dat je weer honger krijgt van fruit kan komen door fruitsuikers in het fruit, die kun je neutraliseren door er een handje noten bij te nemen.

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 20:03

Bhriseis: Probeer eens een glas water als je "denkt" dat je honger hebt. Het kan namelijk ook zijn dat je dorst hebt. Is ongeveer het zelfde signaal. En aangezien je door de beweging die je krijgt ook wel veel vocht verliest. Is dat misschien een optie om te proberen...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 20:15

Ik heb na een appel ook altijd al heel snel weer trek Bhris.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 20:17

Phormi: dat kokosvet door de havermout, wordt het daar wat romiger van?

Cayenne kaneel kun je gewoon in de supermarkt kopen hoor.

En voor wie veel melk drinkt: melk is niet gezond.

havermout verschilt bij mij, als ik het echt dik laat worden dan vult het enorm, eet ik het koud (geweekt) of als dunne pap dan heb ik gauw weer honger.

van eieren zit ik echt lang vol, soms maak ik een omelet van 2 of 3 eieren met 200 gr groente, en dan heb ik echt lang geen honger.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 20:27

Oh ik ben niet de enige Karin :o

Het is wel echt honger, ik drink veel op een dag en heb om de twee uur een rammelende buik. Eet ik dan niets, word ik chagrijnig, het stadium daarna is onwel :') Het is echter wel een goede tip om een groot glas water te drinken, ik kan het eens proberen wanneer mijn maag net niet aan het rammelen is!

Dat van die noten is ook een goede; heb ik deze middag bij mijn bord fruitsalade ook gedaan :)

Soms baren de fruitsuikers mij een pietsiebeetje zorgen, maar tot nu toe is fruit het voer waar ik het beste op functioneer :) Redelijk veel energie, een goed humeur en geen problemen meer met opstaan

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 20:37

Cayenne: Waar woon je dan in N-H? := Ik kom er zelf vandaan en als je een scheet laat heb je al kaneel in je handen. Gewoon in de supermarkt bij de kruiden kijken, kan me niet voorstellen dat het er niet is!

Toad: een beetje romiger wel ja, ik vind het erg lekker, vooral omdat het een licht kokossmaakje krijgt :9

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 20:57

Nee inderdaad, alle supermarkten hebben wel kaneel, gewoon in het schap bij de andere kruiden! Alleen bij de lidl heb ik het nog niet gevonden :P

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 23:19

Bhriseis schreef:
Dat kan ik wel een keertje proberen ja, bedankt voor de tips! En in een smoothie is het vast ook te doen

Hoe meer ik 's ochtends eet, hoe meer honger ik heb de rest van de dag trouwens :')

@ Summer: ik veronderstel dat je voor jezelf moet koken? Kook dan gewoon aardappelen/pasta voor 2 dagen, of was aardappelen/krieltjes en gooi ze in een schaal de oven in, met bieslook etc er op. Groenten gewoon stomen/koken/rauw/evt. stoven in een likje olijfolie, een beetje peper en nootmuskaat er op en klaar. Wil je pastasaus ofzo maken, stoof dan allerlei groentes (met kipfiletblokjes/quornreepjes) aan die je lekker vindt, blus het af met een kleine scheut witte wijn en dan kan je er een beetje roomkaas/tomatenpuree/el (light)room/ el pesto toevoegen, en je hebt gezonde, zelfgemaakte saus :)

Wil je een roomsaus maken zoals pepersaus of champignonsaus, dan doe je dat met als basis jouw vlees, en niet zo'n pakje of zakje. Gewoon een kleine scheut cognac in de aanbaksels van je pan, champignons/peperbolletjes/room/blauwe kaas er bij (afhankelijk van welke saus je maakt :P ), en je hebt verse saus.

De restjes van je gerechten in een doosje bewaren en vele zaken zijn een prima koude (pasta)salade voor de dag erna.

Afwassen enzo doe je sowieso al wanneer je met van die pakjes en zakjes kookt, dus op die moeite moet je het al niet steken.

Klinkt supergoed, bedankt :)

Bhriseis schreef:
Weet iemand hoe het komt dat ik na fruit zoals een appel vaak meer honger krijg dan er voor? Ik eet appeltjes omdat ze gezond zijn (en lekker), en las zaken over negatieve kcal, maar dat geloof ik dan weer niet :o

Een appel bevat geloof ik best veel suiker, misschien dat je lichaam heel hard werkt om de suiker uit je bloed te halen waardoor je een dip krijgt en daardoor weer trek krijgt?

Hoe denken jullie over vetten? Ik had ergens gelezen dat het westerse dieet teveel plantaardige vetten bevat, terwijl ik dacht dat plantaardige vetten juist gezond zijn. En dan moet er ook nog een juiste omega 3/6 balans zijn..